ramtinteymouri 203 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 شهریور، ۱۳۸۸ علامت تجاری خودروساز آئودی، چهار حلقهی درهمتنیده است. این علامت، نماد پیوستن ۴ خودروسازی است که تا آن زمان مستقل بودند Audi, DKW, Horch و Wanderer این چهار شرکت در واقع پایههای آئودی امروزی هستند. Horch: در سالهای پایانی قرن نوزدهم چند شرکت در آلمان در زمینه خودروسازی فعال بودند. نام یکی از این شرکتها "August Horch & Cie" بود که در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۸۹۹ در شهر کلن آلمان پایهگذاری شد. آوگوست هورش، پایهگذار این شرکت و یکی از مهندسان پیشتاز در حوزهی خودروسازی، پیش از اینکه کارخانه خود را بهطور مستقل بنیان نهد، در شرکتهای مختلف فعالیت کرده بود که از آن جمله میتوان به ۳ سال مدیریت وی در کارخانهی کارل بنز در شهر مانهایم اشاره کرد. ۱۹۰۴ بود که هورش کارخانهی خود را در شهر "تسویکاو" پایه گذاشت. آگوست هورش ۵ سال بعد از این کارخانه جدا شد و خودروهایی که پس از آن توسط او طراحی و ساخته شدند، با نام تجاری "آئودی" به بازار آمدند. Audi: کارخانهی دوم که در سال ۱۹۰۹ توسط هورش پایهگذاری شد، دیگر نمیتوانست به نام او باشد. بنابراین نام "آئودی" انتخاب شد. واژه هورش (Horch) در زبان آلمانی، فعل امر از ریشه "گوشکردن" و به معنای "گوش کن" است. واژهی آئودی نیز همان "گوش کن" است البته به زبان لاتین. ابتکار این ترجمه متعلق به پسر یکی از همکاران هورش بود که در آن زمان زبان لاتین فرا میگرفت. بدین ترتیب دومین کارخانهای که هورش بنیان نهاده بود از ۲۵ آوریل ۱۹۱۰ و به نام شرکت خودروسازی "آئودی، سهامی عام" در شهر "تسویکاو" شروع به کار کرد. Wanderer: دو مکانیک به نامهای یوهان بابتیست وینکلهوفر (Johann Baptist Winklhofer) و ریچارد آدولف یِنیکه (Richard Adolf Jaenicke) از سال ۱۸۸۵ در شهر "کِمنیتس" تعمیرگاه دوچرخه داشتند. آنان پس از یک سال، خود تولیدکنندهی دوچرخه شدند که با نام "واندرر" (Wanderer) به بازار عرضه شد. دستاندرکاران این کارخانه در سال ۱۹۰۲ نخستین موتورسیکلت را ساخته و فکر تولید خودرو را در سال ۱۹۱۳ عملی کردند. نخستین اتومبیل این کارخانه "پوپشن" (Puppchen) نام داشت. تولید خودرو در این شرکت چنددهه ادامه یافت. DKW: این کارخانه کار خود را در سال ۱۹۰۲ با نام "راسموسِن و اِرنست" (Rasmussen & Ernst) در شهر کمنیتس آغاز کرد. جداکنندههای روغن از بخار برای دستگاههایی که با بخار آب کار میکردند، گِلگیر، چراغهای خودرو و انواع سانترفیوژها، از جمله تولیدات DKW بودند. یورگن اسکافته راسموسن، بنیانگذار این کارخانه، در سال ۱۹۱۶ آزمایشهایی را برای ساخت خودرویی بخاری آغاز کرد که DKW (Dampfkraftwagen) نام داشت. این کارخانه در سال ۱۹۱۹ بر تولید موتورهای دوزمانه متمرکز شد. این آغازی بود برای ساخت موتورسیکلتهایی که از سال ۱۹۲۲ به نام DKW به بازار آمدند. سال ۱۹۲۸ نیز نخستین خودروی کوچک با همین نام وارد بازار شد. اتحادیهی خودروسازی در کمنیتس ۲۲ ژوئن ۱۹۳۲ خودروسازان آئودی، هورش و موتورسازی DKW، به ابتکار بانک دولتی "زاکسن" به هم پیوستند و "اتحادیهی خودروسازی" (Auto Union AG) را بنیان نهادند. همزمان نیز قراردادی با "واندرر" برای خرید و واگذاری این شرکت بسته شد. بدین ترتیب، کنسرنی جدید متشکل از شرکتهای یادشده در شهر کمنیتس پایهگذاری شد. این کنسرن دومین کارخانهی بزرگ خودروسازی در آلمان آن زمان بود. برند این شرکت نیز چهار حلقهی در هم تنیده در نظر گرفته شد تا نمادی برای همکاری و پیوستگی خودروسازانی باشد که این کنسرن را شکل میدادند. البته نامهای آئودی، واندرر، هورش و DKW همچنان باقی ماندند. هر کدام از این مارکها در قالب کنسرن، یکی از بخشهای تولید را بر عهده داشت: DKW موتورسیکلت و خودروهای کوچک تولید میکرد، واندرر خودروهای کلاس متوسط را میساخت، آئودی خودروهای کلاس متوسط گرانتر را به بازار عرضه میکرد و هورش بر ساخت خودروهای لوکس کلاسهای بالاتر متمرکز شد. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده