رفتن به مطلب

لغوممنوعیت حضوربانوان درورزشگاه‌ها.درهای ورزشگاه به روی بانوان درقم بازشد+عکس


saba mn

ارسال های توصیه شده

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

در حالی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به ویژه فوتبال ممنوع است که اخیرا تعدادی از بانوان در جریان بازی صبای قم و نساجی مازندران در ورزشگاه «حیدریان قم» حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، سال‌هاست بسیاری از بانوان، در سر سودای حضور در ورزشگاه‌هایی را دارند که در آنجا مسابقات مردان اجرا می‌شود تا جایی که هر از چندگاهی تعداد معدودی از آنان با لباس‌های مبدل خود را به ورزشگاه‌ها می‌رسانند!

 

 

البته اولین اعتراض رسمی بانوان به عدم مجوز برای ورودشان به ورزشگاه‌ها به بازی‌های لیگ جهانی تیم والیبال ایران با برزیل، ایتالیا و لهستان برمی‌گردد، در آن بازی‌ها نیروی انتظامی از ورود بانوان به ورزشگاه جلوگیری کردند در صورتی که بانوان طرفدار تیم‌های خارجی توانستند در سالن برگزاری مسابقات حضور پیدا کنند.

 

 

بعد از برخوردها و ناراحتی‌های پیش آمده «شهیندخت مولاوردی» معاون امور زنان ریاست جمهوری چند روز بعد اعلام کرد که ریس‌جمهور دستور بررسی حضور بانوان در سالن مسابقات والیبال را داده است.

 

 

اما این در حالی بود که اعضای فراکسیون زنان مجلس نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه اظهار مخالفت کردند. آن‌ها رسیدگی به بسیاری دیگر از مشکلات حوزه زنان را واجب‌تر از ورود به ورزشگاه‌ها می‌دانند، مشکلات سرپرستان خانواده، بدسرپرستان، بیمه زنان خانه‌دار و ... .

 

 

بعد از مدتی مولاوردی معاون زنان ریاست‌جمهوری در گفتگو با برخی رسانه‌ها اظهار کرد «نمی‌توان برای تمام ورزش‌ها حکم کلی صادر کرد و در حال‌ حاضر ورود زنان به سالن‌های ورزشی شامل شنا، بوکس و فوتبال امکان‌پذیر نیست اما شامل والیبال، هندبال، بسکتبال، تنیس و… می‌شود، پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه‌ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود.

 

 

وی در ادامه اعلام کرد که «طبق برنامه‌ای که قبلا اعلام شده بود، کمیته مشترکی با وزارت ورزش‌وجوانان برگزار شده و قرار است تا نتایج و پیشنهادات آن جلسه به شورایعالی امنیت‌ملی ارسال شود و تصمیم‌گیری نهایی در آنجا صورت بگیرد».

 

 

گام اول

حال بعد از گذشت حدود 10 ماه از اعتراضات بانوان به عدم اجازه حضورشان در لیگ جهانی تیم والیبال، شاهد حضور تعدادی از بانوان در ورزشگاه «حیدریان قم» در جریان بازی صبای قم و نساجی مازندران هستیم. این اولین شهری است که اجازه ورود بانوان را به جریان بازی فوتبال مردان داده است و این سوال پیش می‌آید که آیا این حضور زمینه اجازه بانوان دیگر شهرها در استادیوم‌های ورزشی است؟!

 

 

3148657_968.jpg

 

 

 

سیدمهدی هاشمی که ریاست فراکسیون ورزش مجلس را برعهده دارد در پاسخ به سوال یادشده می‌گوید: این مسئله قانون نیست که بخواهید رفتن یا نرفتن بانوان به ورزشگاه را از من جویا شوید بلکه باید این موضوع را از وزارت ورزش و جوانان بپرسید.

 

 

وی می‌افزاید: فراکسیون ورزش مجلس براساس قانون نظارت می‌کند و هنوز پیش‌نیازهای حضور و یا عدم حضور بانوان آماده نیست البته بنده موافق حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیستم.

 

 

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید می‌کند: تاکنون در فراکسیون ورزش مجلس در مورد حضور بانوان در ورزشگاه بحث و نتیجه‌گیری نشده است و باید این موضوع در دستور کار فراکسیون ورزش قرار گیرد تا بعد از بحث و بررسی اعلام نظر شود.

 

 

البته اکثر مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، مهیا نبودن زمینه‌های فرهنگی و امکانات را در ورزشگاه‌ها دلایل مخالفت خود اعلام می‌کنند که جای تامل و رسیدگی دارد!

 

 

«کمال‌الدین پیرموذن» نماینده اردبیل، نمین و نیر از جمله موافقان حضور زنان در ورزشگاه‌ها است.

 

 

وی در این رابطه به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
می‌گوید: زنان، نیمی از جامعه کشورمان را تشکیل می‌دهند که نقش تاثیرگذاری در کشور دارند.

 

 

پیرموذن می‌افزاید: در سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» ضروری است، مسئولان زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را فراهم کنند تا این قشر از جامعه نیز بتوانند در صورت تمایل در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند.

 

 

عضو فراکسیون ورزش مجلس تصریح می‌کند: بها دادن به بانوان جامعه آثار و برکاتی دارد.

 

 

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر تصریح می‌کند: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها منجر به رضایت این قشر از جامعه شده و نتیجه آن شادابی جامعه خواهد بود.

 

 

پیرموذن در پایان می‌گوید: امیدواریم زمینه حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود.

 

 

اکنون نگاه بانوان کشور به تصمیمات اصولی و کارشناسی شده مسئولان مربوطه است، هرچند باید برای این حضور در ورزشگاه‌ها زمینه‌های فرهنگی و امکانات آن را نیز فراهم کرد زیرا صرف اجازه به بانوان برای حضور در ورزشگاه‌ها حلال مشکلات نخواهد بود.

 

 

البته امیدواریم همانطور که دولت تاکنون پیگیر موضوع «عدم حضور بانوان» در ورزشگاه‌ها بوده است با همان جدیت دیگر مطالبات حوزه زنان را نیز در دستور کار خود قرار دهد تا بتوان شاهد رشد و اعتلای بانوان کشورمان در تمامی عرصه‌ها به ویژه در ایجاد خانواده‌ای سالم و متعالی بود.

 

 

گزارش از «سارا خالقی»

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...