رفتن به مطلب

Tetra پایانی برای p۲۵


ارسال های توصیه شده

TETRA پایانی برای P۲۵

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD=class: pico_body] d47697744b43b6c1a50299fad88c3a5c.jpgیک دهه پیش، انجمن ارتباطات عمومی آمریکا، پروژه ۲۵ را به منظور ارتقاء و گسترش ارتباطات رادیویی دیجیتال برای آژانس های امنیت عمومی در آمریکای شمالی ایجاد نمود و درست هنگامی که نتایج مطلوب این پروژه در حال نفوذ و گسترش به اروپا و دیگر نقاط خارج از آمریکا بود، استاندارد دیجیتالی دیگری به نام تترا در برابر آن ظاهر شد.

اما آنچه که موجب خوشحالی حامیان پروژه ۲۵ می شد آن بود که روند تغییرات شبکه های موجود به سمت تترا به کندی انجام می شود و این موضوع باعث شد تا سرپرست پروژه ۲۵ از آن به عنوان یک موفقیت چشم گیر یاد کند. وی می گوید:

ما هم اکنون چهار تولید کننده بزرگ برای تجهیزات پی ۲۵ در دنیا داریم و هنوز بازار بزرگی برای آن فراهم است پروژه ۲۵ در سال ۱۹۸۹ با هدف ایجاد استانداردی باز به منظور بهیود کارایی طیف فرکانسی ایجاد شد.

همچنین بهره وری مناسب از فرکانس، ایجاد رقابت میان سازنده گان و تمرکز بر روی تامین نیازهای گروه های مختلف امنیت عمومی و دولتی از دیگر اهداف و ویژگی های این پروژه بود. این پروژه قصد داشت تا راه گشای رشد و تبدیل سیستم های قدیمی آنالوگ دستگاه های امنیت عمومی با سیستم های ارتباطی دیجیتالی جدید شود.

فاز اول پروژه۲۵ که در سال ۱۹۹۵ به پایان رسید، با استاندارد ارتباطی (CAI) بر مبنای روش دسترسی چندگانه تقسیم فرکانسی(FDMA) و مدولاسیون (QPSK-C) با نرخ سرعت داده ای برابر ۹.۶ کیلو بایت بر ثانیه و با پهنای کانال ۱۲.۵ کیلوهرتز ایجاد شد. اما با اتمام پروژه ۲۵ روند تحقیق و توسعه آن آغاز شد و تا چندین سال پس از آن ادامه یافت.

بیل بلت، مدیر انجمن صنایع مخابرات اه دور آمریکا می گوید:

خرید تجهیزات جدید همواره هزینه زیادی دی بر دارد، بطوریکه همیشه یکی از مسائل و مشکلات سرمایه گذاری در بخش های ارتباطی جایگزین نمودن سیستم های قدیمی با تجهیزات جدیدی است که در آینده وارد بازار می گردند. تجهیزات رادیویی معمولا با دوام و قابل اطمینان هستند، بطوریکه تعیین طول عمر استاندارد ۱۰ سال برای آنها غیر معقول به نظر نمی رسد. انجمن صنایع ارتباطی همواره زمینه ساز فعالیت برای پروژه آپکو بوده است و در این میان فرصت تعامل بین مسولین پروژه و سازنده گان را فراهم آورده است و من امیدوارم پروژه ۲۵ برای سالها بتواند پاسخگوی نیاز های کاربرانش باشد

پروژه ۲۵ برای اولین بار در آمریکای شمالی ارائه شد و تترا، استاندارد باز رادیو های دوطرفه دیجیتالی برای نیروهای امنیت عمومی در اروپا ارائه شد. گراهام متاوس مدیر تولید شرکت سپیورا می گوید استاندارد تترا به سرعت توسط کشورهای مختلف خارج از آمریکای شمالی مورد قبول واقع شد، بطوریکه هم اکنون در ۶۰ کشور جهان با بیش از یک میلیون کاربر مورد استفاده قرار دارد و چیزی در حدود چهار میلیون کاربر در سه سال آینده برای آن پیش بینی می شود. می توان گفت تمامی کشورهای اروپایی این استاندارد را پذیرفته اند و کشورهایی از آفریقا، آسیا، استرالیا و اروپا، آمریکای جنوبی، خاورمیانه تا کنون قرارداد هایی را برای ایجاد شبکه های تترا منعقد نموده اند.

هزینه رادیو های تترا برای کاربران نهایی در مقایسه با رادیو های پی ۲۵ در یک شبکه وسیع کمتر می باشد. عامل دیگر در زمینه کاهش هزینه شبکه های تترا، سازگاری تجهیزات مختلف از سازندگانی متفاوت با یکدیگر است. علاوه بر این تترا برای شبکه های تجاری نیز گزینه ای مناسب به شمار می رود.

متاوس همچنین می افزاید: تترا از روش (TDMA) یا دسترسی چندگانه تقسین زمانی برای ایجاد سیستم ترانک به صورت دیجیتالی استفاده می نماید.

در اواسط سال ۲۰۰۴ حدود ۶۶۰ شبکه پی ۲۵ در ۵۴ کشور دنیا فعال بودند، این کشورهای از جمله، روسیه، هند، استرالیا، چین و کشورهایی واقع در خاورمیانه و اروپای شرقی و آمریکای جنوبی بودند.

وی در مقایسه ای میان این دو شبکه می گوید: شبکه های تترا، عموما در مناطقی که از تراکم جمعیت(کاربران) بیشتری برخوردارند کارایی دارد، در حالی که سیستم ترانک یا متعارف پی ۲۵ اصولا در شبکه های خلوت تر و کم تراکم به کار می روند. از طرفی شبکه های تترا به علت عملکرد کم توان تجهیزات در یک منطقه، نیازمند نصب برای مثال ۲۰۰ سایت رادیویی(سلول) خواهند بود.

اما در شبکه های پی ۲۵ به علت توان خروجی بالای تجهیزات در یک منطقه مشابه، تنها نیازمند نصب ۱۴۰ سایت خواهیم بود و از این نظر شبکه های تترا هزینه بالاتری خواهند داشت و من فکر می کنم این شرایط در اکثر نقاط جهان صدق می کندبیل بلت در پایان یادآور می شود: هنوز هم با وجود گسترش شبکه های جدید همچون تترا، پی ۲۵ مزایا و کارایی های مختلف خود را حفظ نموده است ما امیدواریم بتواند پاسخگوی نیاز کاربران تا مدت های لازم باشد. [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: pico_legend]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: left] منبع : سایت بیسیم [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...