رفتن به مطلب

افرای سياه يا افرا زبان‌گنجشكی : Acer negundo


ارسال های توصیه شده

اين درخت به دليل كاربرد پوشاننده، كنترل فرسايش خاك، نتيجة فوری به علت رشد سريع و همچنين جنبه زيبايی شكل برگ آن و مقاومت به خشكی و نياز كم به آب در طراحی فضای سبز حائز اهميت می‌باشد. در باغ‌های جديد‌التأسيس برای ايجاد پوشش سريع كاشت می‌شود تا درختان پرعمر و كند رشد به ثمر برسند.زيرا اين درخت دارای عمر كوتاه می‌باشد. واريته‌های جديد اين درخت با برگ‌های نقره‌ای، طلايی و ابلق بسيار زيباست و كاربرد فراوان دارد.

ارتفاع اين درخت بين 20-15 متر و قطر تاج پوششی آن بين 30-20 متر می‌رسد. و اين درختی است با تاج متراكم كه شاخه‌های آن از نزديك زمين می‌رويد. پوست تنه قهوه‌ای مايل به خاكستری و نازك با ترك‌های توری‌شكل است برگ‌ها متقابل 5-3 برگچه‌ای، برگچه‌ها نوك‌تيز با دندانه‌های نامنظم به طول 10-5 سانتی‌متر و پهنای 5-4 سانتی‌متر. رنگ برگ‌ها سبز كدر است كه در پائيز به رنگ زرد در می‌آيد.

گل‌ها كوچك سبز رنگ است و ارزش زينتی ندارد. ميله پرچم طويل و قرمز آن در اوائل فروردين ظاهر شده و تاج درخت به رنگ قرمز ديده می‌شود. ميوه به شكلv و بالدار است و در تابستان ظاهر شده و در طول زمستان به شاخه باقی می‌ماند. ميوه‌ها فندقه بالدار دوتائی و به طول 5-4 سانتی‌‌متر به صورت خوشه‌ای آويزان هستند. طول خوشه‌ها 20-15 سانتيی متر است.

افرای سياه، گرما و سرما(حتي در ارتفاعات بالا) و آب‌ و هوای خشك و نيمه‌خشك را به خوبی تحمل مي‌كند اما در نواحی معتدله و مرطوب شكننده و ناموزون می‌شود همچنين بهترين رشد را در خاك لومی غنی با زهكش خوب دارد، البته خاك فقير و خشك را نيز تحمل می‌‌كند به تابش مستقيم نور خورشيد مقاوم اما بايد از جريان شديد باد محفوظ باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...