رفتن به مطلب

دو حرکت ورزشی برای کنترل اشتها و در نتیجه کنترل وزن


ارسال های توصیه شده

دنبال یه مطلب ورزشی بودم رسیدم به این

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
که توش چند حرکت کششی رو به منظور افزایش قد با تصویرش گذاشته بودند دو تا از این حرکت ها دقیقا برای کنترل اشتها طراحی شدند یعنی جزو حرکات یوگا هستند ( کتاب آموزش یوگا در 28 روز ریچارد هیتلمن )

با خودم گفتم چه بهتر این دو تصویر رو اینجا میزارم برای کسایی که اضافه وزن / کم وزنی دارند بخصوص برای خانوما که تو روز هایی از ماه اشتهاشون یا خیلی زیاد میشه یا خیلی کم .

این دو حرکت به صورت زیر هستند

۱۲. حرکت دو پا به سمت بالا

برای این تمرین باید کاملاً صاف بروی کمر خود دراز بکشید. کف دستان خود را به صورت موازی در کنار بدن خود قرار داده و سپس سعی کنید پاهای خود را به صورت همزمان به سمت سقف بلند کنید. این حرکت را به صورت آهسته انجام دهید و قسمت لگن و کمر را به تدریج از زمین جدا کنید. این تمرین کششی برای پاها و قسمت تحتانی کمر شما بسیار مفید است. البته انجام صحیح این تمرین تا حدودی دشوار است، پس صبر داشته باشید و چندین بار انجام دهید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

۱۴. حرکت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
به سمت عقب

انجام این حرکت دشوار، البته مؤثر، به تمرین احتیاج داشته اما کاملاً ارزش سعی کردن را دارد. به پشت دراز بکشید و دستانـتان را به صورت موازی در دو طرف بدن قرار دهید. پاهای خود را به صورت همزمان بلند کنید و سعی کنید با نوک انگشتان پا (درست مانند تصویر) زمین را پشت سر خود لمس کنید. این حرکت ضمن بوجود آوردن کشش مناسب، تقویت عضلات پشت و ستون فقرات را نیز به همراه دارد، بنابراین این فراموش نکنید که این تمرین را حداقل روزی یکبار انجام دهید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

همانطور که در هر دو تصویر بالایی مشاهده می کنید بیشترین فشار به قسمت جلویی گردن (گلو و غده تیروئید ) میاد انجام این دو حرکت (هر کدام به مدت یک دقیقه ) باعث تنظیم کارکرد غده تیروئید و درنتیجه تنظیم میزان اشتهای شما میشه (تو کتاب آموزش یوگا در 28 روز ریچارد هیتلمن هم به این نکته اشاره شده ) .

کمی سخته ولی با تمرین و دقت و حوصله میشه انجامش داد .

درضمن نتایج این دو حرکت رو هم رو خودم هم به دوستانی که توصیه کردم دیدم واقعا معجزه می کنه :w16:

لازم نیس ابتدا با دارو مشکل خودتون رو حل کنید وقتی چنین ورزشهایی وجود دارند .

موفق باشید :a030:

 

لینک به دیدگاه

بله ولی متاسفانه تو کشور ما بین مردم بشدت نهادینه شده که دارو چاره اول و آخر بیمارها و مشکلات جسمی و روحیشون هست . درحالی که شاید با تمرین و انجام ورزش هایی این چنینی مشکلشون خیلی راحت تر حل بشود (بجای ریختن کلی داروی شیمیایی به بدن ) . :w16:

مرسی از توجه تون :icon_gol::a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...