رفتن به مطلب

آموزش کاربردی راه اندازی و مدیریت سایت به صورت گام به گام


ارسال های توصیه شده

سلام به همه دوستان نواندیش

با توجه به صحبت هایی که تو تاپیک درست کردن سایت شد، تصمیم گرفته شد آموزش کاربردی راه اندازی سایت رو گام به گام از اول تا انتها با همدیگه پیش بریم.

اما مسائلی که به ترتیب مطرح می کنیم:

 

1- انتخاب هاستینگ مناسب

2- انتخاب نام دامنه مناسب و تنظیم آن روی هاست

3- نصب و راه اندازی سیستم مدیریت محتوای مربوطه بر روی هاست

4- انتخاب قالب مناسب برای سایت

5- انجام تنظیمات اولیه لازم بر روی قالب و سیستم مدیریت محتوا

6- نصب پلاگین های لازم و تنظیمات آنها

7- سفارشی سازی قالب برای سایت

8- تنظیمات سئو و بهینه سازی سایت

9- امنیت سایت

10- کنترل و مدیریت سایت

 

سعی میکنیم هرکدوم از موارد رو کامل باهمدیگه پیش ببریم. بعضی از بندها خیلی گسترده هستن و سعی میکنیم کامل اشاره کنیم. اگه مطلبی جا میفته، خوشحال میشم دوستان راهنمایی کنن. اینجا میخوایم به کمک همدیگه پیش بریم و از همدیگه یاد بگیریم :w16:

ایشالا که تاپیک هم به نتایج خوبی میرسه :a030:

 

فقط به نظرم واسه اینکه تاپیک از روند آموزشی خودش خارج نشه، بحث و گفتگوها و سوال ها تو تاپیک مجزا مثلاً همون تاپیک درست کردن سایت انجام بشه بهتره.

 

"این مطالب توسط کاربر Mohammad Aref تهیه شده است. جهت حفظ و احترام به حقوق نویسنده ، کپی برداری از

انجمن نواندیشان تنها با ذکر منبع مجاز است ".

لینک به دیدگاه

طبق پیشنهاد دوستان قرار شد برای هر بخش تاپیک مجزایی زده بشه که البته با پیش رفتن آموزش، در ابتدای هر تاپیک مباحث مختلف رو به همدیگه لینک می کنیم که دسترسی برای دوستان هم راحت تر باشه و تو همین تاپیک هم بعد از اتمام هر بخش لینک اون بخش رو قرار میدیم.

یه تقسیم بندی هم بین دوستان می کنیم تا با همدیگه به صورت گروهی آموزش رو پیش ببریم :a030:

 

اما قبل از شروع بخش اول، تصمیم گرفتم تو همین تاپیک مقدمه ای کوتاه رو بگم که به نوعی به پیشنهاد دوست خوبمون به مسائل ابتدایی قبل از انتخاب هاستینگ هم پرداخته بشه.

ضمن اینکه من معمولاً سعی میکنم مطالب رو با زبان ساده ای بیان کنم :w16:

 

هر کاری که بخواد شروع بشه، یه هدف گذاری و برنامه ریزی اولیه ای نیاز داره که راه اندازی سایت هم از این قاعده مستثنی نیست.

خب پس طبق روال معمول هر پروژه ای باید مسئله ای که باعث شده فکر زدن سایت به ذهنمون بیاد رو بررسی کنیم. یعنی این سوال مطرح میشه که هدفمون از راه اندازی سایت چیه؟ چه ضرورتی داره؟ چه نیازهایی داره؟ تا با پاسخ به این جواب ها بتونیم واسه کارمون برنامه ریزی و زمانبندی و برآورد مالی رو انجام بدیم. :JC_thinking:

سایت میتونه یه ایده جدید باشه یا نه تقویت ایده های قبلی باشه یا معرفی سازمان، شرکت، خدمات و ... یه وبسایت شخصیه، یا هر مسئله دیگه ای که میتونه دلیل به وجود اومدن یه سایت باشه. که دیدن نمونه های ایرانی و خارجی خیلی میتونه تو بهتر کردن هدف کمک کنه.

 

پس قدم اول هدف گذاری سایت هستش :a030:

 

خودمون و توانایی های خودمونو در نظر بگیریم. مخاطبای خودمونو بشناسیم. اینکه سایت چه چیزی رو میخواد ارائه بده و چه گروه هایی جز مخاطباش میتونن باشن. وضعیت جامعه رو لحاظ کنیم. :ws33:

بعدش ببینیم چقدر بودجه داریم و میخوایم هزینه کنیم. چون هرچقدر امکانات بیشتری رو بخوایم داشته باشیم باید هزینه بیشتری رو هم بکنیم. خیلی از سایت ها اواسط کار به دلیل بالا رفتن هزینه ها، نیمه کاره رها شدن icon_pf%20%2812%29.gif

زمانمون رو بررسی میکنیم. اینکه چقدر از زمانمون رو میتونیم صرف مدیریت سایت کنیم. w140.gif

 

حالا با این داده هایی که داریم باید اون هدفی که داشتیم رو بسط بدیم و بازش کنیم و اون هدف رو به هدف های ریزتر تقسیم کنیم و واسش برنامه ریزی کنیم و برآورد مالی و زمانی برای رسیدن بهش داشته باشیم. که البته با گذشت زمان این هدف ها و برنامه ها میتونن دچار تغییراتی هم بشن ولی کلاً متحول نمیشن.

در کل هدف گذاری و تصمیم گیری یه شبه نکنید. :ws46:

 

برای مثال در مورد نواندیشان جرقه و هدف اولیه ای که برای راه اندازیش زده شد، نوپا بودن رشته شهرسازی و نبود سایت و تالار گفتگوی تخصصی این رشته جرقه ای بود تا اواسط سال 87 ایده راه اندازی تالار گفتگوی تخصصی شهرسازی زده بشه. که در این زمینه تالارهای گفتگوی مختلفی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

پس مخاطبین سایت، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته شهرسازی میشدن که تعداد خیلی زیادی نبودن.

با برآورد زمان و هزینه و در نظر گرفتن درآمدزایی سایت جهت پاسخگویی به هزینه ها، تصمیم گرفته شد تالار گفتگو تخصصی ویژه چندین رشته مهندسی راه اندازی بشه تا با افزایش بازدید، زمان رسیدن به درآمد کاهش و درصد موفقیت افزایش پیدا کنه که البته نیاز به صرف زمان بیشتر برای مدیریت سایت بود. با توجه به موقعیت و توانایی که وجود داشت، مشکلی از این نظر وجود نداشت.

مجدد مراحل قبلی طی شد. تو مرحله بررسی سایت های مختلف، سایت های مشابهی در این زمینه وجود داشت. پس نیاز به ارائه خدمات و نیازهای جدیدتر و قوی تر وجود داشت. یک سایت و بانک اطلاعات علمی همه جانبه و قوی با اختلاط علم و عمل با همدیگه که فضای مجازی علمی رو با خارج اون و با عمل ارتباط بده و سایت نواندیشان با این هدف اواسط سال 88 راه افتاد.

که این هدف بیشتر باز شد و پرداخته شد و برنامه های راهبردی واسش تعیین شد و با گذشت زمان هم تغییر کرد و تغییر میکنه که الان تو اینجا اون هدف و برنامه ریزی وجود داره.

http://www.noandishaan.com/forums/thread135498.html

 

حالا ما در اینجا به دنبال روند آموزشی راه اندازی سایت هستیم و واسه همین خیلی هدف و مسئله خودمونو باز نمی کنیم و خیلی خودمونو درگیرش نمی کنیم. :w16:

فقط تا حدودی در اینجا درباره این مرحله صحبت شد و تصمیم گیری شد.

و هدف راه اندازی سایتی برای معرفی کتابهای PDF هستش که بچه ها خوندن.

لینک به دیدگاه

درود و سپاس از شما

برای اینکه صرفا با یه مدیریت محتوا اشنا بشین و یاد بگیرین مثل همین ویبولتین میتونین خیلی راحت تو سیستم خودتون راه اندازی کنین و نیازی نیست هزینه هاست و دامنه هم بیاد روش

 

توی هدف گذاری خودتون به شدت رو توانایی های خودتون فکر کنید مثلا از دانش اولیه برنامه نویسی سررشته نداشته باشین و برین یه سایت ابزاردهی و اموزش برنامه نویسی بزنین بعد توش بمونین

 

تو شروع روی یک موضوع زوم کنید حتی اگر دارای زیرمجموعه و شاخه های زیادی هم باشه

 

چه بخایین و نخایین سایتی که میزنین رابطه مستقیم با شبکه و برنامه نویسی و طراحی داره پس هم یه نیم نگاهی به اینا داشته باشین و هم عمومیت این موارد رو باهاش اشنا بشین

 

قبلا از زدن سایت تحقیق کنین روی موضوع خودتون و بهترین راهش هم اینه سایت های مشابه که قبلا از شما زده شده رو بررسی کنین

 

تا حدالامکان روی موضوع تکراری که تو نت پره وقت نزارین چون برای رقابت یا باید کلی پول داشته باشین و صرفش کنین یا محتوای تاپ براش بالا بیارین که خیلی خیلی سخته

 

نمیگم امیدتونو از دست بدین و فقط جنبه منفی رو در نظر بگیرین نه اصلا ولی یادتون نره بیشتر رو واقعیت که پیش رو دارین فکر کنین و با امید درست و بجا پیش برین

 

اگه چیزی یادم اومد اعلام میکنم تا اساتید بررسی کنن تو تایپیک

لینک به دیدگاه
  • 9 ماه بعد...
  • 9 ماه بعد...

سلام

من می خوام یاد بگیرم سایت درست کنم برای یه شرکت دفتر مهندسی چگونه ؟

من تاپیک قبلی رو هم دنبال کردم ولی به نتیجه نرسیدم چیکار باید بکنیم ؟؟ :4564:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...