مجید بهره مند 43111 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اسفند، ۱۳۹۳ سلام خسته نباشید دوستان من توی یک سیستم با مشکل برخوردم میشه راهنمایی کنی:icon_pf (34): میخوام مداری طراحی کنم که با زدن یک استارت، الکتروموتور راه اندازی بشه و با زدن دوباره همون استارت الکتروموتور خاموش بشه،بدون استفاده از استپ 6 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 9 اسفند، ۱۳۹۳ سلام خسته نباشید دوستان من توی یک سیستم با مشکل برخوردم میشه راهنمایی کنی:icon_pf (34): میخوام مداری طراحی کنم که با زدن یک استارت، الکتروموتور راه اندازی بشه و با زدن دوباره همون استارت الکتروموتور خاموش بشه،بدون استفاده از استپ سلام مجید جان الان دیر وقته فردا برات میکشم میزارمش اینجا 5 لینک به دیدگاه
مجید بهره مند 43111 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ سلام مجید جان الان دیر وقته فردا برات میکشم میزارمش اینجا سید دستت درد نکنه 4 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ درود با اجازه سید بفرما مجید جان 5 لینک به دیدگاه
مجید بهره مند 43111 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ درودبا اجازه سید بفرما مجید جان به داش امیر اقا دستت درد نکنه میشه یک کمی درموردش توضیح بدی:5c6ipag2mnshmsf5ju3:icon_pf (34): 4 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ درود داداش مجید از بالا شروع میکنم فیوز و استپ که معرف حضورتون هستند بعدش میای سراغ استارت و دو کنتاکتور k1 و k2 که کنتاکتورهای کمکی ما هستند وقتی استارت میکنی برق از مسیر اول میره کنتاکتور اول رو روشن میکنه و چون تیغه باز کنتاکتور اول بسته میشه از اونور کنتاکتور k1m که کنتاکتور اصلی ما هست و برای موتورمون هست روشن میشه(بخاطر وجود تیغه باز کنتاکتور k1) و تیغه های باز اون به بسته و تیغه های بسته اش به باز تبدیل میشند(مسیرهای 1 و 2 در مدارمون که مربوط به کنتاکتورهای کمکی هست تغییر میکنه یعنی مسیر دوم که کنتاکتور دوم هست آماده برق رسانی میشه یعنی اگه اینبار استارت رو بزنی کنتاکتور دوم فعال میشه و تیغه بسته خودش رو که تو مسیر 3 و سر راه کنتاکتور اصلی هست رو باز میکنه و موتورمون خاموش میشه ) این استارت شدن k1 و k2 لحظه ای هست چون تا زمانی که دست ما بر روی استارت هست بهشون برق میرسه باز سوالی داری بگو داداش راستی مسیرها رو من همین شاخه ها در نظر گرفتم نه شماره هایی که بالاسر هر مسیر هست یعنی 3 مسیر ، مسیر کنتاکتور اول ، مسیرکنتاکتور دوم،مسیر کنتاکتور اصلی 3 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ به داش امیر اقا دستت درد نکنه میشه یک کمی درموردش توضیح بدی:5c6ipag2mnshmsf5ju3:icon_pf (34): همه توضیحاتو که امیر داد....فقط برای تکمیا توضیحاتش میتونم بگم که جای کنتاکتور k1 وk2 میتونی از رله استفاده کنی که ارزونتر تموم شه برات 2 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ همه توضیحاتو که امیر داد....فقط برای تکمیا توضیحاتش میتونم بگم که جای کنتاکتور k1 وk2 میتونی از رله استفاده کنی که ارزونتر تموم شه برات دقیقا اصلا نمیصرفه رله هم گذاشت این مدارات برای بالا بردن قدرت طراحیه فقط ، زیاد استفاده نمیشه به نظرم 2 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ دقیقا اصلا نمیصرفه رله هم گذاشت این مدارات برای بالا بردن قدرت طراحیه فقط ، زیاد استفاده نمیشه به نظرم اون که صد در صد اصلا نمیصرفه همچین مداری رو عملی بست....اینجور مدارا بیشتر برای بالا بردن قدرت طراحیه 2 لینک به دیدگاه
مجید بهره مند 43111 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ درود داداش مجید از بالا شروع میکنم فیوز و استپ که معرف حضورتون هستند بعدش میای سراغ استارت و دو کنتاکتور k1 و k2 که کنتاکتورهای کمکی ما هستند وقتی استارت میکنی برق از مسیر اول میره کنتاکتور اول رو روشن میکنه و چون تیغه باز کنتاکتور اول بسته میشه از اونور کنتاکتور k1m که کنتاکتور اصلی ما هست و برای موتورمون هست روشن میشه(بخاطر وجود تیغه باز کنتاکتور k1) و تیغه های باز اون به بسته و تیغه های بسته اش به باز تبدیل میشند(مسیرهای 1 و 2 در مدارمون که مربوط به کنتاکتورهای کمکی هست تغییر میکنه یعنی مسیر دوم که کنتاکتور دوم هست آماده برق رسانی میشه یعنی اگه اینبار استارت رو بزنی کنتاکتور دوم فعال میشه و تیغه بسته خودش رو که تو مسیر 3 و سر راه کنتاکتور اصلی هست رو باز میکنه و موتورمون خاموش میشه ) این استارت شدن k1 و k2 لحظه ای هست چون تا زمانی که دست ما بر روی استارت هست بهشون برق میرسه باز سوالی داری بگو داداش راستی مسیرها رو من همین شاخه ها در نظر گرفتم نه شماره هایی که بالاسر هر مسیر هست یعنی 3 مسیر ، مسیر کنتاکتور اول ، مسیرکنتاکتور دوم،مسیر کنتاکتور اصلی داش امیر دستت درد نکنه همون جوری که گفتی ین استارت شدن k1 و k2 لحظه ای هست چون تا زمانی که دست ما بر روی استارت هست بهشون برق میرسه ولی من این مدار رو میخوام وقتی شاسی رو زدم استارت کنه و توی همون حالت بمونه ووقتی کار با موتور تموم شد با زدن دوباره شاسی استپ کنه 2 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ داش امیر دستت درد نکنه همون جوری که گفتی ولی من این مدار رو میخوام وقتی شاسی رو زدم استارت کنه و توی همون حالت بمونه ووقتی کار با موتور تموم شد با زدن دوباره شاسی استپ کنه خواهش میکنم داداشم خب مدار هم همینجوری کار میکنه دیگه وقتی یه بار استارت کنی روشن میشه تا زمانی که دوباره استارت نکنی خاموش نمیشه منظور من اینه کنتاکتورهای k1 و k2 لحظه ای هستن فقط تا زمانی که دست مارو شستی هست تو مدار هستند 2 لینک به دیدگاه
مجید بهره مند 43111 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 10 اسفند، ۱۳۹۳ خواهش میکنم داداشمخب مدار هم همینجوری کار میکنه دیگه وقتی یه بار استارت کنی روشن میشه تا زمانی که دوباره استارت نکنی خاموش نمیشه منظور من اینه کنتاکتورهای k1 و k2 لحظه ای هستن فقط تا زمانی که دست مارو شستی هست تو مدار هستند دستتد درد نکنه اگه اینجور باشه خوبه راستی این مدارو هم دوستم برام فرستاده نظرت در موردش چیه 3 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ این مدار اشکال داره ولی عملکردشو میگم هرچند ناقصه وقتی استارت کنی کنتاکتور Q روشن میشه و روشن میمونه ظاهرا تایمر استفاده کرده که بتونه خاموش کنه مدارو ولی چون کنتاکتور m به صورت لحظه ای وارد مدار میشه پس تیغه بازی که سر راه کنتاکتور n هست باز میمونه و بسته شدن تیغه تایمر هیچ تاثیری رو مدار نمیذاره اینم اشافه کنم اگه دستمون رو استارت بیشتر از 3 ثانیه باشه مدار جواب میده اما ما همیشه دستمون به طور مداوم رو استارت نیست 2 لینک به دیدگاه
مجید بهره مند 43111 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ بولی من فکر میکنم البته تا اونجا که یادمه ، رله کمکی n می باید پس از طی زمان لازم ( مثلاً 3 ثانیه) آماده وصل شود، وگرنه با اولین استارت کنتاکتور Q وصل و بلافاصله قطع می شود. 3 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ بولی من فکر میکنم البته تا اونجا که یادمه ، رله کمکی n می باید پس از طی زمان لازم ( مثلاً 3 ثانیه) آماده وصل شود، وگرنه با اولین استارت کنتاکتور Q وصل و بلافاصله قطع می شود. نه مجید جان کنتاکتور n چون تیغه نگهدارنده نداره پس با زدن و رها کردن شستی برقش قطع میشه ودیگه تیغه بازی که تو مسیر کنتاکتور n داره بسته نمیشه تا مدار درست عمل کنه اگر یه تیغه نگهدارنده برای کنتاکتور m بذاری و یه تیغه ی بسته کنتاکتور n رو تو مسیر کنتاکتور m بذاری درست میشه 2 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ الان باید برم لالا چون صب ساعت 6 باید برم پادگان برگشتم شکلشو میکشم تا قشنگ جا بیافته برات 2 لینک به دیدگاه
مجید بهره مند 43111 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ الان باید برم لالا چون صب ساعت 6 باید برم پادگانبرگشتم شکلشو میکشم تا قشنگ جا بیافته برات دستت درد نکنه 3 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ دستتد درد نکنه اگه اینجور باشه خوبه راستی این مدارو هم دوستم برام فرستاده نظرت در موردش چیه کاملا اشتباس... الان کنتاکتور اصلیت کدومِ؟هیچکدومشون دائم نمیمونن تو مدار 2 لینک به دیدگاه
Eng.KouRosH 9176 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ درود مجید جان این مداری که دادی رو اینجوری اصلاح کردم تو این مدار کنتاکتور Q میاد تو مدار بواسطه کنتاکتور M ، بعد همزمان تایمر هم شروع به شمارش میکنه(زمانش رو 5 ثانیه گرفتم) بعد از اینکه زمان صفر بشه کنتاکتور N میاد تو مدار و کنتاکتور های M و Q رو از مدار خارج میکنه تایمر هم از کار میافته و مدار کامل قطع میشه 2 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 11 اسفند، ۱۳۹۳ درودمجید جان این مداری که دادی رو اینجوری اصلاح کردم تو این مدار کنتاکتور Q میاد تو مدار بواسطه کنتاکتور M ، بعد همزمان تایمر هم شروع به شمارش میکنه(زمانش رو 5 ثانیه گرفتم) بعد از اینکه زمان صفر بشه کنتاکتور N میاد تو مدار و کنتاکتور های M و Q رو از مدار خارج میکنه تایمر هم از کار میافته و مدار کامل قطع میشه اینکه با تایمر قطع میشه!!!مجید که اینجوری نمیخواد 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده