رفتن به مطلب

کاربرد توپ های رنگی روی خطوط


ارسال های توصیه شده

به این گوی های رنگی که معمولا از رنگ های قرمز , طلایی و یا نارنجی استفاده می شود یا گفته می شود و جنس آن از آلومینیم یا پلاستیک مقاوم است و همچنین قطر آنها در حدود 50 تا1m5m5mkodl2jg3g697q4.gif

 

80 سانتی مترمی باشد. این گوی های رنگی بیشتر در محل تقاطع خطوط انتقال و فوق توزیع یا جاده ها نصب می شود. از اهداف اصلی استفاده از این گوی ها بر اساس اهمیت آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-به دلیل این که مسیر حرکت بالگردها و گلایدرها معمولا از روی جاده ها می باشد و کابل های خطوط برق فشار قویبه صورت مستقیم روبروی خلبان قرار می گیرد،خلبان گاهی اوقات سیم های فشار قوی را نمی تواند به خوبی ببیند، لذا برای جلوگیری از برخورد با خطوط برق از گوی های رنگی هشدار دهنده استفاده می شود. وجود این توپ‌ها برای همخوانی با توصیه‌های ایکائو لازم است.

2- در بعضی از مواقع که خطوط برق زیادی از یک مسیر عبور میکنند رنگ این گوی ها نشان دهنده سطح ولتاژ خطوط عبوری برای نیرو های عملیاتی و گروه تعمیرات نیز می باشد.

3- در داخل نوعی از این گوی ها فنر فشرده ای نیز می باشد که برای تنظیم خودکار نیروی کشش سیم های برق در تابستان و زمستان (به دلیل تغییرات درجه حرارت و بوجود آمدن انبساط و انقباض در خطوط) به کار می رود. در ایران پیمانکاران کمتر از این مورد استفاده میکنند واین توپ های رنگی را بر روی خطوط گارد قرار میدهند که نشان دهنده این است که هدف اصلی آنها از قرار دادن این گوی ها همان مشخص کردن خطوط برای خلبان ها و جلوگیری از سوانح احتمالی می باشد.

097ttqvu093ye3dxo6w8.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...