رفتن به مطلب

خانه برای درختان- House for trees


ارسال های توصیه شده

این خانه در Ho Chi Minh ویتنام توسط گروه معماری Vo Trong Nghia Architects به منظور بازگشت دوباره فضای سبز به شهرها طراحی و اجرا شده.

بدنبال رشد سریع شهرسازی در ویتنام شهرهای این کشور که قبلا فضاهایی با انبوه درختان گرمسیر استوایی بودند جای خودشون رو به ساختمونها و خیابانها دادند بطوریکه امروزه تنها 25% فضای این شهرها از فضای سبز برخوردار هست و فراوانی وسایل نقلیه ارمغانی جز ترافیک و آلودگی هوا را برای این مناطق نداشته و در نتیجه این سازندگی ها ارتباط با طبیعت قطع شده است.

پروژه " خانه برای درختان" یک نمونه از خانه هایی است که با بودجه اندک 155000 دلار تلاش کرده تا این وضعیت را تغییر دهد. هدف این پروژه برگرداندن فضای سبز به داخل شهرها بوده. انطباق فضایی با فشردگی بخش مسکونی همراه با درختان بزرگ گرمسیری. 5 باکس بتونی هرکدام برنامه متفاوتی دارند و بصورت گلدانهایی طراحی شده اند که درختان بتوانند روی آنها کاشته شوند.

بوسیله یک لایه ضخیم از خاک هر کدام از این گلدان ها بصورت یک حوضچه آب قادر به نگهداری آب هستند و در آینده با افزایش ساخت این ایده میتوانند به کاهش خطر ابتلا به جاری شدن سیل در شهر کمک کنند.

zluwfhn8bwgh1wwkr7aw.jpg

 

efcijmm6rd377akimpo7.jpg

 

tmqlfu8p0uhle0clzryo.jpg

 

hoffwjmx7268ojxumd8m.jpg

 

zdlo3mpgw4ki85ui9ame.jpg

 

1ecs5qcbnbvi41s25i7q.jpg

 

1ztmsv8pwlku1u3hl8gc.jpg

 

2o6hq5esuglicy3z1w6.jpg

 

bqr3h5jao1e7hzs475if.jpg

 

2ra7i1sys6snmhdfkxeo.jpg

 

svru12dlyov5ybq5i16.jpg

 

hxe90g2jda5nxhl2ypxq.jpg

 

94t8kmrr5wf48aw3ixg9.jpg

 

q3prop84fz96mwbf5t3c.jpg

 

x6ozfybnojvfck6mq21h.jpg

 

kp0ycn31ncduhjiarwq.jpg

 

lopym76nnvp9yqjtco1b.jpg

 

ترجمه : سامیار:icon_gol:

لینک به دیدگاه
چقد جالب!

فقط نوع درختا چی هست؟اگه به مرور زمان ریشه اش زیاد بشه ضخامتی که در نظر گرفتن میتونه پاسخگو باشه؟:ws52:

نوع درختان فقط به استوایی بودنش اشاره شده ولی جایی خوندم که درختان استوایی ریشه های عمیقی ندارن( بخاطر نوع اقلیم) به همین خاطر فکر کنم 1/30 سانت پاسخگو باشه:ws38:

لینک به دیدگاه

خیلی جالبه. مشکل فضای سبز چیزیه که تو اکثر شهرهای ما هستش و بعضی جاها کمبود فضا واسه ایجاد فضای سبز مشکل رو دوچندان میکنه. :icon_pf (34):

 

اما با یه کاری که شاید خیلی پیچیده نیست، میشه همچین کمبودایی رو تا حدی جبران کرد.

 

خیلی وقتا اون هزینه ای که شهرداری میکنه واسه ایجاد فضای سبز، میتونه درصد خیلی کمترشو هزینه کنه و کمک کنه به سرمایه گذارای دیگه ای که ساختمونا رو میسازن، تا همچین طرح های مشابهی تو جاهایی که مشکل هست اجرا بشه. ولی متأسفانه ...... :sigh:

 

تو ایران به خصوص تهران برعکس عمل میشه و همون فضای سبز کمی هم که هست نابود میکنن و ساختمونا و برجای داغون و خشکی رو میسازن :sigh:

لینک به دیدگاه

به نظر من جالبترین نکته ای که در این ایده بوده استفاده از آب بارانی هستش که توی این منطقه زیاده، وقتی ساخت و ساز شهری بدون فضای سبز داشته باشیم آب بارون نهایتا وارد فاضلابهای شهری میشه و هدر میره که حتی توی این منطقه گفته تبدیل به سیل میشه ولی این ایده نه تنها فضای سبز رو احیا کرده از بارانهای دائمی این منطقه هم بخوبی تونسته استفاده کنه!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...