masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2] چگونه از فرصت های خود به بهترین نحو استفاده کنیم دقیقا چگونه یک فرد میتواند استفاده بهتری از فرصتها داشته باشد؟شاید بگویید این یک موضوع غریزی است- یک شخص، یا در یک کار خوب است یا خوب نیست. این پاسخ اشتباه است. دوباره تلاش کنید. بسیار خوب، پس شاید موضوع تمرین یا تجربه مطرح باشد. اما شاید اینگونه نباشد. در ادامه دلیل آن را توضیح خواهیم داد. بیشک، بلاتکلیفی انسان را مستهلک میکند، اما در این مقاله راز استفاده از فرصتها را به شما میگوییم: تمرکز بر پیشرفت. همانطور که بارها در مقالات هاروارد و همچنین در کتاب خود تحت عنوان «تمرکز» نوشتهام، زمانی که در موقعیت برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام خود (یا در حرفه یا به طور کلی در اهداف خود) فرصت پیشرفت، انجام یک کار بزرگ یا پاداش برایتان فراهم شود، این به آن معنا است که شما بر پیشرفت خود تمرکز کردهاید. این اتفاق زمانی میافتد که شما به این موضوع فکر کرده باشید که تعریف شما از موفقیت چیست و در صورت رسیدن به چه نقطهای خود را موفق میدانید. برعکس، اگر تمرکزتان بر این باشد که به هر قیمتی که شده آنچه به سختی به دست آوردهاید را حفظ کنید، همواره از خطر پرهیز کنید و بگذارید همه کارها به آسانی و بدون دغدغه و چالش انجام شود، در اینصورت تمرکز بر پیشگیری دارید. تمرکز بر پیشگیری در بسیاری از موارد اقدام خوبی است- برنامهریزی با دقت، دقیق، قابل اطمینان و جامع. اما این نوع تمرکز، برای خطر کردن به آن صورت که تمرکز بر پیشرفت میتواند مفید باشد، به نوآوری، ذهن باز و اطمینان نمیانجامد. همانطور که تحقیق انجام شده توسط آندرانیک توماسیان و راینر براون در دانشکده TUM آلمان نشان میدهد، ترکیبی از این دو نوع تمرکز لازم است تا انسان بتواند به خوبی از فرصتها استفاده کند. توماسیان و براون از 254 کارآفرین در انگلستان از صنایع مختلف دعوت کردند تا بررسی و مشخص کنند تمرکز اصلی آنها بر چه موضوعی است تا بتوانند از این طریق مهارتهای تشخیص فرصت را در آنها ارزیابی کنند. به آنها توضیحاتی درباره مشکلات چند گروه که در صنعت تولید کفش فعال بودند، داده شد (دوام محصول، راحتی، کارآیی، شیک بودن و قیمت). بعد از آنکه این کارآفرینان به مطالعه مشکلات پرداختند، از آنها خواسته شد لیستی از مشکلات اصلی که در توضیحات ذکر شد تهیه و برای این مشکلات راهحل پیدا کنند. نتایج یک تصویر کاملا واضح بهدست داد: کارآفرینان متمرکز بر پیشرفت بهتر توانستند فرصتها را تشخیص دهند-یعنی آنها توانستند راهحل بیشتری برای مشکلات ارائه شده پیدا کنند. علاوه بر این، راهحلهای ارائه شده، توسط چند متخصص بیطرف مورد قضاوت قرار گرفت و مشخص شد راهحلهای کارآفرینان متمرکز بر پیشرفت، نوآورانهتر از افراد متمرکز بر پیشگیری بوده است. این موضوع باز هم ادامه دارد. افراد متمرکز بر پیشرفت میتوانند با این ویژگی خود حتی بعضی ضعفهای خود از جمله کمبود خلاقیت و عدم اعتماد به نفس به عنوان کارآفرین را نیز جبران کنند. همانطور که مطلع هستید، چنین ویژگیهایی جزو عناصر اصلی موفقیت به شمار میروند. اما با داشتن تمرکز درست، حتی کارآفرینانی که اعتماد به نفس کمی دارند نیز توانستند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. اگر شما هنوز تمرکز کافی برای پیشرفت ندارید، تکنیکهایی وجود دارد که میتوانید از آن برای تقویت تمرکز خود برای پیشرفت بهره ببرید. در اینجا به شرح چند نمونه از این روشها میپردازیم: اهداف مختلفی را که برای کار و موفقیت خود مد نظر دارید یادداشت کنید. برای هر هدف، یک فهرست از روشهایی تهیه کنید که نشان دهد در صورت موفقیت میخواهید چه چیزی به دست آورید. هر روز این اهداف و موفقیتهایی که توان رسیدن به آن را دارید مرور کنید. خودتان را در پنج یا ده سال آینده در موقعیتی تصور کنید که آرزوی رسیدن به آن را دارید. آرمانهای شما کدامند؟ چه آرزوهایی دارید؟ امید دارید چه چیزهایی را به دست آورید؟ فکر کردن به آینده ایدهآل خود باعث میشود بر پیشرفت متمرکز شوید. به گذشته خود بنگرید. به موفقیت چشمگیری که اخیرا به دست آوردهاید فکر کنید. زمانی که واقعا برای رسیدن به هدف خود انگیزه داشتید. زمانی که احساس میکردید در اوج موفقیت هستید. فکر کردن به موفقیتهای گذشته، ما را بر پیشرفت امروز متمرکز میکند. هر چه بیشتر از تکنیکها فوق استفاده کنید، مسیر شما برای تمرکز بر پیشرفت هموارتر میشود. منبع: خانه کارآفرینان [/h] 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده