رفتن به مطلب

اسانس گیری


ارسال های توصیه شده

سلام

لطفا هرکسی در مورد کارخونه اسانس گیری اطلاعاتی داره واسم بذاره یه فیلم ساده و بازبان فارسی هم از خط تولید یه کارخونه اسانس گیری هم اگر دارین واسم بذارین

ممنون میشم ازتون کمکم کنین:icon_gol:

لینک به دیدگاه
  • 5 ماه بعد...

علیک سلام.

اسانس گیری کار خیلی پیچیده ای نیست. اگر هم در کارخونه انجام بشه، احتمالا صرفا در مقیاس زیاد انجام میشه و نیاز به خط تولید آنچنانی نداره و میتونید خوتون یه خط تولید تو خونه تون راه بندازید یاد آوری میکنم کار اقتصادی ،جهاده... و کار اقتصادی از کارخونه شروع نمیشه :)

اما اسانس گیری دو دسته است.(مهم ترین هاش رو میگم البت)

 

1- تقطیر. مثل گلاب گیری(که فکر نمیکنم دنبال این باشید)

2-استخراج به وسیله ی حلال

 

برای استخراج ،اول باید دید که اسانس مورد نظرتون محلول در آب ـه یا روغن. اکثر اسانس ها محلول در روغن هستند(اصلا در انگلیسی به اسانس میگن essential Oil)

پس یه حلال انتخواب میکنید مثلا الکل(ترجیحا اتانول) یا استون که سریع هم میپره و در آخر ماده روغنی شما رو (البته ممکنه جامد باشه مثلا وانیل) با خلوص بالایی بر جا میگذاره.

حالا تنها چیزی که نیاز دارید اینه که ماده ی اولیه تون رو داخل حلال بریزید و بزارید حلال کار خودشو بکنه! و دست آخر اون چیزی که داخل حلال حل نشده، ماده ی اضافی. و اون چیزی که حل شده، اسانس هست... به همین راحتی

 

البته این شرح کلی کار هست. چون مشکلی که وجود داره اینه که حلالتون بالاخره اشباع میشه و شما مجبورین حلال رو خارج کنید و حلال تازه بریزید که این یعنی افزایش هزینه ، زمان و انرژی لازم برای تبخیر حلال که بشه به اسانس رسید.

 

بنابراین ابزار آزمایش گاهی اختراع شدند که این کار رو با میزان کم حلال و با بیشترین بهره وری و به طور خودکار انجام میدن. و اون ابزار "سوکسله" نام داره.

 

توضیحاتش رو تو ویکی پدیا بخونین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

خیلی هم نگران نباشید... خیلی گرون نیست. :D

قیمت ندارم اما شاید مثلا صد، صدو پنجاه تومن باشه، با همه ی ابزار و وسایل جانبی مورد نیازش که یک بالن هست و یک مبرد و شلنگ و اینا...

 

برای تبخیر سریع تر حلال هم نیاز به برج تقطیر ندارید. فقط کافیه یه چند ساعتی بزاریدش کنار...حلال خودش میپره( البته مسلما به نوع حلال و نوع اسانس تون بستگی داره و ممکنه قسمتی از از اسانس تون هم بپره که اگه اختلاف فراریت حلال و اسانس تون زیاد باشه این مقدار ناچیزه) همچنین میتونید بزاریدش روی گاز که البته باید مراقب باشید اسانستون رو نسوزونید و یا تبخیر نکنید

البته میتونید از یه ابزار کوچیک شیشه ای به نام پمپ خلا ( بزرگ و پیچیده اش هم و جود داره) استفاده کنید که فشار رو کم کنه و باعث تسریع در پرش حلالتون بشه و چیزی که نیاز داره فقط یک جریان آب هست(مثلا شلنگ) !

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...