رفتن به مطلب

کشته شدن جهاد مغنیه و اعضای حزب‌الله در حمله اسرائیل در جولان سوریه + فیلم


ارسال های توصیه شده

با انتشار تدریجی اخبار مربوط به تجاوز عصر یکشنبه بالگردهای رژیم اسرائیل به منطقه‌ای در جولان سوریه، شهادت جهاد مغنیه فرزند عماد مغنیه، محمد عیسی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و برخی اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح شده است.

 

به گزارش «تابناک»، در حالی که منطقه جولان سوریه در ماه‌های اخیر، شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه و عناصر تکفیری بوده است، عصر یکشنبه تجاوز بالگردهای ارتش صهیونیستی و شلیک موشک از جانب آن‌ها، باعث شهادت چند عضو حزب‌الله و تعدادی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد‌.

 

در حالی که گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که یک بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی پس از ورود به حریم هوایی سوریه دو موشک در شهر «مزرعه البلد» در قنیطره شلیک کرده، حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از شهر «مزرعه الامل» در منطقه «قنیطره»، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند. حزب الله لبنان تأکید کرد، ‌در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند که نام آنان پس از اطلاع این موضوع به خانواده‌هایشان‌ اعلام می‌شود.

 

«ابوعیسی» که نام وی در میان شهدای امروز آمده، یکی از کار‌شناسان و فرماندهان عملیاتی مقاومت بوده است. به گزارش شبکه العالم، هنوز نمی‌توان شمار و یا نام ‌شهدا را ‌دقیق تأیید کرد. قرار است حزب الله لبنان بیانیه‌ای‌ برای اعلام اسامی این شهدا منتشر کند.

بر اساس این گزارش، منابع سوری نیز از شهادت شش نفر و مجروح شدن یک کودک در جریان این حمله تجاوزکارانه صهیونیست‌ها خبر داده‌اند.

اعلام نام‌های شهدای حزب‌الله

 

پایگاه خبری الحدث لبنان به نقل از حزب‌الله لبنان، اسامی شهدای تجاوز اسرائیل به سوریه را به این‌ شرح ‌اعلام نمود؛

 

۱. شهید جهاد عماد مغنیه

 

 

۲. شهید محمد عیسی

 

۳. شهید علی حسن

 

۴. شهید حسین حسن

 

۵. شهید مهدی الموسوی

 

۶. ابو علی رضا

 

این در حالی است که خبرگزاری‌های مختلف تعداد شهدای حمله رژیم اسرائیل را هفت تا یازده تن اعلام کرده‌اند.

پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز شبعا و کفرشوبا

 

به گزارش پایگاه خبری المیادین، هم اکنون شماری از جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز مزارع شبعا و مزارع کفر‌شوبا به پرواز در‌آمده‌اند.

 

همچنین خبر‌ها از به پرواز در‌آمدن هواپیماهای اسرائیلی بر فراز بلندی‌های جولان اشغالی در مرز سوریه خبر می‌دهند.

 

خبر‌ها همچنین حاکی از این است که کانال یک تلویزیون اسرائیل اعلام کرده ‌که حزب‌الله در برابر حمله عصر یکشنبه سکوت نخواهد کرد.

روایات‌‌ متناقض در باره شهادت نیروهای ایرانی

 

تلویزیون الجزیره قطر مدعی شده ‌که یکی از فرماندهان ایرانی از حمله بالگردهای صهیونیستی به منطقه «قنیطره» سوریه جان سالم به در برد.

 

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم از حضور چشمگیر نیروهای حزب‌الله در مرزهای جنوبی لبنان خبر داد و تأکید کرد، ‌دقایقی بعد از اعلام خبر حمله هوایی اسرائیل بر شهرک «قنیطره» سوریه توسط حزب الله، نیروهای این حزب در مرزهای جنوبی حضوری چشمگیر پیدا کرده و به حالت آماده باش درآمدند.

 

از سوی دیگر، ‌رویترز مدعی شد، ‌در حمله بالگردهای صهیونیست به «القنیطره» ۶ نیروی ایرانی نیز کشته شده‌اند.

حزب‌الله: به حمله صهیونیست‌ها پاسخ می‌دهیم

 

حزب‌الله لبنان اعلام کرد ‌با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر‌نمی‌دارد، به حمله امروز بالگرد رژیم صهیونیستی و کشته شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد.

 

به گزارش فارس به نقل از «اسرائیل نیوزفید»، حزب‌الله لبنان اعلام کرد ‌با روش و مقیاسی که فعلاً پرده از آن بر‌نمی‌دارد، به حمله امروز بالگرد رژیم صهیونیستی و کشته شدن فرزند عماد مغنیه پاسخ می‌دهد.

العالم: انهدام ۳ خودروی زرهی صهیونیست‌ها در جولان

 

خبرنگار العالم از انهدام ۳ خودروی زرهی صهیونیست‌ها در جولان اشغالی خبر داد.

 

خبرنگار العالم شامگاه یکشنبه اعلام کرد، سرنشینان این خودروهای زرهی صهیونیست‌ها نیز به هلاکت رسیدند.

 

رژیم صهیونیستی در مناطق شمالی نزدیک مرز لبنان به نیروهای خود آماده‌باش کامل داده است.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند، ‌شهرک نشینان در مناطق شمالی اراضی اشغالی نزدیک مرز لبنان، دچار ترس و وحشت شده‌اند.

المیادین: نیروهای حزب‌الله در حال بررسی نصب سامانه سکوی پرتاپ موشک بودند

 

کار‌شناس شبکه تلویزیونی المیادین مدعی شد، نیروهای حزب الله در حال بررسی نصب سامانه سکوی پرتاپ موشک در قنیطره بودند که هدف حملات اسرائیلی قرار گرفتند.

پخش مارش نظامی توسط المنار و آماده‌باش در سرزمین‌های اشغالی

 

پس از شهادت فرزند عماد مغنیه در حمله بالگرد رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و قول حزب‌الله برای پاسخ دادن به این حمله، شبکه خبری نزدیک به حزب‌الله شروع به پخش مارش نظامی کرد.

 

از سوی دیگر، پس از شهادت فرزند عماد مغنیه در حمله بالگرد صهیونیست‌ها به خاک سوریه و قول حزب‌الله برای پاسخ دادن به این اقدام، ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان به حالت آماده‌باش درآمد.

ام‌تی‌وی لبنان: سید حسن نصرالله امشب سخنرانی می‌کند

 

منابع خبری لبنانی اعلام کردند: دبیرکل حزب الله لبنان امشب در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه که به شهادت چند تن از فرماندهان حزب الله انجامید، سخنرانی خواهد کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه ‌ام تی وی لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان امشب در خصوص موضع حزب الله در قبال اقدام تروریستی اسرائیل در ترور فرماندهان حزب‌الله و پاسخ دردناک حزب‌الله به اسرائیل سخنرانی خواهد کرد.

تلویزیون اسرائیل: هدف اصلی حمله اسرائیلی به قنیطره سوریه «الطباطبایی» بود

 

منابع خبری رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه «ابو علی الطباطبایی»، فرمانده جنگ آینده حزب الله با اسرائیل بوده است، گزارش دادند که وی هدف اصلی حمله اسرائیلی به قنیطره سوریه بود.

 

نام الطباطبایی هفتمین نامی است که به عنوان یکی از شهدای حمله امروز، اعلام می‌شود.

آمار شهدای حزب الله به ۹ نفر رسید

 

نشریه دیلی‌استار مدعی است، ‌آمار شهدای حمله امروز بالگرد توپدار رژیم صهیونیستی به نیروهای حزب‌الله به ۹ نفر رسیده است. «جهاد مغنیه» فرزند فرمانده شهیر و شهید حزب‌الله و «محمد عیسی»، فرمانده‌ای که با نام «ابوعیسی» خوانده شده در کنار ۷ نفر دیگر، شهدای حزب‌الله را تشکیل می‌دهند.

 

برخی منابع خبری می‌گویند که فرماندهان نظامی ایران هم در این حمله به شهادت رسیده‌اند. صهیونیست‌ها مدعی‌اند، ‌جهاد مغنیه و همراهانش در حال نصب سکوی پرتاب موشک در این منطقه بوده‌اند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کد خبر: ۴۶۷۸۷۰

تاریخ انتشار:

۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

-

18 January 2015

لینک به دیدگاه

427164_636.jpg

 

 

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی دوکلمه‌ای به صهیونیست‌ها هشدار داده و اعلام کرد:"جهزوا ملاجئکم! (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید..)

لینک به دیدگاه

هشدار فرمانده سپاه به صهیونیست‌ها

 

سرلشکر جعفری در پیامی به مناسبت شهادت سردار محمد علی‌ الله‌دادی تاکید کرد: سپاه همان طور که در صحنه‌ی جنگ های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد.

 

به گزارش فارس، در پی شهادت سردار محمد علی الله دادی در حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی به قنیطره سوریه، سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

 

متن کامل پیام سرلشکر جعفری به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« من مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا.»

 

مجاهدان خستگی ناپذیر جبهه عظیم انقلاب اسلامی

سلام علیکم

 

شهادت ابناء امت اسلام در قنیطره، نقطه آغاز دیگری را بر فروپاشی قریب الوقوع نظام سیاسی ظالم، منحوس و تروریسم رژیم صهیونیستی ایجاد نمود.

 

ترکیب شهدای این واقعه نشان داد انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته و جبهه‌ی متحد اسلامی شکل گرفته است مجاهدان این جبهه در حال امتداد دادن انقلاب به درون سرزمین‌های خود در چارچوب آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عمل می‌کنند.

 

از این رو دشمنان کینه توز اسلام ناب محمدی(ص) گمان می‌کنند با مقابله‌ حقیرانه خود و از سر ذلت و خواری در یک جا با اهانت به ساحت پاک پیامبر مکرم اسلام و مقدسات مسلمانان و جای دیگر با ترور مجاهدان عرصه پر نفوذ انقلاب اسلامی می‌توانند مانع تحقق وعده های الهی شوند.

 

امروز همه جوانان، در جهان اسلام «جهاد مغنیه‌اند» و همه پاسداران انقلاب اسلامی «الله دادی». این شهادت ها ثابت کرد که ما نباید از جهاد فاصله بگیریم؛ صهیونیستها باید منتظر صاعقه‌های ویرانگر باشند آنها در گذشته ظهور خشم ما را دیده‌اند.

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان طور که در صحنه‌ جنگ‌های گذشته لبنان و فلسطین نشان داده است، تا آخر پای فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد ایستاد و با استمرار و عمق بخشی به حمایت های خود از مبارزین و مجاهدین مسلمان منطقه، تا حذف کامل این جرثومه فساد از جغرافیای سیاسی منطقه از پا نخواهد نشست.

 

یقینا این خون‌های نا به حق ریخته برجستگان و برگزیدگان امت اسلامی، وعده‌ حضرت امام خمینی(ره)را در آزادی قدس شریف، به موعود خود نزدیکتر می‌نماید.

 

این شهادت و فداکاری مجاهدان جبهه عظیم انقلاب اسلامی-که بر پیشانی آن نام سردار سرتیپ پاسدار محمد علی الله دادی ورزمندگان حزب الله لبنان می‌درخشد- نثار حضرت زهرای مرضیه صدیقه الکبری(س) باشد و امیدواریم خداوند متعال به برکت دعای مادرانه این کوثر ملکوتی، دل‌های بازماندگان ایشان را تسلی خاطر بخشد و به همرزمانشان پیروزی و عزت عطا فرماید. ان شاءالله.

 

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

لینک به دیدگاه
احتمالا در تلافی این کار با اتوبوس برن تو پیاده رو های اسرائیل مردم رو زیر بگیرن

 

اتفاقا الان از اخبار گوش دادم یه فلسطینی حمله کرده به اتوبوس اسرائیلیا و 6نفرو یا 9نفرو با چاقو زخمی کرده.....:mornincoffee:

 

درضمن هنوز این جمله حسن نصرالله تازی رو به یاد داریم که گفته بود در ایران تمدن پارسی پیدا نمی شود

 

اینو که راس گفته....تمدن هم مگه داریم الان اونم اینکه پارسی و ایرانی باشه؟؟؟؟؟؟

:banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

اتفاقا الان از اخبار گوش دادم یه فلسطینی حمله کرده به اتوبوس اسرائیلیا و 6نفرو یا 9نفرو با چاقو زخمی کرده.....:mornincoffee:

 

 

 

 

 

اینو که راس گفته....تمدن هم مگه داریم الان اونم اینکه پارسی و ایرانی باشه؟؟؟؟؟؟:banel_smiley_4:

 

هنر جماعت مکتبی خلاصه میشه در کشتار چندتا روزنامه نگار بی دفاع ، یا زیر گرفتن چند عابر پیاده خیلی که متمدنانه رفتار کنن از دیوار سفارت بالا میرن یا تابلو خیابون رو میکنن ، الان چندسالی هم هس که میگن اسرائیل داره مضمحل میشه از اون طرف اسرائیل خیلی قشنگ فرماندهان ارشد این جماعت رو از چرخ گوشت رد میکنه

لینک به دیدگاه

به گزارش مصاف،روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن نوشت: "یعقوب عمیدرور" به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: برای انجام اینگونه عملیات باید به خوبی میزان برد و باخت بررسی شود.

 

وی افزود: "اگر ترور گروهی از فرماندهان حزب الله بُرد کامل به شمار بیاید، ترور یک ژنرال ایرانی باخت است؛ زیرا این کار اقدامی بسیار تحریک آمیز و حساب نشده است، و باید انتظار داشت که حتما پاسخی به آن داده خواهد شد؛ پاسخی که هیچکس از نوع و حجم آن اطلاع ندارد."

 

 

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای کابینه امنیتی این رژیم را برای انجام نشستی فوق العاده و بررسی خطرات پاسخ حزب الله، سوریه و ایران به تجاوزگری اخیر این رژیم به سوریه، فراخواند.

 

در همین راست "عبدالباری عطوان" نویسنده و روزنامه نگار سرشناس عرب امروز در مطلبی در روزنامه اینترنتی "رأی الیوم نوشت: اظهارات یک مسؤول اسرائیلی که گفته بود "ما قصد ترور ژنرال الله دادی را نداشتیم و فکر می کردیم که سرنشینان دو خودرو گروهی از مبارزان عادی حزب الله هستند" بیانگر این مسأله است که این رژیم از دست زدن به این جنایت پشیمان شده است.

 

c20ac024-5420-49a0-a2cc-ffa87057e15b1.jpg

 

 

 

لینک به دیدگاه
به گزارش مصاف،روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن نوشت: "یعقوب عمیدرور" به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: برای انجام اینگونه عملیات باید به خوبی میزان برد و باخت بررسی شود.

 

وی افزود: "اگر ترور گروهی از فرماندهان حزب الله بُرد کامل به شمار بیاید، ترور یک ژنرال ایرانی باخت است؛ زیرا این کار اقدامی بسیار تحریک آمیز و حساب نشده است، و باید انتظار داشت که حتما پاسخی به آن داده خواهد شد؛ پاسخی که هیچکس از نوع و حجم آن اطلاع ندارد."

 

 

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعضای کابینه امنیتی این رژیم را برای انجام نشستی فوق العاده و بررسی خطرات پاسخ حزب الله، سوریه و ایران به تجاوزگری اخیر این رژیم به سوریه، فراخواند.

 

در همین راست "عبدالباری عطوان" نویسنده و روزنامه نگار سرشناس عرب امروز در مطلبی در روزنامه اینترنتی "رأی الیوم نوشت: اظهارات یک مسؤول اسرائیلی که گفته بود "ما قصد ترور ژنرال الله دادی را نداشتیم و فکر می کردیم که سرنشینان دو خودرو گروهی از مبارزان عادی حزب الله هستند" بیانگر این مسأله است که این رژیم از دست زدن به این جنایت پشیمان شده است.

 

c20ac024-5420-49a0-a2cc-ffa87057e15b1.jpg

 

 

 

کاری به الباقی قضایا ندارم

اما اینکه مثل سگ از ایران میترسن برام خوشاینده:ws3:

لینک به دیدگاه
کاری به الباقی قضایا ندارم

اما اینکه مثل سگ از ایران میترسن برام خوشاینده:ws3:

 

ترس برادر مرگه

ان شالله روزهای اخر حیات صهیونیست هست

لکه ننگ بشریت

لینک به دیدگاه
بازیشونه...

 

بازیشون نیست

واقعیه

صهیونیست ها واقعا موجودات بزدلی هستند

چیزی که حیات و منافع دنیوی اونها رو به خطر بندازه باعث رعب و وحشتشون میشه

لینک به دیدگاه
بازیشون نیست

واقعیه

صهیونیست ها واقعا موجودات بزدلی هستند

چیزی که حیات و منافع دنیوی اونها رو به خطر بندازه باعث رعب و وحشتشون میشه

 

اون که آره ولی منظور من تو این داستانِ که گفتن نمیخواستیم سردار الله دادی رو بزنیم و نمیدونستیم اونم هست

لینک به دیدگاه

خیلی برام جالبه اسرائیل میاد 3000 نفر رو تو یک ماه لتو پار میکنه آب از آب تکون نمیخوره 4 تا ترقه هم میندازن طرف شهرک ها 3 تا میخوره تو بیابون اون یکشیم گنبد آهنی شکار میکنه تهش با اتوبوس میرن تو پیاده رو یا با چاقو میرن یهودی هارو خط خطی میکنن بعد میگن اسرائیل میترسه:ws28:

 

پ ن: حالا باید منتظر بود در ازای چاقو خوردن چند صهیونیست چند هزار نفر باید تاوان پس بدن و مکتبیون هم قضیه رو محکوم کنن و شاخو شونه بکشن و ضر اضافی بزنن

لینک به دیدگاه

[h=2]وعده سید حسن نصرالله به وقوع پیوست...[/h]

w535

 

 

پس از حمله نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که «جهزوا ملاجئکم!» (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید).

این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری و عربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

 

در بیانیه شماره 1 حزب الله لبنان اعلام شده مقارن ساعت 11:45 کاروان نظامی صهیونیستها توسط "گردان های شهدای قنیطره" مورد اصابت موشک قرار گرفته و تلفات سنگینی به این کاروان وارد شده است.

 

• خبرگزاری ها از هلاکت حداقل 17 نظامی زبده صهیونیست در حمله موشکی ضدزره حزب الله به 9 خودروی کاروان نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.

 

• رسانه های صهیونیستی اعلام کرده اند، یک نیروی رده بالای صهیونیستی ناپدید شده که احتمال دارد به اسارت نیروهای حزب الله در آمده باشند ... احتمال اسارت این افسر ارشد صهیونیستی قوی است .

 

• کاروان نظامی صهیونیستها در حال تردد در مزارع اشغالی شبعا بوده که در کمین گرفتار شده اند.

 

• رسانه های رژیم صهیونیستی با وجود سانسور شدید خبر اعتراف کرده اند که این حمله فوق العاده امنیتی و پیچیده بوده و نظامیان صهیونیستی در کمین حزب الله گرفتار شده اند و 9 نفر مجروح شده اند که حال 4 نفر از مجروحین وخیم است .

لینک به دیدگاه

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

 

 

w535

 

 

فارغ از این که چند نظامی اسرائیلی در این حمله کشته شدند، باید گفت که اصل این حمله بسیار مهم و معنی دار بوده است به گونه ای که باید آن را فراتر از یک تقابل نظامی، دارای بار سیاسی ویژه دانست.

 

اواخر دی امسال، هلی کوپترهای اسرائیلی با ورود به آسمان سوریه در منطقه "قنیطره"، خودروهای حامل چند نظامی حزب الله لبنان که در میان آنها سردار الله دادی از فرماندهان سپاه ایران نیز حضور داشت را مورد حمله قرار دادند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

بعد از این که سردار ایرانی به شهادت رسید، فرماندهان نظامی ایران به صراحت اسرائیل را تهدید به انتقام کردند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

بعد از آن، اسرائیل برای آرام کردن فضا اعلام کرد که نمی دانست سردار ایرانی در این کاروان حضور دارد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

چند روز بعد، وزیر دفاع روسیه به ایران آمد و آن طور که رسانه های اسرائیلی اعلام کردند، پیامی هم از جانب اسرائیل آورده بود که طی آن تل آویو به ایران و حزب الله لبنان اطمینان داده بود اسرائیل تمایلی به بحرانی کردن اوضاع ندارد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

پاسخ ایران این بود: اسرائیل از خط قرمز ایران عبور کرده است.

 

در چنین فضایی، همه منتظر بودند ببینند پاسخ حمله "قنیطره" چه خواهد بود. اگر پاسخی داده نمی شد، این دیدگاه به وجود می آمد که اسرائیل سردار ایرانی را کشت و ایران هم جز حرافی، پاسخی نداشت! بنابراین می شود این "رویداد" را تبدیل به یک "رویه" کرد.

 

نوع پاسخ هم مهم بود: نه باید آنقدر بی مقدار می بود که مضحک به نظر آید (مانند شلیک بی هدف چند خمپاره به سمت تپه های شمال اسرائیل) و نه باید آنقدر باید بزرگ می بود که واکنش گسترده اسرائیل را به دنبال داشته باشد (مانند حملات پرحجم موشکی به تل آویو).

آنچه در عملیات مزارع شبعا رخ داد، پاسخی کاملاً حساب شده بود، هم از حیث "اصل پاسخ" و هم از نظر "نوع پاسخ".

 

تا کنون آنچه رخ می داد، تقابل هایی بود بین اسرائیل و حزب الله یا اسرائیل و حماس، ولی این بار اسرائیل، با عبور از "خطوط قرمز ایران" یک سردار ایرانی را هدف قرار داد و به شهادت رساند.

 

بنابراین اگر پاسخ مناسب داده نمی شد، ایرانی کشی برای صهیونست ها، امری بی هزینه تلقی می شد. اما با حمله موشکی به کاروان خودروهای نظامی اسرائیل که در منطقه تحت اشغال صهونیست ها صورت گرفت، این پیام از تهران به تل آویو منتقل شد که ورود به خطوط قرمز ایران، عواقبی خواهد داشت که قطعاً به نفع اسرائیل نخواهد بود.

 

اسرائیل، حمله نظامی انجام داد و سردار ایرانی را به شهادت رساند و بعد، پیام دیپلماتیک فرستاد که اشتباه شده(!)، ایران مقابله به مثل نکند.

 

ایران ، هر دو پاسخ را داد: اقدام نظامی "قنیطره" را با اقدام نظامی در "شبعا" به وسیله حزب الله لبنان و پیام سیاسی را با این پیام سیاسی که از خط قرمز عبور شده است و نباید موازنه به نفع اسرائیل تغییر کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
وعده سید حسن نصرالله به وقوع پیوست...

 

w535

 

 

پس از حمله نظامیان صهیونیست به عناصر مقاومت و حزب‌الله در بلندی‌های جولان، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تنها به این بسنده کرد که «جهزوا ملاجئکم!» (پناهگاه‌هایتان را حاضر کنید).

این پبام که بدون هیچ توضیحی و به دو زبان عبری و عربی با عکسی از دبیرکل حزب‌الله بر روی خروجی سایت شبکه المنار قرار گرفته، در واقع اعلام جنگ نصرالله به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

 

در بیانیه شماره 1 حزب الله لبنان اعلام شده مقارن ساعت 11:45 کاروان نظامی صهیونیستها توسط "گردان های شهدای قنیطره" مورد اصابت موشک قرار گرفته و تلفات سنگینی به این کاروان وارد شده است.

 

• خبرگزاری ها از هلاکت حداقل 17 نظامی زبده صهیونیست در حمله موشکی ضدزره حزب الله به 9 خودروی کاروان نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا خبر دادند.

 

• رسانه های صهیونیستی اعلام کرده اند، یک نیروی رده بالای صهیونیستی ناپدید شده که احتمال دارد به اسارت نیروهای حزب الله در آمده باشند ... احتمال اسارت این افسر ارشد صهیونیستی قوی است .

 

• کاروان نظامی صهیونیستها در حال تردد در مزارع اشغالی شبعا بوده که در کمین گرفتار شده اند.

 

• رسانه های رژیم صهیونیستی با وجود سانسور شدید خبر اعتراف کرده اند که این حمله فوق العاده امنیتی و پیچیده بوده و نظامیان صهیونیستی در کمین حزب الله گرفتار شده اند و 9 نفر مجروح شده اند که حال 4 نفر از مجروحین وخیم است .

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

w535

 

 

فارغ از این که چند نظامی اسرائیلی در این حمله کشته شدند، باید گفت که اصل این حمله بسیار مهم و معنی دار بوده است به گونه ای که باید آن را فراتر از یک تقابل نظامی، دارای بار سیاسی ویژه دانست.

 

اواخر دی امسال، هلی کوپترهای اسرائیلی با ورود به آسمان سوریه در منطقه "قنیطره"، خودروهای حامل چند نظامی حزب الله لبنان که در میان آنها سردار الله دادی از فرماندهان سپاه ایران نیز حضور داشت را مورد حمله قرار دادند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

بعد از این که سردار ایرانی به شهادت رسید، فرماندهان نظامی ایران به صراحت اسرائیل را تهدید به انتقام کردند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

بعد از آن، اسرائیل برای آرام کردن فضا اعلام کرد که نمی دانست سردار ایرانی در این کاروان حضور دارد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

چند روز بعد، وزیر دفاع روسیه به ایران آمد و آن طور که رسانه های اسرائیلی اعلام کردند، پیامی هم از جانب اسرائیل آورده بود که طی آن تل آویو به ایران و حزب الله لبنان اطمینان داده بود اسرائیل تمایلی به بحرانی کردن اوضاع ندارد

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

 

پاسخ ایران این بود: اسرائیل از خط قرمز ایران عبور کرده است.

 

در چنین فضایی، همه منتظر بودند ببینند پاسخ حمله "قنیطره" چه خواهد بود. اگر پاسخی داده نمی شد، این دیدگاه به وجود می آمد که اسرائیل سردار ایرانی را کشت و ایران هم جز حرافی، پاسخی نداشت! بنابراین می شود این "رویداد" را تبدیل به یک "رویه" کرد.

 

نوع پاسخ هم مهم بود: نه باید آنقدر بی مقدار می بود که مضحک به نظر آید (مانند شلیک بی هدف چند خمپاره به سمت تپه های شمال اسرائیل) و نه باید آنقدر باید بزرگ می بود که واکنش گسترده اسرائیل را به دنبال داشته باشد (مانند حملات پرحجم موشکی به تل آویو).

آنچه در عملیات مزارع شبعا رخ داد، پاسخی کاملاً حساب شده بود، هم از حیث "اصل پاسخ" و هم از نظر "نوع پاسخ".

 

تا کنون آنچه رخ می داد، تقابل هایی بود بین اسرائیل و حزب الله یا اسرائیل و حماس، ولی این بار اسرائیل، با عبور از "خطوط قرمز ایران" یک سردار ایرانی را هدف قرار داد و به شهادت رساند.

 

بنابراین اگر پاسخ مناسب داده نمی شد، ایرانی کشی برای صهیونست ها، امری بی هزینه تلقی می شد. اما با حمله موشکی به کاروان خودروهای نظامی اسرائیل که در منطقه تحت اشغال صهونیست ها صورت گرفت، این پیام از تهران به تل آویو منتقل شد که ورود به خطوط قرمز ایران، عواقبی خواهد داشت که قطعاً به نفع اسرائیل نخواهد بود.

 

اسرائیل، حمله نظامی انجام داد و سردار ایرانی را به شهادت رساند و بعد، پیام دیپلماتیک فرستاد که اشتباه شده(!)، ایران مقابله به مثل نکند.

 

ایران ، هر دو پاسخ را داد: اقدام نظامی "قنیطره" را با اقدام نظامی در "شبعا" به وسیله حزب الله لبنان و پیام سیاسی را با این پیام سیاسی که از خط قرمز عبور شده است و نباید موازنه به نفع اسرائیل تغییر کند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

طرف زده 6 تا کله گنده حزب الله رو نفله کرده حالا نصرالله انتقام گرفت ، شیشکی رو چطوری مینویسن:ws28:

 

عکسشم که مال جولای 2014 بوده:ws3:

لینک به دیدگاه

چرا انقدر بشر، ای بابا. چرا اخه.

... کاش یکم، فقط یکم با بزرگ شدن جسم و گذر عمر انسانها ب ادم تبدیل میشدن.

هیچ نوع حیونی ندیدم ک اینقدر از همنوعان خودش رو ب خاطر تفاوت لهجه، تفاوت تفکر، و سایر تفاوت های بدوی؛ بکشه.

از گادا در تبت تا گاندی در هند تا .... بگذریم.

لینک به دیدگاه
چرا انقدر بشر، ای بابا. چرا اخه.

... کاش یکم، فقط یکم با بزرگ شدن جسم و گذر عمر انسانها ب ادم تبدیل میشدن.

هیچ نوع حیونی ندیدم ک اینقدر از همنوعان خودش رو ب خاطر تفاوت لهجه، تفاوت تفکر، و سایر تفاوت های بدوی؛ بکشه.

از گادا در تبت تا گاندی در هند تا .... بگذریم.

 

sigh.gif

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...