سامیار220 10919 ارسال شده در 7 مرداد، 2015 کم کردن زمان رندر در 3Ds max vray distributed rendering تکنیک رندر تحت شبکه هست برای توزیع محاسبات رندر یک فریم، در بین 2 یا چندین کامپیوتر. دلایل استفاده از این روش بسیار زیاد است اما مهمترین دلیل آن پایین آوردن زمان رندر توسط تقسیم کردن محاسبات رندر و واگذاری رندر هر کدام از آنها به سیستم های تحت شبکه است.سپس رندرهای گرفته شده در صفحه رندر نهایی با هم ادغام میشوند. سازماندهی: وی ری DR ها را توسط پروتکل TCP/IPساپورت میکند که پروتکل استاندارد برای سخت افزارهای تحت شبکه است. وی ری محاسبات رندر را به دو گروه تقسیم می کند 1- رندر سیستم جاری Render clients 2- رندرهای سرور Render clients : یا کامپیوتر مادر جاییست که رندر توسط آن به قطعات مختلف تقسیم و هرکدام از آنها را به رندر سرور ارسال میکند. Render servers: کامپیوتری است که اطلاعات رندر را از کامپیوتر مادر درخواست کرده و محاسباتش را انجام داده و دوباره بازمیگرداند. برای سرور رندر در ابتدا به آدرس بروید و این فایل را اجرا کنید vrayspawnerXX.exe start/programs/choas group/v-ray for 3ds max/distributed rendering/Launch vray DR spawner با این کار به صورت اتوماتیک فایل 3dsmax.exe را پیدا و اجرا می کند و مکس را تحت حالت سرور مود (server mode) اجرا میکند. برای سرور مادر: تری دی مکس خود را بصورت معمول بار کنید. فایل موردنظرتان را باز کنید. V-ray را به عنوان موتور رندر جاری انتخاب کنید و مطمئن شوید که گزینه vray distributed rendering در منوی سیستم روشن باشد. دکمه setting را بزنید و کامپیوترهای مورد نظر را با IP درست آنها انتخاب کنید. حالا مثل معمول رندر بگیرید، میبینید که باکتهای رندر توسط کامپیوترهای مختلف محاسبه و رندر در کامپیوتر مادر شکل گرفته می شود. شرایط استفاده: برای استفاده از این تکنیک باید حداقل دو کامپیوتر داشته باشیم. روی تمام سیستم ها فایل مکس دقیقا با همان ورژن و با تمام پلاگینها نصب باشد. تمام کامپیوترها به متریالها و تکسچرهای کامپیوتر مادر دسترسی داشته باشند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1
ارسال های توصیه شده