رفتن به مطلب

بهای یک کودک


ارسال های توصیه شده

اخیراً هزینه های بزرگ كردن یك كودك از لحظه تولد تا سن 18 سالگی محاسبه شد ، كه مبلغ 160140 دلار برای یك خانواده با درآمد متوسط می باشد ، این مبلغ كه شهریه كالج را هم در بر نمی گیرد بسیار تكان دهنده است .

اما اگر آن را به قسمت های كوچك تقسیم نماییم ، خیلی هم تكان دهنده نیست! حدود 8896 دلار در سال ، تقریبا 741 دلار در ماه ، نزدیك به 171 دلار در هفته ، 24 دلار در روز و یعنی تنها در حدود یك دلار در ساعت ، اگر هنوز هم فكر می كنید كه بهترین نصیحت مالی این است كه در صورت تمایل به ثروتمند شدن بچه دار نشوید ، باید بگویم دقیقاً برعكس ، آیا راهی را برای قیمت گذاری تجربیاتی كه در ادامه خواهد آمد ، پیدا می كنید؟

ـ احساس حركت یك زندگی جدید برای اولین بار و دیدن ضربه یك زانو روی پوستتان

ـ شنیدن آنكه یك نفر فریاد می زند كه : «او یك پسر است» و یا جیغ كشان می گوید كه «یك دختر است» و سپس شنیدن ناله یك كودك و رفع هر گونه نگرانی ، زیرا كه او سالم است .

ـ شمردن انگشتان و پنجه هایش برای اولین بار

ـ احساس گرمای یك صورت چاق روی سینه

ـ در دست گرفتن یك سر بی عیب در كف دست

ـ شنیدن اولین بابا و مامان

ببینید با روزی 24 دلار چه به دست آورده اید،

ـ تلفظ صحیح ابتدا ، وسط و انتهای كلمات

ـ خداوند را هر روز در یك نظر دیدن

ـ هر شب با خنده زیر پتو صحبت كردن

ـ عشقی بیشتر از آنكه قلب شما گنجایش آن را داشته باشد

ـ كنجكاوی بی اتنها درباره سنگها ، مورچه ها و ابرها

ـ دستی برای گرفتن كه معمولاً پوشیده از مرباست.

ـ شریكی برای باد كردن حبابها ، پرواز بادبادكها ، ساختن قلعه های شنی و پایین پریدن از پیاده رو در بارانی كه می بارد.

ـ كسی هست كه با او بخندید.

با 160140 دلار شما هیچگاه پیر نمی شوید ، می توانید بر روی شیشه اثر انگشت گذاشته ، به كنده كاری كدو تنبل بپردازید و یا رعد و برق را گرفته و هرگز از اعتقاد به بابانوئل دلسرد نشوید ، شما برای ادامه دادن به ماجرا های بچه خوك دلیلی دارید و دلیلی برای تماشا كردن كارتونهای روز شنبه ، تماشای فیلم های دیسنی و درخواست آرزو از ستارگان.

شما اثر دست در گل رسی را برای روز مادر و كارتهایی با حروف وارونه را برای روز پدر بدست خواهید آورد.

با 160140 دلار شما هیچ پشتیبانی به این بزرگی نخواهید یافت ، شما می توانید یك قهرمان باشید تنها برای اینكه یك بشقاب پرنده را از روی سقف گاراژ یافته و پایین آورده اید ، برای جدا كردن چرخهای كمكی از دوچرخه ، پر كردن استخر ، پوشاندن سطح خارجی وسایل با یك لایه از آدامس و مربیگری تیم فوتبالی كه هرگز نمی برد ولی به طور مرتب به بستنی دعوت می شود.

شما یك صندلی در ردیف جلوی تاریخ ، به عنوان شاهد ، به دست می آورید ، اولین كلمه ، اولین قرار ملاقات،... ابدیت در دستان شما خواهد بود و شاخه ی جدیدی به شجره نامه شما افزوده خواهد شد و اگر خوش شانس باشید لیست طویلی از اسامی در اعلامیه فوتتان ، كه نوه های شما هستند.

شما چیزهایی از روانشناسی ، پرستاری ، اجرای عدالت و برخورد با متخلف ، ارتباطات و امور جنسی یاد می گیرید كه در هیچ دانشكده ای تدریس نمی شود ، از نظر فرزندانتان شما هم تراز با خداوندید ، شما قدرت تصحیح اشتباهات ، چشم زهر گرفتن از هیولایی در زیر تخت ، التیام بخشیدن به قلبی شكسته و عشق ورزیدن بدون حد و مرز را دارید.

و آنها نیز یك روز مانند شما عشق می ورزند ، بدون آنكه هزینه های آن را محاسبه نمایند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...