رفتن به مطلب

تولید شکلات و پیتزا با فناوری چاپ سه بعدی


ارسال های توصیه شده

761165.jpg

 

تولید شکلات با هر شکلی که بتوانید تصورش را بکنید. این نوآوری، تازه ترین پیشرفت خبرساز در دنیای فناوری چاپ سه بعدی به حساب می آید.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزها می توان تصور کرد که هر چیزی را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، چاپ و تولید کرد. از خودرو گرفته تا قطعات موشک و حتی ایمپلنت های قابل حل شدن در بدن. اکنون باید غذا را هم به این فهرست اضافه کرد!

 

 

یک شرکت دانش بنیان در بارسلونای اسپانیا به نام Natural Machines پروژه ای را آغاز کرده که طی آن غذاهای مختلف و وعده های متنوع غذایی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی تهیه و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

 

 

این شرکت حتی موفق به تهیه پیتزا با استفاده از این فناوری شده است!

 

 

این درحالی است که شرکتی با قدمت 13 سال در آلمان نیز از چندی پیش شروع به تهیه مواد غذایی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی شده که به راحتی هضم می شود. این وعده های غذایی برای افرادی که در خوردن و هضم غذا با مشکل مواجه می شوند انتخابی ایده آل محسوب می شود.

 

 

اما در تازه ترین ابتکار صورت گرفته شرکتی موسوم به 3D Systems نیز وارد عمل شده و انواع شکلات با بهره گیری از دستگاههای جدید چاپ سه بعدی تولید کرده است.

 

 

این شکلات ها در طعم های مختلف نظیر نعنا و سیب ترش تولید شده است. در فرآیند تولید این شکلات ها از ماده چسبنده بی خطری استفاده شده که ماده اصلی تشکیل دهنده آن آب است.

 

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

بحث food printing خیلی وقته تو حوزه ساخت تولید مطرح ه. مشکلات استاندارد های بهداشتی مواد غذایی و منابع مورد نیاز مهمترین معضلات عملیاتی شدنشه.

اما همین الان تو چند جا دیدم ک کاملا اقتصادی دارن کار میکنن و شیرنی اینا رو دیگه ردیف کردن :ws3:

 

فرض کنید به جای آب، مواد اولیه سازنده خوراکی ها رو داشته باشیم، یا یکپارچه یا خونه به خونه. دیگه تمومه دیگه :ws3: پازل رو بچین. میل کن.

 

 

ولی من همچنان خوشم نمیاد. حوزه های غیر اخلاقی مثل جنگهای بیولوژیک خیییییلی گسترده شده ان. ای بابا. ن طریق توست سعدی. کم خویش گیر و رستی:icon_gol:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...