مجید بهره مند 43111 اشتراک گذاری ارسال شده در 17 مهر، ۱۳۹۳ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام در این پروژه به حل مسئله 8 پازل با استفاده از الگوریتم A* با زبان برنامه نویسی Java در محیط Netbeans و زبان C# در محیط Wpf پرداخته شده . مبحث جست و جوی آگاهانه و نا آگاهانه درهوش مصنوعی برای حل مسائل مطرح است. در جست و جوی ناآگاهانه هیچ گونه اطلاعاتی درباره حالت های مسئله نداریم و به همین دلیل ناآگاهانه نامیده شده اند. در جست و جوی آگاهانه یا هیورستیک از دانش خاص مسئله برا حل آن استفاده می شود: جست وجوی اول بهترین یا حریصانه: در آن نود ها برای گسترش براساس یک تابع ارزیابی مثل(f(n انتخاب می شوند و در هر مرحله نودی که کمترین مقدار fرا دارد گسترش می یابد. معروف ترین فرم جست وجوی اول بهترین ،الگوریتم A* است که نودها را با ترکیب تابع(g(nو(h(nارزیابی می کند یعنی (g(n) + h(n) = f(nکه (g(n،هزینه مسیر از نود شروعتانود n و (h(n، هزینه تخمینی ارزان ترین مسیر ازنود n تا هدف میباشد.و نود با کمترین مقدارf انتخاب شده و گسترش می یابد.با کاربرد این الگوریتم مسئله 8 پازل حل شده است. رمز فایل:www.eletech.ir حجم فایل:481 کیلوبایت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده