رفتن به مطلب

قویترین جانداران دنیا


- Nahal -

ارسال های توصیه شده

همشهری‌آنلاین:

قدرتمندترین جانداراني که قدرتشان بر اساس نسبت قدرت بر وزن به دست آمده است در نشریه لایو ساینس معرفی شدندبه گزارش مهر، پس از معرفی حشره Dung Beetle به عنوان قویترین حشره جهان، نشریه تلگراف گزارشی از قویترین موجودات زنده‌ای که ساکن سیاره زمین هستند را بر اساس نسبت قدرت به وزن آنها ارائه کرده است که شاید دیدن نام دو حشره در ابتدای این لیست کمی شگفت‌آور باشد.

1-Cream-Avrbytyd-az-450.jpg

کرم اوربیتید

کرم اوربیتید: قدرتمندترین جاندار خشکی بر روی سیاره زمین به شمار می‌رود. این جاندار در دسته موجودات ساکن در خاک هستند که صدها هزار نمونه از آنها را می‌توان در یک متر مربع گرد و غبار معمولی موجود در محیط یافت. این جاندار قادر است وزنی هزار و 180 بار سنگین‌تر از وزن خود را جا به جا کند که در مقیاس انسانی برابر بلند کردن وزنی 82 تنی توسط یک انسان است.

2-Dung-Beetle-az-450.jpg

حشره Dung Beetle

Dung Beetle: وزنی که این حشره قدرتمند قادر به حمل آن خواهد بود با وزن 6 اتوبوس دو طبقه که توسط انسان کشیده شود برابری می‌کند. این جاندار قادر است باری هزار و 141 بار سنگین‌تر از خود را جا به جا کند. Dung Beetle ها از نظر اندازه بدن تنوع بسیاری دارند و می‌تواند آنها را در ابعادی برابر یک میلیمتر تا 6 سانتیمتر یافت.

3-ant-az-450.jpg

مورچه برگ‌بر: آرواره این مورچه‌های بسیار کوچک به گونه‌ای تکامل یافته است تا با ارتعاشات قوی بتواند قطعات بزرگ برگهای گیاهان را بریده و از جا بکند. این قطعات گاه وزنی 50 برابر وزن بدن مورچه‌ها را دارند که در مقیاس انسانی با بلند کردن وزنی 2.5 تنی برابری می‌کند. جامعه این جانداران یکی از پیچیده‌ترین جوامع در دنیای حیوانات به شمار می‌رود که می‌تواند 8 میلیون مورچه را در خود بگنجاند. از دیگر توانایی‌های این جانداران پرورش مزارعی از قارچ‌ها است که بر روی برگ گیاهان رشد می‌کنند.

4-Gorilla-az-450.jpg

گوریل: این حیوان عظیم الجثه می‌تواند تا 10 برابر وزن بدن خود را از زمین بلند کند. گوریل‌های نر از حداکثر قد 1.75 متر و وزن 200 کیلوگرم برخوردار بوده و ابعاد گوریل‌های ماده نصف ابعاد نرها است. این جانداران طول عمری 50 ساله داشته و از اثر انگشت منحصر به فردی برخوردارند.

5-Eagle-az-450.jpg

عقاب تاجدار آفریقایی: اولین و تنها پرنده‌ای که در میان قدرتمندترین جانداران زمین جا دارد این پرنده زیبا است که می‌تواند باری با وزن 16 کیلوگرم، وزنی 4 بار سنگین‌تر از وزن بدن خود را حمل کند. این پرنده بسیار قوی و مهاجم بوده و شکارچی اصلی میمون‌ها و بزهای کوهی به شمار می‌رود. ساخت آشیانه این عقاب می‌تواند تا پنج ماه ادامه داشته باشد زیرا این آشیانه وسعتی برابر دو متر و عمقی برابر سه‌ متر دارد.

انسان: به لطف یکی از قویترین مردان جهان، زیدروناس ساویکاس که قادر است دو برابر وزن بدن خود را حمل کند انسان نیز در لیست قدرتمندترین‌های جهان قرار گرفته است. این مرد 34 ساله با قدی برابر 1.9 متر تا کنون توانسته است 285 کیلوگرم وزنه را حمل کرده و 407 کیلوگرم وزنه را به شیوه Deadlift از زمین بلند کند. وی نسبت به یک مرد عادی پنج برابر قدرتمندتر است.

6-Tiger-az-450.jpg

ببر: حداکثر وزنی که این جانداران وحشی و زیبا توانایی حمل آن را دارند دو برابر وزن بدنشان و در حدود 540 کیلوگرم است. ببرها معمولا وزنی برابر 300 کیلوگرم داشته و بر خلاف جثه‌ای بزرگ قادرند با سرعتی برابر 64 کیلومتر بر ساعت بدوند. قدرت ضربه یکی از پنجه‌های یک ببر به اندازه‌ای است که می‌تواند جمجمه یک گاو بالغ را را خرد کند.

7-Elephant-az-450.jpg

فیل: توانایی حمل بار فیل‌ها بسیار زیاد است اما در عین حال این جانداران بسیار سنگین وزن هستند. آنها می‌توانند باری با حداکثر وزن 9 تن که برابر 1.7 برابر وزن بدنشان خواهد بود را حمل کنند. فیل‌ها بزرگترین جانداران روی خشکی به شمار می روند و تا 70 سال طول عمر دارند. وزن فیل‌ها در زمانی که تازه متولد شده‌اند 120 کیلوگرم است.

8-cow-az-450.jpg

گاو نر: گاوهای نر توانایی حمل باری 1.5 بار سنگین‌تر از وزن بدن خود را دارند که این وزن برابر 900 کیلوگرم است. این جانداران معمولا برای باربری یا شخم زدن مزارع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

9-Bear-az-450.jpg

خرس‌های گریزلی: توله خرسهای گریزلی در هنگام تولد تنها 0.5 کیلوگرم وزن دارند اما در سن بلوغ رشدی وزن آنها تا 550 کیلوگرم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. قد این جانداران که آخرین گزینه لیست قدرتمندترین جانداران زمین به شمار می روند، زمانی که بر روی دو پای خود می‌ایستند به 2.5 متر خواهد رسید و سرعت دویدن آنها 54 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...