رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

برند فرگامو برگرفته از نام سالواتوره فرگامو (Salvatore ferragamo) طراح مشهور ایتالیایی است.

این طراح مشهور ایتالیایی در سالهای دهد 1920 از طریق همکاری با هنرپیشه گان مشهور هالیوودی و طراحی لباس برای آنها به شهرتی جهانی دست یافت.

کمپانی وی در ابتدا کفش های چرمی لوکس دست ساز تولید می نمود.دانش و خلاقیت او سبب شد تا وی دو مدل کفش پاشنه بلند زنانه موسوم به پاشنه بلند قفسی(cage heel) و پاشنه بلند موسوم به پاشنه متصل(wedge heel) را اختراع نماید.

خلاقیت وی و همچنین اقبال افراد مشهور به مصنوعات ساخته شده و طراحی شده توسط او سبب شد تا محصولات فرگامو به عنوان محصولاتی لوکس در بازار مطرح گردد.

سالواتوره فرگامودر سال 1960 و در سن 62 سالگی از دنیا رفت.وی 5 فرزند داشت که هم اکنون یکی از فرزندان وی یعنیFerruccio Ferragamo بهعنوان مدیر کمپانی فرگامو مشغول به فعالیت است.

سالواتوره فرگامو اندکی پیش از مرگ پس از تولید موفق کفش های چرمی زنانه و مردانه دست به تولید دیگر محصولات چرمی از جمله کمربند ، دستکش و انواع کیف های زنانه.

هم اکنون این کمپانی تولید کننده مصنوعات لوکس فشن که دفتر اصلی آن در شهر فلورانس واقع است علاوه بر تولیدمصنوعات چرمی با استفاده از ذوق ، خلاقیت و قریحه طراحان ایتالیایی و غیر ایتالیایی شاغل در این کمپانی انواع لباس های زنانه و مردانه آماده پوشیدن (ready to wear) را نیز تولید میکند.

همچنین به تازگیو در سال های اخیر خط تولید عطرهای تولید شده توسط این کمپانی نیز راه اندازی گردیده است.این کمپانی همواره مورد توجه افراد مشهور قرار داشته و دارد.از جمله مشتریان مشهوراین برند لوکس ایتالیایی می توان از سوفیال لورن ،مرلین مونرو ،مارگارت تاچر ،پرنس دایانا ، آئوری هپ بورن ، اندی وارهول ، جرج کلونی ،گیون استفانی و... نام برد.

شرکت سالواتوره فراگامو متخصص در طراحی و تولید کفش، کالاهای چرمی و لباس‌های آماده است. این شرکت مالک گروه فراگامو به‌شمار می‌آید.

شرکت سالواتوره فراگامو همچنین در زمینه تولید عینکو ساعت مچی نیز فعالیت می‌کند.شمار کارکنان این شرکت، بیش از ۲٫۶۰۰نفر بوده و شبکه‌ای از ۵۵۰فروشگاه را مدیریت می‌نماید، که در قاره‌ه ای اروپا، آمریکا و آسیا گسترده می‌باشند.

 

[TABLE=class: infobox vcard, width: 22]

[TR]

[TH=align: right][/TH]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

سالواتوره فراگامو (تولد: 5 ژوئن 1898- فوت: 7 آگوست 1960)طراح اصیل فلورانسی است که تخصصش را در طراحی کفش دارد.

سالواتوره در طول دهه ی1920 با بسیاری از ستاره های هالیودی کار کرد و پس از آن به ایتالیا بازگشت و کمپانی خوش نامی افتتاح کرد. این کمپانی در تولید کفش و کتانی های منحصر به فرد و دست سازمعروف است.

 

دیدگاه علمی و خلاقانه سالواتوره به کفش سبب ایجاد نوآوری های بسیاری از قبیل ساخت کفش لژدار پاشنه بلند و نوع دیگری از کفش زنانه ی طرح توری شد.

در طول این دوران ستاره های سینما و افراد مطرح حمایت های خود را از این کمپانی دریغ نکرده اند، کمپانی ای که هم اکنون به قطب تهیه و تولیدات کالاهای لوکس در سراسر دنیاتبدیل شده است.

 

 

شرح حال و دوران زندگی

سالواتوره فراگامو در سال 1898 در بونیتو (Bonito)، منطقهای نزدیک به آولینو (Avellino)، بهدنیا آمد. او یازدهمین بچه در میان 14 برادر و خواهر خود بود. سالواتوره برای اولین بار در سن 9 سالگی یک جفت کفش برای خواهرش جهت حضور در یک مراسم درست کرد. در این زمان بود که سالواتوره ی جوان تصمیم گرفت تا این شغل را به عنوان پیشه برگزیند. او همیشه احساسات و علاقه ی خاصی به کفش داشت.

فراگامو پس از تمام کردن یک دوره ی یک ساله ی کفاشی در شهر ناپلی مغازه ی کوچکی را در خانه ی پدری اش بازکرد. در سال 1914 او به بُستون مهاجرت کرد. در آنجا برادرش در یک کارخانه ی تولید چکمه های کابویی کار می کرد.

 

پس از یک مدت کوتاه کار در این کارخانه فراگامو برادرانش رامتقاعد کرد تا به کالیفورنیا بیایند. آن ها در ابتدا به سانتا باربارا و سپس هالیوود رفتند. در اینجا بود که او به موفقیت رسید. فراگامو در ابتدا یک مغازه ی تولید و تعمیرکفش باز کرد که پس از مدتی به محل ارزشمندی نزد اشخاص مهم آن روزگاران تبدیل شد، وسرانجام این محبوبیت سبب شد تا این مغازه برای یک مدت طولانی به طراح کفش در صنعت سینماتبدیل شود.

 

 

با این وجود شهرت روافزون فراگامو در نزد بازیگران سینما برای او کافی به نظر نمی رسید. او نمی توانست این مسئله را برای خود حلاجی کند که چرا این کفش ها با وجود زیبایی ظاهری به پا صدمه می زنند. بنابراین او وارد دانشگاه کالیفورنیای جنوبی شد و در آنجا به مطالعه و تحصیل در رشته ی آناتومی پرداخت.

 

 

پس از 13 سال زندگی در آمریکا فراگامو در سال 1927 به ایتالیابازگشت اما این بار در فلورنس ساکن شد.

در این دوران او به طراحی و تولید کفش های فشن برای ثروتمندترین و مهم ترین زنان قرن از جمله ماهارانی(Maharani)، اوا پرون(Eva Peron) و مریلین مونره(Marilyn Monroe) روی آورد. او درVie Mannelli یک کارگاه راه اندازی کرد و در این محل طراحی های جدید اعم از مدل های تزئینی و کاربردی را مورد بررسی قرار می داد و بروی مسائل و بخشهایی از این قبیل کار می کرد.

 

اگرچه فراگامو به علت پاره ای مسائل از قبیل مدیریت ناصحیح و فشارهای اقتصادی در سال 1933 ورشکسته اعلام شد اما با این وجود او در سال 1950 این تشکیلات را به شکوفائی رساند و در آن زمان با نیروی کاری بالغ بر 700 نفر خیاط تعداد359 جفت کفش در روز تولید می کرد.

 

فراگامو همیشه به عنوان یک الگو محسوب می شده، و طراحی هایش از مدل های جدید و متفاوت دنیای کنونی گرفته تا مدل های سنتی همگی به عنوان منبع اصلی الهام در میان دیگر طراحان کفش چه در دوران او و چه پس از آن محسوب می شد.

او در سن62 سالگی در سال 1960 فوت کرد، اما اسمش به عنوان یک نام و برند تجاری تاکنون در این عرصه حضور داشته است و در طول این مدت زمان به دیگر بخش های دنیای مد از قبیل کفش هایلوکس، کیف، عینک، عطر، ساعت، البسه ی حاضری و الحاقیات ابریشمی توسعه یافته است.

 

پس از فوت او همسرش واندا(Wanda) و بعدها شش فرزندش (فیاما، جیووانا، ماسیمو، فروسیو،فولویا، لئوناردو) این کمپانی را اداره کرده اند. مشهورترین دستاورد او به واقع یکمدل کفش با طراحی توری استکه در اصطلاح آنCage heel نام دارد. فیاما (بزرگ ترین دختر سالواتوره که در سال 1998 فوت کرد) هوش و ذکاوت پدر را در چنته داشت و توانست مدل Vara pumps را در سال 1987 طراحی کند.

 

 

در حال حاضر خود خانواده ی فراگامو مالک این کمپانی هستند که مجموع اعضای آن را در سال 2006 افرادی چون همسر سالواتوره، 5 فرزند و 23 نوه اش به همراه افراد دیگری از بستگان تشکیل می دادند. در بین آن ها قانونی وجود دارد و آن ایناست که تنها 3 نفر از اعضای این خانواده حق دارند تا به طور هم زمان در کمپانی کارکنند و بنابراین از این طریق روحیه و حس رقابت در بین اعضاء تقویت می شود.

 

جهت کم کردن این تنش ها در بین اعضا این کمپانی اعلام کرد قصددارد 48 درصد سهامش را در بازار بورس به مزائده بگذارد و در به این خاطر میشله نورسااز اکتبر 2006 به عنوان مدیر عامل فعالیت کرده است. با این وجود به علت رکود اقتصادی بازار سرمایه احتمال می رود که این اقدام تا سال 2008 به حالت تعلیق دراید. اگر میزان سهام این کمپانی در بازار افزایش پیدا کند فراگامو در درجه ی اول از این سرمایه برای افتتاح مراکزی در چین استفاده خواهد کرد. شایان ذکر است که قرار است این کمپانی هشتادمین سالگرد تاسیسش را در شانگ های چین برگزار کند.

 

 

 

مطالبی در ارتباط با وضعیت اعضای خانواده در کمپانی

- واندا فراگامو میلتی (Wanda Ferragamo Miletti): او ازسال 1960 ، یعنی پس از فوت سالواتوره همسر و بنیانگزار این کمپانی، رهبری این مجموعه را بر عهده داشته است. او درحال حاضر رئیس افتخاری مجموعه محسوب می شود.

 

 

- فروسیو فراگامو (Ferruccio Ferragamo): او درحال حاضر مدیر عامل کمپانی است.

 

 

- جیووانا جنتایل فراگامو (Giovanna Gentile Ferragamo): او هم اکنون پست معاونت را بر عهده دارد.

 

 

- لئوناردو فراگامو (Leonardo Ferragamo): او از سال 2000 به عنوان مدیر اجرائی در بخش S.p.A (بخش اصلی فراگامو) فعالیت کرده است.

 

 

- ماسیمو فراگامو (Massimo Ferragamo): او رئیس شعبه ی فراگامودر ایالت متحده می باشد. این شعبه از زمان دهه ی 50 وظیفه ی پخش و توزیع محصولات کمپانی را در آمریکای شمالی برعهده داشته است.

 

 

- فولویا ویسکانتی فراگامو (Fulvia Viscanti Ferragamo): او ازدهه ی 70 تاکنون بخش تولیدات تجهیزات ابریشمی این برند را برعهده داشته است. همچنین فولویا معاونت بخش SpA را برعهده دارد.

 

 

- فیاما فراگامو دی سن جیلانو (Fiamma Ferragamo di San Giuliano ): او درسال 1998 فوت کرد، با این وجود بسیاری او را به عنوان شخصیت موثر در طول دوران فعالیت این کمپانی می شناسند. علاقه، خلاقیت و خیال پردازی های فیاما در کار سبب شد تا کارهاو طرح های اسطوره ای قبلی این لیبل را با محصولاتی نظیرGancino و Vara تکرارکند.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...