رفتن به مطلب

کرامپ عضلانی


ارسال های توصیه شده

انقباض شدید و ناگهانی در یک عضله یا گروهی از عضلات می باشد. کرامپ عضلانی تقریباً همه افراد را گهگاه درگیر می کند. این انقباض اغلب بیش از چند دقیقه طول می کشد و عضله مبتلا را سفت و دردناک می نماید. کرامپ در هر عضله بدن ممکن است اتفاق بیفتد ولی بیشتر در عضلات پا رخ می دهد. [h=1][/h] [h=1][/h]

[h=1][/h] [h=1]علل ایجاد کرامپ عضلانی[/h] احتمالاً کاهش اکسیژن رسانی به عضلات و تولید مواد زائد شیمیایی در طول فعالیت ،از دست دادن آب و نمک زیاد به علت هوای گرم و یا ورزش شدید ، قرار گیری در وضعیت نامناسب بدنی به مدت طولانی و در مواردی نیز علت آشکاری برای آن نداریم.

با این حال کرامپ های عضلانی تنها عامل حملات دردناک نیستند، اگر شما دردهای عود کننده عضلانی در ساق پاهایتان به هنگام راه رفتن دارید باید با پزشکان مشورت کنید چون علت می تواند ایسکمی اندام تحتانی (اختلالی که در آن عروق خون رساننده به پا تنگ می شود) نیز باشد.

[h=2]درمان اولیه در کرامپ عضلانی:[/h] شامل کشش و مالش منطقه مبتلا و استفاده از کیسه آب گرم است. نوشیدن مقادیر زیاد مایع و خوراکی های نمک دار نیز می تواند موثر باشد.

***

گردآوری :

دکتر مریم پورتولری - کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان البرز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...