masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 23 شهریور، ۱۳۹۳ [h=2]چگونه میتوان یک برند موفق ساخت؟ چگونه يك برند موفق بسازيم؟ از بين تمام برندهايي كه شروع بكار كردند، استارباكس(starbucks) هنوز استانداردهايي طلايي ارائه ميكند. استارباكس عمل روزمره خريدن يك فنجان قهوه را به يك تجربه به ياد ماندني تبديل ميكند و اين كار رابه واسطه ايجاد يك برند به ياد ماندني انجام ميدهد. يك اسم منحصربهفرد و يك لوگوي به يادماندني كه قهوه را نه فقط يك قهوه، بلكه يك حس خوشايند و مكاني راحت براي رفتن و ديده شدن ميسازد. برند استارباكس يك فرهنگ خلق كرد. در ادامه به بررسي اينكه چگونه شما نيز ميتوانيد اين كار را انجام دهيد، ميپردازيم. گام نخست: تصويرتان را با مهارت بسازيد جلب توجه ديگران به برند، نياز به نفوذ در آنها دارد. شما تلاش ميكنيد تا خود را در مقابل افرادي كه نميخواهند تصميمات خريدشان را تغيير دهند، قرار دهيد. برند شما بايستي به قدري قوي باشد تا آنها را مجبور به خارج شدن از مسير عادي خود كنيد. اين كار با يك اسم شروع ميشود. هر اسمي با تكرار كافي ميتواند به ياد ماندني شود. اين اسم ميتواند مثلJiffy Lube يا Toys “R” Us يك اسم توصيفي، توضيحي باشد و شايد يك كلمه ساختگي يا مبهم باشد كه داراي قدرتي براي خلق يك ارتباط احساسي بادوام است.(به استارباكس بينديشيد.) برندهايي با اسامي مبهم در رقابت، منحصربفرد و به ياد ماندني تر هستند. همچنين اين نام ميتواند يك نام خانوادگي باشد كه نشاندهنده اعتبار، مهارت و استاندارد اخلاقي صاحب اين كسب و كار است. لوگوي(Logo) شما نيز داراي اهميتي مشابه نام برند شما است. لوگو، اولين ارتباط عميق دروني است كه مشتري با برند برقرار ميكند و حس توجه به برند را بر ميانگيزد. اولين وظيفه يك لوگو پاسخ به سوالاتي است از قبيل اينكه «شما كه هستيد؟ چه ميكنيد؟ و به چه كار مشتري ميآييد؟» ملاحظات عملي ديگري هم در طراحي لوگو وجود دارد. از قبيل: به خوبي در اندازههاي مختلف و رسانههاي گوناگون قابل توليد باشد. حساسيتهاي مخاطبان هدف را منعكس نمايد. نيت و پيام آن بايستي كاملا شفاف باشد. به طور آسان و يكتايي قابل تشخيص باشد. در بهترين حالت، يك لوگو بايستي بتواند ارتباطي احساسي و هويت كسب و كار شما را منتقل نمايد. ذكاوت نهفته در يك لوگوي مفهومي بايستي عكس العملي _ مثل يك «آهان»_ دريافت كند تا آنچه شما انجام ميدهيد را منتقل كند و شخصيت كسب و كار شما را به تصوير بكشد. گام دوم: شناخته شويد فرآيند تبديل به برند شدن در ذهن مصرفكنندگان رخ ميدهد. تعهدات پشت سر يك برند براي آن جذابيت ايجاد ميكند، اما عملي كردن اين تعهدات است كه براي شما مشتري خلق ميكند. جلب توجه از طريق رسانههاي سنتي _تبليغات، ترويج، نمايشگاههاي تجاري، بازاريابي مستقيم، رخدادها، كتابهاي راهنما و حتي بازاريابي از طريق موتورهاي جستوجو (Search engine marketing) - نياز به پول دارند و بسياري از كسب و كارهاي نوپا پول زيادي ندارند. رسانههاي اجتماعي، به وجود آورنده فرصتهاي تبليغاتي بسيار خوبي براي كارآفرينان كم سرمايه هستند. در اينجا رهنمودهاي مهمي براي ساختن اثربخش برند شما به صورت online با استفاده از Twitter، Face book، You Tube، وبلاگها و ديگر رسانههاي اجتماعي وجود دارد: •گوش كنيد، حرف نزنيد. دوران گفتن هرچه كه به ذهنتان ميرسد يا گزارش چيزهاي بي ارزش به سر آمده است. اول گفتوگوها را گوش كنيد و سپس مشاركت كنيد. • بپرسيد، نگوييد. هدف، گسترش تعاملات است. عقايدتان را تغيير دهيد و قبل از اينكه ديگران شروع كنند به مباحثات پايان دهيد. • اصيل باشيد و يك داستان داشته باشيد. رفتاري متناسب با شخصيت برند خود داشته باشيد. به اين شخصيت عمق دهيد و اصيل باشيد. • جالب و بخشنده باشيد. با تمام توان علمي كه داريد در مكالمات شركت كنيد. • علاقهمند و پاسخگو باشيد. نيازهاي افراد را بشنويد، سپس تخصصتان را به نحوي كه گويي هيچ انگيزهاي جز كمك نداريد، تقسيم كنيد. •يك نتيجه خوب داشته باشيد و تشكر كنيد. به پيروانتان چيزي خاص و منحصربهفرد جايزه دهيد و از آنها به خاطر پيروي از برندتان تشكر كنيد و خود را در حال و هواي آنها قرار دهيد. گام سوم: نيازهاي مشتريانتان را بشناسيد پتانسيل موفقيت يك برند در زمان راه انداختن يك كسبوكار با بودجهاي محدود، بيشتر بر اساس ميزان اشتياق كارآفرين در خلق ايدههاي منحصربهفرد است تا مبتني بر تحقيقات بازار. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام [/h] لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده