Nazanin.ad 6895 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 دی، ۱۳۹۳ با معرفی نامزدهای نهایی جوایز اسکار 2015، حضور و یا عدم حضور برخی از سینماگران یا فیلمها در میان نامزدها موجب شگفتی همگان شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فهرست نامزدهای هشتادوهفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار در حالی اعلام شد که دو فیلم «هتل بزرگ بوداپست» و «مرد پرنده» با نامزدی در 9 بخش پیشتاز بودند، در زیر نگاهی خواهیم داشت به مهمترین شگفتیها و سوپرایزهای که این انتخابها برای اهالی سینما به همراه داشته است: «جنیفر آنیستون» - ناکامی امسال هیچ بازیگری بیش از «جنیفر انیستون» برای معرفی و شناساندن فیلمی که در آن بازی کرده است تلاش نکرد و مدام در جلسات پرسش و پاسخ در حمایت از نقشش در درام «کیک» بین لسآنجلس و نیویورک در رفت و آمد بود. مشکل فیلم «کیک» که با نمایش آغازین خود در جشنواره فیلم تورنتو با بازخوردهای متفاوتی رو به رو شد، این است که این فیلم اصولا یک فیلم اسکاری نیست. جوایز گلدن گلوب از آن جهت نام «آنیستون» را در میان نامزدهای بازیگری قرار داد که مسئولان این جوایز سینمایی ذاتا علاقه زیادی به چهرههای سلبریتی دارند. بسیار از اعضای آکادمی اسکار تحت تاثیر فیلمنامه «کیک» قرار نگرفتند و معتقدند «آنیستون» در فیلم «دختر خوب» بسیار بهتر بازی کرده است. «آوا دو ورنای»- ناکامی آکادمی اسکار امسال فرصت بسیار خوبی داشت تا با نامزد کردن «آوا دو ورنای» برای درام قدرتمند «سلما» در بخش بهترین کارگردان تاریخ سازی کند تا نام او به عنوان اولین زن آفریقایی- آمریکایی نامزد اسکار کارگردانی ثبت شود، اما آکادمی باز هم پنج مرد را شایسته نامزدی در بخش بهترین کارگردان دانست. عدم انتخاب حتی یک غیر سفید پوست در میان نامزدهای شاخههای اصلی جوایز اسکار از همان دقایق ابتدایی اعلام نامزدها با واکنش شدیدی در شبکههای اجتماعی همراه شد. «ناشکسته» آنجلینا جولی- ناکامی دوماه پیش گمان میشد درام جنگی جهانی دوم «ناشکسته» ساخته «آنجلینا جولی» پیشگام جوایز اسکار خواهد بود، اما علی رغم فروش فوق العاده 100 میلیون دلاری در سینماهای آمریکا،این فیلم پس از مورد توجه قرار نگرفتن از سوی جوایز گلدن گلوب و انجمن بازیگران آمریکا بخت خود را در اسکار نیز تا حد زیادی از دست داد. در میان هشت فیلم نامزد شاخه بهترین فیلم، شش اثر مستقل و دو فیلم «سلما» و «تک تیرانداز آمریکایی» تولیدات استودیویی هالیوودی هستند. «بین ستارهای»- ناکامی دلیل اینکه شاخه بهترین فیلم اسکار ظرفیت نامزد کردن 10 فیلم را دارد، حضور فیلمهای تاثیرگذاری چون «بین ستارهای» است، اما با وجود این که امسال هشت فیلم در این شاخه نامزد شدند، باز هم مجالی به ساخته «کریستو نولان» داده نشد. نولان در بخش کارگردانی هم راه به جایی نبرد، شاخهای که تاکنون در آن نامزد جایزه اسکار نشده است. «دختر گمشده»- ناکامی «دختر گمشده» ساخته جدید معماگونه «دیوید فینچر» یکی دیگر از فیلمهای موفق امسال است که در میان نامزدهای بهترین فیلم و کارگردانی حضور ندارد و تنها «روزاموند پایک» برای بازی در این فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی زن نامزد کسب جایزه شد. «فاکس کچر»- ناکامی گرچه «بنت میلر» برای ساخت فیلم «فاکس کچر» در بخش بهترین کارگردانی نامزد شد اما فیلم او که انتظار زیادی از آن میرفت، در بخش بهترین فیلم راهی به جمع نامزدهای نهایی اسکار نیافت. طبعا کارگردانی که فیلمش در بخش بهترین فیلم نامزد نشده است، شانس بسیار کمی برای دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی خواهد داشت و تاریخ جوایز اسکار نیز موید این امر است. «ایمی آدامز»- ناکامی بازی درخشان «ایمی آدامز» در فیلم «چشمان بزرگ» ساخته «تیم برتون» از همان ابتدا به عنوان شانس اصلی برنده اسکار بهترین بازیگر زن معرفی شد اما در کمال ناباوری نام «آدامز» به فهرست نهایی نامزدهای این شاخه راه نیافت تا نتواند ششمین بار نامزد اسکار شود. شاید آکادمی نخواسته است یکبار دیگر او را نامزد کسب جایزه کند و جایزه را به بازیگر دیگری دهد. «کلینت ایستوود»- ناکامی گرچه درام جنگی «تک تیرانداز آمریکایی» ساخته «ایستوود» کارگردان صاحب نام آمریکایی در بخش بهترین فیلم نامزد شد و با وجود این که انجمن کارگردانان آمریکا نام او را به عنوان یکی از نامزدهای نهایی این جوایز سینمایی معرفی کرد اما این سینماگر کهنهکار نتوانست برای بهترین فیلمی که در این چند سال اخیر ساخته است، در بخش بهترین کارگردانی اسکار به جمع نامزدهای نهایی راه یابد. «جک جیلنهال»- ناکامی «جیلنهال» که برای بازی در فیلم «شبگرد»، اولین تجربه کارگردانی «دان گیلوری» بیش از پانزده کیلو وزن کم کرد و بازی درخشانی ارائه داده است، به عقیده بسیاری از کارشناسان شایسته حضور در میان نامزدهای بخش بهترین بازیگری مرد بود و عدم انتخاب او شگفتی بسیاری را برانگیخت. به احتمال فراوان بدلیل ترافیک سنگینی که در بخش بهترین بازیگری مرد امسال وجود دارد «جیلنهال» با اختلاف اندکی قافله را به رقبای خود باخته است. انیمیشن «فیلم لگو»- ناکامی انیمیشن «فیلم لگو» چهارمین انیمیشن پرفروش سال 2014 که تنها در سینماهای آمریکای شمالی 258 میلیون دلار فروخت؛ در حالی در میان شگفتی جایی در میان نامزدهای بهترین انیمیشن پیدا نکرد که آکادمی این فرصت را به ساختههایی کمتر شناخته شده چون «آوای دریا» و «داستان شاهاده کاگویا» داد. گرچه این انیمشین یکی از محبوبترین ساختههای پویانمایی سال 2014 در چشم عموم مردم است اما شاید دارای ویژگیهای مورد نظر آکادمی نبوده است وتنها در بخش بهترین ترانه یک نامزدی اسکار به دست آورد. «بردلی کوپر»- شگفتی « بردلی کوپر» بازیگر فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» برای بازی در این فیلم جنگی 20 کیلو عضله سازی کرد و برای مدتی کاملا از دید دوربینهای رسانهها دور بود تا برای بازی در این فیلم بهترین بازخوردهای دوران بازیگریاش را دریافت کند. اما بیاعتنایی جوایز گلدن گلوب و از سویی دیگر جوایز انجمن بازیگران آمریکا به او موجب شد تا همگان از حضور او در جمه نامزدهای نهایی اسکار بهترین بازیگری مرد شگفتزده شوند. این سومین سال پیاپی است که «کوپر» پس از فیلمهای «کتابچه بارقه امید» و «اخاذی آمریکایی» به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه می یابد. «ماریون کوتیار»- شگفتی بسیاری از منتقدان سینمایی از اعلام حضور «ماریون کوتیار» بازیگر صاحب نام فرانسوی در میان نامزدهای بهترین بازیگر زن خوشحال شدند، چرا که او یکی از بینقصترین و ظریفترین نقش آفرینیهایش را در فیلم «دو روز، یک شب» برادران «داردن» ارائه داده است.با این وجود نگرانی بسیاری از متخصصان سینمایی این بود که این فیلم در سطح گستردهای اکران نشده است اما «کوتیار» بدشانس نبود و این فیلم به اندازه کافی در میان اعضای آکادمی علاقهمند داشته است. «بنت میلر»- شگفتی کارگردان فیلم «فاکسکچر» در حالی برای دومینبار نام خود را در میان نامزدهای بهترین کارگردانی اسکار میبیند که فیلمش در بخش بهترین فیلم نامزد نیست و نامهایی چون «کلینت ایستوود»، «آوا دو ورنای» و «دامین چازل» در میان فهرست نهایی نامزدهای این شاخه حضور ندارند. ایسنا 8 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۳ معلوم نیست سیاست اسکار درباره نولان چیه !1 همون چیزی که درباره هیچکاک و کوبریک داشتند. مثلا وقتی کوبریک واسه کارگردانی ادیسه اسکار نگرفت تا مدتها مجلات سینمایی اسکار مسخره میکردند. جایزه رو دادن به یه فیلم موزیکال که همه پسند بود. امیدوارم وقتی اسکار میگیره برای یه فیلم مسخره نباشه مثل کاری که با اسکورسیزی کردند واسه یه فیلم معمولی و غیر ارجینال بهش اسکار دادند 1 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 بهمن، ۱۳۹۳ interstellar رو با اینکه کیفیت پرده ایشو دیدم ولی به نظرم الکی بزرگش کردن gravity رو با اینکه دوس نداشتم ولی باز قابل تحمل تر از این فیلم نولان بود من فقط موسیقی متن فیلمو دوست داشتم فیلمش بشدت غیر قابل باور و خسته کننده بود 3 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 5 بهمن، ۱۳۹۳ interstellar رو با اینکه کیفیت پرده ایشو دیدم ولی به نظرم الکی بزرگش کردن gravity رو با اینکه دوس نداشتم ولی باز قابل تحمل تر از این فیلم نولان بود من فقط موسیقی متن فیلمو دوست داشتم فیلمش بشدت غیر قابل باور و خسته کننده بود هنوز نفهمیدم کلمه ی غیر قابل باور یعنی چی؟؟؟ باور درام فیلم مهمه نه باور خارج از فیلم. البته بر عکس سلیقه شما به نظر من فیلم بسیار بزرگیه. 2 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۳ باور درام فیلم مهمه نه باور خارج از فیلم. البته بر عکس سلیقه شما به نظر من فیلم بسیار بزرگیه. مهم ؟ شما حتما توی فیلم دیدن استاد هستید ولی "مهم" هر کس میتونه چیزی باشه متفاوت از "مهم دیگران" سلیقه شما قابل احترامه 2 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 بهمن، ۱۳۹۳ مهم ؟شما حتما توی فیلم دیدن استاد هستید ولی "مهم" هر کس میتونه چیزی باشه متفاوت از "مهم دیگران" سلیقه شما قابل احترامه سلیقه همه قابل احترامه فیلم دیدن که استادی نمیخواد!!! مهم بودن مسئله ای که من گفتم درباره فیلم نامه نویسی یه اصله. ربطی به مهم من و دیگران نداره. سلایق و نظر دادن دو جنبه ی متفاوتن. 1 لینک به دیدگاه
shadmehrbaz 24772 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 بهمن، ۱۳۹۳ سلیقه همه قابل احترامه فیلم دیدن که استادی نمیخواد!!! مهم بودن مسئله ای که من گفتم درباره فیلم نامه نویسی یه اصله. ربطی به مهم من و دیگران نداره. سلایق و نظر دادن دو جنبه ی متفاوتن. شما نفرمودین که از جنبه ی فیلمنامه نویسی صحبت میکنید من فکر کردم نظر شخصی خودتون رو گفتید در مورد مهم بودن ( البته بنده آشنایی با اصول فیلمنامه نویسی هم ندارم کاش بیشتر در مورد اون جمله تون توضیح میدادین ) برای من باورپذیر بودن یه فیلم ساینس فیکشن از لحاظ علمی "مهمه" ، interstellar یه فیلم فانتزی نیست پس باید یه فرقی بین سفینه فضایی که کوپر براحتی باهاش از کرم چاله و سیاه چاله عبور میکنه با جارو ی هری پاتر باشه !! همچین داستانی از لحاظ علمی ( که فیلم خیلی اصرار داره علمی بودنش رو بکوبه تو سر بیننده! ) غیر ممکنه 3 لینک به دیدگاه
beat 2373 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 بهمن، ۱۳۹۳ شما نفرمودین که از جنبه ی فیلمنامه نویسی صحبت میکنید من فکر کردم نظر شخصی خودتون رو گفتید در مورد مهم بودن ( البته بنده آشنایی با اصول فیلمنامه نویسی هم ندارم کاش بیشتر در مورد اون جمله تون توضیح میدادین ) برای من باورپذیر بودن یه فیلم ساینس فیکشن از لحاظ علمی "مهمه" ، interstellar یه فیلم فانتزی نیست پس باید یه فرقی بین سفینه فضایی که کوپر براحتی باهاش از کرم چاله و سیاه چاله عبور میکنه با جارو ی هری پاتر باشه !! همچین داستانی از لحاظ علمی ( که فیلم خیلی اصرار داره علمی بودنش رو بکوبه تو سر بیننده! ) غیر ممکنه خب دوست عزیز نکته ای که همیشه تو این زمینه فراموش میشه اینه که مدیای سینما با بقیه هنرها فرق داره. بهترین جواب در باب این سوال کلیشه ای که مگن: "مگه میشه اینطوری بشه" ، "بابا خالی بندیه این" و " اصلا چنین چیزی وجود نداره" هیچکاک میگه: این فقط یه فیلمه. همین سینما از واقعیت بسیار جلوتره ارجاع به فیلم سفر به ماه ژرژ ملیس. این که شما بتونید مفاهیم عمیقی همچون عشق رو در دو دنیای متفاوت و در زمان برگسونی اونم توی یه داستان علمی تخیلی اینقدر متفاوت بیان کنید. واقعا تحسین برانگیزه. فکر میکنم شما بیشتر با زمان فیلم مشکل داشتید. به هر حال جذابیت هنر همینه هر کسی یه مقدار باهاش ارتباط برقرار میکنه. حالا شاید فرصت دوباره دیدن این فیلم نظرمون رو متفاوت کنه من بدم بیاد از این فیلمو شما خوشت بیاد. که اولی محتمل تره !! 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده