رفتن به مطلب

تماشا کنید : نحوه عملکرد دستیار صوتی کرتانا در ویندوز ۱۰


Imaaan

ارسال های توصیه شده

حدود دو هفته پیش The Verge خبر داد که مایکروسافت در اواخر ژانویه ۲۰۱۵ مراسمی را به منظور معرفی قابلیت‌های مخصوص کاربران خانگی و معمول بازار (Consumers) ویندوز ۱۰ برگزار می‌کند.وبسایت وین‌بتا حالا پیش از موعد به یکی از نسخه های منتشر نشده ویندوز ۱۰ دست پیدا کرده که یکی از قابلیت‌های مهم و وعده داده شده، یعنی کرتانای ویندوز ۱۰ را نمایش می‌دهد.

 

مایکروسافت با معرفی دستیار ویژه کرتانا برای ویندوزفون و موفقیت‌های پی در پی آن توانست جایگاه خوبی را در کنار دیگر رقبای قدرتمند و کهنه کار خود کسب کند. از سوی دیگر ویندوز ۱۰ نیز به نقل از مدیران ارشد مایکروسافت به منظور تغییری چشمگیر در روابط بین این کمپانی و کاربرانش ایجاد شده است. بنابراین از همان پیش از ارائه ویندوز ۱۰ گمانه‌زنی‌های برای ارائه دستیار صوتی کرتانا در این ویندوز وجود داشت.

 

در ویدیوی منتشر شده توسط وین‌بتا می‌توان تقریبا اغلب دستوراتی که در نسخه ویندوزفون اجرا می‌شود را مشاهده کرد. دستوراتی از قبیل اضافه کردن یادآوری، تماس صوتی با مخاطبین، مکان‌یابی و راهبری، بازکردن نرم افزارها و چک کردن آب و هوا.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

با وجود چنین امکاناتی، همچنان می‌توان به ضعف عمده کرتانا در بیلد وین‌بتا پی برد که البته با توجه به اولیه‌بودن این نرم افزار و عدم اتصال آن به سرور اصلی کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. منابع مطلع به The Verge گفته‌اند که مایکروسافت فعالیت گسترده ای را برای قرارگیری هرچه بهتر کرتانا در ویندوز ۱۰ به کار گرفته است. مایکروسافت همچنین در حال تست راه‌های مختلف دسترسی به کرتانا چون قراردادن یک دکمه مخصوص در تسک‌بار برای این دستیار صوتی است.

 

 

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...