YAGHOT SEFID 29302 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 اسفند، ۱۳۹۳ [h=2][/h] عصر ارتباط - اگر فیس بوک یک کشور بود، با 1.3 میلیارد مشترک خود می توانست عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان را از آن خود کند. زندگی در این کشور مشابهاتی را با آنچه در دنیای واقعی تجربه می کنیم شامل می شد. از حملات گروه های تروریستی گرفته تا جاسوسی دولت مرکزی از شهروندان و رعایت قوانین کلی تعریف شده مورادی بود که این روزها ساکنان برخی کشورها با آن مواجه هستند. در مقابل، این کشور تفاوت هایی را هم با دنیای حقیقی داشت و اطلاعات سرمایه اصلی هر شخص محسوب می شد که مراودات اصلی هم برمبنای همین اطلاعات صورت می گرفت. این اطلاعات که در حجم زیاد توسط مشترکان فیس بوک ایجاد می شود، باعث شده سیاست های امنیتی این شبکه اجتماعی همواره مورد انتقاد قرار گیرد و نگرانی های فراوان پیرامون آن مطرح شود. این شرکت که در فوریه 2014 راه اندازی شده است، با 9199 کارمند خود همچنان توسط مارک زاگربرگ 31 ساله مدیریت می شود و زیرمجموعه های بزرگی از جمله اینستاگرام، واتس اپ، Oculus VR و Private Core را در خود جا داده است. فیس بوک دومین سایت اینترنتی پربیننده در جهان است که روزانه 890 میلیون نفر از آن دیدن می کنند و همه این اتفاقات باعث شده است مجموع سرمایه های آن که در ابتدای 11 سالگی فعالیت های خود به سر می برد به بیش از 212 میلیارددلار برسد. فیس بوک سرویس ها و خدمات مختلفی را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد که اعضای این شبکه اجتماعی به خوبی از آنها آگاهی دارند. اما کارشناسان در بررسی های خود فهرستی از امکانات و قابلیت های فیس بوک شناسایی کرده اند که احتمالا بسیاری از مشترکان فیس بوک تاکنون نکته ای درمورد آنها نشنیده اند و به همین دلیل در اینجا 10 قابلیت بزرگ ترین شبکه اجتماعی جهان که احتمالا هرگز سراغ آنها نرفته اید، معرفی می شود. شکلک های مخفیانه ارتباط متنی در دنیای مجازی نقص های فراوانی را شامل می شود و در بیشتر مواقع سوءتفاهم هایی به واسطه آن به وجود می آید. نوشتن متن بدون انتقال لحن صحبت و حالت گفت و گو کاربران همواره این نگرانی را به وجود می آورد که آیا گیرنده منظور دقیق فرد مقابل را دریافت کرده است. یکی از قابلیت هایی که پلتفرم های مجازی برای حل مشکل مذکور در اختیار مشترکان خود قرار می دهند شکلک هایی است که با تایپ علایم و حروف مختلف به وجود می آیند. این شکلک ها در سرویس های مختلف متفاوت تعریف شده اند و هرکدام از آنها می توانند لحن صحبت کاربر را تا اندازه ای نمایان کنند. فیس بوک مانند دیگر پلتفرم های مجازی این شکلک ها را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. اما به جز آنچه در لیست شکلک ها و آیکون های تصویری فیس بوک ارایه شده است، موارد بیشتری وجود دارد که کاربران از حضور آنها بی خبرند. در فهرست ارایه شده از سوی فیس بوک شکلک های لایک، خنده، گریه، ناراحت، غمگین، بی حوصله و... به چشم می خورد. اما اگر دوست داشته باشید برخی شکلک هایی را که در این فهرست ارایه نشده در نوشته های خود به کار برید با تایپ کردن (^^^) می توانید تصویر کوچک یک کوسه سفید را به متن خود اضافه کنید، تایپ وارونه کردن صفحه و استفاده کردن از زبان دزدان دریایی فیس بوک خدمات خود را با بیش از 100 زبان مختلف در اختیار مشترکان قرار می دهد و در یک بررسی جدید مشخص شده که 60 درصد کاربران این شبکه اجتماعی از زبان انگلیسی استفاده نمی کنند. طی یک سال گذشته بیش از 2500 داوطلب به فیس بوک کمک کردند تا این شرکت بتواند سرویس های مختلف خود را بدون هرگونه اشتباه به زبان ترکی ارایه دهد و هم اکنون ترک های یکی از بزرگ ترین گروه های مخاطبان آن هستند. فیس بوک همچنین ابزار ویژه ای برای ترجمه در اختیار مشترکان خود قرار داده است که با نام Translations شناخته می شود و اگر زبان ویژه کاربران در آن ارایه نشده باشد، می توان از این ابزار مترجم بهره برد. با این وجود اگر قصد سرگرمی در فیس بوک را دارید، در بخش زبان های این شبکه اجتماعی قابلیت هایی ارایه شده است. برای این کار می توانید به بخش تنظیمات (Setting) بروید و سپس بخش زبان (Language) را انتخاب کنید. در این بخش 2 گزینه جالب یش روی شما قرار می گیرد. با انتخاب گزینه English (Pirate) زبان صفحه شما در حالت انگلیسی به زبان دزدان دریایی تغییر حالت می دهد و انتخاب گزینه English (Upside Down) باعث می شود صفحه خود را وارونه در اختیار بگیرید. تغییر تاریخ زمانی که یک مطلب یا تصویر را روی صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر می کنید، تاریخ و ساعتی که این کار را انجام داده اید در پایین پست منتشرشده از سوی شما ثبت می شود. همچنین در صورت تمایل می توانید موقعیت جغرافیایی را که در آن اطلاعات مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک گذاشته اید پایین هر مطلب مشخص کنید. هر مشترک شبکه اجتماعی فیس بوک به طور میانگین روزانه 21 دقیقه در این پلتفرم گشت و گذار می کند و در بیشتر مواقع اطلاعات جدید روی صفحه شخصی خود می گذارد. بررسی ها نشان داده است هر شرکت یا سازمانی که در فیس بوک صفحه اختصاصی دارد، دست کم روزانه 2 بار مطلب جدید روی آن منتشر می کند. اما اگر مطلبی در گذشته منتشر شده است که تمایل دارید تاریخ آن را تغییر دهید، راهی وجود دارد؟ برای این کار باید از فلش کوچکی که در قسمت بالا و سمت راست هر مطلب قرار دارد، استفاده کنید. با کلیک روی این فلش، منوی جدید برای شما باز می شود که سومین گزینه آن «تغییر تاریخ» (Change Date) است. با این قابلیت می توانید تاریخ مطلبی را که در گذشته منتشر کرده اید به زمان دلخواه تغییر دهید. دنبال کردن صفحاتی که جزو دوستان تان نیستند در شبکه اجتماعی فیس بوک می توانید اطرافیان و آشنایان را در فهرست دوستان خود قرار دهید. در این صورت اگر مطلب جدیدی از سوی آنها منتشر شود، روی صفحه اصلی شما نمایان می شود تا در جریان آخرین فعالیت آنها قرار بگیرید. اما اگر یک صفحه در فهرست دوستان شما نباشد، باز هم می توانید اطلاعات آن را دنبال کنید. اگر شما در بخش اطلاعات شخصی کاربری هستید که این گزینه را فعال کرده است، در کنار گزینه «افزودن به فهرست دوستان» کلیدی با نام Follow برای تان نمایان می شود که با زدن آن می توانید اطلاعات منتشرشده روزانه این فرد را در اختیار بگیرید. برای فعال کردن این گزینه در صفحه شخصی خود به بخش تنظیمات فیس بوک بروید و سپس روی گزینه Followers Link که در سمت چپ منو قرار گرفته است کلیک کنید. در اینجا باید گزینه Who Can Follow Me را از حالت Friends به Everyone تغییر دهید. گزینه Other برای گرفتن پیام های خصوصی زمانی که روی گزینه مخصوص پیام های خصوصی کلیک می کنید، به صورت خودکار وارد بخش اصلی می شوید که فهرست پیام های قدیمی و جدید در آن قرار گرفته است. این بخش با نام Inbox هم شناخته می شود. اما اگر قسمت بالا و سمت راست آن را نگاه کنید متوجه خواهیدشد گزینه دیگری با نام Other موجود است. در این فولدر، پیام های خصوصی منتشر می شود که افرادی خارج از فهرست دوستان شما آنها را ارسال کرده اند. برای آنکه مدیریت بهتری در پیام های خصوصی خود داشته باشید، فیس بوک این 2 دسته پیام را به روش یادشده از یکدیگر متمایز کرده است. مخفی کردن اطلاعات یک صفحه تصور کنید با فردی دوست هستید که هر روز حجم گسترده ای از اطلاعات را به اشتراک می گذارد و این مساله باعث شده تا نتوانید اخبار و اطلاعات منتشرشده از دیگران را به خوبی دریافت کنید. این اتفاق ممکن است زمانی رخ دهد که صفحه شخصی یک برند یا شرکت را در فهرست دوستان خود اضافه کرده اید و هر روز آگهی های تبلیغاتی فراوانی را از سوی آن مشاهده می کنید که شما را سردرگم کرده است. برای مخفی کردن مطلب فراوانی که از سوی یک صفحه خاص منتشر می شود، روی فلش کوچکی که در قسمت بالا و سمت راست هر پست منتشرشده از سوی این صفحه قرار دارد کلیک کنید و سپس گزینه Unfollow را بزنید. ذخیره کردن برای بعد اگر در میان موارد به اشتراک گذاشته شده از سوی دوستان و اطرافیان مطلبی مشاهده کردید که تمایل داشتید آن را ذخیره کنید تا بعد با فراغ بیشتر سراغ آن بروید، قابلیت ویژه ای برای شما ارایه شده است. برای این کار باید سراغ فلش کوچکی بروید که در قسمت بالا و سمت راست هر مطلب ارایه می شود. با کلیک کردن روی این فلش یک منوی جدید را پیش روی خود می بینید که در قسمت پایین آن گزینه ای را با نام Save در اختیار می گیرید. با این کار می توانید مطلب مورد نظر خود را ذخیره کنید و آن را در فهرست ویژه ای که در سمت چپ صفحه شخصی تان نمایان شده است دراختیار بگیرید. در این فهرست نام تمام مطالب، تصاویر و ویدیوهایی که در زمان های مختلف ذخیره کردید آورده شده است. مشاهده موقعیت های جغرافیایی خود ممکن است گاهی این سوءظن برای شما پیش بیاید که شخص دیگری وارد صفحه اختصاصی تان در فیس بوک شده است. برای اطمینان از این اتفاق قابلیت ویژه ای وجود دارد که موقعیت های جغرافیایی مختلف برای ورود به صفحه شخصی شما را نمایان می کند تا معلوم شود در تاریخ مورد نظر شما ورود از چه نقطه ای در کره خاکی صورت گرفته است. برای مشخص شدن موقعیت جغرافیایی خود به بخش تنظیمات صفحه خود بروید و وارد فولدر Security شوید. در این بخش گزینه ای با نام Where You’re Logged In وجود دارد که مکان ورود به صفحه شخصی معنی می دهد. با فعال کردن این گزینه می توانید تمام ورود و خروج های انجام شده به صفحه خود از طریق رایانه رومیزی یا دستگاه موبایلی را بررسی کنید. این قابلیت معمولا اطلاعات مربوط به موقعیت جغرافیایی، مرورگر اینترنتی استفاده شده و نوع دستگاهی که با آن ورود انجام شده است را نمایان می کند. اگر یکی از گزینه های ارایه شده در فهرست مربوط به ورود شخص دیگری باشد، می توانید دستگاه مورد نظر یا نقطه جغرافیایی ارایه شده را به طور کامل غیرفعال کنید. مدیریت ارتباطات فیس بوک قابلیتی در اختیار مشترکان خود قرار می دهد که به کمک آن می توانید تاریخچه گفت و گوها و ارتباطات خود با یکی از دوستان تان را در اختیار بگیرید. برای این کار پس از ورود به صحفه شخصی خود باید به آدرس برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام بروید. در این بخش فهرست تمام گفت و گوها و تاریخچه فعالیت های شما با افراد مختلف نمایان می شود و اگر روی یکی از آنها کلیک کنید، می توانید همه فعالیت های مشترک خود در تاریخ های متفاوت را در اختیار بگیرید. ارسال فایل هنگام گفت و گوی فیس بوکی زمانی که پنجره کوچک برای گفت و گوی آنلاین را در فیس بوک باز می کنید، در قسمتب الا و سمت راست این پنجره گزینه های مختلفی برای تان نمایان می شود. یکی از این گزینه ها Add File یا همان افزودن فایل است که به شما امکان می دهد عکس، متن، ویدیو یا دیگر انواع فایل ها را از حافظه داخلی دستگاه خود انتخاب کنید و آن را برای دوست خود بفرستید. 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده