رفتن به مطلب

فورد، خودروهای خود را چگونه آزمایش می‌کند


ارسال های توصیه شده

شرکت خودروسازی فورد با پرده‌برداری از آزمایشگاه‌های تست ایمنی این شرکت، ایمنی بالاتر خودروهای خود را به رخ دیگر شرکت‌ها کشید

 

ford.jpg

 

از قرار معلوم این رونمایی، یکی از تلاش‌های این شرکت جهت نشان دادن اهمیت ایمنی در سری‌های آینده خودرو‌های ساخت این شرکت است. پایگاه خبری سی.نت در گزارشی، تازه‌های ایمنی آزمایشگاه فورد را مرور کرده است.

 

FordAirbagSensor01_540x304.jpg

 

کیسه‌های هوای جدید با استفاده از حسگرهای فشار عمل می‌کنند، به ادعای فورد این کیسه‌های هوا 30 درصد سریع‌تر از نمونه‌های قبلی که با استفاده از حسگرهای مستقر در پدال گاز عمل می‌کنند، باز می‌شوند.

 

FordBikeWheel_0102_540x359.jpg

 

با این‌که برخورد یک دوچرخه به خودرو می‌تواند به دوچرخه‌سوار آسیب برساند و برای او خطرناک باشد، اما این برخورد تهدیدی برای سلامتی سرنشینان خودرو به حساب نمی‌آید. به همین دلیل باز شدن کیسه‌های هوا در پاسخ به این ضربه، ضروری به نظر نمی‌رسد. این روبات، میانگین ضربه وارده توسط دوچرخه را به خودرو اندازه می‌گیرد تا در صورت تصادم، حسگرهای فشار به آن عکس‌العمل نشان ندهند.

 

FordThrownBall_0262_540x359.jpg

 

این روبات برخورد توپی پرشتاب را به بدنه خودرو شبیه‌سازی می‌کند. مهندسان فورد می‌خواهند حسگرهای فشار را برای باز‌کردن کیسه هوای جدید به گونه‌ای تنظیم کنند که آن‌ها با اتفاقات مختلف روزانه و بعضا بی‌دلیل باز نشوند.

 

FordWaterCannon_1114_540x359.jpg

 

در دسامبر 2008 / دی‌ماه 1387، فورد شروع به استفاده از نازل‌های فشار قوی آب کرد که می‌توانستند آب را همراه هوای فشرده با فشاری معادل 130 پی‌.اس.آی تخلیه کنند. این نازل‌ها در خودرو‌های نمونه جاسازی می‌شوند تا با استفاده از آنها، میزان استقامت خودرو زمان تصادف و عکس‌العمل آن در برابر ضربه به خوبی مشخص شود.

 

FordWaterCannon_0503_540x359.jpg

 

زمانی که نازل فشار قوی آب را با فشار از درون کپسول به بیرون تخلیه می‌کند، واکنش خودرو به این عمل می‌تواند به لیز خوردن آن منجر شود. مهندسان فورد با استفاده از این آزمایش، ثبات خودرو را در جاده‌های خیس، سطوح صیقلی و خشک اندازه‌گیری می‌کنند. فورد می‌گوید این روش باعث شده، آزمایش‌ها هزینه کمتری داشته باشند، چون دیگر مهندسان ناچار به استفاده از خودرو‌های واقعی برای ایجاد صحنه‌های تصادف نیستند.

 

FordMKS_balloontest_7694_540x362.jpg

 

فورد از بالون‌های عظیمی به شکل خودرو استفاده می‌کند تا قابلیت تشخیص فاصله با خودروی پیش رو را، همراه با اعلام خطر هم‌زمان و ترمز‌گیری در بعضی از سری‌های جدید آزمایش کند. این قابلیت تا سال 2010 / 1389 تکمیل خواهد شد تا در سری‌های Taurus و Lincoln MKS به کار گرفته شود.

 

FordRoughRoad_0869_540x372.jpg

 

علاوه بر این موارد، خودرو‌ها مورد تست‌های جاده‌ای هم قرار می‌گیرند تا به رانندگان نشان دهند چگونه حسگرهای فشار در مقابل برآمدگی‌ها، گودال‌ها و سایر عیوب جاده‌ها، عکس‌العمل نشان می‌دهند و تا کجا در مقابل تکان‌ها و لرزش‌های ماشین در جاده مقاومت می‌کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...