Shiva-M 8295 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 آبان، ۱۳۹۳ کافهسینما- سرویس سینمای جهان: پس از بستههای اطلاعاتی دو فیلم مهم امسال، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام و برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، در کافه سینما، حالا نوبت به یکی دیگر از فیلمهای پر سر و صدای امسال رسیده است: در میان ستارگان (کریستوفر نولان). نام فیلم در میان ستارگان (INTERSTELLAR) عوامل اصلی کارگردان: کریستوفر نولان (بیخوابی، شوالیه تاریکی، اینسپشن) فیلمنامهنویسان: کریستوفر نولان، جاناتان نولان (ممنتو، شوالیه تاریکی، شوالیه تاریکی برمیخیزد) بازیگران: متیو مککاناهی (باشگاه خریداران دالاس، ماد، گرگ والاستریت)، آن هاتاوی (ریچل ازدواج میکند، شوالیه تاریکی برمیخیزد، بینوایان)، جسیکا چستین (درخت زندگی، خدمتکار، سی دقیقه نیمهشب)، مایکل کین (کارتر را بگیرید، هانا و خواهرانش)، وس بنتلی (زیبایی آمریکایی،بازیهای گرسنگی)، کیسی افلک (ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل، قاتل درون من)، الن برستین (آلیس دیگر اینجا زندگی نمیکند، جنگیر، مرثیهای برای یک رؤیا)، بیل ایروین (چگونه گرینچ کریسمس را دزدید؟، ریچل ازدواج میکند)، جان لیتگو (دوران مهرورزی، خیزش سیاره میمونها) موسیقی متن: هنس زیمر (شیر شاه، گلادیاتور، اینسپشن) فیلمبردار: هویت ون هویتما (بگذار فرد مناسب وارد شود، او) تدوینگر: لی اسمیت (نمایش ترومن، اینسپشن) خلاصه داستان: در آینده نزدیک زمین به خاطر خشکسالی و قحطی نابود شده و این باعث کمبود غذا و تغییرات شدیدی در آب و هوا شده است. وقتی بشر با خطر انقراض روبهرو میشود، کرمچالهای در توالی زنجیرهای فضا – زمان کشف میشود که به نوع بشر این فرصت را میدهد که مدت حیات خود را طولانیتر کند. گروهی از مکتشفان باید در جستجوی سیارهای که بتواند به حیات بشر تداوم ببخشد، به جایی فراتر از منظومه شمسی ما سفر کنند. اعضایی که در این سفر مشارکت دارند، باید فراتر از هر بشری در تاریخ فکر کنند تا بتوانند به این سفر در میان ستارگان، به دل ناشناختهها بروند. کوپر (متیو مککاناهی)، نفر اصلی این سفر، باید سر یک دوراهی مهم تصمیم بگیرد: دیدار دوباره با فرزندش یا کمک به نجات آینده بشر. ژانر: علمی – تخیلی / ماجرایی بودجه: 165 میلیون دلار فروش فیلم در آمریکا: (بعد از دو روز نمایش محدود و سه روز اکران گسترده) 49 میلیون و 661 هزار دلار فروش فیلم خارج از آمریکا: 82 میلیون و 900 هزار دلار مجموع فروش جهانی فیلم: 132 میلیون و 561 هزار دلار امتیاز فیلم در سایت IMDB بر اساس 116 هزار و 955 رأی: 9.1 از 10 (رتبه 11 بهترین فیلمهای تاریخ سینما از دید کاربران این سایت) امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک: 73 از 100 بر اساس 46 ریویو حواشی - کریستوفر نولان از هانس زیمر، سازنده موسیقی فیلمش درخواست کرد که چیزی ابداعی بسازد. «زمان آن رسیده که چیزی نو ابداع کنیم. سازهای زهی را باید به حاشیه ببریم و طبلهای بزرگ را درون گود بیاوریم.» نولان هیچ فیلمنامه یا جزییات داستانی را برای نوشتن موسیقی به هانس زیمر نداد و به جای آن یک متن یک صفحهای به او داد که بیشتر از این که درباره داستان فیلم باشد درباره حال و هوای کار زیمر بود.» نتیجه کار فوقالعاده است. این پنجمین همکاری زیمر و نولان است. - نولان در این فیلم هم مثل اینسپشن (۲۰۱۰) و دو فیلم آخر سهگانه شوالیه تاریکی بیشتر از لوکیشنهای واقعی استفاده کرد. او میگوید «فضاهای داخلی مربوط به فضا را داشتیم ... محیطهای بستهای داشتیم که مثل یک فیلم مستند از آنها فیلمبرداری کردیم انگار بازیگران واقعا آنجا بودند.» نولان جلوههای ویژهای را از پیش ساخته بود و در صحنههای داخل سفینه روی دیوارها میانداخت که وقتی بازیگران از پنجره سفینه فضایی بیرون را نگاه میکردند با دنیای واقعی ارتباط برقرار کند و نه این که فقط یک پرده سبز ببیند. نولان در این فیلم بیشتر از فیلمهای قبلیاش از دوربین آیمکس استفاده کرده است. او این بار تلاش کرد به تجربه صوتی غنیتری هم دست پیدا کندو او همینطور گفت که «نقشههای بلندپروازانهای هم برای ترکیب صداها داشتیم. من میخواهم یک تجربه فوقالعاده فراگیر برای تماشاگران فراهم کنم. اهمیت مختصات فنی این فیلم مهمتر از تمام فیلمهای قبلیام بود.» حتی ابرهای غولآسای گرد و خاک در محل و با فنهای عظیمی که مقدار زیادی مواد سلولزی را به هوا بلند میکرد ساخته شد. طراحی ساختمانها در این فیلم هم از کارهای معمار مدرن، لودویگ مایز ون در روهه الهام گرفته شده بود. - این فیلم رکورددار بیشترین استفاده از دوربین ایمکس ۱۵/۷۰ میلیمتری در یک فیلم بلند داستانی است و با پیشرفت سریع دیجیتالی شدن فیلمها آخرین فیلم به نمایش درآمده روی سلولویید خواهد بود. پارامونت اعلام کرده که از سال ۲۰۱۴ تمامی فیلمهایش را بر روی پروژکتور دیجیتال به نمایش در میآمورد. اتفاقی که نولان به همراه گروهی از فیلمسازان از جمله کوئنتین تارانتینو، پل توماس آندرسون و جی جی آبرامز به شدت با آن مخالفند و مبارزه میکنند. در نتیجه استودیو قبول کرد «در میان ستارگان» را دو روز پس از اکران به صورت آیمکس، ۷۰ میلیمتری و ۳۵ میلیمتری در سینماهای خاص به نمایش در بیاورد. - بخشهایی از تصاویر آرشیوی که در تریلر اول فیلم به نمایش در میآید، مستند نیست و اختصاصا برای این تریلر ساخته شده و با جلوههای دیجیتال ظاهر قدیمی به آنها داده شده است. - کریستوفر نولان پس از دیدن بازی متیو مکوناهی در فیلم «ماد» (۲۰۱۲) این بازیگر را برای فیلمش انتخاب کرد. او لحظه ملاقات با متیو برای پیشنهاد نقش اصلی را «لحظهای ایدهآل» میداند. او درباره مکوناهی میگوید: «حالا برای او هیجان دارم. تا وقتی ماد را ندیده بودم از پتانسیل بازیگریاش خبر نداشتم. منظورم فقط ایفای نقش اصلی فیلم نیست بلکه منظورم استعداد ناب بازیگریاش است.» و با اشاره به مکوناهی از او به عنوان شخصی که تجربیات فوقالعادهای دارد نام میبرد. مکوناهی هم در گفتگویی از «ماد» به عنوان فیلم مورد علاقهاش که آن را میتواند به خانوادهاش توصیه کند نام می برد. - در سال ۲۰۰۶ قرار بود این فیلم را استیون اسپیلبرگ کارگردانی کند و جاناتان نولان (برادر کریس) را برای نوشتن فیلمنامه استخدام کرده بود که کم کم به پروژههای دیگر جذب شد. در سال ۲۰۱۲ که اسپیلبرگ از پروژه کنار کشید، جاناتان برادرش را پیشنهاد کرد. - کیپ تورن که یک فیزیکدان نظری است و تحقیقاتش منبع الهام فیلمنامه بوده است در یک نقش کوتاه در فیلم ظاهر شده است. او که تهیه کننده اجرایی فیلم هم هست این فیلم را «براساس زمان فضایی تغییریافته میداند که عجیب و غریبترین اتفاق در جهان هستی است که ناگهان توسط بشریت قابل دسترسی شده است.» نظریات دکتر تورن پیش از این توسط کارل ساگان برای رمان و فیلم «تماس» که به کارگردانی رابرت زمهکیس ساخته شد هم مورد اقتباس قرار گرفته بود. در هر دو فیلم متیو مککوناهی نقش اصلی مرد را بازی میکند. - دکتر کیپ تورن با مسوول جلوههای ویژه فیلم پل فرانکلین و همکارانش برای ساختن کرمچالهها و سیاهچالهها همکاری کرده است. تورن معادلات نظری را با جزییات فراوان به گروه ساخت جلوههای ویژه داد تا با کمک جلوههای ویژه رایانهای که بر اساس این معادلات طرحریزی شده بود شبیهسازی دقیقی از این پدیده را انجام دهند. رندر برخی فریمها به صورت مجزا تا ۱۰۰ ساعت طول کشید و حجم کل اطلاعات به ۸۰۰ تترابایت (۸۰۰ هزار گیگابایت) میرسید. جلوههای ویژه حاصله از این همکاری اثرات نیروی جاذبه و صفحات پیوسته اطراف سیاهچالهها و را به خوبی به نمایش میگذاشت و نظریههای جدیدی را ممکن ساخت که به خلق دو مقاله علمی توسط تورن منجر شد: یکی برای انجمن فیزیک نجومی و دیگری برای انجمن گرافیک کامپیوتری. - نولان در جلسه پرسش و پاسخی که در سینما کان در ۲۶ ماه مارس ۲۰۱۴ در لاس وگاس انجام داد توضیح داد که «در میان ستارگان» نسبت به کارهای گذشتهاش بسیار متفاوت است و از آثاری که او در «دوران طلایی بلاکباسترها (تولیدات بسیار عظیم و پرهزینه)» میدیده الهام گرفته است. او گفته که واقعا دلش میخواهد باز هم چنین فیلمهایی بسازد و به عنوان مثال از فیلمهای «آروارهها» و «برخورد نزدیک از نوع سوم» اسپیلبرگ به عنوان فیلمهایی که به موضوعاتی اساسی میپردازد و در عین حال برای همه تماشاچیان جذاب است نام میبرد. - نولان فیلمش را با عنوان «قصیدهای برای سفرهای فضایی بشر» توصیف میکند و از فیلمهایی مثل «۲۰۰۱ یک ادیسه فضایی» استنلی کوبریک، «جنگهای ستارهای قسمت چهارم: یک امید تازه»، «برخورد نزدیک از نوع سوم» استیون اسپیلبرگ، «بیگانه» و «بلید رانر» رایدلی اسکات به عنوان منابع الهام فیلمش نام میبرد. - کریستوفر نولان پیش از آغاز فیلمبرداری برای این که دستاندرکاران حال و هوای کار دستشان بیاید فیلم «ماده درست» (۱۹۸۳) ( برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ) ساخته فیلیپ کافمن را نمایش داد. در یک صحنه از فیلم هم کتاب «ایستادگی» استفن کینگ نشان داده میشود که تم داستانیاش به این فیلم شباهت زیادی دارد. در صحنهای از فیلم هم تصاویری از کتاب «سفر به ماه» ژول ورن دیده میشود. - پس از اولین فیلم نولان که خودش مدیر فیلمبرداری بود این اولین فیلمی است که توسط همکار همیشگیاش، والی فیستر فیلمبرداری نشده است. فیستر در زمان ساخت این فیلم درگیر کار بر روی ساخت اولین فیلمش با بازی جانی دپ و مورگان فریمن بود. نولان کار را به یکی از بااستعدادترین فیلمبرداران حال حاضر، هویته ون هویتما (او و تعمیرکار، خیاط، سرباز و جاسوس) سپرده است. ون هویتما برای فیلمبرداری بخشهای داخلی، یک دوربین آیمکس را تغییر شکل داد و حتی برای فیلمبرداری برخی صحنههای هوایی، این دوربین را بر روی نوک یک جت شخصی لیرجت قرار داد. - نولان برای پیشنهاد نقش به جسیکا چستین یک نماینده با فیلمنامهای با نام چستین به ایرلند، محل فیلمبرداری «دوشیزه جولی» (۲۰۱۴) ارسال کرد و البته اجازه نداد او فیلمنامه را پیش خودش نگه دارد. نقشی به عرفان خان، بازیگر هندی «زندگی پای» و «میلیونر زاغهنشین» نیز پیشنهاد شد که به خاطر تداخل کاریاش با دو فیلم دیگر نتوانست در فیلم حضور پیدا کند. - فیلم در مرحله فیلمبرداری با عنوان «نامه فلورا» خوانده میشد. فلورا نام دختر خود نولان است. - تهیهکننده فیلم ابتدا پارامونت بود. وقتی نولان به عنوان کارگردان منصوب شد، برادران وارنر که در فیلمهای قبلی هم با این کارگردان موفق همکاری کرده بودند توانستند حقوق پخش بینالمللی فیلم را در ازای شراکت پارامونت در دنباله دو فیلم «جمعه سیزدهم» و «پارک جنوبی: بزرگتر، طولانیتر و کوتاه نشده» به دست آوردند. - زمان فیلم نهایی ۱۶۹ دقیقه و هزینه تولید فیلم تقریبا ۱۶۵ میلیون دلار بوده است و به این صورت هر دقیقه از فیلم نزدیک به یک میلیون دلار (دقیقا ۹۷۶۰۰۰ دلار) هزینه برداشته است. - این ششمین همکاری مایکل کین و کریس نولان هم هست. کین علاوه بر سهگانه بتمن در «تلقین» (۲۰۱۰) و «حیثیت» (۲۰۱۲) نیز حضور داشته است. - در میان بازیگران این فیلم ۶ بازیگر برنده اسکار حضور دارند. - آن هاتاوی هنگام فیلمبرداری در آیسلند در صحنهای که وارد آب میشد به خاطر امن نبودن لباس فضاییاش و یک درز یک اینچی در آن، دچار سرمازدگی شد. تصاویر فرش قرمز فیلم در میان ستارگان از لس آنجلس تا واشنگتن: گزیده نظر منتقدان درباره فیلم همزمان با انتشار اولین نظرات منتقدان در مورد فیلم تازه کریستوفر نولان، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام را در کافهسینما خوانده بودید. حالا گزیدهای از نظرات چند منتقد مطرح دیگر را درباره این پروژه جاهطلبانه بخوانید: جیمز براردینلی: برای هر کسی که تشنه یک فیلم علمی تخیلی واقعی است تا یک نسخه معمولی هالیوودی ضعیف وتماشاگر پسند، در میان ستارگان یک غذای راضیکننده است، در میان ستارگان را در کنار یادگاری و شوالیه تاریکی از بهترین فیلمهای نولان میدانم و یکی از مدعیان بلافصل برای بهترین فیلمهای سال 2014 است. ریچارد کورلیس: نولان در این فیلم گاهگاهی تسلطش را گسترش میدهد. این خوب است: این روزها تعداد معدودی از کارگردانها جسارت رسیدن به چنان اوجی را دارند که ذهن ما را گسترش دهند. پیتر تراورس: آنچه بدبینها درباره فیلم به آن توجه ندارند این است که چقدر در میان ستارگان جذاب است، چقدر شکوهمند عالم و ذات را در هم میآمیزد، چقدر ماهرانه ذات لایتناهی را در کوچکترین جزییات بشری کنکاش میکند. بازتاب فیلم در رسانههای جهان اکثر رسانه های سینمایی مهم دنیا، پرونده های ویژه برای این فیلم تدارک دیدند. حتی مجله معتبر تایم هم کاور خود را به در میان ستارگان اختصاص داد. نمونه هایی از حضور پررنگ این فیلم را در رسانه های دنیا در ادامه مشاهده می کنید: از سوی دیگر، بازیگران این فیلم مهمان محبوب تاک شوهای مختلف تلویزیون امریکا بوده اند. از الن دی جنرس تا جیمی فالون، برخی از برنامه های خود را با حضور ستارگان این فیلم، پرمخاطب تر کرده اند: ستارگان این فیلم چون متیو مک کانهی، آن هاتاوی و جسیکا چستین در دنیای مد هم طرفدران بسیاری پیدا کرده اند. انتظار می رود نشریات فشن هم از حضور این ستارگان استفاده کنند. جسیکا چستین، که چندیست قراردادی با دیزاینر مطرح جورجیو آرمانی امضا کرده است، این روزها به محبوبیت بسیاری در دنیای فشن و مد رسیده است. کافهسینما- سرویس سینمای جهان 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده