رفتن به مطلب

ماجرای داماد آقای وزیر و نمایشگاه اکسپو میلان!


ارسال های توصیه شده

تمامی تلاش طراحان، معماران، شرکت های مهندس مشاور و هیات داوران که حدود دو سال درگیر طراحی اکسپو بوده اند، با تلفن آقای وزیر نقش بر آب شده و پای «داماد آقای وزیر» به ماجرا باز شد!

 

 

n00023749-b.jpg

 

 

به گزارش «

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»، نمایشگاه مهم و جهانی «اکسپو» رویدادی است که در آن کشورها دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی با دورنمای توسعه و اهداف کلان خود را به نمایش می گذارند.

 

این نمایشگاه هر 5 سال یکبار برپا می شود و اولین آن در سال 1851 در لندن برگزار شد و تا کنون 26 شهر این نمایشگاه را برگزار کرده اند و این دوره در سال 2015 در شهر "میلان" برگزار خواهد شد.

 

هر چند ایران در زمان صدارت «امیرکبیر» برای اولین بار در این نمایشگاه جهانی شرکت کرد اما جدی ترین حضور آن به سال 1967 بر می گردد که در مونترال و با تلاش و پیگیری مهندس فرمانفرمائیان محقق شد، اما زمان خواهد برد تا مدیران و مجریان برگزاری این رویداد مهم متوجه ضرورت حضور آبرومند در این آوردگاه شوند و نمایش مضحک، سطحی و کاریکاتور گونه اکسپو های قبلی تبدیل به یک طرح معماری آبرومند، با کیفیت و دارای ارزش فرهنگی ایرانی شود.

 

مسئول برگزاری این رویداد مهم در ایران، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

«نمایشگاه اکسپو» در دوره گذشته در کشور چین و در شهر «شانگهای» برگزار شد که حاشیه های فراوانی را برای ایران به همراه داشت.

 

مهمترین آن حاشیه ها، تعلل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ارائه طرح در زمان تعیین شده و تاخیر در اجرای پروژه بود که در نهایت محل اصلی غرفه ایران به رژیم صهیونیستی (اسرائیل) واگذار شد و پس از رایزنی های فراوانی فضایی در میان غرفه کشور لبنان و کره شمالی برای ایران در نظر گرفته شد. [

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
]

 

بعد از آن فضاحت و آبروریزی، مسئولین و متولیان امر تصمیم گرفتند در این دوره حضوری حرفه ای و در شان جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

 

لذا پس از انتشار مناقصه و اعلام فراخوان مسابقه طراحی پاویون ایران در اکسپو ۲٠۱۵ میلان در روزنامه های کثیرالانتشار در بهمن ماه ۹۱ ، جلسه کلی در اسفند همان سال برای تشریح دیدگاه های کارفرما در موضوع طراحی اکسپو برای متقاضیان شرکت در مسابقه برگزار شد.

 

سرانجام در اردیبهشت 92 از میان حدود 100 متقاضی، 12 شرکت انتخاب و از آنها برای مصاحبه و انتخاب نهایی دعوت به عمل آمد. در نهایت در خرداد همان سال 8 شرکت مهندسان مشاور رتبه ١و ٢ به همراه همکار خارجی برای حضور در مسابقه اکسپو گزینش شدند.

 

در تیر ماه ٩۲ با حذف کمک هزینه مسابقه، تعدادی دیگر از مشاورین اضافه شده و در نهایت ١۳ مشاور برای مرحله نهایی طراحی انتخاب شدند.

 

به گزارش «

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
» هیئت داوران این دوره متشکل از فرهاد احمدی، محمود گلابچی، کامران افشارنادری، حسین شیخ زین الدین و حامد مظاهریان بود که در این مرحله، دو داور یعنی حسین شیخ زین الدین و کامران افشارنادری، یکی به دلایل شخصی و دیگری بدون ذکر دلیل انصراف داده و داراب دیبا و بهرام شیردل جایگزین شدند.

 

ریاست هیات داوران بر عهده دکتر حامد مظاهریان، رئیس قطب معماری دانشگاه تهران و معاون وزیر راه وشهرسازی بود.

 

٣۱ شهریور ٩۲ تحویل مدارک مسابقه توسط ١۲ شرکت مشاور صورت گرفت و روز 19 آبان بعنوان روز برگزاری مراسم داوری و انتخاب برندگان اول تا سوم اعلام و داوران برای جلسه داوری دعوت شدند.

 

اما در اقدامی عجیب، در همان روز در یک تماس تلفنی از طرف کارفرما یعنی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، این جلسه برنامه ریزی شده داوری منحل شد و «نعمت زاده»؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت مسئولیت برگزاری داوری و کامل شدن روند انتخاب پروژه را بر عهده نمایشگاه بین المللی گذاشت.

 

یعنی تمامی تلاش طراحان، معماران، شرکت های مهندس مشاور و هیات داوران که حدود دو سال درگیر طراحی اکسپو بوده اند، با تلفن آقای وزیر نقش بر آب و پای داماد آقای وزیر یعنی «محمد محبعلی» به ماجرا باز شد و وی رسما عنوان «مسئول اجرایی نمایشگاه اکسپو» را از آن خود کرد.

 

در این مدت مشاوران شرکت کننده تمامی تلاش خود را برای هرچه زودتر برگزار شدن جلسه داوری انجام دادند. اما این تلاش ها بی نتیجه بود. هرچند در نهایت اطلاعیه ای صادر و از طریق قضایی موضوع را پیگیری کردند.

 

در تاریخ 11 آذرماه 92 جلسه ای در ستاد اکسپو برگزار می شود و علی رغم تلاش های فراوان مشاوران و هیات داوران که همگی از افراد خوش نام و با سابقه معماری کشور می باشند، مسئولیت طراحی این پروژه به «مهندس صفامنش» که مشاور کارفرما در برگزاری مسابقه بود، واگذار می شود و در کمال ناباوری، وی این پیشنهاد را می پذیرد.

 

پس از انتصاب «مهندس صفامنش» پای «شرکت ره شهر» نیز به ماجرا باز می شود. این شرکت یکی از 13 مشاوران شرکت کننده در مسابقه اکسپو بود. خدمات فاز یک معماری با هدایت و مدیریت «صفامنش» در «مهندسین مشاور ره شهر» آغاز شد.

 

اما به دلایلی «مهندس صفامنش» نیز در حین کار اخراج می شود و «شرکت ره شهر» به تنهایی این مسئولیت را بر عهده می گیرد.

 

هرچند اقدام مهندس صفامنش در قبول مسئولیت طراحی پس از حذف دیکتاتور گونه و زیر سوال بردن روند مسابقه توسط مسئولین، خارج از اصول اخلاق حرفه ای بود، اما با توجه به رعایت جایگاه وی در جامعه معماری، از پوشش خبری اتفاقات صورت گرفته در روند اخراج ایشان، صرف نظر می کنیم.

 

در ادامه پس از حذف صفامنش، پیش نویس قرادادی از طرف «شرکت ره شهر» به مبلغ 550 میلیون تومان برای طراحی داده میشود. اما بعد از انتقاد برخی اعضاء هیئت مدیره نمایشگاه، این رقم به 320 میلیون تومان کاهش پیدا کرد. هرچند تا کنون قراردادی بین «ره شهر» و «نمایشگاه بین المللی» منعقد نشده؛ اما مبلغ 50 میلیون تومان بصورت علی الحساب به این شرکت پرداخت شده است.

 

در ادامه کار «محبعلی» با پشتوانه خوب و محکم فامیلی با آقای وزیر، سکان کار را برعهده می گیرد. عمده قراردادهای وی با ترک تشریفات و بدون طی مراحل قانونی و عمده تصمیم گیری ها بصورت فردی صورت گرفته است.

 

نحوه انتخاب پیمانکار پروژه در ایتالیا توسط «محبعلی» از این دست اقدامات است. بعنوان نمونه طراحى داخلى این سازه با ترك تشريفات و بدون توجه به توانایی مشاوران و پیمانکاران داخلی به همان پيمانكارسازه به مبلغ ٢/١٠٠/٠٠٠ يورو واگذار شد. یعنی 2 قرارداد با یک پیمانکار.

 

محبعلی در حالی این پروژه را به پیمانکار خارجی واگذار می کند که طبق استعلام های صورت گرفته از پیمانکاران داخلی، رقم اجرا چیزی حدود 500 الی 926 هزار یورو برآورد شده است.

 

پیشنهاد دو میلیون و صد هزار یورویی محبعلی در حالی با حمایت آقای وزیر و مسئولین نمایشگاه مورد تایید قرار میگیرد که مقام معظم رهبری در چندین نوبت به استفاده از ظرفیت ها و توان نیروهای داخلی تاکید داشته اند.

 

همچنین با توجه به پیش بینی اولیه از 23میلیون بازدید کننده در طول 6 ماه اکسپو ایتالیا، حدود 1.5 میلیون نفر از غرفه ایران بازدید خواهند کرد و از این تعداد حدود 500/000 هزار نفر از غرفه های ایران علی الخصوص غرفه غذایی خرید خواهند نمود که با میانگین هر خرید 5 یورویی، مبلغ 2/500/000 هزار یورو معادل 10 میلیارد تومان میزان فروش این غرفه می باشد.

 

در همین خصوص «گیل آبادی» مسئول روابط عمومی شهرداری تهران پیشنهادی به شرکت نمایشگاه بین المللی می دهد که بر اساس آن «فروشگاه زنجیره ای شهروند» بعنوان نماینده ایران، بخش غذایی غرفه اکسپو را برعهده گیرد و با این شرط که ضمن کسر هزینه اولیه، سود حاصل از این فروش عینا به حساب نمایشگاه واریز گردد. همچنین یک پکیج کامل برای معرفی بیشتر ایران به همه بازدیدکنندگان در غرفه اهدا شود.

 

با این اقدام احتمالا کلیه هزینه های حضور ایران در نمایشگاه اکسپو تامین می شد.اما پس از رد این پیشنهاد توسط محبعلی، در اقدامی عجیب این قرار داد با شرکت «تهیه غذای قریشی» منعقد می شود. این شرکت برای مجالس و تالار ها و همایش ها غذا تهیه می کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
از پشت پرده این قرارداد و ارتباط آن با برخی مدیران ارشد.... مطلع است و در صورت لزوم پشت پرده این قرارداد نیز منتشر خواهد شد.

 

اتخاذ تصمیمات خارج از سیستم قانونی فقط شامل حال آقای داماد نبوده و در برخی موارد هیات مدیره شرکت نمایشگاه های بین المللی نیز دست به اقدامات غیرقانونی نیز زده است.

 

یکی از این اقدامات عجیب، واریز 50/000 یورو به حساب شخصى داماد آقای وزير در ايتاليا و در قالب حساب تنخواه می باشد. واریز این وجه توسط پست بانک ایران- شعبه ملاصدرا صورت گرفته است.

 

این در حالی است که قاعدتا حساب تنخواه بايد به نام معاون ادارى و مالى شركت وذيحساب افتتاح گردد نه فردى كه در دوره ماموريت از يك وزارتخانه ديگر در این مجموعه حضور دارد.

 

با توجه به اینکه داماد آقاى وزير از ١٩ بهمن جهت ماموريت ٨ روزه عازم ميلان شده و تاكنون نیز بازنگشته اند؛ بر اساس اخبار رسیده ایشان اعلام كرده اند که تا ١٠ اسفند تصمیم به بازگشت ندارند و برخی اخبار حکایت از همراهی ایشان تا پایان ماموریت مدیرعامل نمایشگاه بین المللی دارد که برای حضور در «نشست كميسرژنرالاى اكسپو» عازم این کشور شده است.

 

در گزارش بعدی به ابعاد دیگر اقدامات آقای داماد در این اکسپوی دردسر ساز و نقش آقای (ف) به عنوان نماينده اكسپو درميلان ايتاليا پرداخته خواهد شد.

 

دو سوال مهم که امیدواریم مسئولین و دست اندکاران امر به آن پاسخ دهند:

* دلیل برگزاری مسابقه اکسپو و به سخره گرفتن جمع کثیری از معماران و اساتید بزرگ معماری کشور چه بود؟

* علی رغم تاکیدات چند باره و دغدغه جدی مقام معظم رهبری ، آیا هنوز وقت آن نرسیده که «شایسته سالاری» جایگزین« بده بستان های فامیلی» شود؟

 

* کلیه اسناد این گزارش در اختیار تحریریه معماری نیوز می باشد و در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

واقعا که جای تاسف داره، همه چی براشون شوخی و مسخره بازیه، یک ملت رو مسخره عالم و آدم میکنن که فقط جیب خودشونو پر کنن، لعنت به این مدیریت و وزارتتون ...

لینک به دیدگاه

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۰

 

 

 

n00023754-b.jpg

پس از انتشاز گزارشی با عنوان: «

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
» در سایت معماری نیوز، روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت جوابیه را ارسال کرده است که بر اساس رعایت اخلاق حرفه‌ای و قانون مطبوعات، عینا منتشر می شود.

 

همچنین در پاسخ به این اظهارات، «

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
» در همان فضای آرام جوابیه؛ سایر مستنداتی که در اختیار دارد را طی روزهای آینده منتشر خواهد کرد.

 

 

متن جوابیه:

دبير محترم سرويس اقتصادي سايت خبري معماری نيوز

با سلام و احترام؛

 

در پي انتشار خبري باعنوان «

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
» مورخ 9/12/93 براساس پاسخ شركت‌ سهامي نمايشگاههاي بين‌المللي، خواهشمند است برابر با قانون مطبوعات نسبت به درج جوابيه اقدام فرمائيد./ب

 

مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني

 

اکسپو 2015 میلان با توجه به اینکه در کشور ایتالیا برگزار می گردد و همچنین موقعیت سالن ایران که در مجاورت کشورهای مطرح صنعتی مانند آلمان و سوئیس قرار دارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه ایران برای اولین بار با تحویل زمین، ساخت سالن را برعهده گرفته است نسبت به برگزاری مسابقه طراحی جهت انتخاب طرحهای برتر سالن ایران اقدام گردید که در نهایت 11 شرکت مهندسین مشاور در مرحله نهایی انتخاب و براساس تفاهم نامه های جداگانه ای با این شرکت ملزم به ارائه طرح اولیه پاویون ایران گردیدند که متأسفانه هیأت داوران بدون حضور دو داور کار فرما و برخلاف بند 5-5 تفاهم نامه، طرحهای اولیه را بررسی و اقدام به رتبه بندی نمودند.

 

متعاقباً طرح های ارائه شده طی چندین جلسه فنی و کارشناسی توسط نمایندگان وزارت متبوع و شرکت نمایشگاهها مجدداً مورد بررسی قرار گرفته و نظر نهایی خود را مبنی بر این "با توجه به جامع نبودن هیچیک از طرحها در انتقال مفاهیم مورد نظر و عدم تطابق لازم با ضوابط و مقررات و تم اکسپو میلان در خور شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شناخته نشد" اعلام نمودند و به استناد بند 3-5 تفاهم نامه فی مابین، طرحهای ارائه شده مورد قبول واقع نگردید.

 

در ادامه به جهت حساسیت پروژه، کارگروه جدیدی با محوریت آقای مهندس کامران صفامنش که دارای جایگاه شناخته شده ای در جامعه معماری کشور می باشند تشکیل گردید تا با همکاری شرکتهای حاضر در مسابقه طراحی که دعوت به کار را پذیرفته بودند طرح نهایی پاویون ایران را با همکاری شرکت های مذکور و با استفاده از ایده ها و توان مهندسی آنان، طرح جدید و شایسته جایگاه ایران در مجامع جهانی تهیه و به ستاد اکسپو میلان ارسال گردد.

قابل ذکر است که این موضوع توسط این شرکت و طی اطلاعیه رسمی در پرتال شرکت سهامی نمایشگاههای ج.ا.ایران اطلاع رسانی گردیده بود. در نهایت طرح نهایی آماده و به مسئولین اکسپو میلان ارائه گردید که مورد تایید واستقبال ویژه مسئولین مربوطه قرار گرفت.

همزمان با تأیید طرح از سوی اکسپو میلان، این شرکت با رعایت تشریفات اداری و قوانین و مقررات مربوطه ، قرارداد همکاری با شرکت صفامنش و همکاران را بمنظور : الف – تهیه طرح مفهومی ب – نظارت بر مشاورین تخصصی ج – نظارت عالیه و خدمات فنی و کارگاهی د – خدمات مدیریت ستادی برای پاویون ایران منعقد نمود.

شرکت مهندسین مشاور صفامش و همکاران با برخی شرکتهای مهندسین مشاور حاضر در مسابقه طراحی اکسپو و کارگروه ملی همکاری داشته که در این ارتباط قرارداد سه جانبه همکاری فی ما بین شرکت سهامی نمایشگاهها، شرکت مهندسین مشاور صفامنش و همکاران و شرکت مهندسین مشاور ره شهر بمنظور انجام فاز یک پیشرفته و معماری، سازه و تأسیسات مکانیکی و برقی پاویون ایران منعقد گردید.

به منظور رعایت صرفه و صلاح و با عنایت به توانمندی موجود در شرکت بخش های نظارت عالیه و خدمات فنی کارگاهی و مدیریت ستادی از خدمات قرارداد آقای صفامنش حذف و توسط آقایان محمد محبعلی و سیدحسین میرظفرجویان انجام شده که این امر موجب صرفه جویی به مبلغ حدود سی میلیارد ریال گردیده است.

 

لازم به توضیح است که هیچیک از تصمیمات اتخاذ شده در خصوص انتخاب پیمانکاران تصمیمات فردی نبوده و تمامی موضوعات پس از اخذ نظر تیم کارشناسی، در هیأت مدیره مطرح و با درنظرگرفتن جمیع جهات از جمله صرفه و صلاح شرکت، جلوگیری از تضییع بیت المال و رعایت قوانین و مقررات اتخاذ تصمیم گردیده است.

در خصوص قرارداد اجرای طراحی داخلی لازم به توضیح است که قرارداد نهایی شده شامل اجرای 1- طراحی دکوراسیون داخلی 2- بخش مولتی مدیا 3- اجراء و نگهداری فضای سبز پاویون ایران می باشد که هیچگونه پیشنهادی در خصوص اجرای آن ارائه نگردیده و موارد اشاره شده مربوط به بخشی از پروژه (مولتی مدیا) بوده که مبالغ عنوان شده صرفاً بخشی از هزینه ها بوده و اساساً صحیح نمی باشد.

تا این تاریخ در مورد انتخاب بهره بردار بخش رستوران پاویون ایران اتخاذ تصمیم نگردیده و شرکتهای معتبر در این رشته در سطح کشور در حال بررسی و انتخاب می باشد لازم به ذکر است در بخش تجاری فروشگاه شهروند پس از برگزاری جلسه به جهت عدم برآورد دقیق درآمدها و هزینه ها انصراف خود را از حضور در اکسپو و مدیریت بخش تجاری پاویون ایران اعلام نمود.

در خصوص حساب مشترک بنام آقایان سید حسین میرظفرجویان معاون فنی و مهندسی شرکت و محمد محبعلی مسئول کمیته معماری اکسپو که هردو از کارکنان رسمی دولت می باشند، بعنوان حساب تنخواه گردان در کشور ایتالیا افتتاح گردیده تا امکان واریز وجوه و پرداخت‌ها از طریق حساب مذکور فراهم گردد که اقدامی قانونی بوده و هرگونه پرداخت از این حساب تنها با ارایه مستندات هزینه ای مربوطه و تأیید مقامات مجاز شرکت انجام خواهد گردید و لازم به ذکر است تاکنون هیچگونه پرداختی از این محل صورت نگرفته است.

 

اما نکته غیراخلاقی که در این گزارش آمده است ارتباط سببی مسئول کمیته معماری اکسپو با وزیر محترم می باشد که حدود 25 سال بعنوان آرشیتکت در کشور خدمت می کند و کارمند رسمی دولت می باشد و با حضور ایشان و معاونت فنی و مهندسی شرکت و دیگر دلسوزان شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی حداقل حدود سه میلیارد تومان در حوزه نظارت در ساخت پاویون ایران صرفه جویی شده است و ایشان بر اساس توانمندی که در حوزه معماری داشته اند با حکم مدیرعامل نمایشگاه در این حوزه فعالیت می کند و طبیعتاً کلیه قراردادها پس از بررسی‌های کارشناسی با طی مسیر قانونی در هیأت مدیره مطرح و به تصویب می رسد./ب

 

منبع : معماری نیوز

لینک به دیدگاه

تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۲/۱۱

 

 

این روزها بازگشت داماد وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایتالیا در حالی تبدیل به سوژه خنده کارمندان آن وزارتخانه شده است که به نظر می رسد هیچ کس توانایی بازگرداندن وی را به ایران ندارد.

n00023762-b.jpg

 

 

به گزارش «
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
»، به نقل از البرزنیوز، «محمد محب علی» که از حدود یک ماه پیش به شکل ماموریت اداری در قالب پروژه احداث سالن پاویون جمهوری اسلامی راهی میلان شده است، با وجود مناقشه بر سر حضور بلند مدت غیر قانونی و بدون مجوز ریاست جمهوری، همچنان در میلان به سر برده و روز گذشته اعلام کرده که حاضر نیست به ایران باز گردد.

 

در این میان حسین اسفهبدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران که مجوز اجرایی سفر او را داده، هنوز نتوانسته موفق به راضی کردن محبعلی برای بازگشت به ایران شود.

 

همچنین صبح امروز، دستور وزیر هم برای بازگشت و ختم این ماجرا موثر واقع نشده و داماد آقای وزیر به دلایل نامعلومی حاضر نیست به ایران باز گردد.

 

مشخص نیست انگیزه داماد وزیر از این امتناع چیست؟ برخی می گویند محبعلی که با چسباندن عنوان «معمار با سابقه» و سابقه غیر مرتبط او با حوزه اکسپو به این سفر تفریحی - کاری رفته است اصرار دارد تا پایان تعطیلات نوروزی در میلان باشد تا به اصطلاح آب ها از آسیاب بیافتد!

 

در همین حال امروز در کمیسیون صنعت و معدن مجلس تکاپوی جدی برای بررسی این ماجرا شکل گرفته و نمایندگان با جدیت به دنبال بررسی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشکلات پیش روی کشورمان برای حضور در اکسپو سال آینده را داشته و تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران از جمله بررسی قراردادهای ساخت و تجهیز سالن ایران و همچنین روند هزینه بیش از 65 میلیارد تومان بودجه اختصاصی اکسپو را دنبال می کنند.

 

شنیده ها حکایت از این دارد که داماد آقای وزیر در حال انجام برخی فعالیت های اقتصادی در ایتالیا با کمک اصغر فیروزآبادی از دوستان نزدیک حسین اسفهبدی مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی ایران است تا بخش تجاری سالن ایران را با یکی از شرکت های تولیدی زعفران در ایران به صورت مشترک انجام دهند.

 

پیش تر معماری نیوز از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خبر داده بود، با این حال به نظر می رسد، بهره برداری از فضای رانت موجود از سوی داماد آقای وزیر ، نشان دهنده فضای نامتعادل و اشتباهات گسترده مدیریتی در شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و پروژه ملی اکسپو میلان 2015 است.

 

منبع : معماری نیوز
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

خوبه والا!!!!!

بودجه بخوره تو سرشون!!!

سومین رویداد مهم جهانی به حساب میاد.(بعداز جام جهانی و المپیک).

از من بپرسی میگم مهمترین رویداد جهانی همین اکسپوس!

اونوقت یه سری نادان و خائن فرهنگ و تمدن و تاریخ مارو زیر پاشون میذارن تا خودشونو بکشونن بالا.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...