بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ حضرت آیتالله خامنهای: الف- صحبت کردن و خندیدن با نامحرم اگر موجب مفسده باشد جایز نیست. ب- از هر کاری که موجب جلب توجّه نامحرم میشود باید پرهیز نمود. حضرت آیتالله فاضل لنکرانی: الف و ب: به طور کلی دختران و زنان باید در مقابل مردان نامحرم به نحوی لباس بپوشند و راه بروند و صحبت کنند که موجب توجّه و نگاه سوء و تهییج مردان نشوند و اگر کردند گناه بزرگ است. حضرت آیتالله بهجت: الف- هر کاری که معرضیت ریبه و یا فتنه در آن است جایز نیست. ب- جایز نیست. حضرت آیتالله مکارم شیرازی: الف- اشکال دارد و هنگام ضرورت نباید از مکالمات عادی تجاوز کنند. ب- بهتر است زنان و دختران مسلمان از اینگونه کارها بپرهیزند و اگر منشأ فسادی شود جایز نیست. حضرت آیتالله تبریزی: الف- اگر از روی التفات کاری را که موجب جلب نظر اجانب شود انجام دهند اشکال دارد. ب- زن عفیف این کار را نمیکند، بلکه اگر معرض تهییج شهوت برای یکی از طرفین باشد حرام است. حضرت آیت الله لطف الله صافی: الف- مخالف نص قرآن است"فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذی فی قَلْبِهِ مَرَض".احزاب32 ب- جایز نیست. لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ دوست عزیز بس کن. از این توضیح المسائلها همه در خانه داریم!!!میدونم چی توش نوشته شده.لازم به کپی پیست نیست. جواب منو بده . اسمی از چادر، اجبار به حجاب، تار مو، خندیدن زنان، کار کردن زنان و از این دست مطالب در قرآن داری بیار. وگرنه در هزار و چهارصد سال هزار و چهارصد تفسیر از دین شده. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام از جمله منابع اسلامی هستند که کسی الان قبولشون نداره. پس غیر از قران من برای سخن دیگه ای ارزش قائل نیستم 4 لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ خداي من بيتاب شما چي ميگي؟:icon_pf (34)::icon_pf (34): 2 لینک به دیدگاه
hodaa 5488 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ امیدوارم به این بینش برسیم که هر کس در درجه اول یه انسانه و خودش اختیار داره،نیاز به توفیقات اجباریه دوستان نداره گمونم خیلی از قسمتهای بحث مربوط به مطرح شدن الزامی حجاب تو قران بود ببینم کسی که مسلمون نیست چی؟ حجاب تو کشور ما فقط دلایل سیاسی داره عزیزم 5 لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ امیدوارم به این بینش برسیم که هر کس در درجه اول یه انسانه و خودش اختیار داره،نیاز به توفیقات اجباریه دوستان ندارهگمونم خیلی از قسمتهای بحث مربوط به مطرح شدن الزامی حجاب تو قران بود ببینم کسی که مسلمون نیست چی؟ حجاب تو کشور ما فقط دلایل سیاسی داره عزیزم دقیقاً البته دوستان بی حجابی رو مرض مسری میدونند که تفسیر خنده داریه. ایمان باید قلبی باشه نه ظاهری. وگرنه همه ما در اطرافمون با حجابهائی رو دیدیم که چه ها که نمیکنن!!!! 4 لینک به دیدگاه
hodaa 5488 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ خیلی جالبه که همینهایی که به نظرشون خوبه اجبار در حجاب و به نظرشون مسئله ای اجتماعیه همینکه میشنون یه جایی از دنیا به زور روسری از سر معلم مدرسه در آوردن چقدر اون کشور رو محکوم میکنن اجبار اجباره،در هر دو صورت نا خوشاینده 5 لینک به دیدگاه
hodaa 5488 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ آخه جالبیش اینه که این قضیه باعث بهتر شدن جامعه که نشده هیچ بدترم کرده گمونم همه میدونن آمار فساد تو مشهد و قم رو...اینم یه نمونه جامعه این مدلی مردم ما انقدر که افکار آشغال به خوردشون دادن دیگه یادشون رفته فکر کنن،هر چی گفتن رو چشم بسته میپذیرن جامعه ما خیلی از یه جامعه سالم فاصله گرفته و این مایه تاسفه 5 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ دوست عزیز بس کن. از این توضیح المسائلها همه در خانه داریم!!!میدونم چی توش نوشته شده.لازم به کپی پیست نیست. جواب منو بده . اسمی از چادر، اجبار به حجاب، تار مو، خندیدن زنان، کار کردن زنان و از این دست مطالب در قرآن داری بیار. وگرنه در هزار و چهارصد سال هزار و چهارصد تفسیر از دین شده. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام از جمله منابع اسلامی هستند که کسی الان قبولشون نداره. پس غیر از قران من برای سخن دیگه ای ارزش قائل نیستم 1 - قران را قبول داري ................ تو اگر برايم يك ايه از قران بياوري كه حضرت علي ولي الله است وبايد بعد از پيامبر رهبر مسلمين باشد من دست از اين بحث برمي دارم 2 - در هيچ جاي قران حتي يك كلمه در باره علي گفته نشده است پس چرا بيش از صد ميليون شيعه مي گويند خدا دستور داده است كه علي بعد از پيامبر بايد امام مسسلمين باشد كجاي قران چنين چيزي فرموده است ؟؟؟؟؟//.... وقتي چنين ايه در قران تصريح نشده است پس بايد بگوييم تمام كار شيعيان باطل است 3 - جواب بده ............ همه شيعيان بايد بروند جهنم چون از قران هيچ سندي بر امامت علي ندارند لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ حجاب اجباری گاه حکومتهای اسلامی رعایت حجاب را در کشور خود اجباری اعلام کردهاند.در این زمینه به حکومت سعودی ، ایران ، سومالی وافغانستان(حکومت طالبان)اشاره نمود: بعدازانقلاب جمهوری اسلامی درایران، با اجباری شدن حجاب مخالفت برخی صاحبنظران وطیف خاصی از روحانیون را برانگیخت. برای نمونه آیتالله محمود طالقانی پس از اعلام اجباری شدن پوشش سر برای زنان در ادارات دولتی توسط آیتالله خمینی به موضعگیری علیه آن پرداخت. روزنامهٔ اطلاعات به نقل از وی در شماره ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ نوشت: مصاحبه با آیتالله طالقانی در صفحه اول روزنامه اطلاعات ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ « حتی برای زن های مسلمان هم در حجاب اجباری نیست چه برسد به اقلیت های مذهبی...ما نمی گوییم زنها به ادارات نروند و هیچ کس هم نمیگوید...زنان عضو فعال اجتماع ما هستند...اسلام و قرآن و مراجع دین میخواهند شخصیت زن حفظ شود. هیچ اجباری هم در کار نیست. مگر در دهات ما از صدر اسلام تا کنون زنان ما چگونه زندگی میکردند؟ مگر چادر می پوشیدند؟...کی در این راهپیمایی ها زنان ما را مجبور کرده که با حجاب یا بی حجاب بیایند؟ این ها خودشان احساس مسئولیت کردند. اما حالا اینکه روسری سر کنند یا نکنند باز هم هیچکس در آن اجباری نکرده است. » با این وجود حجاب درایران اجباری گشت و به اعتراض زنان توسط افراد لباس شخصی و طرفداران حجاب حمله شد . از سال 1357طبق دستور آیتالله خمینی از ورود زنان بدون حجاب به ادارات دولتی ممنوع شدو درسال ۱۳۶۳ با تصویب قانون مجازات اسلامی در مجلس شورای اسلامی ایران عدم رعایت حجاب در معابر عمومی موجب حکم حد شرعی 72 ضربه جاری شد. گاه افراد بدحجاب دستگیر به جریمه نقدی محکوم شدند. 4 لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ 1 - قران را قبول داري ................تو اگر برايم يك ايه از قران بياوري كه حضرت علي ولي الله است وبايد بعد از پيامبر رهبر مسلمين باشد من دست از اين بحث برمي دارم 2 - در هيچ جاي قران حتي يك كلمه در باره علي گفته نشده است پس چرا بيش از صد ميليون شيعه مي گويند خدا دستور داده است كه علي بعد از پيامبر بايد امام مسسلمين باشد كجاي قران چنين چيزي فرموده است ؟؟؟؟؟//.... وقتي چنين ايه در قران تصريح نشده است پس بايد بگوييم تمام كار شيعيان باطل است 3 - جواب بده ............ همه شيعيان بايد بروند جهنم چون از قران هيچ سندي بر امامت علي ندارند این فونت درشت و انتقاد متقابل و طفره رفتن از جواب و جواب دادن با سوال!! فقط نشون دهنده عدم وجود جوابه دوست من. کمی ارامش داشته باش. دنیارو به صبر ساختند!!! 4 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ كجاي قران دستور داده است كه ولايت علي بر همه مسلمان واجب است وهركس ولايت علي را قبول ندارد ...................جهنم جايگاه اوست كجاي قران ؟ لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ ای بابا.. بیتاب جان شما ساده ترین اصول بحث کردنو هم بلد نیستی که!!! بحث سر حجابه نه سر ولایت حضرت علی. 5 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ خداي من بيتاب شما چي ميگي؟:icon_pf (34)::icon_pf (34): قران بدون معلم هيچ ارزش ندارد ....هيچ بلكه باعث گمراهي مردم ميشود خود پيامبر فرموده است : حديث الثقلين وهو قول النبي صلى الله عليه وآله : ( إني تارك فيكم الثقلين : كتاب الله ، وعترتي أهل بيتي ، ما إن تمسكتم بهما لن تضلوا بعدي أبدا ) . من در ميان شما دو چيز گرانمايه قرار ميدهم بايد به هردو تمسك كرده وبه ان عمل كنيد واگر چنين كرديد هرگز گمراه نمي شويد مگر ميشود قران را بدون اهل البيت تفسير نمود لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ شما دلیل نیاوردی اما من میارم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضوا مِنْ أَبْصرِهِمْ وَ یحْفَظوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لهَُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا یَصنَعُونَ(۳۰) وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضضنَ مِنْ أَبْصرِهِنَّ وَ یحْفَظنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضرِبْنَ بخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَائهِنَّ أَوْ ءَابَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنی إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنی أَخَوَتِهِنَّ أَوْ نِسائهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَت أَیْمَنُهُنَّ أَوِ التَّبِعِینَ غَیرِ أُولی الارْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظهَرُوا عَلی عَوْرَتِ النِّساءِ وَ لا یَضرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلی اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ ( برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : به مردان مؤمن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان اجنبی باز گیرند و فرجهای خویش را نگهدارند این برای ایشان پاکیزه تر است که خدا از کارهایی که میکنید آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان اجنبی فرو بندند و فرجهای خویش را حفظ کنند و زینت خویش را جز آنچه آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش هایشان را به گریبانها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند مگر برای شوهرانشان ، یا پدران و یا پدر شوهران یا پسران و یا پسر شوهران و یا برادران و یا خواهرزادگان و یا برادرزادگان و یا زنان و یا آنچه مالک آن شدهاند یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند و یا کودکانی که از اسرار زنان خبر ندارند، و مبادا پای خویش را به زمین بکوبند تا آنچه از زینتشان که پنهان است ظاهر شود ای گروه مؤ منان همگی به سوی خدا توبه برید شاید رستگار شوید.)[۲۴ - ۳۰ و ۳۱] نه حرفی از مو هست نه حرفی از چادر و نه چیزهائی از این دست. 4 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ ای بابا.. بیتاب جان شما ساده ترین اصول بحث کردنو هم بلد نیستی که!!! بحث سر حجابه نه سر ولایت حضرت علی. حجاب را از حجاب فاطمه اموختيم وفاطمه يعني ولايت علي است وكسيكه ولايت علي را قبول ندارد ، يعني حجاب فاطمه را قبول ندارد وما حجاب فاطمه را از ولايت آموختيم ودر قران از ولايت علي ايه نيامده است پس قراني كه با زبان ولايت سخن نگويد براي آن ارزش قايل نيستيم ما قران با ولايت علي قبول داريم وبس قران فرموده است : هرچه پيامبر گفت بگيريد .هرچه نهي نمود ، از ان كنار برويد َمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 7 ترجمه : آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد و از خدا پروا بداريد كه خدا سختكيفر است (۷) وپيامبر فرمود : علي قران ناطق است لینک به دیدگاه
RoBiC 590 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ حجاب را از حجاب فاطمه اموختيم وفاطمه يعني ولايت علي است وكسيكه ولايت علي را قبول ندارد ، يعني حجاب فاطمه را قبول ندارد وما حجاب فاطمه را از ولايت آموختيم ودر قران از ولايت علي ايه نيامده است پس قراني كه با زبان ولايت سخن نگويد براي آن ارزش قايل نيستيم ما قران با ولايت علي قبول داريم وبس قران فرموده است : هرچه پيامبر گفت بگيريد .هرچه نهي نمود ، از ان كنار برويد َمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ 7 ترجمه : آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگيريد و از آنچه شما را باز داشت بازايستيد و از خدا پروا بداريد كه خدا سختكيفر است (۷) وپيامبر فرمود : علي قران ناطق است من دیگه با تو بحثی ندارم. هر دومون دلایلمونو شرح دادیم. قضاوت با دوستان 3 لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ شما دلیل نیاوردی اما من میارم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضوا مِنْ أَبْصرِهِمْ وَ یحْفَظوا فُرُوجَهُمْ ذَلِک أَزْکی لهَُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرُ بِمَا یَصنَعُونَ(۳۰) وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَتِ یَغْضضنَ مِنْ أَبْصرِهِنَّ وَ یحْفَظنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضرِبْنَ بخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَائهِنَّ أَوْ ءَابَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنی إِخْوَنِهِنَّ أَوْ بَنی أَخَوَتِهِنَّ أَوْ نِسائهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَت أَیْمَنُهُنَّ أَوِ التَّبِعِینَ غَیرِ أُولی الارْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظهَرُوا عَلی عَوْرَتِ النِّساءِ وَ لا یَضرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلی اللَّهِ جَمِیعاً أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ ( برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام : به مردان مؤمن بگو دیدگان خویش را از نگاه به زنان اجنبی باز گیرند و فرجهای خویش را نگهدارند این برای ایشان پاکیزه تر است که خدا از کارهایی که میکنید آگاه است و به زنان با ایمان بگو چشم از نگاه به مردان اجنبی فرو بندند و فرجهای خویش را حفظ کنند و زینت خویش را جز آنچه آشکار است آشکار نسازند و باید که روپوش هایشان را به گریبانها کنند و زینت خویش را نمایان نکنند مگر برای شوهرانشان ، یا پدران و یا پدر شوهران یا پسران و یا پسر شوهران و یا برادران و یا خواهرزادگان و یا برادرزادگان و یا زنان و یا آنچه مالک آن شدهاند یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند و یا کودکانی که از اسرار زنان خبر ندارند، و مبادا پای خویش را به زمین بکوبند تا آنچه از زینتشان که پنهان است ظاهر شود ای گروه مؤ منان همگی به سوی خدا توبه برید شاید رستگار شوید.)[۲۴ - ۳۰ و ۳۱] نه حرفی از مو هست نه حرفی از چادر و نه چیزهائی از این دست. پس معلومست ببخشيد خواب تشريف داشتيد: برويد تاپيك هاي قبلي من را بخوانيد وتفسير علماء را .......... لینک به دیدگاه
بيتاب 388 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ من دیگه با تو بحثی ندارم. هر دومون دلایلمونو شرح دادیم. قضاوت با دوستان قران را خوارج تفسير كردند وبا آن حضرت علي را كافر دانستند وبعد اورا كشتند يك سوال دارم كجاي قران نوشته شده است : هر فرد مجرد اگر حج النساء وقتي به مكه برود انجام ندهد تا آخر عمر نمي تواند ازدواج كند .....يك هر فرد متاهل اگر اگر حج النساء وقتي به مكه برود انجام ندهد تا آخر عمرش نمي تواند با همسرش رابطه جنسي بر قرار كند .............دو كجاي قران چنين چيزي نوشته شده است اين نظر علماء شيعه مي باشد بفرما از قران چيزي بگوييد مگر ميشود هرالف بچه ؛ قادر است تفسير قران گويد لینک به دیدگاه
maryam*arch 1022 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ حجاب به خاطر حفظ خودمونه هیچ چیز خدا بی حکمت نیست لینک به دیدگاه
niaz 9807 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 خرداد، ۱۳۸۹ بيتاب قضيه سر اجباري شدن حجاب بود 4 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده