رفتن به مطلب

سومین کنگره بین المللی مدیریت شهری


ارسال های توصیه شده

کنگره بین المللی مدیریت شهری ایران با تکیه بر پژوهش های علمی و بر پایی جلسات متعدد با اساتید فرهیخته و با علم وآگاهی بر تکنیک های روز در ارائه راهکارهای مناسب با تشکیل ستادی از نیروهای متخصص، پس از بررسی، پژوهش و فعالیت های کارشناسانه با همکاری اساتید صاحب نظر و برجسته دانشگاه های سراسر کشور از جمله دانشگاه تهران، صنعتی امیر کبیر، اصفهان، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی سینا، مازندران، تبریز،فردوسی مشهد، شیراز، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، علوم پزشکی ،خدمات درمانی بابل و ... نسبت به نظامات شهری داخل و خارج از کشور و بررسی نقاط ضعف و قوت آنها و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی در راستای بومی سازی بر اساس هفت محور اصلی مدیریت شهری، مدیریت شهرسازی، مدیریت شهر الکترونیک، مدیریت توسعه شهری پیشرفته، اقتصاد شهری، مدیرت بحران و مدیریت گردشگری مختص اعضای محترم شورای اسلامی شهرها، و فعالان در این عرصه بصورت تخصصی برگزار می گردد. این کنگره دو روزه همراه با برپایی نمایشگاه تخصصی خدمات شهری و شهرداری های موفق در آبان ماه 94 برگزار می گردد که شامل کارگاه­ های آموزشی با عناوین مدیریت شهری، مدیریت بحران، مدیریت شهر الکترونیک، مدیریت شهرسازی و مدیریت توسعه شهری همراه با ارائه مدارک معتبر می باشد .

 

محورهای همایش

اقتصاد شهری

1. هدفمند نمودن يارانه ها و آثار اقتصادي آن بر مديريت شهري

2. مديريت يكپارچه شهري و پيامدهاي اقتصادي آن

3. سرمايه گذاري در شهرها (داخلي و خارجي)

4. اقتصاد مسكن، زمين و كاربريهاي شهري

5. نقش سرمايه اجتماعي در اقتصاد شهري

 

خدمات شهری

1. برنامه ريزي و ارتقاء کيفيت خدمات و محيط زيست شهري با هدف افزايش کيفيت زندگي شهروندان

2. مشارکت شهروندان و بخش خصوصي در بهبود خدمات و محيط زيست شهري

3. چشم انداز و چالش هاي محيط زيست شهري

4. خدمات شهري و مديريت کاهش مخاطرات

5. فناوري هاي نوين و محيط زيست شهري

 

حمل‌و‌نقل همگاني

2. سيستم‌هاي هوشمند حمل‌و‌نقل

3. برنامه‌ريزي حمل‌و‌نقل و شهرسازی

4. ايمني ترافيك و ريسك

5. حمل‌و‌نقل و توسعه پايدار

 

محیط زیست شهری

1. مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرها

2. ارزیابی اثرات زیست محیطی و مهندسی محیط زیست در شهرها

3. فضای سبز و محیط زیست شهری

4. شهرنشینی و اثرات زیست محیطی آن

5. مسائل محیط زیست کلان شهرها

 

اقتصاد شهر هوشمند

1. بازاریابی و تجارت الکترونیک

2. تجزیه و تحلیل وب سایت و برند های برند سازی از طریق شبکه های اجتماعی

3. بررسی نمونه ها و شرکتهای موفق بین المللی

4. بومی سازی استراتژیهای بازاریابی اینترنتی

5. بهینه سازی وب سایت

 

عمران شهری

1. برنامه ریزی و مدیریت شهری

2. مصالح و فن آوري هاي نوين در ساز ههاي شهري

3. برنامه هاي كاهش خطرات زلزله در نواحي لرزه خيز

4. معماري و نقش آن در توسعه پايدار شهري

5. برنامه هاي توسعه شهري

 

جامعه شناسي و روانشناسی شهری :

1. فرهنگ شهر نشینی وحقوق شهروندی با محوریت روانشناسی محیطی در جهت تعامل فضاهای شهری

2. نقش،جایگاه وتاثیر شهروندان در تحقق توسعه پایدار شهری

 

مدیریت گردشگری :

1. شناسايي جاذبه هاي اكوتوريستي و ژئوتوريسمي

2. تحليل سطح كمي و كيفي تجهيزات و تسهيلات توريستي

3. محدوديت ها و موانع و نيازهاي توسعه توريسم در مناطق

4. رابطه بين فرهنگ و گردشگري

5. راهكارهاي مناسب براي مديريت گردشگري كشور

 

مدیریت شهری :

1. کیفیت محیط شهری و نقش آن در ارتقاء رضایت شهروندان

2. مشارکت‌های مردمی و نقش آن در توسعه مدیریت شهری

3. تأثیر مدیریت امکانات شهری بر فرهنگ شهروندی

4. چالش‌های فرهنگی شهرنشینی در ایران

5. شناسایی، ایجاد و ارتقای شبکه های تأمین خدمات شهری

 

مدیریت بحران :

1. تهیه نقشه های آسیب پذیری یا مناطق پر خطر شهری، روستایی و صنعتی.

2. تعيين خطرات، محاسبه ريسك آن ها و ارائه راهكارهايي براي كنترل و كاهش آن

3. بررسی مديريت ريسك در مديريت موثر بحران در شبكه ريلي كشور

4. انطباق راهكارها با قوانين و مقررات مربوط به محيط زيست و ايمني

5. چگونگي ارتباط و توسعه موازي مديريت بحران و مديريت پروژه

 

:مدیریت شهرسازی

1. مدیریت مناسب شهرسازی در راستای کاهش بارترافیکی

2. بررسی تغییر و تحولات جدید در حوزه شهری

3. نوسازی شهری و تهیه نقشه حومه شهر

4. بازسازی تاریخی شهر

5. احداث خیابان‌های امن و یا اصلاح ترافیکی خیابان‌ها

 

مهلت ارسال متن كامل مقالات: 5 آبان 1394

تاريخ برگزاري همايش: آبان 1394

 

سايت همايش:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...