رفتن به مطلب

سلامت انسان با " wifi " در خطر است!


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

وای فای می تواند اثرات منفی چون،اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و افسردگی و سردرد، خستگی، را بر سلامت مغز بر جای بگذارد .

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ اینترنت پر سرعت و بدون سیم به راحتی ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می کند تا، با افراد مختلف در ارتباط باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را راحت تر و بدون نیاز به کابل و سیم دریافت کنیم. اما در مورد سلامت این اینترنت ها حرف و حدیث هایی وجود دارد ک پیشنهاد می کنیم تا انتهای گزارش با ما باشید.

2736427_646.jpg

شاید برای تان جالب باشد بدانید که تکنولوژی وای فای برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ به دنیای مجازی معرفی شد و از آن زمان تا کنون محققان هم بیکار ننشسته اند و تحقیقات مختلفی انجام داده اند که نتایج این پژوهش ها تا حدودی شما را متعجب می کند. وای فای می تواند اثرات منفی مختلفی را بر سلامت مغز بر جای بگذارد که این موضوع در مورد کودکان بیشتر اهمیت دارد. سردرد، خستگی، اختلالات خواب، مشکلات گوارشی، اختلال در عملکرد مغز و حافظه، استرس و حتی افسردگی را به وای فای و اشعه های آن نسبت می دهند. پس بعضی از خطرات را جدی بگیرید و خودتان را از صبح تا شب به اینترنت بی سیم وای فای وابسته نکنید.

2736428_917.jpg

 

ارتباط وای فای با بی خوابی

تا به حال برای تان پیش آمده که شب ها بعد از ساعت ها کار کردن با اینترنت گوشی موبایل بی خوابی سراغ تان آمده باشد؟ البته این موضوع مشکل تازه ای نیست و پژوهشگران از سال ۲۰۰۷ درمورد ارتباط بین وای فای و تاثیر آن بر الگوی خواب تحقیقاتی را انجام داده اند. نتایج بررسی ها نشان می دهد امواج با طول موج پایین که از تلفن های همراه ساطع می شود، بر خواب شما تاثیرگذار است. در واقع افرادی که در معرض اشعه های الکترومغناطیسی قرار دارند در الگوی خواب شان تغییرات قابل توجهی دیده می شود و نسبت به سایرین دیرتر به خواب می روند.

این پرتوها بر مغز تاثیر می گذارند. بنابراین متخصصان به شما توصیه می کنند هنگام خواب تلفن همراه باامواج وای فای را نزدیک خودتان قرار ندهید یا هنگام خواب مودم تان را خاموش کنید تا هیچ سیگنالی در اطراف شما وجود نداشته باشد و در برنامه خواب تان مشکلی ایجاد نشود. در بسیاری از افراد کمبود خواب احتمال بروز سایر مشکلات جدی و بیماری های دیگری را به دنبال دارد. افسردگی یا فشار خون بالا هم با نداشتن خواب کافی در ارتباط است.

 

2736426_395.jpg

 

تاثیر منفی بر رشد کودکان

وقتی کودکان به طور مداوم در معرض اشعه های وای فای قرار می گیرند در سیستم رشد آنها اختلالاتی ایجاد می شود. یافته های پژوهشگران استرالیایی این گفته را تایید می کند. در حقیقت این اشعه ها سنتز پروتئین ها را تحت تاثیر قرار می دهد و بدین ترتیب در فرآیند رشد مشکلاتی به وجود می آورد. در نتیجه ممکن است کودکان و نوجوان در سنین رشد پیشرفت قابل توجهی نداشته باشند و نسبت به سایر همسن و سالان شان کوتاه تر بمانند. بنابراین به والدین توصیه می شود در مورد استفاده فرزندان شان از اینترنت وای فای محدودیت هایی در نظر بگیرند تا کودکان از صبح تا شب مشغول کار کردن با انواع و اقسام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ نباشند.

 

2736424_378.jpg

گزارش از: مریم عبدالهی

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

وای فای باامواجrfگوشی متفاوت میباشد.اینقدرکه امواج لوپرهاودکل های تلفن همراه مرگبارهست,,ب نسبت آن یک دهم امواج وای فای....دربحث مضر بودن فرکانس وسیکل تولیدشده درفرستنده,گیرنده های ماژولار وای فای نظریه هاواستانداردهای تعریف شده....بماندکه همیشه باکلمه ی (ای بابا,بیخیالش )تموم شده وکارازکار میگذرد....

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...