بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ 1 – لااكراه في دين را جواب كه داده ام 2 - زماني امر به معروف ونهي ازمنكر واجب ميشود الف امر به معروف ونهي از منكر شرايط دارد : الف : بدانيد كه بر ديگران مؤثر واقع شود ب : عدم وجود مفسده قبول ........... اما جواب بنده به شكل سوال : امام حسين ميدانست كه امر به معروف ونهي از منكرش بر مردم كوفه اثر نخواهد كرد وهمچنين نتيجه قيامش وامر به معروفش ؛ بزركترين مفسده تاريخ رخ خواهد داد وآن كشته ايشان ........... خوب امام حسين اينها را مي دانست ولي چرا مردم كوفه را امر به معروف ونهي از منكر كرد چرا ؟ لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ 3 – ميگويند چطور شد كه نسل انقلاب ودست پرورده اين نظام منحرف شد ؛ بعبارتي مفسده نسل سوم ناشي از خرابي خود نظام ومسئولين آن ميباشد ......... خوب اما جواب بنده از تاريخ اسلام بعنوان نمونه نقل ميكنم كه چگونه دشمنان مكار ودوستان منحرف باعث فاسد شدن نسل سوم انقلاب اسلامي پيامبر اكرم شدند ونتيجه فاسد شدن اين نسل ، جنايت وحشيانه بود ......چگونه: بسمه تعالی معمولاً هر 20سال یک نسل جدید در جامعه متولد واضافه میشود مثلاً بعد از 60 سال نسل سوم ؛ وارد عرضه اجتماع میگردد بعد از انقلاب پیامبراسلام محمد بن عبدالله در جزیره عرب وبرپائی حکومت اسلامی واز دنیا رفتن ایشان ؛ در 60سال بعد ازاین حادثه عظیم ؛ نسل سوم انقلا ب که وارد صحنه شده بود متأسفانه چنان تغییرمی گردد واز درون استحاله یافته بود , همراه گروه کوچکی از نسل اول ودوم انقلاب ( همانهائی که یاران اصلی انقلاب بودند) , فردی را که نمود ونمادی وتبلور تمام عیار انقلاب پیامبر اکرم بود ؛ خودش را وبهترین یارانش را به فجیع ترین وجه ممکن به قتل می رسانند وآن را به حساب حفظ وتداوم حرکت انقلاب می دانستند ؛ آن فرد همان امام حسین علیه سلام بود ........چرا نسل سوم انقلاب اسلامی چنین کاری را انجام داد ؟ به نظر شما مشکل کجا : 1 – در امام حسین 2 – در مردم زمانه خویش 3 – درگروه حاکم (همان گروه بنی امیه که به اصطلاح امروزی سلطنت طلبان قبل از انقلاب ) و اکنون بصورت هیئت حاکمه درآمده بودند 4 – دربه خطر افتادن منافع وامتیازات باد آورده صاحبان قدرت وثروت های قبل وبعد از انقلاب نظیر ...... 5 – درتحریف عقاید ؛ درارزش زدائی وباور ستیزی وترویج وارونه ارزش ها (بصورت ضدارزش) وتعطیل عملکردهای پیش برنده چرخه انقلاب ..........مششکل کجا؟ چرا نسل سوم انقلاب علیه ارزش وباروها وتابو ها ومقدسات داده های پاک وخالص نسل اول انقلاب ؛ قیام میکند چرا ؟ لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ 4 – ميگويند اگر مردم ونسل سوم انقلاب منحرف شد وخلافكارگشت مقصر خود رهبران نظام وروحانيت است .......... خوب اگر مردم ونسل جوان خلاف كنند ، خدا حق ندارد آْنان را مؤاخذه وكيفر دهد چون مقصر آخوندها ورهبران اين نظام مي باشد بعبارتي جهنم مخصوص آخوندها وروحانيت وبهشت ويژه مردم ونسل جوان اگرچه خلاف كنند ...........عجب استنباط مدرن است ........امام جواب بنده : بهانه بس است عيب از درخت ...که کرم زده است نه از آفتاب l آيا اسلام توسط آخوند نازل شده است ؟ ياخير ! اگر از طرف خدا است !!! lپس چرا براي لج ولجبازي با آخوند ، باخود اسلام به جنگ برخواستيم ؟ l در كجاي اسلام ذكر شده است كه اگر آخوند منحرف شد ، مردم مجازند كه منحرف شوند ؟ l در كجاي اسلام ذكر شده است كه از آخوند منحرف تبعيت كنيد؟ l در كجاي اسلام ذكر شده است كه اگرآخوند يا فلان مسئول مملكتي ، از دين سوء استفاده كرد ، مردم مجازند از خود دين رو گردانند؟ l در كجاي اسلام ذكر شده است كه اگر آخوندها باهم در گير شدند؟ مردم حق دارند كه احكام خدا را تعطيل كنند وبر حق ويارانش بتازند؟ l مگر اسلام نفرمود ( پيامبر وآهل بيتش الگو واسوه شماست) پس چرا خيلي ها ... مثلاٌ فلان مسئول نا آهل يا آخوند منحرف را الگو واسوه خويش قرار ميدهند ؟ چرا ؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كه خواسته مردم همان خواسته خدا است؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كه خدا ، پيامبران را براي تبعيت از مردم مبعوث كرده است نه بعكس ؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كه خداوند متعال در روز قيامت ، با مردم منحرفاز دين وگنهكار، كاري نخواهد داشت ولي آخوندهای منحرف را به تنهائي به جهنم خواهد فرستاد ؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كه خداوند متعال فرموده است ؟ فقط آخوند بايد از دين تبعيت كند ولي بقيه مردم همگي آزادند هر طور كه دلشان خواست زندگي كنند،؟ این فقط آخوندها بايد معصوم باشند وبقیه مردم آزادند؟ در كجاي اسلام چنین چیزی ذكر شده است در كجاي اسلام ذكر شده است كه كه خدا فرموده است، ای مردم مرا مشروط اطاعت كنيد، اگر روحانيت در پاكي وطهارت باقي ماندند، شما نيز بمانيد، ولی اگر منحرف شدند؛ شما مجازید که از اطاعت من سرباز زنيد؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كه اگرروحانيت خلافي مرتكب شوند مردم مجازند كه خود اسلام را به ميز محكمه بكشند ؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كهاگر روحانيت در مقابل شيوع انحرافات در جامعه سكوت كنند يا فرضا تائيد نمایند ، ساير اعضاء جامعه مجازند نسبت به آن انحرافات بي تفاوت باشند. مگر مسئوليت امر به معروف ونهي از منكر وظيفه همگان نيست؟ پس چرا از اين خرابات آواي جغد هم به گوش نمی رسد..........چرا؟ lدر كجاي اسلام ذكر شده است كهاگر روحانيت خلافي مرتكب شوند، مردم مجازند كه اين خلاف را چهل كلاغش كنند .....وتا دشمن از این شایعه بعنوان ابزاري مخرب در اختيار قرار گيرد وبا آن ريشه خود دين زند. l در كجاي اسلام ذكر شده است كهمسئولين حكومت؛ مجازند طوري سخن گويند ویاطوری حكمي برانند، كه (يهود ومسحیت دنیا )از آن دل شاد وخشنود شوند. lدر كجاي اسلام ذكر شده است كه گروهی ازگويندگان ونویسندگان درجامعه ؛ مجازند كه به { دین ستیزی وارزش سوزی وغیرت زدائی وحرمت شکنی .و.و.} بپردازند ولی مسئولين حكومتي يا نسبت به آنان عملاً بي تفاوت باشند یا کارآنها را توجیه نمایند ویا حتی ا ز آنان به دفاع برخيزند؟ در كجاي اسلام چنین چیزی ذکر شده است؟ لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ 5 – اينان دم از حقوق انسان مي زنند حال اگرچه اين انسان خلافكار ومنحرف ومعاند دين وگنهكار باشد ......... سؤال اگر خدا ارحم الراحمين است كه قطعاً چنين است ؛ پس چرا خداوند متعال قوم ها وامت هاي زيادي به خاطر گناه ونافرماني ومعصيت نابود وهلاك ساخت چرا ؟ نمونه آن : قوم لوط ، عاد؛ ثمود ؛ شعيب، صالح ؛ فرعون ، نمرود، بني اسرائيل و.و.و. 6 – دانشكده دانش كده است نه هيكل كده است دانشكده محل كسب علم وتحصيل معرفت است نه محل عشوه گري ونمايشگاه سيار است 1 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ بله حضرت بيتاب ما از اسلام چيزي نميدونم.ما رو ارشاد كن.:icon_pf (34):حتما فقط تو ميدوني و اونايي كه با چماق امر به معروف و نهي از منكر ميكنن. تو اگه اسلام رو ميدونستي چيه و توي معني آيات قرآن دقت ميكردي صحبتي از خشونت نميكردي. اسلام در عين رحمت ورحمانيت است چندين ايه در قران درباره جنگ جهاد ومبارزه وقتال وامر به معروف ونهي از منكر وشلاق زدن وتعزيرات وبريدن دست و كشتن محارب واخراج وتبعيد از كشور و.و.و وجود دارد پيامبر در طول حكومت 23 ساله بيش از 80 جنگ وغزوه داشته است اسلام را يوري ياد گرفتيد لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ آیت الله طالقانی در 19 اسفند 1357 گفت: « حتی برای زنان مسلمان هم حجاب اجباری نیست چه برسد به اقلیت های مذهبی ...مگر در دهت ما ار صدر اسلام تاکنون،زنان ما چگونه زندگی می کردند؟مگر چادر می پوشیدند؟...کی در این راهپیمایی ها زنان ما را مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟ در مورد حجاب اجبار در کار نیست.» ( روزنامه اطلاعات 19 سافند 1357) آیا این مجتهد مسلم در زمان گفتن این مطلب به اندازه سینه چاکان امروز،فهم،درک و آشنایی با اصول اسلامی نداشته اند؟ همچنین دادستان کل انقلاب در 20 اسفند 57 گفت: « مزاحمین خانم های بی حجاب ضد انقلاب هستند» !! بررسی ما در متون دینی جهت یافتن حتی یک مدرک تاریخی که پیامبر در دوران حاکمیت مسلمانان در مدینه و علی (ع) در 5 سال حکومت خویش،در باب این گونه مسائل،محاکمه،تفتیش،برخورد و ...داشته باشند،بدون نتیجه باقی ماند. فقط دیدیم که علی (ع) فرمود: « اگر مسلمانی از شنیدن خبر بیرون آوردن خلخال از پای یک زن یهودی بمیرد، جایز است.» علی (ع) از این که زن یهودی در جامعه اسلامی،خلخال( از نمادهای تبرج!) به پا می بندد از غصه نمی مرد.بلکه از ظلم های بزرگ،تجاوز به حریم انسان ها و خشونت بود که می نالید.مگر آنکه دستگاه حدیث سازی به کار بیافتد و حدیت در باب لزوم گشت ارشاد کشف نماید!! جواب اين بيانه بطور مناسب در اين تاپيك د اده شده است http://www.noandishaan.com/forums/showpost.php?p=109034&postcount=141 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ اين بيتاب با اين كاراش همه رو زده ميكنه :banel_smiley_4::banel_smiley_4::ws52: البته اگر به ساز شما ، بسازم ، خوشتيب خواهم شد هيهات :icon_pf (34)::icon_pf (44): لینک به دیدگاه
mamadj 1361 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ بیتا جون یه سوال می پرسم ازت خداییش منصفانه بهش جواب بده ماشا خانوم دکترم هستی و یه خانوم با کمالات فرض کن شما یه بیماری داری طبق تجربه و علمت میایی یه روش درمونی رو براش در پیش می گیری بعد مدتی دوباره بیمار میاد پیش شما و میگه من هنو خوب نشدم شما بازم روی ایشون آزمایشات و روشهای درمانی انجام میدید حالا سوال من اینه وختی شما به عنوان دکتر دیدید این روش شما واسه اون بیمار جواب نمیده روش خودتونو عوض نمی کنید حتما اصرار دارید که این روش تنها روشه ما سی ساله که حجاب رو به صورت اجباری تو کشورمون داریم خدا وکیلی بهم بگو وضع بهتر شده یا بدتر جوونا دیندارتر شدن یا دین گریزتر اخلاقمندتر شدن یا بی اخلاق بالاخره باید از خودمون بپرسیم ایراد از کجاست من با فلسفه پوشش مشکلی ندارم اتفاقا معتقدم حدود انسانی باید رعایت بشه یعنی طرف باید طوری لباس بپوشه که جنبه های انسانی رو به نمایش بزاره نه جنبه های حیوونیش اما این بحث حجاب زوری مثل خونه بی پایه و فنداسیون هس به زور می خوان سقف برجا بمونه اما پایه پوچه کو اجبار.......................... من که اجباری نمیبینم........یعنی میگن اجبار ولی کسی رعایت نمیکنه.......این چه اجباریه از هر 10تا دختر خدایییش کم کم 4تاشون بی حجاب هستن......حالا جامعه مارو که دارای دوگانگی ارزشی هستش رو جامعهای که سی سال با حجاب بوده فرض کردی؟؟؟؟؟ :icon_pf ....و نتیجشو میزاری به پای با حجابی...خیلی خنده داره.......شما فقط به تحلیل لغت اجبار توجه کردی همین(34): 2 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ " لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی" (( در دین هیچ اجباری نیست، هدایت از گمراهی مشخص شده است)) در یکماه اخیر یکبار دیگر شاهد افزایش فشارها و تحرکاتی در جهت مبارزه با بدحجابی هستیم. خصوصا در فضای دانشگاه تهران،در یکماه اخیر دو بیانیه به امضای جمعی از دانشجویان که در آن فضای مقدس دانشگاه با عنوان عشرتکده نام برده شده بود. سپس سخنان سوال برانگیز و تعجب آور خطیب جمعه ( احمد جنتی، در نماز جمعه 31 اردیبهشت 89: «دانشجو نمره می خواهد و ناچار است دستور حجاب را اجرا کند، دانشگاه و دانشجویان در اختیار شما هستند، در صورت " بدحجابی" دانشجویان، کمیته انضباطی با آنها برخورد کند) و در نهایت بخش نامه حراست دانشگاه تهران مبنی بر برخورد با دانشجویان بدحجاب و ممنوع الورود کردن ایشان پس از سه تذکر ( 1 خرداد) رخدادهای فوق ما را بر آن داشت تا بعنوان جمعی از دانشجویان مذهبی در عین اعتقاد کامل به اصل حجاب فردی، موارد زیر را در مخالفت با این تحرکات و خسنان تاسف برانگیز بیان داریم: 1) امر به معروف و نهی از منکر زمانی واجب است که 5 شرط مرتبط با آن رعایت شود که مهمترین موارد آن عبارتند از : 1) احتمال تاثیر 2) عدم وجود مفسده اکنون در آستانه خردادماه 1389، 30 سال از عمر چنین برخوردهایی در نظام اسلامی می گذرد.اجباری شدن حجاب در ادارات دولتی در سال 59، تصویب قانون حجاب اجباری در مجلس در سال 63، برخوردهای خشن، محدودیت های شدید و غیرمنطقی در مدارس، خصوصا در سال های 60 به خاطر فضای جنگی حاکم بر کشور،اجرای طرح مبارزه با بدحجابی، پس زمینه شعار « مرگ بر بدحجاب،بی حجاب اعدام باید گردد.» بر دیوارهای این شهر، طرح امنیت اخلاقی و گشت ارشاد و اکنون افتتاح مبتکرانه!! سه نوع گشت نسبت ( بررسی محرمیت افراد با یکدیگر)، الوان ( آرایش)، نوا( مزاحمین نوامیس) در خیابان های تهران. با نگاهی کوتاه به لیست بلند بالای فوق می توان متوجه شد که در طول این 30 سال صحنه اجتماعی هرگز عاری از برخوردهای این چنینی و طرح های امنیتی نبوده است. بسیاری از افرادی که پوششان مطابق محدوده های این طرح ها نیست، قشر جوان این جامعه هستند و کمتر از 30 سال سن دارند. پس اینان نسل انقلابند،تربیت یافته همین خیابان های خط کشی شده و همین مدارس کنترل شده هستند. در دوران مبتذل ستم شاهی نزیسته اند.تمام عمر خود را در هوای انقلاب نفس کشیده اند و از میانه گشت های گوناگون قدم برداشته اند. اگر قرار بود چنین برخوردهایی موثر باشد پس چرا این نسل آن نشد که می خواستید؟ پس چرا پس از 30 سال برخورد و مبارزه، فریادتان از نسل انقلاب به آسمان است؟ پاسخ ساده است برادر و خواهر عزیز! چنین طرح ها و برخوردهایی نه تنها تاثیر مثبت ندارد، بلکه اثر معکوس داشته و دارد. آزموده را آزومدن خطاست! بنابراین تجربه بارها نشان داده که چنین برخوردهایی دو شرط ذکر شده برای اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر را ندارد: 1) احتمال تاثیر: که صحنه خیابان های تهران و تاریخچه این برخوردها، گویای تاثیر به سزای چنین طرح هایی است!! 2) احتمال وجود مفسده: چه مفسده ای بالاتر از دین گریزی و دین زدگی جوانان؟ چه فسادی بالاتر از مسدود کردن راه خدا با برخوردهای خشن و تحقیر به نام دین؟ صدای دردمند دکتر علی شریعتی در گوش ماست : « ما مذهبی ها متهمیم!» چه بسیار انسان های که از مشاهده رفتار ما مذهبی ها، از دین گریخته اند.خودبینی و خودخواهی بس است.برای یکبار هم که شده به سخنان یک دختر که با او برخوردهای این چنینی شده است گوش فراداده اید تا تاثیر زیبای چنین حرکت خداپسندانه ای! را درک کنید؟ معنای موهایی را که قیچی شد،اشک هایی را که کنار خیابان بر زمین چکید، می دانید؟ مای مذهبی با هر قطره اشک دختری که مامور گشت ارشاد مقابل اش ایستاده بود،بر زمین ریختیم و آب شدیم. معنای تحقیر،توهین،کینه و نفرت را می دانید؟ به خاطر دین و به خاطر خدایی که می پرستید،مسدود کردن راه خدا را پایان دهید. به اجبار،خشونت،توهین،تحقیر و گریزاندن مردم از دین پایان دهید. 2) چه کسی به ما آموخته است که حجاب اجباری از اصول دین،واضحات و مبرهنات است؟ کدام حدیث،کدام سند تاریخی،کدام آیه به ما اجازه داده است که همگان( حتی اقلیت مذهبی) را مجبور به رعایت حجاب کنیم؟ آیت الله طالقانی در 19 اسفند 1357 گفت: « حتی برای زنان مسلمان هم حجاب اجباری نیست چه برسد به اقلیت های مذهبی ...مگر در دهت ما ار صدر اسلام تاکنون،زنان ما چگونه زندگی می کردند؟مگر چادر می پوشیدند؟...کی در این راهپیمایی ها زنان ما را مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟ در مورد حجاب اجبار در کار نیست.» ( روزنامه اطلاعات 19 سافند 1357) آیا این مجتهد مسلم در زمان گفتن این مطلب به اندازه سینه چاکان امروز،فهم،درک و آشنایی با اصول اسلامی نداشته اند؟ همچنین دادستان کل انقلاب در 20 اسفند 57 گفت: « مزاحمین خانم های بی حجاب ضد انقلاب هستند» !! بررسی ما در متون دینی جهت یافتن حتی یک مدرک تاریخی که پیامبر در دوران حاکمیت مسلمانان در مدینه و علی (ع) در 5 سال حکومت خویش،در باب این گونه مسائل،محاکمه،تفتیش،برخورد و ...داشته باشند،بدون نتیجه باقی ماند. فقط دیدیم که علی (ع) فرمود: « اگر مسلمانی از شنیدن خبر بیرون آوردن خلخال از پای یک زن یهودی بمیرد، جایز است.» علی (ع) از این که زن یهودی در جامعه اسلامی،خلخال( از نمادهای تبرج!) به پا می بندد از غصه نمی مرد.بلکه از ظلم های بزرگ،تجاوز به حریم انسان ها و خشونت بود که می نالید.مگر آنکه دستگاه حدیث سازی به کار بیافتد و حدیت در باب لزوم گشت ارشاد کشف نماید!! 3) خطیب محترم جمعه فرمودند: « کار فرهنگی در مورد حجاب "پاسخ مثبت" نداده است.مگر اینکار چندبار باید انجام شود که پاسخ مثبت هم ندهد؟» و ما به ایشان می گوییم: تا زمانی که حجاب اجباری است،کار فرهنگی اساسا معنایی ندارد.شما دست یک نفر را از پشت بسته اید و به او می گویید این کار درست است یا غلط،این کار را بکن یا نکن.او سخنان شما را نمی شنود.زمانی که او نمی تواند کاری انجام دهد چه تفاوتی می کند که کدام کار درست یا غلط است؟ شما گوشی برای شنیدن نگذاشته اید. زمانی که گزینه ای برای انتخاب وجود ندارد،دیگر نیازی به شنیدن و اندیشیدن نیست. در این شرایط همگان طبق دستور شما عمل می کنند،در آرزوی سرپیچی از دستور شما می زیند و هر زمانی که فرصتی دست دهد، با لذت آزادی از فرمان شما تخطی می کنند. 4) ایا جوهر دین داری تقوا نیست؟ آیا تقوا،خود نگه داری و تسلط بر نفس نیست؟ این چه دینداری است که چون بید به هر بادی می لرزد؟! و از همه چیز و همه کس تحریک می شود؟ آیا این همه تاثیر پذیری،از سستی ایمان ما نیست؟!ایا دین دار ماندن در یک قفس که هیچ کس را یارای هیچ گناهی نیست،ارزشی دارد؟آیا می توان در دنیای امروز همه درها را بست و تمام روزن ها را مسدود کرد؟ ایا بهتر نیست به جای گریز،با مسائل مواجه شویم و بر قدرت ایمان خویش بیافزاییم؟ نمی توانیم تمام جهان را به استخدام خود در آوریم تا بگونه ای رفتار کنند که ما بتوانیم دین دار بمانیم!! پس بهتر است به جای این همه،نفس خویش را به استخدام خود در آوریم. خدا انسان را مختار آفرید و ما قصد کرده ایم برای حفظ دینمان،انسان را به بند بکشیم. 5) اسفا به حال ملتی که دانشجویش نه به خاطر علم و توانایی کسب امتیاز کند،بلکه به خاطر رعایت یا عدم رعایت حجاب،نمره بگیرد یا نگیرد. اسفا به حال ملتی که روحانی اش،اینگونه دانش و دانشجو را تحقیر کند و باج خواهی می نماید. اسفا به حال دانشگاهی که دانشجو،هم کلاسی اش را به خاطر عدم رعایت حجاب به کمیته انظباطی معرفی می نماید. به کجا چنین شتابان؟ در خاتمه اعلام می داریم که بحث ما، بحث فرهنگی،اجتماعی،مذهبی است و آماده گفت و گو و رویارویی با هر قشر و نهادی هستیم. اگر آزادی هست!!،مناظره آزاد ( به معنای واقعی کلمه) بگذارید، از دانشجویان بدون تقلب رای گیری کنید،مشورت بخواهید،سپس اقدام کنید. جمعی از دانشجویان مذهبی دانشگاه تهران 8 خرداد 1389 جواب شافي وكافي ولازم را به اين بيانيه داده شد http://www.noandishaan.com/forums/showpost.php?p=109034&postcount=141 لینک به دیدگاه
Behrooz CE 550 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ دلیلی بیارید که نشون بده فلان کشور با اختیاری کردن حجاب دچار هرج و مرج بین مردان و بقول شما سلب آرامش از اونها شده. رجا نیوز الحق که زن ستیزیش رو با این مقاله باز ثابت کرده. اگر این یک مقوله اجتماعی است و اگر تونسته اید در مورد مسیله ای مثل رانندگی در حین مستی گریزی بزنید بین کشور اسلامیه ایران و کشور مسیحیه امریکا پس چرا نمیتونید این حالت رو به صورت عکس هم انجام بدهید. مثلن ازادی بیان مذهب در امریکا رو با ایران این چه معیار اجتماعی هست که اجتماعی نیست. متاسفانه برای کشور ما تنها چیزی که مانده همین رعایت نشانه های ظاهری اسلام هستند که با آزاد گذاشتن اونها دیگر چیزی برای ما نمی ماند پس یه جورایی بهت(شون) حق میدم که نگران باشی(د) 2 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ اين تاپيك زيرچه ربط دارد به حجاب ؟؟؟؟؟؟// آمارهاي وحشتناك از بيبندوباري و تجاوز جنسي در ارتش آمريكا پرونده «خانم سويفت» ميتواند نمونهاي از واقعيت موجود در زندگي نظامي آمريکا باشد كه تجاوزات جنسي اتفاق افتاده در آن معمولا گزارش داده نميشود. زنان جوان و با درجه پايين ، بسيار آسيبپذيرند و آنهايي نيز كه مورد تجاوز واقع شدهاند، از ترس رفتارهاي خصومتآميز سخني نميگويند. معضل امنيت و آرامش رواني و جسمي براي سربازان آمريکايي، خصوصا سربازان زن اين ارتش تبديل به يکي از جنجال برانگيزترين مسائل مربوط به امنيت سربازان آمريکايي به خصوص سربازان مستقر در عراق، در رسانه ها و دادگاه هاي اين کشور شده است. «سوزان سويفت» يکي از سربازان زن آمريکايي مستقر در عراق، زماني را پس از دومين بار به منزل مادرش بازگشت. به ياد دارد که در آخرين لحظه، تصميم گرفت كه ديگر به پايگاه عراق بازنگردد. اين كارشناس ارتش كه هماكنون 22 سال دارد، ناراحتي جسمي را بهانه كرد، اما مادرش از اين درد ناگهاني بسيار متعجب شد. او نميتوانست وقايع يك سال گذشته را دوباره تحمل كند. سوزان يك بار توسط مافوقش مورد تجاوز جنسي واقع شده و مجبور به انجام اين عمل با شخص ديگري نيز شده بود. او هم اكنون قرار است در دادگاه نظامي محاكمه شود. سوزان در ژوئن گذشته به خاطر ترك ميدان جنگ بازداشت شد و جزييات سه تجاوز انجام شده را به مقامات ارتش فاش كرد. كه در اين باره شخص متجاوز مجازات شده است. اما جمعه گذشته، مقامات اعلام كردند كه دو مورد ديگر اثبات شدني نيست. آنان به زودي نيز تصميم خواهند گرفت كه «سويفت» را به خاطر پنج ماه غيبت مجازات كنند يا خير. او در صورت محكوم شدن به فرار از خدمت، دوره بلندي را به زندان محكوم خواهد شد. ماجراي «سويفت» باعث شده است تا فعالان ضد جنگ و سازمانهاي زنان به شدت به اين موضوع اعتراض كرده و وارد عمل شوند. در حالي كه از سال 2001 تاكنون، بيش از 130 هزار نيروي زن استخدام شدهاند. ماجراي «سويفت» نشان ميدهد كه چگونه تفاوت جنسيت در ارتش ميتواند مهم و مسئله ساز باشد. بسياري از نظاميان زن آمريكايي هماكنون بر اين باورند كه پرونده «سويفت» ميتواند نمونهاي از واقعيت موجود در زندگي نظامي باشد كه تجاوزات جنسي اتفاق افتاده در آن معمولا گزارش داده نميشود. زنان جوان و با درجه پايين، بسيار آسيبپذيرند و آنهايي نيز كه مورد تجاوز واقع شدهاند، از ترس رفتارهاي خصومتآميز سخني نميگويند. «كالين موسلينو»، مؤسس بنياد سربازان زن آمريكا ميگويد: «اين امر بيش از آنچه مردم گمان كنند، معمولي است. در حقيقت هزاران نظامي زن وجود دارند كه داراي شرايط مشابهي هستند». پنتاگون اعلام كرده كه تاكنون پانصد مورد تجاوز جنسي از جمله در مورد نظاميان آمريكايي در عراق و افغانستان گزارش شده است، اما مقامات بر اين باورند كه اين آمار، بسيار بالاتر و اين روند نيز خطرناك است. «راجر كاپلان»، سخنگوي پنتاگون، ميگويد: «تجاوز جنسي مهمترين جرم خشونتآميز آمريكاست كه گزارش نميشود و اين موضوع در ارتش نيز مطمئنا وجود دارد». «سوزان سويفت» زماني كه نوزده سال داشت، در فوريه 2004 به كويت اعزام شد و در آنجا دوره شش هفتهاي آموزش پليس نظامي را پشت سر گذاشت. او گفت كه مشكلات به تدريج در كويت آغاز در عراق به اوج خود رسيد. «سويفت» هيچ شكايت رسمي را در مورد اتفاقات رخ داده، پر نكرده و تنها در مورد مسئله سوم كه در آمريكا نيز رخ داد، شكايت كرد؛ يعني در جايي كه او از مافوقش ميپرسد كه گزارش خود را كجا ارائه بدهد و او ميگويد: در رختخواب و اين مسئله را چند بار ديگر جلوي سربازان ردهپايينتر نيز تكرار ميكند. با توجه به توضيحات «سويفت»، مسائل جنسي جزيي از زندگي نظامي است. به گفته «سويفت» اين امر به ويژه در روابط مافوق و مأمور پررنگتر ميشود. «سويفت» پس از بازگشت به آمريكا به علت اختلالات روحي و رفتاري توسط مادرش به يك كلينيك روانپزشكي برده ميشود، ولي مقامات ارتش تنها اختلالات سطحي را در رفتار وي تأييد كردهاند. مادر «سويفت» هماكنون وكيلي را نيز براي دفاع از دخترش استخدام كرده ولي ارتش گفته است كه با فراريان گفتوگو نميكند. لینک به دیدگاه
Behrooz CE 550 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ / ۰۳ ژوئن ۲۰۱۰ گزارش های دریافتی و موثق از حوزه ی پلیس دریایی ایران در خلیج فارس حاکی از توقیف لنجی مملو از دختران جوان ایرانی است.این لنج به مقصد دبی ،دختران ایرانی را قاچاق کرده است. خبرهای دریافتی حاکی از این است که هفته ی پیش نیز ناوگان دریایی پلیس اقدام به توقیف یک لنج مشکوک در آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس کرده است.بار این لنج نیز دختران ایرانی بودند که برای مقاصد شوم شیوخ عرب در حال انتقال به دبی بودند. پیگیری ها نشان دهنده ی واقیعت این امر است.اما رساناهای حکومتی به دستور مقامات امنیتی وسیاسی مجبور به سکوت رسانه ای کامل در این زمینه شدند.به نظر می رسد ترس نظام از هویدا شدن چهره ی واقعی فقر وفساد موجود در جامعه مهمترین مساله در عدم انعکاس اخبار مربوط به قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس است. ازسوی دیگر برخی تابوهای مذهبی وقشری گری در سطح محافل اجتماعی موجب شده است تا این پدیده هرگز مورد بررسی جدی قرار نگیرد.پدیده ی قاچاق دختران ایرانی که در بیشتر مواقع نیز به عنوان سفرواقامت چندماهه صورت می گیرد ناشی از فقر, بیکاری ،ازهم گسیختگی بنیان های خانوادگی وسایر مشکلات اجتماعی کشور است.بنابراین تا زمانی که در کشورفقر به طور اساسی ریشه کن نشود امکان اصلاح این وضع وجود ندارد.از سوی دیگر وجود دست های پنهان در این سوداگری تاسف بار مانع مهمی برای روشن شدن ابعاد مختلف قاچاق دختران ایرانی بوده است. آره عزیز اینجا جوون میره دختر مردم رو بغل میکنه و شیوخ عرب دارند رو ناموس ما شرط میبندند. 3 لینک به دیدگاه
Behrooz CE 550 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ گسترش فساد اخلاقی در عربستان سعودی کد مطلب : 47524 20 ارديبهشت 1389 ساعت 18:05 فساد اخلاقي و انحرافات جنسي روز افزون در عربستان سعودي امروز ديگر تنها يک ناهنجاري فرهنگي و اجتماعي و قابل کتمان کردن نيست و به مشکلي بزرگ در اين کشور تبديل شده است. به گزارش العالم، سئوالات زيادي در محافل مختلف اجتماعي و فرهنگي بويژه خانواده هاي عربستاني در باره علت گسترش فساد اخلاقي و انحرافات جنسي در اين کشور مطرح است و امروزه آشکارا در رسانه هاي سعودي از ازدواج هاي غيرقانوني، تجاوز به نواميس، خريد و فروش مشروبات الکلي، بازداشت منحرفان جنسي در رسانه هاي سعودي منتشر مي شود ، در حاليکه قبلا انتشار اين دست اخبار خط قرمز بود و دولت سعودي با سياست پنهان کاري سعي در کتمان آن داشت. خبرگزاري " اخبارجامعه سعودي" اخيرا گزارش داد که " پليس رياض 13 مرد عربستاني را که لباس زنانه به تن داشته و با خود مواد مواد مخدر و مشروبات الکلي حمل مي کردند ، بازداشت کرد". براساس اين گزارش هيات هاي معروف به " امر به معروف و نهي از منکر" درعربستان در سال 2008 حدود 19 هزار شخص که 11 هزار نفر آنها سعودي بودند را به اتهام فساد اخلاقي بازداشت کرده اند. " علي الحناکي" رييس بخش وزارت امور اجتماعي عربستان در شهر مکه مکرمه مي گويد: انواع فساد اخلاقي در عربستان ديگر تنها پديده هاي زشت نيستند بلکه به يک معضل و مشکل بزرگ براي دولت و مردم تبديل شده اند و اقدامات کنترلي نتوانسته آن را مهار کند. خانم " امل زاهد" نويسنده عربستاني تاکيد مي کند: چاره اي نداريم که اعتراف کنيم در جامعه عربستان انواع فساد اخلاقي در حال افزايش بوده و در بيشترخيابان هاي شهرهاي عربستان مظاهر فساد علني شده است. مجله آمريکايي " آتلانتيک " نوشته است: دولت عربستان که به عقايد وهابيت ملتزم است ، از اختلاط بين زن و مرد جلوگيري مي کند اما فساد اخلاقي علني در اين کشور رو به افزايش است و اين در حالي مي باشد که انواع اين فساد بصورت مخفي رواج دارد. خانم زاهد با بيان اينکه انحرافات جنسي در عربستان معضلي پيچيده و خطرناک شده ، خاطرنشان کرد است:افزايش و رواج موسيقي هاي مبتذل وانتشار مطالب گمراه کننده جوانان سعودي را در معرض فساد و خانواده هاي اين کشور را در آستانه فروپاشي قرار داده است . وي تاکيد کرده است: دولت سعودي با اعمال زورو سياست هاي سختگيرانه نتوانسته است مانع رواج و گسترش فساد اخلاقي وانحرافات جنسي در جامعه عربستان شود و بيشتر جوانان عربستاني از خطرهاي پيش روي خود آگاه نيستند. مرجع : تابناک مشاهده میکنید؟ هیچ دلیل عقلانی ای برای قبول تراوشات ذهنی نویسنده اون مقاله وجود نداره. مشکل اینجاست که در اسلام دید بازتری برای مسیله حجاب وجود دارد ولی التزامات مملکتی و زمانی, که ناشی از بینش های فردی تحجر گرایانه یه وابسته به گروههایی خاص با هدف پیش برد ایدئولوژیهای درون سازمانی میخواد نوع جدیدی از برداشتها رو به ملت تحمیل بکنه. 3 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام پنجشنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ / ۰۳ ژوئن ۲۰۱۰ گزارش های دریافتی و موثق از حوزه ی پلیس دریایی ایران در خلیج فارس حاکی از توقیف لنجی مملو از دختران جوان ایرانی است.این لنج به مقصد دبی ،دختران ایرانی را قاچاق کرده است. خبرهای دریافتی حاکی از این است که هفته ی پیش نیز ناوگان دریایی پلیس اقدام به توقیف یک لنج مشکوک در آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس کرده است.بار این لنج نیز دختران ایرانی بودند که برای مقاصد شوم شیوخ عرب در حال انتقال به دبی بودند. پیگیری ها نشان دهنده ی واقیعت این امر است.اما رساناهای حکومتی به دستور مقامات امنیتی وسیاسی مجبور به سکوت رسانه ای کامل در این زمینه شدند.به نظر می رسد ترس نظام از هویدا شدن چهره ی واقعی فقر وفساد موجود در جامعه مهمترین مساله در عدم انعکاس اخبار مربوط به قاچاق دختران ایرانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس است. ازسوی دیگر برخی تابوهای مذهبی وقشری گری در سطح محافل اجتماعی موجب شده است تا این پدیده هرگز مورد بررسی جدی قرار نگیرد.پدیده ی قاچاق دختران ایرانی که در بیشتر مواقع نیز به عنوان سفرواقامت چندماهه صورت می گیرد ناشی از فقر, بیکاری ،ازهم گسیختگی بنیان های خانوادگی وسایر مشکلات اجتماعی کشور است.بنابراین تا زمانی که در کشورفقر به طور اساسی ریشه کن نشود امکان اصلاح این وضع وجود ندارد.از سوی دیگر وجود دست های پنهان در این سوداگری تاسف بار مانع مهمی برای روشن شدن ابعاد مختلف قاچاق دختران ایرانی بوده است. آره عزیز اینجا جوون میره دختر مردم رو بغل میکنه و شیوخ عرب دارند رو ناموس ما شرط میبندند. 6 - 7 سال پيش اقاي حسن عباسي به اين امر اشاره كرد وبه مسئولين نظام حمله كرد وخطاب به آنان گفت كه عده اي از شماها بي غيرت شديد ..............در ضمن دختران تنها به خاطر فقر مالي قاچاق نمي شوند كه فقر فرهنگي آنان خيلي شديدتر از فقر مالي شان است لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ گسترش فساد اخلاقی در عربستان سعودی کد مطلب : 47524 20 ارديبهشت 1389 ساعت 18:05 فساد اخلاقي و انحرافات جنسي روز افزون در عربستان سعودي امروز ديگر تنها يک ناهنجاري فرهنگي و اجتماعي و قابل کتمان کردن نيست و به مشکلي بزرگ در اين کشور تبديل شده است. به گزارش العالم، سئوالات زيادي در محافل مختلف اجتماعي و فرهنگي بويژه خانواده هاي عربستاني در باره علت گسترش فساد اخلاقي و انحرافات جنسي در اين کشور مطرح است و امروزه آشکارا در رسانه هاي سعودي از ازدواج هاي غيرقانوني، تجاوز به نواميس، خريد و فروش مشروبات الکلي، بازداشت منحرفان جنسي در رسانه هاي سعودي منتشر مي شود ، در حاليکه قبلا انتشار اين دست اخبار خط قرمز بود و دولت سعودي با سياست پنهان کاري سعي در کتمان آن داشت. خبرگزاري " اخبارجامعه سعودي" اخيرا گزارش داد که " پليس رياض 13 مرد عربستاني را که لباس زنانه به تن داشته و با خود مواد مواد مخدر و مشروبات الکلي حمل مي کردند ، بازداشت کرد". براساس اين گزارش هيات هاي معروف به " امر به معروف و نهي از منکر" درعربستان در سال 2008 حدود 19 هزار شخص که 11 هزار نفر آنها سعودي بودند را به اتهام فساد اخلاقي بازداشت کرده اند. " علي الحناکي" رييس بخش وزارت امور اجتماعي عربستان در شهر مکه مکرمه مي گويد: انواع فساد اخلاقي در عربستان ديگر تنها پديده هاي زشت نيستند بلکه به يک معضل و مشکل بزرگ براي دولت و مردم تبديل شده اند و اقدامات کنترلي نتوانسته آن را مهار کند. خانم " امل زاهد" نويسنده عربستاني تاکيد مي کند: چاره اي نداريم که اعتراف کنيم در جامعه عربستان انواع فساد اخلاقي در حال افزايش بوده و در بيشترخيابان هاي شهرهاي عربستان مظاهر فساد علني شده است. مجله آمريکايي " آتلانتيک " نوشته است: دولت عربستان که به عقايد وهابيت ملتزم است ، از اختلاط بين زن و مرد جلوگيري مي کند اما فساد اخلاقي علني در اين کشور رو به افزايش است و اين در حالي مي باشد که انواع اين فساد بصورت مخفي رواج دارد. خانم زاهد با بيان اينکه انحرافات جنسي در عربستان معضلي پيچيده و خطرناک شده ، خاطرنشان کرد است:افزايش و رواج موسيقي هاي مبتذل وانتشار مطالب گمراه کننده جوانان سعودي را در معرض فساد و خانواده هاي اين کشور را در آستانه فروپاشي قرار داده است . وي تاکيد کرده است: دولت سعودي با اعمال زورو سياست هاي سختگيرانه نتوانسته است مانع رواج و گسترش فساد اخلاقي وانحرافات جنسي در جامعه عربستان شود و بيشتر جوانان عربستاني از خطرهاي پيش روي خود آگاه نيستند. مرجع : تابناک مشاهده میکنید؟ هیچ دلیل عقلانی ای برای قبول تراوشات ذهنی نویسنده اون مقاله وجود نداره. مشکل اینجاست که در اسلام دید بازتری برای مسیله حجاب وجود دارد ولی التزامات مملکتی و زمانی, که ناشی از بینش های فردی تحجر گرایانه یه وابسته به گروههایی خاص با هدف پیش برد ایدئولوژیهای درون سازمانی میخواد نوع جدیدی از برداشتها رو به ملت تحمیل بکنه. خير به اين جمله آخر توجه كن : بيشتر جوانان عربستاني از خطرهاي پيش روي خود آگاه نيستند جهل فرهنگي ؛ مشكل اصلي عربستان است ؛ هيئت حاكمه عربستان خانئان كثيف وهابيت ودست نشانده امريكا وانگليس هستند لینک به دیدگاه
Behrooz CE 550 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ 6 - 7 سال پيش اقاي حسن عباسي به اين امر اشاره كرد وبه مسئولين نظام حمله كرد وخطاب به آنان گفت كه عده اي از شماها بي غيرت شديد ..............در ضمن دختران تنها به خاطر فقر مالي قاچاق نمي شوند كه فقر فرهنگي آنان خيلي شديدتر از فقر مالي شان است خدارو شکر که خودتون هم اشاره کردین به وجود فقر فرهنگی در بین اونها. دولت و حکومت به عنوان یک خدمتگذار وظیفه داره که این خلا های فرهنگی رو پر بکنه. فکر میکنم خودت هم به گسترده بودن این سیطره فقر فرهنگی در لایه های جامعه ایران عقیده داشته باشی. ما که نمیتونیم از کشوری مثل عربستان هم بسته تر باشیم.؟ حمل یک قرص کودئین هم در این کشور جرم به حساب میاد چه برسد به مسایل مربوط به حجاب. بحث اینجاست که این اقای نویسنده شما چرا بدون توجه به یک نتیجه گیری معقولانه اقدام به نوشتن این مطالب میکند. ذاتن نوشته هایی از این دست در بین کسانی طرفدار داره که خودشون حجاب رو به شدیدترین وجه رعایت میکنند.(فایده این کار چیه) و ایا جز این است که هدف از این سخنرانیهای عریض و طویل هدایت عیر محجبه هاست؟و.. 4 لینک به دیدگاه
Behrooz CE 550 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ خير به اين جمله آخر توجه كن :بيشتر جوانان عربستاني از خطرهاي پيش روي خود آگاه نيستند جهل فرهنگي ؛ مشكل اصلي عربستان است ؛ هيئت حاكمه عربستان خانئان كثيف وهابيت ودست نشانده امريكا وانگليس هستند دوست عزیز انتظار بیش از این هم نباید داشته باشیم که با اضافه کردن یک جمله که باز ناشی از ذهن نا آشنای رابط این نوشته است دچار دو گانگی در برداشت اصلیمون بشیم. و دیگر اینکه چرا خودمون رو تافته جدا بافته میدونیم. اینجا هم اگر دستشون برسه دوست دارند همون فشارهای شدید رو اعمال بکنند.. با این تفاوت که مردم ایران خیلی بالاتر و فهمیده تر از این حرفا هستند که اجبارهای مشابه رو پذیرا بشوند. و تاریخ هم این رو نشون داده لینک به دیدگاه
jonny depp 8297 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ حجاب فردیه خودتم بهتر از من میدونی . . .!جواب : 1 - زن وقتي ازمنزل خارج شود وخودش را آرايش كرده وعرضه اندام مي كند دارد براي مردم اجتماع خودش را جلوه ميدهد ...... 2 - اگر بي حجابي يك امر فردي است ونه اجتماعي ........پس براي چه كسي عرضه اندام ميكند براي در وديوار وزمين وآسمان ....... يا براي مردم جاییم ننوشته به زور باید حجاب رعایت شه جواب اعمال قانون توسط حكومت ، براي افراد خطا كار ، نياز به قدرت وصلابت دارد وظیفه ی حکومت اسلامی ، اجرای قوانین اسلامی در سطح جامعه هست نه تحمیل اون در سطح فردی! جواب بي حجابي وقتي وارد جامعه ميشوند بايد تابع قوانين جامعه شوند ولي وقتي در منزل باشند با انان كاري ندارند در منزل شراب خوردن ؛ اگرچه فرد گناه كرده است ولي حكومت با او كاري ندارد ولي اگر درملاء عام شراب خورد ، دولت با قدرت با او مقابله ميكند مطمئنی عرضه اندام می کنه؟:jawdrop: نه عزیزم حجاب نداشتن یعنی آزادی تو طعئم حجاب نچشیدی ببینی چقدر دست و پا گیره مخصویا موقع گرما و موقع انجام دادن کارهایی که نیاز به آزادی بدن داره چون از بچگی اینارو به خوردت دادن فکر م یکنی بی حجابی یعنی عرض اندام 3 لینک به دیدگاه
jonny depp 8297 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 خرداد، ۱۳۸۹ جالبه به آیاتی که در مورد حجاب توجه کنید ببینید که نوشته این برای آنان بهتر است و هیچ مجازاتی برای کسایی که بی حجاب هستن قرار داده نشده اما به ایاتی که در مورد قتل و زنا و ... دقت کنید می بنید مجازات دنیوی براش قرار داده شده پس طبق قرآن هم هیچ اجباری برای رعایت کردن حجاب نیست و فقط بهتره که حجاب رعایت بشه البته حدی هم براش مشخص نشده 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده