رفتن به مطلب

خـواص پوستـي شيريـن بيـان


ارسال های توصیه شده

خـواص پوستـي شيريـن بيـان

 

گياه شيرين‌بيان داراي تركيب‌هايي به نام گليسريزين است كه براي كاهش التهاب‌هاي پوستي به كار مي‌رود. شيرين‌بيان از زمان قديم به عنوان يکي از بهترين جلوگيري‌کننده‌ها و درمان‌کننده‌هاي التهاب و زخم‌هاي معده مورد استفاده است و در حال حاضر نيز به اين منظور مصرف مي‌شود...

 

به طور کلي خواص اصلي و به اثبات رسيده شيرين‌بيان عبارتند از: آثار ضدزخم معده، ضدالتهاب، خلط‌آور و ضدسرفه. اشکال دارويي مختلفي از اين گياه در بازار جهان وجود دارد که از آن جمله مي‌توان به پودر سينه، شربت، چاي و قرص يا دراژه شيرين‌بيان اشاره کرد.

 

نکته مهم و قابل‌توجه در رابطه با مصرف شيرين‌بيان، عوارضي از جمله احتباس آب در بدن، کاهش سديم و افزايش پتاسيم و فشارخون است که در اثر مصرف روزانه بيش از 50 گرم و به مدت بيش از 6 هفته ممکن است رخ دهد، بنابراين مصرف فرآورده‌هاي شيرين‌بيان بايد با احتياط باشد و همزمان موادي که پتاسيم دارند مانند موز و زردآلوي خشک مصرف شود. افراد مبتلا به فشارخون بالا و زمينه آن نيز بايد فرآورده‌هاي شيرين‌بيان را با احتياط مصرف کنند.

 

از عصاره گياه‌ شيرين‌بيان و با استخراج تركيب گليسريزين پمادهايي براي روي پوست تهيه مي‌شود كه التهاب و درد پوست را کم مي‌کند. البته شيرين‌بيان خاصيت ضدميكروبي هم دارد و مي‌تواند تا حدي از بروز عفونت‌هاي پوستي جلوگيري كند. اين گياه همراه چند گياه ديگر كه خواص ضدميكروبي قوي، ضدجوش و آكنه، ضدالتهابي، مرطوب‌كننده قوي و... دارند به شكل صنعتي به صورت ماسك درآمده است. تهيه ماسك اين گياه به تنهايي يا همراه با گياهان ديگر در منزل توصيه نمي‌شود، زيرا لازم است فرمولاسيون و غلظت عصاره اين گياهان تنظيم شود تا به‌راحتي جذب پوست شود. بهتر است آن را از داروخانه‌ها تهيه كنيد اما بهترين ماسكي كه در خانه مي‌توان تهيه كرد، ماسك له‌شده ميوه‌هاست كه براي نرمي و لطافت پوست مفيد است!

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...