رفتن به مطلب

پارادوکس قدرت


Fakur

ارسال های توصیه شده

«پارادوکس قدرت»

«پارادوکس قدرت» (نظريه اي که مي گويد، گاهي بهترين راه به دست آوردن قدرت، از دست دادن آن است)،

لينوس توروالدس، ارتقادهنده سيستم عامل اوپن سورس لينوکس، به هزاران نفر برنامه نويس سرتاسر جهان قدرت داد و در عوض قدرت متفاوتي پاداش گرفت. پير اميديار، موسس eBay و مديرعاملي که بعد از او کارش را در اين شرکت دنبال کرد، قدرت را به مشتريانشان بخشيدند و قدرت متفاوتي پاداش گرفتند. همين مساله در مورد دنيس باکي، يکي از موسسان شرکت AES نيز رخ داد.با این فرض اگر مدیران امروز , قدرت را به جوانان تحصیلکرده بدهند , ایران ما چقدر پیشرفت میکند؟ اگر قدرت مدیریت دست ما باشد باعث پیشرفت بیشتر نخواهد شد؟

 

لینک به دیدگاه

وقتی از احساسی ناگویا از ما می‌پرسند اینکه چگونه بیانش می‌کنیم، بیش از آنکه به‌نظر می‌آید برای مخاطبمان فرق می‌کند. مثلا کسی قطعه شعری می‌خواند و نظر ما را می‌پرسد و در برابر آن ما دچار احساسی می‌شویم که نمی‌توانیم بیانش کنیم. شاید فکر کنیم که فرقی هم ندارد که چگونه بیانش می‌کنیم چون‌که همه این بیان‌ها را به حسی واحد در درون خودمان ارجاع می‌دهیم. اما مخاطب ما از این احساس خبر ندارد و عجیب اینکه ما گاهی غافل هستیم از اینکه فقط خودمان از این احساس خبر داریم. شاید آوردن یک تمثیل بد نباشد، مثل اینکه بگوییم این قطعه شعری که خواندی مرا یاد فلان آهنگ می‌اندازد. شیوه‌هایی از این دست احساس ما را با سلسله‌ای از تداعی در مخاطبمان ایجاد می‌کنند. شاید شیوه‌هایی از این دست تنها راه انتقال احساساتی هستند که اساسا ناگفتنی‌اند. به گمان من این احساسات بسیارند و به‌همین خاطر تنها بیانی غیرصریح است که احساسی صریح می‌آفریند.

لینک به دیدگاه

اینجا که اگه یه دانشجو باهوش باشه استادا از حسادت میترکن...

تو محیط کار هم میخوان نیروهای متخصص و دانشمندرو مهار کنن....نمونه اش اشنای ما تو انرژی اتمی نطنز کار میکرد...دیگه بقیشو نمیشه گفت...اما فقط زد و بند بازی!!!

لینک به دیدگاه
اینجا که اگه یه دانشجو باهوش باشه استادا از حسادت میترکن...

QUOTE]

نظر شما برام محترمه اما :

مطلق گوئی نکردین؟

مرسی...:icon_gol::icon_gol:

منظور؟راهنمایی کنین!!!:ws52:یعنی کلی گفتم؟؟؟!!میدونم همه اینجوری نیستن اما اکثر استادا این خصیصه رو دارن...:icon_pf (34):

لینک به دیدگاه

مرسی...:icon_gol::icon_gol:

منظور؟راهنمایی کنین!!!:ws52:یعنی کلی گفتم؟؟؟!!میدونم همه اینجوری نیستن اما اکثر استادا این خصیصه رو دارن...:icon_pf (34):

راست میگید . بخشی از این خصیصه را همه ما داریم . یعنی تحمل قویتر از خودمونو نداریم و بقول شما با دیدن یک نفر قوی تر و باهوش تر از خودمون بغضمان میترکد.:icon_gol:

لینک به دیدگاه

مشکل ادما اینه که جاه طلبن همه هم این خصیصه رو دارن

اما متاسفانه به جای اینکه تلاش کنن واسه قویتر شدن

سعی میکنن اون که قویتره رو بکشن پایین:banel_smiley_4::banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...