رفتن به مطلب

ف ی ل ت ر ینگ هوشمند در کشور کلید خورد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=4]با حمایت مرکز ملی فضای مجازی[/h] [h=1]******** هوشمند در کشور کلید خورد[/h] [h=3]تهران - ایرنا - مرکز ملی فضای مجازی در راستای برنامه های اعلام شده خود، با حمایت از جامعه دانشگاهی، اولین نرم افزار ******** هوشمند کشور را به بهره برداری رساند.[/h]

81377393-6061475.jpg به گزارش ایرنا از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، به منظور بهره گیری از خدمات مفید شبکه جهانی اینترنت و برنامه ریزی برای صیانت از آسیب های ناشی از آن، با حمایت مرکز ملی فضایی مجازی از طرح های علمی دانشگاهی، سیستم ******** هوشمند تصویر، فیلم و متن در موضوعات اخلاقی به بهره برداری رسید.

 

براساس این گزارش، از مشخصه های این طرح، تشخیص هوشمند محتوای درخواست شده کاربر است که سرعت و گستره صفحات پالایش شده را افزایش می دهد و با کاهش نرخ خطا، کاربر سریع تر و دقیق تر به محتوای مفید مورد نیاز خود دست پیدا می کند. همچنین در این نرم افزار به دلیل امکان پالایش جزئی صفحات و ریزدانگی، پالایش صرفاً بر صفحاتی اعمال می شود که به دلیل محتوای نامناسب نیاز به پالایش دارند و نیازی به بستن کل دامنه نیست.

 

از ویژگی های دیگر این طرح، توزیع شدگی است که براساس آن سازمان ها، شرکت ها و مؤسسات میتوانند این نرم افزار را مستقلاً به کار گیرند.

 

نرم افزار ******** هوشمند کشور در حال حاضر مراحل آزمایشی نهائی خود را به پایان رسانده و در چندین سازمان و نهاد راه اندازی شده است.

 

در مرحله اول، این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده فضای مجازی دانشگاه شهید بهشتی و سازمان تبلیغات اسلامی (مؤسسه اطلاع رسانی تبیان) در چندین مرکز داخل کشور و همزمان به عنوان یک طرح صادراتی در خارج از کشور راه اندازی شده است و مراحل بعدی این طرح در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[h=1] جدیدترین تصمیم‌ها درباره ******** هوشمند

[/h]

» سرویس: اقتصادي - ارتباطات و فناوري اطلاعات

کد خبر: 93082512485

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس شورای عالی امنیت ملی اقدامات انجام شده درباره ******** هوشمند را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرده و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرح‌ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

 

به گزارش ایسنا، جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، عصر روز گذشته برگزار شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد.

 

در این جلسه اظهار امیدواری شد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.

 

در گزارش وزارت ارتباطات با اشاره به ابزار علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بی‌نظیری برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.

 

مسایل امنیتی، حقوقی و فرهنگی شبکه ملی ارتباطات، توسعه دولت الکترونیک، حمایت از محتوا و ایجاد موتور جستجوگر داخلی، توسعه رسانه‌های اجتماعی در سطح ملی، پست ملی و بومی‌سازی نرم‌افزارهای داخلی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات را خاطر نشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای شبکه ملی ارتباطات، گزارشی به اعضا به منظور نظارت ارائه کند.

 

رییس جمهوری با تأکید بر این که شبکه ملی ارتباطات علاوه بر درآمدزا بودن می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار کرد: بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی ارتباطات سهیم باشند.

 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شبکه ملی ارتباطات (اینترانت) باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.

 

پیش از این علیرضا شاه‌میرزایی - عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره جلسه این شورا و دستور جلسه تعیین شده برای آن اظهار کرده بود: بر اساس آئین نامه، رئیس شورا تصمیم می‌گیرد که چه دستوری در اولویت قرار دارد و البته پیش از تصمیم‌گیری رییس جلسه، دبیر شورا پیشنهاداتی در این زمینه مطرح می‌کند.

 

او در عین حال عنوان کرد:‌ البته اعضاء هم می‌توانند درخواست حذف یک دستور یا ارائه یک دستور را با یک یا دو فوریت ارائه کنند اما به هر حال این پیشنهادات هم توسط رییس شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این مطلب که در جلسه گذشته موضوعی در جلسه شورا مورد بررسی قرار گرفت که از موضوعات مهم روز به شمار

نمی‌رفت، آیا در جلسه آتی نیز قرار است چنین رویکردی دنبال شود، گفت: پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ام که به شخصه نسبت به روند فعالیت شورا انتقاداتی دارم و فکر می‌کنم دستورات مهمتری می‌تواند در جلسات این شورا مورد بررسی قرار بگیرد.

 

او ادامه داد: البته ما یک دوره رکود در تشکیل جلسات داشتیم و اکنون روند تشکیل جلسات سرعت گرفته است طبیعی است که دو سه جلسه طول میکشد تا روی غلطک بیفتد. لذا باید منتظر بمانیم تا در آینده ببینیم شرایط از چه قرار خواهد بود.

 

جلسه قبلی شورای عالی فضای مجازی کشور شامگاه دهم آبانماه به ریاست رییس جمهوری و با حضور سران قوا و اعضای حقیقی و حقوقی آن، برگزار و در آن به موضوع ساماندهی پیامک‌های انبوه و خدمات ارزش افزوده پیامکی پرداخته شده بود.

 

همچنین پس از طرح کلیاتی در مورد جوانب مختلف این موضوع، ادامه مذاکرات در مورد این دستور، به جلسه بعدی این شورا موکول شده بود.

 

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

[h=2]در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور[/h]

[h=1] روحانی: ******** هوشمند باید تکمیل شود/ شبکه ملی ارتباطات نیاز کشور است

[/h]

» سرویس: سياسي - دولت

کد خبر: 93082412440

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رییس جمهوری کشورمان توسعه و پیشرفت شبکه ملی ارتباطات را حرکتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اجرایی و عملیاتی شدن شبکه ملی ارتباطات نیاز کشور است و باید با برطرف کردن نواقص، امکانات این شبکه را هر چه سریع‌تر در اختیار مردم قرار داد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز (شنبه) در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور، ضرورت صیانت از فرهنگ و حفاظت از شبکه ملی ارتباطات را خاطر نشان ساخت و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در هر مرحله از اجرای شبکه ملی ارتباطات، گزارشی به اعضا به منظور نظارت ارائه کند.

 

رییس جمهوری با تأکید بر این که شبکه ملی ارتباطات علاوه بر درآمدزا بودن می‌تواند در کشور ایجاد اشتغال کند، اظهار داشت: بخش‌های دولتی و خصوصی باید در تولید محتوا برای شبکه ملی ارتباطات سهیم باشند.

 

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شبکه ملی ارتباطات (اینترانت) باید علاوه بر دسترسی سریع و قیمت رقابتی، دارای جاذبه به منظور برآورده کردن نیازهای زندگی روزمره و درخواست‌های کاربران در حوزه‌های علمی و فرهنگی باشد.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی همچنین پس از استماع گزارش مسئولان در خصوص ******** هوشمند، اقدامات انجام شده در این خصوص را بزرگ و قابل توجه ارزیابی کرد و خواستار ادامه راه و رفع نواقص به منظور تکمیل طرح‌ها در صیانت از محتوای فضای مجازی شد.

در این جلسه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گزارشی از پیشرفت شبکه ملی ارتباطات در کشور، به دو برابر شدن خطوط پرظرفیت کشور از ابتدای دولت یازدهم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تا پایان برنامه پنجم توسعه ایران بتواند به جایگاه ترسیم شده در منطقه خاورمیانه به لحاظ ضریب برخورداری از اطلاعات دست یابد.

در این گزارش با اشاره به ابزار علاقه برای استفاده از موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مسیر ترافیکی اطلاعات، عنوان شد استفاده از این امکان علاوه بر فراهم کردن فرصت برای کشور، ارزش اقتصادی و سیاسی بی‌نظیری برای ایران اسلامی به دنبال خواهد داشت.

مسایل امنیتی، حقوقی و فرهنگی شبکه ملی ارتباطات، توسعه دولت الکترونیک، حمایت از محتوا و ایجاد موتور جستجوگر داخلی، توسعه رسانه‌های اجتماعی در سطح ملی، پست ملی و بومی‌سازی نرم‌افزارهای داخلی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

انتهای پیام

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...

[h=1]بررسی طرح پیشنهادی ******** هوشمند در ایران[/h] [h=3]تهران - ایرنا - طرح صیانت فرهنگی و اجتماعی با بهره گیری از سامانه های هوشمند، طی یک هم اندیشی میان مدیران مرکز تحقیقات مخابرات ایران، متولیان اجرایی و پژوهشی این طرح بررسی شد.[/h]

81414271-6121996.jpg به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات، پیرو اعلام فراخوان شناسایی تولیدکنندگان سامانه های هوشمند در حوزه پالایش محتوا که پیش از این از سوی مرکز تحقیقات مخابرات اعلام شده بود، نشست مشترک میان حضور متولیان اجرایی و پژوهشی این حوزه و مدیران و متخصصین شرکت های دانش بنیان و اعضای هیات علمی دانشگاههای فعال در حوزه پالایش محتوا که در فراخوان یاد شده شرکت کرده بودند، برگزار شد.

 

در این نشست مشترک «طرح صیانت فرهنگی و احتماعی با بهره گیری از سامانه های هوشمند»(******** هوشمند) برای مدعوین تشریح شد و متولیان اجرای این طرح با اعلام اهداف طرح، انواع سامانه های هوشمند پیش بینی شده و زمان بندی اجرای طرح، اطلاعاتی در خصوص نوع و زمان بندی تعاملات مورد نیاز بین پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات( مرکز تحقیقات مخابرات ایران) و شرکت کنندگان در فراخوان را ارائه و به سوالات و ابهامات مطرح شده توسط مدعوین پاسخ دادند.

 

بر اساس مدل پیش بینی شده برای اجرای این طرح، شرکت کنندگان در فراخوان پس از اعلام سامانه های آماده خود، پیش نویس اولیه و مشخصات فنی قابل پذیرش در هریک از مراحل تعالی سامانه هوشمند پالایش را دریافت خواهند کرد و با ارائه سامانه حائز شرایط اعلام شده به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی زمان بندی اعلام شده گزارش ارزیابی و در صورت موفقیت سامانه در آزمون های پیش بینی شده، گواهی تأیید عملکرد و اعتماد به عملکرد محصول مورد نظر را دریافت خواهند کرد و اطلاع رسانی در خصوص هر یک از مراحل اجرای طرح، متعاقبا انجام خواهد شد.

 

 

 

** انجام پروژه های مختلف در حوزه تولید محتوا طی پنج سال اخیر

 

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، طی پنج سال اخیر با هدف توسعه دانش و فناوری بومی و ارتقای توانمندی متخصصان و شرکتهای دانش بنیان داخلی، اقدام به اجرای پروژه های پژوهشی متعدد در حوزه محتوا از جمله شناسایی صفحات وب غیر اخلاقی با استفاده از پروفایل صفحات، شناسایی تصاویر ویدیویی غیراخلاقی با استفاده از پردازش محتوا، طراحی و پیاده سازی سامانه پایش محتوا، طراحی و تدوین متدلوژی و رویه های تست سامانه های پالایش محتوا کرده است.

 

طراحی سکوی ارزیابی عملکرد محصولات پالایش ارتباطات اینترنتی و طراحی و تدوین نظام پالایش ارتباطات اینترنتی کشور در زمینه پالایش ارتباطات اینترنتی، با رویکرد تحلیل محتوایی انواع داده های اینترنتی از دیگر پروژه هایی است که از سوی مرکز تحقیقات مخابرات ایران اعلام شده است.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

700375.jpg?ts=1418463527856

 

 

معاون وزیر ارتباطات از اجرای ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ هوشمند شبکه اینترنت با مدیریت یکپارچه و متناسب با شرایط کاربر خبر داد.

 

محمود خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اجرای ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ هوشمند در کشور گفت: هدفمند کردن ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ، احراز هویت کاربران در زمان دسترسی، استفاده از نرم افزارهای بومی شرکت های دانش بنیان و نیز تعیین دسترسی به اینترنت متناسب با شرایط کاربر از جمله برنامه های مدنظر برای مدیریت یکپارچه سامانه ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ کشور است.

 

 

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه آغاز شده و کار بسیار زیادی را می طلبد، افزود: در پروژه ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ هوشمند ارتقای سیستم فعلی ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ هوشمند در نظر گرفته شده است.

 

 

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در سیستم ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ هوشمند از تمامی ظرفیت های کشور استفاده خواهد شد، افزود: هم اکنون فراخوان بکارگیری طرح های مدنظر اعلام شده است و پس از ارزیابی های مورد نظر آن را برای تمامی طرح ها به کار خواهیم گرفت.

 

 

وی با بیان اینکه چنانچه طرح های مورد نظر کیفیت لازم را داشته باشند در این سیستم مورد استفاده قرار می گیرند، گفت: هم اکنون از دانشگاه ها و مراکز مختلف تحقیقاتی طرح هایی ارائه شده و فراخوان همچنان ادامه دارد.

 

 

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به طرح هایی که هم اکنون از سوی دانشگاه شهید بهشتی، موسسه تبیان و سایر مراکز علمی و پژوهشی برای این موضوع ارائه شده است گفت: تمامی این طرح ها آزمایش شده و در نهایت با یک مدیریت یکپارچه بر روی شبکه اینترنت اجرایی می شود در این طرح سطوح مختلف دسترسی دیده شده و قرار است این پروژه به صورت هدفمند اجرایی شود.

 

 

خسروی با بیان اینکه ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ برخلاف گذشته در لایه دسترسی کاربران اجرایی می شود، افزود: پیش از این ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ در دروازه بین المللی (گیت وی) صورت می گرفت اما هم اکنون براساس سطوح دسترسی و شرایط کاربران اعمال می شود. بنابراین شغل، سن و نیاز کاربر در این پروژه دیده خواهد شد.

 

 

به گفته خسروی این پروژه کاملا بومی بوده و به صورت داینامیک انجام می شود.

 

 

معاون وزیر ارتباطات احراز هویت کاربران در فضای اینترنت را نیز از جمله بخش های ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ هوشند عنوان کرد و گفت: همچنین درصدد تهیه نرم افزارهایی با همکاری شرکت های دانش بنیان هستیم که کنترل فضای اینترنتی را برای والدین فراهم کند. در همین حال ممکن است براساس این طرح بخواهیم ف-ی-ل-ت-ر-ی-ن-گ را در لایه دسترسی به شرکت های اینترنتی، شرکت های مخابراتی و اپراتورها بسپاریم.

 

 

وی تاکید کرد: هنوز طرح نهایی این پروژه ملی مشخص نشده است و تمامی این موارد پس از آزمایش در فاز اجرا قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

منبع : مهر نیوز

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

با موفقیت در دسترسی به امکان ******** هوشمند و صرفا با مسدودسازی محتوای مجرمانه، نیاز به فیلتر کردن کامل ابزارهای پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی از بین رفت.

2832195_427.jpgدر پی آغاز پالایش هوشمند، از اوایل هفته جاری صفحات غیراخلاقى شبکه اجتماعی اینستاگرام فیلتر شده است. این در حالی است دسترسی به دیگر صفحات این شبکه اجتماعی کماکان بدون تغییر امکان پذیر است.

 

با توجه به اینکه اکنون گوشی موبایل در دسترس تمام گروه‌‌های سنی قرار دارد و گروه‌های کم سن و نوجوان از طرفداران پروپاقرص اینترنت و شبکه‌های اجتماعی هستند، امکانی که خیال والدین را در استفاده فرزندان از این فضا آسوده کند، بسیار ضروری است.

 

از سوی دیگر با موفقیت در دسترسی به امکان مسدودسازی فقط محتوای مجرمانه، نیاز به فیلترکردن کامل ابزارها پیام رسان و شبکه‌های اجتماعی از بین رفت و همچنان امکان استفاده به جا از این ابزارهای ارتباطی برای کاربران فراهم خواهد بود.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...