رفتن به مطلب

برنامه کاهش وزن بعد از فارغ شدن


masi eng

ارسال های توصیه شده

میانگین افزایش وزن در زمان بارداری ۹ الی ۱۳ کیلوگرم است . در زمان تولد نوزاد ۷- ۶ کیلوگرم از وزن بدن مادر کاسته می شود و مدتی طول می کشد تا باقی مانده اضافه وزن از بین برود.

 

مادران شیرده از ۴۵ روز بعد از زایمان می‌توانند رژیم غذایی خود را شروع کنند. پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اهمیت رژیم غذایی در دوران شیردهی اذعان گفت: برخی از مادران گمان می‌کنند اگر در دوران شیردهی رژیم غذایی بگیرند دچار کمبود شیر می‌شوند اما باید گفت که پیروی از یک رژیم غذایی مطلوب و الگوهای رژیم غذایی تا ۲ سال کاهش شیر را به دنبال نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: مادر از ۴۵ روز بعد از زایمان می‌تواند رژیم غذایی خود را شروع کند و این امر شامل مادرانی می‌شود که دچار اضافه وزن، چاقی و یا بیماری خاصی هستند، بنابراین به مادران با وزن نرمال توصیه نمی‌شوند.

این متخصص با اشاره به اینکه در رژیم غذایی مطلوب و زیر نظر پزشک انتظار کاهش وزن متوسط بین نیم تا یک و نیم کیلو وجود دارد افزود: در صورتی که این اتفاق نیفتد باید به سه مورد توجه داشت اول اینکه آیا مادر بیشتر از میزان توصیه شده و تحت تاثیر دیگران شیر مصرف می‌کند و یا کودک کم‌تر از میزان طبیعی شیری خورد که اضافه آن به بدن مادر جذب می‌شود و سوم اینکه متابولیسم بدن مادر در حین حاملگی دچار اختلال شده باشد که این موضوع خود موجب کاهش وزن مطلوب در مادر می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: اضافه وزن بدن مادر شیرده براساس شاخص توده بدنی هر فرد تعیین می‌شود چنان ه وزن نرمال را ۱۸٫۵ تا ۲۵ کیلو در نظر بگیریم اگر مادر در این محدوده باشد رژیم غذایی توصیه می‌شود و چنانچه ۲۵ تا ۳۰ باشد اضافه وزن محسوب می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...