رفتن به مطلب

صدقه دادن یا حمایت از یک کسب و کار بی رونق


Astraea

ارسال های توصیه شده

1.jpg خیلی از ما به صدقه دادن اعتقاد داریم و دوست داریم هر ماه یا هر هفته، بخشی از درآمدمون رو به آدمهای نیازمند ببخشیم. این کار یه حرکت قشنگ و دلچسبه برای اینکه به هم نوع های خودمون کمک کنیم و دنیا رو به جای بهتری برای زندگی کردن تبدیل کنیم. اما کمک کردن به نیازمندان همیشه اون چیزی که در ظاهر میبینیم نیست. پول دادن به کسی که در خیابون گدایی می کنه یا از ناتوانی خودش یا بچه هاش سوء استفاده می کنه، اگه تاثیر منفی نداشته باشه هیچ اثر مثبتی هم به جا نمیذاره. میخوایم بگردیم و راه های هوشمندانه تری برای صدقه دادن پیدا کنیم.

یکی از کارهایی که میتونه تاثیر بلند مدت خوبی به جا بگذاره، اینه که از کسانی که بازار کارشون اونقدرها داغ نیست، خرید کنید. همه مون پیرمردهایی که توی دکان کوچکشون مشغول کسب و کار هستند و توانایی رقابت با فروشگاه های زنجیری غول آسا رو ندارند دیدیم. خانمی که برای گذران زندگی اش نون محلی میپزه و برای فروش اش کنار ساعت ها کنار خیابون مینشینه، ترجیح میده به جای صدقه گرفتن با افتخار محصول خودش رو به فروش بگذاره. با خرید کردن از کسب و کارهای بی رونق، شما نه تنها کمک مالی به این افراد می کنید، بلکه بهشون یاد میدین کار کردن خوبه و لازمه زندگیه.

همه مون توی دوست و فامیل، جوونهایی رو میشناسیم که برای کسب درآمد کارهای دستی خودشون رو به فروش میگذارن. تا به حال به این فکر کردید که برای حمایت از این افراد بدون توجه به حرفه ای بودن کار و صرفا برای دلگرمی دادن خرید کنید؟ خیلی از آدمها بعد از دیدن بازار کساد برای محصولاتشون، به کل امیدشون رو از دست میدن و این زمینه ای میشه برای اینکه قدر کار کردن رو توی زندگیشون ندونن. کیه که دوست داره آدمهای نا امید به جامعه اش اضافه بشن؟

اگه همیشه به تاثیر بلند مدت کاری که انجام میدیم فکر کنیم، میتونیم بهترین تصمیم ها رو انتخاب کنیم. با حمایت از کسب و کارهایی که راکد موندن، شما میتونید از فقر یک خانواده پیشگیره کنید. به نظرتون همین تاثیر کمی به حساب میاد؟ حتما نباید صبر کنیم تا دور و اطرافیانمون به بدترین شرایط ممکن برسند تا دستی ازشون بگیریم. اهمیت کار کردن و درآمدزایی رو میتونید با شیوه جدید صدقه دادن در جامعه رواج بدید.

 

 

 

منبع:http://gerdali.com

لینک به دیدگاه
با خرید کردن از کسب و کارهای بی رونق، شما نه تنها کمک مالی به این افراد می کنید، بلکه بهشون یاد میدین کار کردن خوبه و لازمه زندگیه.

بسیار عالی بود مرسی نگاه قشنگی به اطرافمون داد...

مرسی مهندس مطلب قابل تاملی بود

لینک به دیدگاه
بسیار عالی بود مرسی نگاه قشنگی به اطرافمون داد...

مرسی مهندس مطلب قابل تاملی بود

 

کیه که دوست داره آدمهای نا امید به جامعه اش اضافه بشن؟sigh.gif

لینک به دیدگاه

اگه اینجوری آدرس می دم بیاین خریدچون منم دارم بدبخت میشم یاشدم هنوزگرمم:ws3:

 

ولی من عقیده دارم آدم وقتی می تواندبه خودش بگه باهوش وتوانا که بتوانددرهمه شرایط دوام بیاره وبه نفع خودش تمام کنه:whistle:

لینک به دیدگاه

سلام

ای خدایعنی میشه همه اینجوری فکرکنند!

البته بعضی ازفروشندگان خرده شیشه دارنداینم بگم مشتریهاهم بعضی هاشون دست هرچی کنسوبخیله و..خرده شیه داره که ازپشت حسابی بستند!

درکل .. ولش کن! نواندیشان روعشقست.

من خودم محل فروشی کوچکی دارم اجناسی دارم ولی همسایم کلای اساسی من هم میاره (جالبه فامیلیم)باورتون نمیشه افرادی پیشنهادکردندوگفتندبرای مثال سیگاری هم که اونادارن بیارم وبفروشم من قبول نکردم اولامن ازسیگارخوشم نمیاد(الان می گیدبچه سوسول بگید)2می گم اونازن وبچه دارند.

ولی جدیداتصمیم گرفتم دیگه رحم نکنم (اونابه من رحم کردند)

یه چیزی هم بگم ازتجارب (اینهاهمش خاصیت فسیل بودنه) توایران زیادراست نگیدهمچیزبرعکسه راست دروغ ودروغ راست وبزرگی است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...