رفتن به مطلب

آیا «احسان طهماسبی» به ایران خیانت کرده است؟+ فیلم


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

هرچند در آن روز‌ها، همه این رخداد را یک فاجعه، گاف یا سوتی بچگانه و ساده ‌می‌دانستند، با بازگشت ورزشکاران از اینچئون و بررسی کارکرد تیم‌ها و رشته‌ها، کم‌کم صداهای دیگری به گوش رسید؛ اخباری که در آن برخی ‌اهالی خانواده دو‌و‌میدانی، احسان طهماسبی را به خیانت متهم کرده بودند.

کد خبر: ۴۴۳۸۹۹

تاریخ انتشار:

۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

-

23 October 2014

434889_702.jpgنزدیک به یک ماه پیش، تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر ایران ـ که رسانه‌ها آن را یکی از شانس‌های کسب مدال تیم ملی دو‌و‌میدانی کشورمان می‌دانستند ـ به طرز ناباورانه‌ای در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی اینچئون حذف شد تا پرونده ناکامی‌های فدراسیون دو‌و‌میدانی تکمیل شود.

 

به گزارش «تابناک»، در روزهای آغازین مهرماه و در حالی که رقابت‌های د‌وو‌میدانی در هفته دوم بازی‌های آسیایی اینچئون در جریان بود، رویداد عجیبی در پیست مسابقات رخ داد. تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر ایران متشکل از مهدی رحیمی، مهدی زمانی، احسان طهماسبی و سجاد هاشمی در دور مقدماتی این رقابت‌ها فاجعه‌ای آفریدند که نه ‌تنها مدال طلایی که در انتظارشان بود از کف رفت که حتی پای خیانت به کشور هم به میان باز‌ شد و اکنون چند تن از اعضای این تیم و مسئولان د‌وو‌میدانی ایران، انگشت اتهام خیانت را به سوی یکی از اعضای این تیم نشانه رفته‌اند.

 

در دور مقدماتی بازی‌ها و در ۱۰۰ متر دوم، زمانی که همه منتظر بودند، دونده ایران به آسانی چوب را به نفر سوم بدهد، ولی این اتفاق نیفتاد و مهدی زمانی هر چقدر دوید، دستانش به طهماسبی نرسید تا چوب را به او بدهد و همین موضوع، باعث خطا و حذف ناباورانه ایران در این ماده شد.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

 

 

 

 

بنا بر این گزارش، هرچند ‌در آن روز‌ها همه این اتفاق را یک فاجعه، گاف یا سوتی بچگانه و ساده می‌دانستند، با بازگشت ورزشکاران از اینچئون و بررسی عملکرد تیم‌ها و رشته‌ها، کم‌کم صداهای دیگری به گوش رسید؛ اخباری که در آن برخی از اهالی خانواده د‌وو‌میدانی، احسان طهماسبی را به خیانت متهم کرده بودند.

 

مهدی زمانی یکی از چهار عضو تیم دو‌ ۴ در ۴۰۰ متر و نفر سوم این تیم ـ که هرچه تلاش کرد نتوانست چوب را به طهماسبی برساند ـ در گفت‌وگویی با ایسنا درباره طهماسبی می‌گوید: «این «آقا» با زندگی همه ما بازی کرد!» و در توضیح اتفاق رخ داده در روز مسابقه هم می‌گوید: «واقعا تا الان هم من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است، نه برخوردی پیش آمد و نه دلیلی برای خطا وجود داشت. من در یک فاصله پنج سانتی متری با نفر سوم گروه می‌دویدم؛ اما او چوب را از من نمی‌گرفت‌».

 

او در پاسخ به اینکه آیا ناهماهنگی باعث بروز چنین اتفاقی شده، اظهار کرد: ما هماهنگی لازم را داشتیم و مدت‌ها بود ‌کنار هم تمرین می‌کردیم. هر روز تعویض چوب را تمرین می‌کردیم و حتی پیش از مسابقه در پیست تمرین، بار دیگر روی تعویض چوب کار کردیم.

 

این ملی‌پوش د‌وو‌میدانی همچنین می‌گوید: «اگر آقای طهماسبی در رقابت‌های آینده در مواد تیمی کنار من باشد، من هرگز در آن رقابت‌ها شرکت نمی‌کنم‌».

 

اما این تنها موضع‌گیری علیه احسان طهماسبی نیست و تیمر غیاثی، مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی هم او را ‌به خیانت متهم می‌کند و می‌گوید: «‌او طبق مقررات جریمه می‌شود، چرا که او فقط به خودش بدی نکرده، بلکه به یک کشور و سه جوانی که با آرزو به اینچئون رفته بودند، خیانت کرده است و اینکه گفته می‌شود، شوخی کردم توجیه کننده نیست‌».

 

غیاثی همچنان می‌گوید که از طهماسبی در خصوص اتفاقات رخ داده در اینچئون توضیح خواسته‌اند که توضیحات او به هیچ وجه قانع کننده نبوده. او در این خصوص به ایسنا گفته: «ما از احسان طهماسبی توضیحات قانع کننده می‌خواهیم و قطعا با توجه به قوانین او را تنبیه می‌کنیم، چرا که طهماسبی به یک کشور خیانت کرده است‌».

 

همه این اظهارنظر‌ها در حالی است که این ملی‌پوش د‌وو‌میدانی کشورمان تا کنون هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به اتفاقات رخ داده در این رقابت‌ها نداده تا همچنان مخالفان و منتقدانش او را به خیانت به کشورش متهم کنند. قطعا در چنین سطحی از مسابقات رخ دادن چنین اتفاقی برای دیگر کشور‌ها نیز عجیب است و برای آن‌ها نیز این پرسش را پیش می‌آورد که چه چیز باعث شده این اتفاق بیفتد و آیا سطح دوومیدانی ایران تا این حد نازل است؟

 

د‌وو‌میدانی ایران پس از اینچئون مورد نقد شدید منتقدان و مسئولان قرار گرفته و اگر ماجرای خیانت هم به کارنامه این فدراسیون باز شود، دیگر کلکسیونشان کامل خواهد شد. به جز موضع‌گیری ملی‌پوشان و مدیر تیم‌های ملی در خصوص عملکرد طهماسبی، هنوز هیچ مقام دیگری به این ماجرا ورود نکرده ‌و سکوت خود طهماسبی هم بر ابهامات این فضا افزوده است؛ اما هرچه ‌هست، ماجرای خیانت به کشور در عرصه ورزشی موضوع ساده‌ای نیست که سرسری از کنار آن بگذریم و هر چه زود‌تر فدراسیون و کمیته انضباطی در این ماجرا ورود کنند و در این باره تصمیم‌گیری کند، زیرا مقصر اصلی مشخص است.

 

flvplayer.png
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...