رفتن به مطلب

درختچه‌های باغهای ژاپنی شارژر موبایل!


Fahim

ارسال های توصیه شده

یک طراح فرانسوی نوعی درخت الکتریکی را طراحی کرده است که برگهای آن پانلهای خورشیدی فتوولتائیک است و می تواند به عنوان شارژر دستگاههای الکترونیکی موبایل مورد استفاده قرار گیرد.

 

کد خبر : 05221 تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ derakht.jpg

 

این درخت که Electree نام دارد و شبیه به درختچه های باغهای ژاپنی است می تواند برای کسانی که امکان نصب پانلهای فتوولتائیکی را روی سقف خانه های خود ندارند به عنوان یک منبع انرژی تبدیل شود.

 

Electree در حقیقت نوعی مجسمه مدرن است که "وویه موله" آن را طراحی کرده است. برگهای این درخت که در ابعاد، رنگها و قیمتهای مختلف ساخته شده پانلهای فتوولتائیک کوچک قابل حمل است.

 

این درختچه های الکتریکی فتوولتائیکی می توانند انرژی را در یک باتری که زیر پایه آن قرار گرفته است جمع آوری کنند. این انرژی می تواند برای شارژ دستگاههای قابل حمل (تلفنهای همراه، رایانه های قابل حمل) مورد استفاده قرار گیرند.

 

این ساختار مجهز به 42 پیل خورشیدی است که مجموع آنها با سطحی به مساحت 2 هزار و 178 سانتیمتر مربع برابر است. ارتفاع این گیاه مجسمه ای حدود 42 سانتیمتر است.

 

براساس گزارش گرین می، این طراح فرانسوی که عرضه درختچه های فتوولتائیکی را در دو رنگ سفید و نقره ای در این کشور به قیمت چهار هزار و 950 یورو آغاز کرده است قصد دارد در آینده درختهای بزرگتری را هم طراحی کند که برای تامین انرژی روشنایی خیابانهای شهر مورد استفاده قرار گیرند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...