رفتن به مطلب

 روش های طبیعی برای کاهش التهاب و درد زانو


masi eng

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

روش های طبیعی برای کاهش التهاب و درد زانو

کسانی که از ورم و درد زانو رنج می برند، معمولا" به دنبال راه های درمانی غیر از مصرف دارو هستند. دلیل آن هم این می تواند باشد که درمان های پزشکی درد آن ها را تسکین نمی دهد و همچنین ممکن است عوارض جانبی مصرف دارو موجب نگرانی آن ها شود. یا شاید احساس می کنند درمان طبیعی جایگزین مناسب تری نسبت به دارو باشد. به هر حال به هر دلیلی که باشد، بسیاری از بیماران مبتلا به آرتریت ( التهاب مفصل زانو) و درد زانو از این ۵ روش درمانی برای کاهش درد زانو و علائم بیماری خود استفاده می کنند.

- ورزش منظم

مؤسسه ملی آرتریت و اسکلتی عضلانی و بیماری های پوست (NIAMS) توصیه می کند که مبتلایان به آرتروز از این سه نوع ورزش استفاده می کنند.

۱-حرکت های چرخشی مانند ورزش هایی از قبیل رقص که به حفظ حرکت طبیعی مفاصل کمک کرده و موجب افزایش انعطاف پذیری مفاصل می شود.

۲-ورزش های قدرتی از قبیل وزنه زدن که به نگهداری یا افزایش قدرت عضلانی کمک می کند.

۳-ورزش های هوازی و یا استقامتی مانند دوچرخه سواری که باعث بهبود آمادگی قلبی عروقی شده و به کنترل وزن و بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند. کنترل وزن در کسانی دچار ورم مفصل زانو یا درد زانو هستند، بسیار مهم است زیرا وزن اضافی فشار زیادی بر مفاصل وارد می کند.

- رژیم غذایی سالم

از آنجا که تا به حال بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت شناخته شده است، هیچ نوع ماده ی غذایی به تنهایی نمی تواند به بیمار کمک کند. با این حال، مؤسسه ی آرتروز، دستور العمل های زیر را برای کمک به بیماران در حفظ یک رژیم غذایی و برای کمک به کنترل علائم پیشنهاد داده است.

۱- خوردن انواع مواد غذایی و نخوردن غذاهایی که با داروهای شما تداخل ایجاد می کنند.

۲- استفاده از چربی و کلسترول در حد اعتدال.

۳- خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه و حبوبات.

۴- مصرف شکر و نمک در حد اعتدال.

۵- میانه روی در نوشیدن الکل

۶- مصرف مورد نیاز روزانه از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم.

مکمل های غذایی

این درمان ها با این حال ممکن است شامل مواد شیمیایی مشابه آنچه که در ناپروکسن و ایبوپروفن با نام های تجاری (Advil)، هستند، باشد. که می توانند معده و روده را دچارالتهاب کنند. همچنین ممکن است باعث احتباس مایعات در بدن شوند، که در این صورت ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی عروقی مشکل ساز باشد.

مکمل های سولفات کندرویتین و گلوکزآمین به طور جداگانه و یا در یک ترکیب به فروش می رسند که برای تسکین درد زانو توصیه می شود و با دیگر داروهای مسکن استفاده می شود. اگر چه اثر آن ها هنوز اثبات نشده است، ولی به نظر می رسد نسبتا" ایمن است و ممکن است برای افرادی که درد شدید دارند با وجود درمان های مرسوم مؤثر باشد. گزارشات حاکی از آن است، روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است، برای از بین بردن درد زانو و حساس بودن مفصل به لمس مفصل مؤثر است. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اینکه بیمار نتایج را ببیند. عوارض جانبی می تواند شامل ناراحتی دستگاه گوارش و بوی تنفس باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کالج روماتولوژی آمریکا اشاره کرده است، شواهدی وجود دارد که عصاره زنجبیل و پوست درخت بید می توانند درد آرتریت را کاهش دهد.

- مدیریت استرس

استرس بخش طبیعی از زندگی است، اما برای افراد مبتلا به آرتریت، عوامل استرس زا عوارضی را به دنبال خواهد داشت. به نقل از مؤسسه آرتروز، کنترل استرس برای بیماران مبتلا به آرتریت ضروری است زیرا زمانی که شما احساس استرس می کنید، عضلات بدن دچار تنش می شود. این تنش عضلانی می تواند درد و خستگی را افزایش دهد و ممکن است توانایی های بیمار را محدود کند و احساس ناتوانی را بوجود آورد. استرس می تواند به افسردگی منجر شود و مجددا" باعث ایجاد چرخه استرس می شود. پس با مدیریت کردن عامل استرس می توانید باعث شکستن این چرخه شوید.

- استفاده از سرما و گرما

گرما باعث می شود درد را با ایجاد آرامش اعصاب در عضلات دردناک و افزایش جریان خون رسانی تسکین دهید. یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها یک دوش گرم یا حمام به مدت ۱۵ دقیقه است. گزینه های دیگر شامل استفاده از یک هات پد و الکتریکال پد است. اگر پوست شما حساس است و یا اگر گردش خون ضعیفی دارید، از درمان حرارتی استفاده نکنید.

سرما ممکن است حساسیت درد را کم کند. سرما همچنین دارای اثر بی حس کننده است و باعث کاهش اسپاسم های عضلانی می شود. سرما درمانی را در صورتی که این عضو دارای گردش خون ضعیف یا بی حسی است، استفاده نکنید. تکنیک های سرما درمانی شامل استفاده از کمپرس سرد، شناور کردن مفاصل آسیب دیده در آب سرد و ماساژ یخ باشد.

اگر از دیگر درمان های جایگزین استفاده می کنید باید با احتیاط ورزش کنید. قبل از شروع هر جایگزین درمانی یا مکمل، با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا این روش ها برای وضعیت خاص شما درست است یا خیر؟

منبع : elmevarzesh.com 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...