رفتن به مطلب

امیدواری برای صعود در اردوی ایران / فیفا دوپینگ بازیکن عراق را تایید کرد


ارسال های توصیه شده

(به روز رسانی ۰۹:۱۴)

 

 

مسئولان تیم ملی کشورمان عازم سیدنی شدند تا در نشستی با مسئولان کنفدراسیون آسیا به موضوع دوپینگ بازیکن تیم ملی عراق رسیدگی کنند.

 

به گزارش وب سایت نود، امروز مهدی محمدنبی و هوشنگ مقدس از شهر کانبرا عازم سیدنی محل استقرار مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا شدند تا به موضوع دوپینگ عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق رسیدگی کنند.

 

در همین رابطه مسئولان تیم ملی فوتبال کشورمان هزینه مربوط به این موضوع را به حساب afc واریز کرده تا هرچه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی شود.

 

گفتنی است‌ اگر دوپینگ یا محرومیت بازیکن تیم ملی عراق که مقابل تیم ملی کشورمان بازی کرده محرز شود احتمال اینکه نتیجه بازی ایران و عراق سه بر صفر به سود کشورمان شود وجود دارد.

 

دیدار تیم های ملی ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا روز گذشته در ضربات پنالتی به نفع عراق به پایان رسید و ایران از گردونه مسابقات کنار رفت.

 

 

(به روز رسانی ۱۲:۵۲)

 

رئیس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تاکید کرد در صورت اعمال دقیق قانون از طریق afc احتمال بازگشت نتیجه دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق وجود دارد.

 

به گزارش وب سایت نود، دکتر محمد رضا شریف درباره موضوع دوپینگ علا عبدالزهرا که روز گذشته در بازی ایران با پیراهن عراق به میدان رفت، گفت: بر اساس مدارک و مستندات فدراسیون فوتبال، آزمایش دوپینگی از علا عبدالزهرا که بطور موثر در تیم ملی عراق بازی کرده و در لیگ ایران هم به میدان رفته، در تاریخ ۱۷ مرداد ۹۳ در بازی تراکتورسازی و ذوب آهن توسط نادو (سازمان مبارزه با دوپینگ ایران) که مرجع رسمی سازمان جهانی است گرفته شد.

 

وی ادامه داد: این بازیکن پس از مدت کوتاهی با باشگاه تراکتورسازی لغو قرارداد کرده و به تیم پلیس عراق رفت. دقیقا یک روز پس از لغو قرارداد او با تراکتورسازی، پاسخ آزمایش این بازیکن توسط آزمایشگاه کلن آلمان به نادوی ایران ارسال شد که نشان دهنده تست مثبت دوپینگ این بازیکن مبنی بر استفاده از هگزامتازین بود.

 

شریف عنوان کرد: در تاریخ ۱۷ مرداد نمونه دوپینگی از این بازیکن گرفته شده و در تاریخ ۱۸ شهریور این بازیکن با باشگاه تراکتورسازی لغو قرارداد کرد و در تاریخ ۱۹ شهریور آزمایشگاه، پاسخ آزمایش را به نادو ایران فرستاد. موضوعی که بسیار مهم است انجام مکاتبات فدراسیون و نادو با فیفا است، چرا که مکاتبات بلافاصله انجام شده و علاوه بر این هم آزمایشگاه موظف بوده که پس از مشخص شدن جواب، آزمایش‌ها را به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و فیفا ارسال کند که این مورد هم به موقع انجام شده است. نکته دیگر این است که چون مرجع نمونه گیری دوپینگ نادو بوده ابتدا اطلاعات در اختیار نادو ایران بوده نه دست فدراسیون فوتبال و به همین دلیل نادو بلافاصله اطلاعات لازم شامل اسم بازیکن و ملیت وی را به فیفا ارسال کرده و فیفا هم ۲ بار در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۹ شهریور ماه اعلام وصول کرده است.

 

رئیس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: با توجه به اینکه چند ماه از مشخص شدن دوپینگ این بازیکن گذشته و وی در تیم ملی فوتبال کشورش بازی کرده است، اگر این پرونده با تمامی محتویات مستندی که دارد تابع مسائل خارج از ورزش و فوتبال نشود، به دلیل تخطی محرز از قوانین دوپینگ توسط بازیکن عراق که اثبات شده احتمال بازگشت نتیجه دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق وجود دارد. این بازیکن باید بر اساس نوع ماده استفاده شده به ۲ سال محرومیت محکوم شود که حتی در صورت تعلیق وی و حتی پس از درخواست استیناف نهایتا ۵۰ درصد از محرومیت وی قابل بخشش است.

 

شریف تصریح کرد: این بازیکن فرصت مدیریت نتایج را داشته و البته مدیریت نتایج برعهده فدراسیون فوتبال ایران نبوده، چراکه این بازیکن ملیت ایرانی نداشته، ضمن اینکه در باشگاه دیگری عقد قرارداد کرده است. بنابر قانون، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) باید مدیریت نتایج را انجام می‌داده است.

 

رئیس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا فیفا با وجود مکاتبات و آگاهی از نتیجه نمونه گیری اقدام به مدیریت نتایج نکرده است، گفت: موضوع اول این است که هنوز نمی‌دانیم آیا فیفا مدیریت نتایج را انجام داده یا خیر که البته از مکاتبات موجود اینگونه برداشت می‌شود که فیفا مدیریت نتایج را شروع کرده اما اینکه آیا به نتیجه نهایی رسیده یا خیر مشخص نیست. با این حال این موضوع اهمیتی ندارد، چراکه نمونه گیری این بازیکن مثبت بوده و بنابر قانون پس از انجام نمونه‌گیری، تعلیق بازیکن تا وصول نتیجه باید ادامه داشته باشد.

 

وی درباره احتمال تغییر نتیجه دیدار ایران و عراق تاکید کرد: با مدارکی که وجود دارد این اتفاق شدنی است و اگر مدیریت نتایج نیازمند وجود مستندات پایه‌ای صدور یک رای باشد، این پرونده مدارک معتبر و قانع کننده‌ای دارد و اگر رای این پرونده در حاشیه مسائل غیر فوتبالی قرار نگیرد بدون شک رای نهایی باید به مدیریت نتیجه دیدار روز گذشته تیم ملی کشورمان مقابل تیم ملی عراق منجر شود. این پرونده و محتویاتش مشمول ماده ۵۵ و ۳۱ اف ای سی و همینطور ماده انضباطی ای اف سی است و بنابر قانون، بازیکن تحت عنوان عدم صلاحیت بازی قرار می‌گیرد. بر اساس قوانین اف ای سی، تیمی که از بازیکن دارای عدم صلاحیت استفاده کند مشمول تغییر نتیجه بازی می‌شود که در ماده ۳۱ به وضوح درباره آن توضیح داده شده است.

 

شریف یادآور شد: با توجه به اینکه مکاتبات و اعلام اعتراض فدراسیون فوتبال بطور شفاف و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفته است از نظر من احتمال تغییر نتیجه وجود دارد و احتمال آن کم نیست. کمیته بین الملل و نادو ایران در یک همکاری نزدیک، زمان را مدیریت کردند و اتحاد ملی را در این اعتراض شاهد هستیم. امیدوارم با همکاری‌های نمایندگان و مسئولان ایران در استرالیا، نتیجه این موضوع به سرعت مشخص شود.

 

وی درباره زمان پاسخ ای اف سی و فیفا گفت: طبق قانون مهلت ۲۴ ساعته‌ای برای تیم شاکی وجود دارد و فدراسیون فوتبال هم از این فرصت بهترین استفاده را کرده است و با توجه به اینکه فقط دو روز تا برگزاری دیدارهای نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا زمان باقی مانده طرف تصمیم گیرنده (ای اف سی) باید به دلیل محدودیت زمانی پاسخ خود را اعلام کند. مکاتبه دکتر سجادی با فیفا دو روز قبل از برگزاری دیدار ایران و عراق و تذکر وی نسبت به حضور بازیکن دارای عدم صلاحیت بازی در تیم ملی عراق نکته مهمی در این پرونده است.

لینک به دیدگاه

[h=2](به روز رسانی ۱۲:۵۵)[/h]

 

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است با برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده در خصوص نتیجه دیدار ایران و عراق تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

به گزارش وب سایت نود، مهدی محمدنبی و هوشنگ مقدس که برای پیگیری شکایت ایران از حضور علا عبدالزهرا، بازیکن دوپینگی عراق در بازی روز گذشته (جمعه) راهی سیدنی شده بودند، به کانبرا برگشتند.

 

سرپرست تیم ملی و سرپرست کاروان اعزامی ایران به استرالیا، صبح امروز (شنبه - به وقت محلی) راهی سیدنی شده بودند و با طرح شکایت نزد مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به کانبرا برگشتند و به اردوی تیم ملی ملحق شدند.

 

مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است در ۲۴ ساعت آینده جلسه‌ای فوری و فوق‌العاده برگزار کنند تا در خصوص نتیجه دیدار ایران و عراق تصمیم‌گیری شود. دیداری که با نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسیده بود و در نهایت تیم ملی کشورمان در ضربات پنالتی با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد.

 

عبدالزهرا در زمان حضورش در تراکتورسازی تبریز دوپینگ کرده بود و مسئولان تیم ملی معتقدند این بازیکن به دلیل محرومیت نمی‌توانسته عراق را در جام ملت‌های آسیا همراهی کند.

لینک به دیدگاه

[h=2](به روز رسانی ۱۳:۱۹)[/h]

 

سرپرست کاروان اعزامی ایران به استرالیا گفت: کمیته انضباطی مسابقات فردا در مورد مسئله علا عبدالزهرا تشکیل جلسه می‌دهد و تکلیف تیم ملی در رابطه با این اعتراض در همین روز مشخص می‌شود.

 

به گزارش وب سایت نود، هوشنگ مقدس و مهدی محمدنبی صبح امروز برای اعتراض نسبت به حضور علا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق در دیدار روز گذشته مقابل ایران به محل کمیته مسابقات جام ملت‌های آسیا رفتند.

 

این بازیکن در زمانی که عضو تراکتورسازی بود تست دوپینگش مثبت اعلام شد.

 

مقدس درمورد نشستی که امروز با مسئولان کمیته مسابقات داشتند، خاطرنشان کرد: در نشست امروز مدارک و مستنداتمان که خیلی کامل بود ارائه کردیم و آنها بعد از بررسی مدارک آنها را از ما تحویل گرفتند. قرار است صبح فردا مسئولان کمیته انضباطی کنفداراسیون فوتبال آسیا در نشست اضطراری این موضوع را بررسی کنند و در نهایت تکلیف تیم ملی در همین روز مشخص می‌شود.

 

وی افزود: فیفا هم در جریان این موضوع قرار داشته که نادو ۲ روز قبل از بازی ایران و عراق به فیفا اعلام کرده بود که عبدالزهرا محروم است که البته تا به این لحظه فیفا به ما جواب نداده اما جای امیدواری در این مورد وجود دارد. البته قصد دادن امید واهی به مردم نداریم. مدارک قانونی داریم و منتظر پاسخ کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم.

 

مقدس در مورد زمان بازگشت تیم ملی به ایران گفت: منتظریم تا تکلیف تیم ملی مشخص شود تا سپس در خصوص بازگشت به کاروان تیم به ایران تصمیم بگیریم.

لینک به دیدگاه

[h=2](به روز رسانی ۱۳:۳۲)[/h]

 

دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال عراق و بازیکن عراقی خلاف مقررات afc‌ و فیفا عمل کرده و عملا نتیجه بازی باید به نفع تیم ایران برگردانده شود.

 

به گزارش وب سایت نود، دکتر لطفعلی پورکاظمی درباره‌ی مثبت بودن نمونه دوپینگ علا عبدالزهرا در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و اعلام نمونه دوپینگ وی به فیفا، اظهار کرد: این بازیکن در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر که در تیم تراکتورسازی بازی می‌کرد از یک ماده ممنوعه استفاده کرده بود که نمونه تست دوپینگ وی در آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شده بود و این مساله را ما در آن برهه به afc‌ و وادا اعلام کردیم که این بازیکن حق بازی در هیچ رده ملی و باشگاهی ندارد.

 

دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال افزود: زمانی که این بازیکن به عراق برگشت باید توسط نادوی آن کشور مورد مجازات قرار می‌گرفت و اجازه حضور در هیچ بازی به وی داده نمی‌شد اما متاسفانه وی پس از بازگشت به کشورش، عضو تیم پلیس عراق شد.

 

پورکاظمی اضافه کرد: در آن زمان از سوی آزمایشگاه کلن آلمان نامه‌ای مبنی بر دوپینگی بودن بازیکن عراقی به خود ورزشکار، فدراسیون عراق، وادا و همچنین به فیفا داده شد اما اینکه چرا فدراسیون عراق به چنین بازیکنی علیرغم دوپینگی بودن اجازه بازی داده است واقعا جای سوال دارد. زمانی که بازیکنی حضورش در یک بازی گروهی در روند موفقیت تیمی تاثیرگذار باشد نباید اجازه حضور به چنین بازیکنی داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کل مدارک مبنی بر دوپینگی بودن بازیکن عراقی در اختیار فدراسیون فوتبال عراق، فیفا و وادا است بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید هر چه سریعتر به نامه اعتراضی که فدراسیون فوتبال ایران در خصوص دوپینگی بودن این بازیکن ارجاع داده است رسیدگی کند و مجازات لازم را در خصوص این بازیکن و همچنین فدراسیون فوتبال عراق صادر کند.

 

دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ فوتبال در پایان تاکید کرد: پیش از شروع رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دکتر سجادی طی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص دوپینگی بودن بازیکن عراقی ارجاع داده بود تا اجازه شرکت در دیدار ایران برابر عراق به این بازیکن داده نشود اما با وجود تمام پیگیری‌های لازم باز هم شاهد حضور این بازیکن عراقی در برابر تیم ملی ایران بودیم.

لینک به دیدگاه

[h=2](به روز رسانی ۱۳:۵۹)[/h]

فیفا با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ دوپینگ ملی‌پوش عراق را تایید کرد.

 

به گزارش وب سایت نود،فیفا امروز دوپینگ عبدالزهرا را مورد تایید قرار داد و با ارسال نامه ای به سازمان لیگ تصریح کرد که این بازیکن دوپینگی است و حق شرکت در مسابقات را به دلیل محرومیت ندارد.

 

تیم ملی ایران روز گذشته مقابل عراق در ضربات پنالتی باخت در حالی که از این بازیکن دوپینگی در ترکیب خود استفاده کرده بود بنابراین احتمال دارد که نتیجه بازی به سود ایران تغییر کند.

لینک به دیدگاه

(به روز رسانی ۱۴:۱۳)

 

 

 

یک برنامه شبکه تلویزیونی «SBS» استرالیا خبر داد تیم ایران به این دلیل خروج خود از محل برگزاری جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را به تعویق انداخته چون منتظر پاسخ شکایتش به فیفاست.

 

به گزارش وب سایت نود، منابع آگاه به برنامه «The World Game» شبکه تلویزیونی «SBS» استرالیا خبر دادند که فدراسیون فوتبال ایران شکایت رسمی خود در خصوص واجدالشرایط نبودن علاء عبدالزهرا، هافبک تیم ملی عراق برای بازی مقابل این تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را تسلیم AFC کرده است.

 

این شکایت در پی متهم شدن عبدالزهرا به نقض قوانین دوپینگ زمانی که سال گذشته عضو تیم تراکتورسازی تبریز بوده، صورت گرفته است. سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با تأیید این خبر به برنامه تلویزیونی «The World Game» گفت از شکایت فدراسیون فوتبال ایران مطلع هستیم و منتظر اطلاعات بیشتر در این رابطه از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) هستیم.

 

عراق روز گذشته در کانبرا در ضربات پنالتی ایران را پس از تساوی ۳ بر ۳ در وقت‌های قانونی و اضافه شکست داد و جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها را گرفت، جایی که باید دوشنبه در سیدنی به مصاف کره‌جنوبی بروند.

 

بر اساس این گزارش، طبق اطلاعات به دست آمده ایرانی‌ها خروج خود از استرالیا را به تأخیر انداخته‌اند و منتظر پاسخی از فیفا هستند که انتظار می‌رود عصر امروز (شنبه) اعلام شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: رامین طباطبایی، قائم مقام دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با اشاره به اینکه نتیجه آزمایش‌های عبدالزهرا در زمان بازی در لیگ برتر ایران مثبت بوده است، گفت: بعد از مشخص شدن رویارویی ایران با عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا این موضوع را به اطلاع دکتر سجادی، معاون قهرمانی وزارت ورزش رساندم.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

(به روز رسانی ۱۵:۰۳)

 

عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران گفت : کارشناسان فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) و کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک بازیکن دوپینگی تیم ملی عراق را بررسی، تایید و برای اعلام رای به کمیته انضباطی این کنفدراسیون ارسال کرده اند.

 

به گزارش وب سایت نود، زهره هراتیان روز شنبه با اشاره به اینکه آزمایش دوپینگ ملی پوش عراق در باشگاه تراکتورسازی به ثبت رسیده و در ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وزارت ورزش (نادو) تایید شده است افزود: مدارک دوپینگی بودن این بازیکن به فیفا نیز ارسال شده و آنان هم به تازگی آن را تایید کرده اند.

 

وی افزود: طبق قانون فدارسیون های عضو پیش از آغاز رقابت های معتبر،همچون جام ملت های آسیا نامه ای با این مضمون که بازیکن غیر مجاز ندارند به کمیته مسابقات ارسال می کنند که درصورت خلاف آن جریمه خواهند شد.

 

عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران ادامه داد: به طورحتم دبیرکل فدراسیون فوتبال عراق نیز این نامه را به کمیته مسابقات ارائه کرده و این درحالی است که این فدراسیون از دوپینگی بودن بازیکن خود مطلع بوده وچنین نامه تعهد آوری را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است.

 

به گفته وی ایران اگر قبل از بازی نسبت به استفاده از این بازیکن اعتراض می کرد فقط بازیکن محروم می شد اما اعتراض در حین بازی و درصورت تایید غیرمجاز بودن بازیکن می توان انتظار داشت نتیجه به سود ایران تغییر کند.

 

هراتیان درپاسخ به این سووال که آیا امکان تغییر نتیجه وجود دارد، تصریح کرد: همانطور که درمسابقات مختلف استفاده از بازیکن دواخطاره تغییر نتیجه را درپی دارد درخصوص استفاده از بازیکن غیر مجاز نیز می توان انتظارداشت که به تغییر نتیجه دیدار رای داده شود.

 

وی تاکید کرد: تمامی مدارک غیر مجاز بودن این بازیکن را به کمیته پزشکی مسابقات و کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه و تایید شده است و آنان نیز مدارک را به کمیته انضباطی کنفدراسیون ارائه کرده اند.

 

عضو کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران درپاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه چرا در دیدارهای گذشته نسبت به استفاده از این بازیکن اعتراضی نشده است نیز گفت: کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا درصورت اعتراض تشکیل پرونده داده و به آن رسیدگی می کند به طور حتم سایر تیم ها ازاین موضوع اطلاعی نداشتند و به آن اعتراض نکرده اند از این رو پرونده ایی تشکیل نشده است.

 

تیم ملی عراق در دیدار روز گذشته برابر تیم ملی ایران از یک بازیکن دوپینگی غیرمجاز به نام علا عبدالزهرا استفاده کرده است و همین مساله می تواند به گفته برخی کارشناسان تغییر نتیجه بازی را در پی داشته باشد.

 

برهمین اساس پرواز ملی پوشان به کشور به تاخیر افتاده است تا درصورت تایید و تغییر نتیجه آنان خود را برای دیدار با کره جنوبی آماده کنند.

لینک به دیدگاه

[h=2](به روز رسانی ۱۵:۴۰)[/h]

باوجود اینکه علاقمندان به فوتبال ایران به دوپینگی بودن بازیکن عراقی و برگشتن نتیجه بازی امیدوار هستند اما بعید به نظر می‌رسد اتفاق ویژه‌ای در این مورد رخ دهد.

 

به گزارش وب سایت نود و به نقل از مهر، دقایقی بعد از پس از پایان دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق که باخت تیم کشورمان در ضربات پنالتی و حذف از گردونه مسابقات جام ملت‌های آسیا را به دنبال داشت مسئولان فدراسیون فوتبال ایران نامه‌ای را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردند و خواستار رسیدگی به تخلف عراقی‌ها در استفاده از یک بازیکن دوپینگی شدند.

 

در این نامه به صراحت عنوان شده بود که علا عبدالزهرا، بازیکن تیم ملی فوتبال عراق زمانی که در باشگاه تراکتورسازی تبریز عضویت داشت مرتکب دوپینگ شده بود و از حضور در میادین محروم است بنابراین بر اساس قوانین فیفا باید نتیجه بازی یاد شده ۰ - ۳ به سود ایران تغییر پیدا کند.

 

از صبح امروز شنبه نیز خبرهای زیادی در این باره از استرالیا مخابره شد و مسئولان تیم ملی ایران از برگزاری جلسه اضطراری کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره خبر دادند. همزمان در ایران نیز اخبار دیگری مبنی بر پاسخ فیفا به استعلام فدراسیون ایران در خصوص دوپینگ بازیکن تیم ملی عراق و تایید این موضوع از سوی مقر فرماندهی فوتبال جهان به گوش رسیده است با این حال هنوز هیچ یک از مقامات بلندپایه فوتبال ایران به طور رسمی این قضیه را تایید نکرده‌اند.

 

در شرایطی که هر لحظه در این باره خبر و شایعه تازه‌ای به گوش می‌رسد پرس و جوهای خبرنگار ما از مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد که afc در این باره موضع گیری خاصی نداشته و حکم رسمی محرومیت علا عبدالزهرا به خاطر دوپینگ از سوی مرجع خاصی اعلام نشده بود.

 

این گره زمانی کورتر می‌شود که هنوز مشخص نیست که آیا حکم رسمی برای محرومیت علا عبدالزهرا از سوی فیفا صادر شده است یا خیر؟ اگرچه پورکاظمی، دبیرکل پیشین ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تایید کرده که بازیکن پیشین تیم تراکتورسازی تبریز بر اساس اعلام آزمایشگاه کلن آلمان مرتکب دوپینگ شده بود و مدارک این تخلف نیز در اختیار فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و نادوی عراق قرار گرفته بوده ولی از قرار معلوم هیچ حکم رسمی علیه این بازیکن صادر نشده است.

 

علا عبدالزهرا در این مدت در لیگ باشگاهی کشور خود به طور رسمی به میدان رفته بود که این موضوع نیز خود نشان می‌دهد هیچ حکمی علیه وی صادر نشده است که در این صورت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به نامه اعتراضی ایران مبنی بر تغییر نتیجه دیدار دو تیم پاسخ مثبتی نخواهد داد.

 

بر این اساس، تنها شانس ایران برای بازگرداندن نتیجه بازی دو تیم این است که فیفا در زمان مقرر علیه این بازیکن حکم رسمی محرومیت را صادر کرده باشد که در این صورت فدراسیون عراق مرتکب تخلف شده و نتیجه بازی تغییر خواهد کرد اما به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نداده بود چرا که به ادعای پورکاظمی، قبل از شروع جام ملت‌های آسیا نیز دکتر سجادی نامه رسمی را به afc ارسال کرده و خواستار ممانعت از حضور عبدالزهرا در این تورنمنت به خاطر دوپینگ شد اما این بازیکن در ترکیب تیمش به میدان رفت که بیانگر بلامانع بودن بازی کردن او بوده است.

 

از یاد نبریم یک بار دیگر و درست بعد از باخت ۳ بر یک تیم ملی ایران برابر بحرین در رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره بود که شایعه دوپینگ و محرومیت سه بازیکن حریف مطرح شد ولی با وجود جو رسانه‌ای که در آن زمان به راه افتاده بود تغییری در نتیجه حاصل نشد.

لینک به دیدگاه

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال‬ گفت: اگر بازیکن تیم ملی فوتبال عراق از سوی فیفا محروم شده باشد نتیجه بازی تغییر خواهد کرد. به گزارش وب سایت نود، هوشنگ نصیرزاده در خصوص شکایت مسئولان تیم ملی ایران به afc بابت بازی کردن علا عبدالزهرا که در تراکتورسازی دوپینگ کرده بود، اظهار داشت: نتیجه آزمایش دوپینگ این بازیکن را آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام کرده بود و ماده مصرفی او هم جزو موادی محسوب می‌شود که ۶ ماه تا ۲ سال محرومیت دارد.

 

وی افزود: بر اساس مقررات چون این بازیکن جزو بازیکنان بین‌المللی بود که در تراکتورسازی بازی می‌کرد، نادوی ایران نتیجه آزمایش او را به فیفا فرستاد تا آنها در خصوص محرومیت او تصمیم بگیرند. روز چهارشنبه و پیش از برگزاری دیدار ایران و عراق هم نادو نامه‌ای را که ظاهراً نصرالله سجادی آن را امضا کرده بود، به فیفا ارسال و سؤال کرد که آیا علا عبدالزهرا محروم است یا نه؟

 

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال‬ خاطرنشان کرد: اگر فیفا بازیکن تیم ملی عراق را به دلیل دوپینگ محروم کرده باشد باید دید مدت زمان محرومیت او چقدر بوده اما با توجه به اینکه این بازیکن در تیم پلیس عراق هم بازی می‌کند در خصوص وضعیتش ابهام وجود دارد. اگر عبدالزهرا از سوی فیفا محروم باشد نتیجه بازی تغییر خواهد کرد.

 

نصیرزاده با اشاره به شکایت مسئولان تیم ملی ایران به afc گفت: هر اتفاقی قرار باشد رخ بدهد باید امروز مشخص شود. مسئولان afc باید بلافاصله از فیفا استعلام‌های لازم را بگیرند تا نتیجه بازی ایران و عراق به صورت قطعی مشخص شود.

 

وی با اشاره به حضور نداشتن علیرضا فغانی در بین داوران مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، در پاسخ به این سؤال که این داور ایرانی چقدر شانس قضاوت در فینال یا رده‌بندی را دارد، اظهار داشت: معمولاً رسم نیست داورانی که در نیمه‌نهایی قضاوت می‌کنند در فینال و رده‌بندی هم داور باشند و به این شکل می‌توان برای فغانی شانس قائل شد اما فیفا یک بار سنت شکنی کرد و در جام جهانی ۲۰۰۶ داور آرژانتینی را هم برای بازی نیمه‌نهایی و هم برای بازی فینال برگزید.

لینک به دیدگاه

[h=2](به روز رسانی ۱۵:۴۵)[/h]

 

یک منبع رسانه‌ای در عراق اعلام کرد فیفا و AFC نامه‌ای مبنی بر محرومیت بازیکن ملی‌پوش عراق به فدراسیون این کشور نداده است.

 

به گزارش وب سایت نود، سایت عراقی فوتبال در پی حواشی ایجاد شده پس از شکست ایران مقابل عراق و حذف از گردونه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گزارشی در مورد شکایت ایران به AFC و دوپینگ علا عبدالزهرا به شرح زیر منتشر کرده است.

 

سایت football Iragi به نقل از یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال عراق در مورد احتمال بازنده شدن عراق مقابل ایران به دلیل استفاده از یک بازیکن دوپینگی گفت: فدراسیون فوتبال عراق نامه‌‌ای روز گذشته از AFC دریافت کرده که در آن در خصوص شکایت فوتبال ایران از یک ملی‌پوش عراقی صحبت به میان آمده و کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار توضیحاتی در مورد این بازیکن در مورد دوپینگش در باشگاه ایرانی شده است. زیرا ایران به اتهام دوپینگ از این بازیکن به AFC شکایت کرده و اعلام شده با توجه به مثبت بودن این بازیکن او باید محروم می‌شده است.

 

این منبع آگاه تاکید کرد: فدراسیون فوتبال عراق هیچ حکمی مبنی بر محرومیت علا عبدالزهرا از سوی فیفا و AFC دریافت نکرده است. اگرچه فدراسیون فوتبال ایران پیگیر شکایتش است با این حال AFC روش کار مشخصی در مورد محرومیت بازیکن دارد و اگر از بازیکنی شکایت شود تا زمانی که آن بازیکن محکومیتش اثبات و اعلام نشود آن بازیکن می‌تواند در باشگاه یا تیم ملی کشورش بازی کند که در مورد علا عبدالزهرا تاکنون این مسئله ثابت نشده است.

 

این منبع آگاه با اشاره به صدور کارت بازی برای علا عبدالزهرا در جام ملت‌های آسیا عنوان کرد: اگر چنین حکمی از سوی AFC به فدراسیون فوتبال عراق ابلاغ شده باشد چرا AFC برای جام ملت‌های ۲۰۱۵ برای عبدالزهرا کارت بازی صادر کرده است. اگر بر فرض هم محرومیت عبدالزهرا تائید شود این مسئله هیچ ربطی به نتیجه بازی ایران و عراق ندارد و فقط خود بازیکن جریمه و محروم خواهد شد.

لینک به دیدگاه

احمدرضا براتی در مورد بحث دوپینگ هافبک تیم ملی فوتبال عراق گفت: اگر از سوی فیفا یا فدراسیون فوتبال ایران یا عراق رای محرومیتی برای علا عبدالزهرا قبل از بازی صادر شده باشد نتیجه بازی به سود ایران اعلام می‌شود. به گزارش وب سایت نود، احمدرضا براتی در مورد موضوع دوپینگ اعلا عبدالزهرا بازیکن تیم ملی عراق که مقابل ایران به میدان رفت، گفت: در مورد این مسئله ۲ فرض وجود دارد. فرض نخست آن است که پس از مثبت اعلام شدن آزمایش دوپینگ وی، نامبرده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران یا عراق یا حتی فیفا محروم شده باشد که در این صورت حضور وی در بازی مقابل ایران، مصداق بارز استفاده از بازیکن غیرمجاز است.

 

وی تاکید کرد: در صورتیکه ایران ظرف حداکثر ۲ ساعت بعد از مسابقه به صورت کتبی به این مسئله اعتراض و اعتراض‌نامه مکتوب را تسلیم ناظر مسابقه کرده باشد نتیجه آن مسابقه با حکم کمیته انضباطی afc به نفع ایران تغییر خواهد کرد و تنها در این شرایط است که باید منتظر شنیدن خبرهای خوب باشیم.

 

کارشناس مسائل حقوقی در ادامه صحبت‌های خود با بیان فرض دوم تصریح کرد: اما اگر فقط تست دوپینگ این بازیکن مثبت اعلام شده باشد ولی تاکنون از سوی فدراسیون‌های مربوطه یا فیفا حکم محرومیتی برای نامبرده صادر نشده باشد، حضور این بازیکن در مسابقه استفاده از بازیکن غیرمجاز محسوب نمی‌شود و تنها اتفاقی که خواهد افتاد مجازات فردی این بازیکن اعم از محرومیت و جریمه نقدی خواهد بود و نتیجه تغییر نخواهد کرد که با توجه به اخبار واصله‌، این فرض محتمل‌تر است.

لینک به دیدگاه

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD][h=1]گزارش شبکه‌های استرالیایی از دوپینگ عبدالزهرا[/h]

[h=2] در حالي که قرار است راي نهايي اعلا عبدالزهرا، هافبک تيم ملي عراق ساعت 4 صبح به وقت ايران اعلام شود، رسانه هاي استراليايي به اين موضوع پردااخته اند.[/h][/TD]

[TD=align: left]01001858.jpg [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=align: center]

[TR]

[TD=colspan: 3]


[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3]به گزارش "ورزش سه"، مدیران فداراسیون فوتبال امیدوار هستند که بتوانند به خاطر دوپینگ عبدالزهرا نتیجه بازی را تغییر بدهند و به جای تیم ملی عراق در بازی با کره در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا بازی کند.

 

جالب است که شبکه فاکس و سی بی اس در استرالیا از شکایت ایران از اعلا عبدالزهرا خبر دادند و البته هیچ گونه قضاوتی در مورد رای احتمالی کمیته انضباطی ای اف سی نکردند. چیزی که می تواند به این دلیل باشد که ایران شانس کمی برای برنده شدن در این ماجرا دارد.

 

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...