رفتن به مطلب

5 بیماری‌ که موجب خستگی مزمن در شما می‌شود


ارسال های توصیه شده

خستگی مشکل شایعی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده‌ایم اما گاهی این خستگی تنها امری نیست که با کمی استراحت برطرف شود و خود نوعی بیماری محسوب می‌شود

. این مشکل ممکن است به دنبال برخی بیماری های دیگر ایجاد شود و به مدت طولانی باقی بماند. برخی بیماری هایی که می‌تواند سبب بروز خستگی مزمن شود عبارتند از:

 

·1 بیماری قلبی:

اگر هنگام انجام کارهای روزمره احساس خستگی می‌کنید یا هنگام تمیز کردن و جارو کردن خانه باید کمی بنشینید، این موضوع ممکن است علامت وجود بیماری قلبی در شما باشد. در این صورت حتما باید با پزشک خود مشورت کنید. تغییر شیوه زندگی، استفاده از داروها و ورزش و پیاده‌روی ملایم با توجه به توصیه پزشک می‌تواند در رفع خستگی شما موثر باشد.

·2 عفونت ادراری نهفته:

اگر دچار عفونت‌های ادراری هستید، حتما متوجه شده‌اید که مدام نیاز فوری به دفع دارید و دچار سوزش و درد هنگام ادرار کردن می‌شوید. توجه کنید که عفونت ادراری همیشه این علایم را نشان نمی‌دهد. در برخی موارد خستگی تنها علامت است. یک آزمایش ادرار می‌تواند سریعا عفونت ادرار را در شما تشخیص دهد. مصرف آنتی‌بیوتیک با تجویز پزشک می‌تواند سبب بهبود بیماری شما و رفع خستگی‌تان گردد.

·3 دیابت:

در افرادی که مبتلا به دیابت هستند، افزایش غیرطبیعی قند در خون باقی می‌ماند، به جای اینکه وارد سلول‌های بدن شود، یعنی جایی که باید به انرژی تبدیل شود. نتیجه آن این است که فرد از خوردن غذا برای تولید انرژی اجتناب می‌کند. اگر خستگی دایم و بدون دلیل داشتید، حتما در مورد آن با پزشک صحبت کنید.درمان دیابت و تغییر شیوه زندگی و ورزش و گاه انسولین‌درمانی به کاهش قندخون کمک می‌کند.

·4 کم‌کاری تیرویید:

تیرویید غده کوچکی است که در گردن شماست. این غده متابولیسم بدن‌تان را کنترل می‌کند و سوخت را به انرژی تبدیل می‌کند، وقتی این غده کم‌کاری داشته باشد، متابولیسم بدن هم کند می‌شود و شما احساس خستگی خواهید داشت. می‌توانید برای آگاهی از عملکرد تیرویید خود یک آزمایش بدهید و در صورت کم‌کاری از دارو استفاده کنید. اگر خستگی‌تان به این علت باشد، کم‌کم برطرف می‌شود.

· 5کم‌ خونی:

کم‌خونی یکی دیگر از دلایل خستگی در زنان است. از دست دادن خون در دوران قاعدگی می‌تواند سبب کمبود آهن در بدن شود. سلول‌های قرمز خونی اکسیژن را به همه بافت‌ها و اندام‌های بدن می‌رسانند.اگر کم‌خونی شما از نوع کمبود آهن است، حتما از مکمل‌های آهن استفاده کنید یا غذاهای سرشار از آهن بخورید. جگر، گوشت و حبوبات و غلات سرشار از آهن هستند.

 

قطع تنفس حین خواب:

برخی از مردم تصور می‌کنند که به اندازه کافی می‌‌خواب‌اند اما قطع تنفس حین خواب سبب می‌شود که خواب مناسب نداشته باشند. هر قطع تنفس حین خواب سبب بیداری شما حتی برای یک لحظه می‌شود اما شما از آن مطلع نمی‌شوید. نتیجه این محرومیت از آن 7 یا 8 ساعت خواب می‌شود. برای پیشگیری از این موضوع اگر اضافه دارید، وزن‌تان را کم کنید، سیگارتان را ترک کنید و اگر این مشکل شما شدید است، می‌توانید از دستگاه‌های بازکننده مسیر هوایی استفاده کنید

لینک به دیدگاه
سلام.

خوبين؟

ميگم توضيحات بيشتري ندارين.

منتازگيا به همين مشكل خستگي زودرس خوردم:ws52::ws52::ws52:

 

سلام ...............

 

سعی میکنم اطلاعات دقیق تری سرچ کنم:a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...