رفتن به مطلب

واژگونی اتوبوس زائران درهمدان سه کشته و 39 زخمی برجای گذاشت


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]واژگونی اتوبوس زائران درهمدان سه کشته و 39 زخمی برجای گذاشت[/h] [h=3]همدان - ایرنا - رییس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر واژگونی خودروی حامل زائران عتبات عالیات در گردنه اسدآباد سه نفر کشته و 39 نفر مجروح شدند.[/h]

81414403-6122207.jpg مهدی شاکری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اتوبوس از مبدا آبیک قزوین به مقصد کربلای معلی حرکت کرده بود که ساعت سه بامداد روز جاری در گردنه اسدآباد واژگون شد.

 

وی توضیح داد: راننده این خودرو بعد از گذر از سربالایی و قرار گرفتن در قسمت سرازیر به جای دنده سنگین با دنده سبک حرکت کرده به این منظور برای کاستن سرعت خودرو مجبور به ترمزهای پی در پی می شود.

 

وی اضافه کرد: ترمزهای پی در پی منجر به داغ شدن سیستم ترمز و بی تاثیر شدن آن شده و راننده کنترل خودرو را از دست داده و در نهایت اتوبوس در گردنه اسدآباد به خودروی حامل زائران امام رضا (ع) که در حال برگشت به مقصد کرمانشاه بودند برخورد کرده و واژگون می شود.

 

رییس پلیس راه استان همدان گفت: در این سانحه راننده و دو سرنشین خودروی اتوبوس حامل زائران کربلا فوت کرده و 39 نفر از سرنشینان آن مجروح شدند.

 

سرهنگ شاکری با ذکر این که سرنشینان خودروی حامل زائران امام رضا(ع) هیچگونه آسیبی ندیده اند اظهار کرد: 10 نفر از مجروحان این سانحه رانندگی سرپایی مداوا شده و باقی به مراکز درمانی اسدآباد و سپس به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند.

 

وی تاکید کرد: با وجود توصیه یکی از سرنشینان به راننده برای هدایت خودرو به سمت شیب راهه های تعبیه شده در این مسیر ولی راننده توجهی نکرده است.

 

وی با ذکر اینکه گردنه اسدآباد از محورهای حادثه خیز همدان است گفت: این مسیر دارای چهار باند حرکت بوده و علائم عمودی و افقی به اندازه کافی نصب شده است.

 

سرهنگ شاکری با ذکر اینکه روشنایی این مسیر نیز مناسب است تصریح کرد: چنانچه خاکریز سه متری تعبیه شده در حاشیه این گردنه نبود به طور حتم اتوبوس به داخل دره سقوط می کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...