رفتن به مطلب

مکان آرامش بخش شهری (زمانی برای تاب خوردن) در بوستون آمریکا


ارسال های توصیه شده

«زمانی برای تاب خوردن» در سفری به بوستون آمریكا

 

فضاهای تعاملی شهری این روزها بیش از پیش در شهرهای بزرگ دنیا مورد توجه قرار می‌گیرند. این فضاها محلی هستند برای ارتباط افراد مختلف با هم و انجام یك تجربه گروهی همراه با تفریح و لذت. از همین رو اخیرا شركت معماری هوولر+ یون (Höweler + Yoon Architecture) یك فضای بازی تعاملی طراحی كرده است كه از 20 تاب نورانی كه به شكل حلقه هستند تشكیل شده است.

 

 

توصیف پروژه زمان تاب خوردن

 

«زمان تاب خوردن» یك فضای بازی است كه از 20 تاب نورانی كه به شكل حلقه هستند تشكیل شده است. این چیدمان در یك پارك موقت بین مركز همایش و نمایشگاه بوستون (Boston Convention and Exhibition Center) و خیابان D برپا شده است تا از این طریق یك فضای عمومی تجربی به وجود بیاید.

 

این تاب‌ها از پلی‌پروپلین به هم جوش داده شده ساخته شده و در سه اندازه مختلف طراحی شده‌اند تا افراد بتوانند به آن‌ها جذب شده، تمرین كنند، و به صورت انفرادی و یا گروهی در پروژه «زمان تاب خوردن» شركت كنند. نورپردازی با چراغ‌های LED داخل تاب‌ها از طریق یك ریز كنترل‌كننده سفارشی كنترل می‌شود و این دستگاه سطوح فعالیت تاب‌ها را گزارش می‌كند. یك سرعت‌سنج داخلی نیروهای شتاب‌دهنده این تاب‌ها را اندازه‌گیری می‌كند. وقتی نیروها ساكن هستند و تاب‌ها توسط افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، یك نور ملایم و سفید رنگ را از خود ساطع می‌كنند كه محوطه بازی را كاملا روشن می‌كند. وقتی تاب‌ها در حركت هستند، ریز كنترل‌كننده نور را از رنگ سفید به رنگ ارغوانی تبدیل می‌كند و یك جریان نوری رنگارنگ را در فضا به وجود می‌آورد. عناصر مفرح موجود در پروژه «زمان تاب خوردن» كاربران را به تعامل با تا‌ب‌ها و ارتباط با یكدیگر دعوت می‌كند و از این طریق یك پارك شهری را فعال می‌كند. این پروژه آزمایشی است برای ایجاد فعالیت‌های مشترك بین مردم در منطقه بوستون جنوبی و واكنش آن‌ها به طراحی‌های نوآورانه در سطح شهر.

 

حامی مالی پروژه «زمان تاب خوردن» مركز همایش‌های ماساچوست است و در یك فضای باز كه برای چنین رویدادهایی طراحی شده واقع شده استsw_170914_02_630x420.jpgsw_170914_05_630x420.jpgsw_170914_06_630x397.jpg

 

لینک به دیدگاه

خیلی جالب بود به خصوص این که تغییر رنگش موقع تاب خوردن در واقع مشوقی برای استفاده است:w16:

ولی اینجوری که در عکس ها معلومه، استفاده از این تاب ها فقط مخصوص یه نفر یا حداکثر دونفره. وقتی هر کس خودش تکی میشینه روشون چه ارتباط و فعالیت جمعی ای قراره برقرار بشه؟ :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

ببینید این بیشتر به مقوله آرامش بصری و ذهنی بر میگرده و مکانی برای تبادلات اجتماعی نیست. معمولا آرامش،منفرد شکل میگیره . ولی در نهایت حرف شما درسته و بهتر می بود اگر از تاب های دو نفره هم استفاده میشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...