fakur1 10131 ارسال شده در 16 آذر، 2014 یکی از دلائلش اینه که به خودباوری و داشتن انرژی درونی قوی نرسیدن . دلیل دومش اینه که ضمن تحصیل به روند کارشون که تو اجتماع انجام میشه بی توجهی میکنند. دلیل سومش اینه که به کمک دولت یا بخش خصوصی اعتقاد دارن. دلیل چهارم اینه که ضمن تحصیل تمرین نمیکند که راههای تبدیل دانش به پول رو یاد بگیرند. دلیل پنجم اینه که فقط بلدند بخش ناموفق بودنشون رو توجیح کنند. 95 تا دلیل دیگر هم هست که اگه بحث داغ شد , یکی یکی خواهم گفت. در ضمن راه حل ها رو هم بتدریج و ضمن بحث بیان خواهم کرد. باشد که مفید فایده باشد. مرسی 5
Lean 56970 ارسال شده در 16 آذر، 2014 این روزها درگیر امارگیری کشاورزی هستم تو هفته های اخیر برای آمارگیر تعداد زیادی فارغ التحصیل اکثرا با مدرک ارشد تو رشته های فنی مراجعه کردن برای ثبت نام دو عامل رو مهمترین دلایل میشه برشمرد 1- جنسیت 2- نداشتن مهارت متاسفانه تعداد دختران بیکار به دلیل جنسیت خیلی زیاده و در سال های پیش رو با سیاست های پیش رو به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد دانشجویی که همه هنرش جزوه خوندن و کپی کاری هست با نداشتن مهارت کافی نمیتونه شغل مناسبی دست و پا کنه عوامل زیادی میشه مطرح کرد حتی میشه ریشه یابی کرد که نظام اموزشی ما واقعا چی تحویل جامعه میده اما خیلی طولانی میشه 5
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 16 آذر، 2014 این روزها درگیر امارگیری کشاورزی هستم تو هفته های اخیر برای آمارگیر تعداد زیادی فارغ التحصیل اکثرا با مدرک ارشد تو رشته های فنی مراجعه کردن برای ثبت نام دو عامل رو مهمترین دلایل میشه برشمرد 1- جنسیت 2- نداشتن مهارت متاسفانه تعداد دختران بیکار به دلیل جنسیت خیلی زیاده و در سال های پیش رو با سیاست های پیش رو به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد دانشجویی که همه هنرش جزوه خوندن و کپی کاری هست با نداشتن مهارت کافی نمیتونه شغل مناسبی دست و پا کنه عوامل زیادی میشه مطرح کرد حتی میشه ریشه یابی کرد که نظام اموزشی ما واقعا چی تحویل جامعه میده اما خیلی طولانی میشه با شما موافقم مشکل اصلی همین نظام آموزشی است که کلا با کار سازمانیشون بیگانه اند. دانشگاهی که دروس علمی کاربردی تدریس میکنه ولی حتی یه کارگاه هم نداره , خروجیش بهتر از این نمیشه. هدف تاپیک اینه که : خودمون چه جوری میتونیم این کمبود ها رو جبران کنیم. 3
ENG.SAHAND 31647 ارسال شده در 16 آذر، 2014 این روزها درگیر امارگیری کشاورزی هستم تو هفته های اخیر برای آمارگیر تعداد زیادی فارغ التحصیل اکثرا با مدرک ارشد تو رشته های فنی مراجعه کردن برای ثبت نام دو عامل رو مهمترین دلایل میشه برشمرد 1- جنسیت 2- نداشتن مهارت متاسفانه تعداد دختران بیکار به دلیل جنسیت خیلی زیاده و در سال های پیش رو با سیاست های پیش رو به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد دانشجویی که همه هنرش جزوه خوندن و کپی کاری هست با نداشتن مهارت کافی نمیتونه شغل مناسبی دست و پا کنه عوامل زیادی میشه مطرح کرد حتی میشه ریشه یابی کرد که نظام اموزشی ما واقعا چی تحویل جامعه میده اما خیلی طولانی میشه اقا مهدی و فکور عزیز ممنون ار تاپیک خوبتون من اون قرمزرو ارجاع میدم به این دودلیل فکور که بالا گفتن دلیل چهارم اینه که ضمن تحصیل تمرین نمیکند که راههای تبدیل دانش به پول رو یاد بگیرند. دلیل پنجم اینه که فقط بلدند بخش ناموفق بودنشون رو توجیح کنند. نظام اموزشی درست که خوب نیست ولی ما چرا عمرمونو به بطالت میگذرونیم نمیشه برای محیط بیرون اماده شد با کار موقت حتی اگه بدون مزد باشه فقط در تخصص رشتمون باشه و بهمون یاد بده واقعا همه تقصیر ها به گردن نظام اموزشی هستش ؟؟ 3
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 16 آذر، 2014 فارغ التحصیلان زیادی رو می شناسم که تو رشته حسابداری صنعتی تحصیل کردن ولی یه بار هم به یه کارخونه سر نزدند که ببینن اونا دفاترشونو با چه روشی مینویسند که دارائی قبولش میکنه. 3
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 16 آذر، 2014 آیا شنیدین که فارغ التحصیلان ما یه سری به این بازارچه های مرزی بزنن و ببینن که یه عده مردم بیسواد چه جوری کار و تجارت میکنند و ثروت های عظیمی رو از این راه بدست اورده اند. همش میرن دانشگاه و بعدشم خونه. 3
VINA 31339 ارسال شده در 17 آذر، 2014 نداشتن تجربه متاسفانه دانشجوهای ما تو دوران دانشجویی همش پروژه اماده میخرن یه پروژه انجام ندادن حداقل چهار تا محیط کاری ببینن بعدش توقع دارن سریع بشن بازرس ..مسئول کنترل و .... تا اموزش نبینی تا تو دوران دانشجوییت نچرخی و چهار نفر آشنا نشی کار نیست البته قبول دارم پارتی و شانسم دخیله 4
*atefeh* 13017 ارسال شده در 17 آذر، 2014 همونا که مهدی گفت مهارت هم باید تجربه کسب کنی که مهارت پیدا کنی دیگه. هرجا میری سابقه میخوان. اونی که تازه فارغ التحصیل شده سابقش کجا بود؟ من که نرفتم هنوز، از دیگران شنیدم 2
amin 202 مهمان ارسال شده در 17 آذر، 2014 یکی از دلائلش اینه که به خودباوری و داشتن انرژی درونی قوی نرسیدن .دلیل دومش اینه که ضمن تحصیل به روند کارشون که تو اجتماع انجام میشه بی توجهی میکنند. دلیل سومش اینه که به کمک دولت یا بخش خصوصی اعتقاد دارن. دلیل چهارم اینه که ضمن تحصیل تمرین نمیکند که راههای تبدیل دانش به پول رو یاد بگیرند. دلیل پنجم اینه که فقط بلدند بخش ناموفق بودنشون رو توجیح کنند. 95 تا دلیل دیگر هم هست که اگه بحث داغ شد , یکی یکی خواهم گفت. در ضمن راه حل ها رو هم بتدریج و ضمن بحث بیان خواهم کرد. باشد که مفید فایده باشد. مرسی فکور جان بستگی داره کار ارزشمند رو چی تعریف بکنی! من رفیقی دارم لیسانس فلسفه خونده...ولی شرکت صادرات داره...میوه و سبزی میبره کردستان عراق...به گفته خودش با 5 میلیون سرمایه اولیه تونسته در عرض 1 سال سرمایشو 10 برابر کنه. ولی آیا هر کسی میتونه تلاش و پشت کار اون رو داشته باشه؟ آیا همه میتونن کاری رو که اون انجام می ده رو انجام بدن؟ شاید منظورت از کار ارزشمند ، کار مرتبط با رشته تحصیلی باشه... مهمترین عامل نیافتن کار قشر تحصیل کرده ، جدایی بازار کار از دانشگاهه! هیچگونه تعامل و همکاری بین بازار و دانشگاه وجود نداره...من خودم لیسانس مکانیک دارم...فلانی تو خط تولید شرکت سایپا کار میکنه...10 سال سابقه کار داره...نه اون تحصیلات،تکنولوژی و روشهای جدید تولید رو قبول میکنه و نه من روش سنتی تولیدی اون رو قبول میکنم... حالا بحث صنعت مثال میزنم...صنعت ما صنعت وارداتیه! مشکل ما هم تو بخش صنعت وقتی حل میشه که بازار ما جهانی بشه...رقابت کنیم تا چرخ صنعت را بیوفته...مشتری حق انتخاب داشته باشه...صنعت کاران بجای تکرار یک رویه تولید 20 - 30ساله بدنبال ارتقاء و بهینه کردن تولیدشون برن...اونوقته که جای پیشرفت باز میشه و فرصت های شغلی افزایش پیدا میکنه. یک شرکت که نمیخوام اسمشو ببرم...تو تبریز فوق لیسانس عمران رو که از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شده و متاهل هم هست رو بعنوان اپراتور دستگاه تراش اونم شیفت شب بصورت قراردادی استخدام کرده...اونم با ماهی 700تومن. (پ.ن:اصولاً اپراتور دستگاه تراش برای افراد با سطح سواد دیپلم هستش...منبع:چارت استخدامی وزارت کار و امور اجتماعی) به نظرت اگر صنعت و بازار کار ما مریض نبود...این فوق لیسانس با این شرایط به این کار تن میداد؟
a.namdar 5908 ارسال شده در 17 آذر، 2014 مشکل انواع و اقسام دانشگاه و مکان های مثلا اکادمیک مشکل نحوه جذب سیستم آموزشی و ورودی هاش مشکل روش سیستم آموزشی و دانشجویان و فارغ التحصیلان خروجی ش مشکل صنعت که ساختارش طوریه که با دو سال سابقه کار تو یه کارخونه همه چم و خم کار دستت میاد! حتی با مدرک نا مرتبط!ش بزرگ بودن علم و دانش دانشجویان خوب و فارغ االتحصیلان با معلومات از سر صنعت به قول امین وارداتی ما! نحوه برخورد نه چندان جالب صنعت با فارغ التحصیلان! .......... قبل از اینکه مشکل از دانشجو باشه مشکل از صنعته.... انقدر صنعتمون ضعیفه که نه قدرت ریسک و سرمایه گذاری رو نیروهای جوون و پرانرژی داره... نه حوصله داره برای فرصت دادن به فارغ التحصیل برای نشون دادن خودش... نه انقدر سالم ه که بخواد نیروی متفکر و ایده پرداز رو به راحتی در خودش جای بده.... مخ اقتصادی فارغ التحصیل جماعت هم تا یه کم تو صنعت نباشه کار نمی افته... تا تجربه و شناخت این صنعت و اقتصاد مریض نباشه از دانشجوی دراومده از دانشگاه چه توقعی هست برای راه اندازی کسب و کار... ......... ای بابا! این خانه از بنیان خراب است، گفتن ما را چه سود 2
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 17 آذر، 2014 فکور جان بستگی داره کار ارزشمند رو چی تعریف بکنی!من رفیقی دارم لیسانس فلسفه خونده...ولی شرکت صادرات داره...میوه و سبزی میبره کردستان عراق...به گفته خودش با 5 میلیون سرمایه اولیه تونسته در عرض 1 سال سرمایشو 10 برابر کنه. ولی آیا هر کسی میتونه تلاش و پشت کار اون رو داشته باشه؟ آیا همه میتونن کاری رو که اون انجام می ده رو انجام بدن؟ شاید منظورت از کار ارزشمند ، کار مرتبط با رشته تحصیلی باشه... مهمترین عامل نیافتن کار قشر تحصیل کرده ، جدایی بازار کار از دانشگاهه! هیچگونه تعامل و همکاری بین بازار و دانشگاه وجود نداره...من خودم لیسانس مکانیک دارم...فلانی تو خط تولید شرکت سایپا کار میکنه...10 سال سابقه کار داره...نه اون تحصیلات،تکنولوژی و روشهای جدید تولید رو قبول میکنه و نه من روش سنتی تولیدی اون رو قبول میکنم... حالا بحث صنعت مثال میزنم...صنعت ما صنعت وارداتیه! مشکل ما هم تو بخش صنعت وقتی حل میشه که بازار ما جهانی بشه...رقابت کنیم تا چرخ صنعت را بیوفته...مشتری حق انتخاب داشته باشه...صنعت کاران بجای تکرار یک رویه تولید 20 - 30ساله بدنبال ارتقاء و بهینه کردن تولیدشون برن...اونوقته که جای پیشرفت باز میشه و فرصت های شغلی افزایش پیدا میکنه. یک شرکت که نمیخوام اسمشو ببرم...تو تبریز فوق لیسانس عمران رو که از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شده و متاهل هم هست رو بعنوان اپراتور دستگاه تراش اونم شیفت شب بصورت قراردادی استخدام کرده...اونم با ماهی 700تومن. (پ.ن:اصولاً اپراتور دستگاه تراش برای افراد با سطح سواد دیپلم هستش...منبع:چارت استخدامی وزارت کار و امور اجتماعی) به نظرت اگر صنعت و بازار کار ما مریض نبود...این فوق لیسانس با این شرایط به این کار تن میداد؟ با تشکر از نظرات عالی شما. خود شما میتونی با طراحی نورد و پرس های طلا سازی یه دنیا کار و ثروت بدست بیاری . یه روز فرصتی دست داد یه سر به یه کارگاه طلا سازی بزن , خواهی دید که میتونی با تولید دستگاههای طلا سازی به همه هدفهات برسی. مرسی 2
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 17 آذر، 2014 تفکر خلاق و کاربردی کردن دانش میتونه کمک کنه که هر فارغ التحصیلی بتنهایی موفق بشه. 2
fakur1 10131 سازنده ارسال شده در 17 آذر، 2014 .مستقیم ترین روش افزایش توانایی های روانی اجتماعی افراد، «آموزش مهارت های زندگی» است. «تعریف مهارت های زندگی» اصطلاح مهارت های زندگی در معانی مختلفی به کار رفته است، مانند: 1. مهارت های مربوط به امرار معاش (چگونه فردی مشغول کار شود، شغل خود را حفظ نماید و ارتقاء یابد) 2. مهارت های مراقبت از خود (مصرف غذاهای سالم، درست مسواک زدن، رعایت بهداشت و...) 3. مهارت های مقابله ی منطقی با موقعیت های پرخطر زندگی (مانند توانایی نه گفتن در مقابل فشار جمع جهت استفاده از مواد مخدر و...) موریس.ای.الیاس از دانشگاه راجرز آمریکا و مؤلف کتاب «تصمیم گیری اجتماعی و رشدمهارت های زندگی» چنین می گوید: «مهارت های زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر، انجام مسئولیت های اجتماعی، انجام تصمیم گیری های صحیح، حل تعارض ها و کشمکش ها بدون توسل به اعمالیکه به خود و یا دیگران صدمه می زند». برنامه ی مهارت های زندگی بر این اصل استوارند که: «کودکان و نوجوانان حق دارند توانمند شوند و نیاز دارند که بتوانند از خودشان وعلایقشان در برابر موقعیت های سخت زندگی دفاع کنند. مهارت های اصلی (ده گانه): 1. توانایی تصمیم گیری 2. توانایی حل مسئله 3. توانایی تفکر خلاق 4. توانایی تفکر نقادانه 5. توانایی رابطه مؤثر 6. توانایی برقراری روابط بین فردی سازگارانه 7. توانایی آگاهی از خود 8. توانایی همدلی با دیگران 9. توانایی مقابله با هیجان ها 10. توانایی مقابله با استرس ها 2
ارسالهای توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری