رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بسیاری از پرورش دهنده های غاز از اینکه با دستگاه جوجه کشی نمی توانند از تخم غاز جوجه کشی نمایند گله مند هستند و عموما ایراد را در دستگاه های جوجه کشی می بینند و هنگامی که از سازندگان این دستگاه ها نیز ایراد می گیرند , سازندگان دستگاه نیز زیر بار نرفته و ایراد را از تخمها می دانند. عده ایی شکایت دارند که دستگاه آنها تخم های مرغ را به راحتی تبدیل به جوجه می نماید اما تخم های غاز را نه . چه باید کرد و به راستی چه کسی در این باره مقصر است ؟ به نظر ما نه پرورش دهندگان غاز و نه سازندگان دستگاه های جوجه کشی مقصرند , بلکه مقصر اصلی دانش کم ما در زمینه جوجه کشی از غاز است چرا که پژوهش ها در زمینه پرورش و جوجه کشی غاز در ایران بسیار کم و ناچیز می باشد . البته در بازار ایران دستگاه های متفاوت و با برند های متفاوتی وجود دارند که اگر چه برخی از آنها حتی برای جوجه کشی از مرغ هم چندان رضایت بخش نیستند و بیشتر یک جعبه هستند تا یک دستگاه . اما برخی شرکتهای دیگر نیز به طور قابل قبولی دستگاه های خوبی می سازنند . شما بهتر است پیش از خرید دستگاه جوجه کشی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
و در بخش پرسش و پاسخ , پرسش های خود را در زمینه خرید دستگاه جوجه کشی بپرسید . بهتر است پیش از جوجه کشی از تخم های غاز از عملکرد دستگاه خود مطمئن شوید .چرا که جوجه کشی از تخم غاز به دستگاه هایی با حساسیت دمایی و رطوبت بالا نیازمند هست .

لینک به دیدگاه

جوجه کشی غاز :

 

( شما باید پیش از خواندن مطالب زیر , . چرا که باید ابتدا اصول کلی جوجه کشی را یاد بگیرید و سپس

جوجه کشی از تخم غاز را . ) نژاد های غاز در جهان فراوانند و هر یک به مدیریت خاصی در پرورش و جوجه کشی نیازمند هستند . اما به طور کل بیشتر نژاد ها در فصل بهار و تابستان تخمگذاری می کنند .البته نژاد چینی می تواند در فصل زمستان هم تخم گذاری کند .باروری تخم ها در ماده غاز های دوساله یه نسبت ماده غاز های یک ساله 15 % بالاتر و قدرت جوجه آوری انها نیز 20 % افزایش می یابد .ماده های تخم گذار خوب ممکن است تا 60 عدد در سال هم تخم گذاری بکند .( که به عواملی همچون ژنتیک , تغذیه , مدیریت پرورشی و ..... بستگی دارد )

پوسته تخم غاز از جنس کربنات کلسیم و برخی از مواد معدنی دیگر تشکیل شده است .ضخامت پوسته تخم غاز , 0/45 تا 0/62 میلیمتر می باشد . ضخامت پوسته تحت تاثیر ژنتیک , فصل , تغذیه و شرایط محیطی و روانی و .... می باشد .نسبت وزن پوسته تخم غاز به کل تخم در حدود 13/5 % است .وزن سفیده تخم غاز به کل تخم نیز 53/8 % و وزن زرده به کل تخم 32/7 % است. به طور معمول تخم ها را روزی 2 بار ( ترجیحا 4 بار در روز ) جمع اوری کنید تا از شکستن و یا ترک خوردن و یا کثیف شدن تخم ها جلوگیری شود .با توجه به اینکه غازها بیشتر در صبح تخمگذاری می کنند , از این رو در صورتی که غاز ها به ابگیر و یا برکه ایی دسترسی دارند باید انها را در لانه نگه داشت تا تخمگذاری بکنند و سپس به انها اجازه رفتن به ابگیر را بدهید . غاز ها معمولا در هر کلاچ 12 تا 15 تخم می گذارند .با راهکار هایی همانند انتخاب ژنتیکی , نور مصنوعی و بهبود تغذیه آنها , می توان تعداد تخم ها را افزایش داد همان گونه که در برخی از کشور های صنعتی و یا نیمه صنعتی انجام می شود برخلاف کشور ما ( متاسفانه ) .

نور مصنوعی نیز می تواند به شروع زود تر تخمگذاری غاز ها کمک کرده و پایداری این تخم گذاری را نیز افزایش دهد . برای کاهش تعداد تخم های شکسته و کثیف و برای جلوگیری از گم شدن تخم ها , لانه های تخم گذاری را در آشیانه غاز ها قرار دهید و غاز ها را تشویق به تخمگذاری در این لانه ها بکنید .کف این لانه ها باید از جنس کاه و یا تراشه چوب باشد . هر لانه تخمگذاری 50 * 50 سانتی متر برای 3 غاز ماده , در آشیانه قرار دهید .اگر از فضای باز بزرگی برای پرورش غاز استفاده می کنید بهتر است که لانه های تخمگذاری را در سراسر محوطه پخش کنید. پس از جمع آوری تخم از لانه ها آنها را باید ضد عفونی و سپس ذخیره کرد . برای چگونگی ضد عفونی تخم غاز

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ذخیره سازی تخم ها باید به گونه ایی باشد که در دمای 15 تا 18 درجه سانتی گراد نگهداری شود .در صورتی که بیش از 2 تا 3 روز می خواهید نگهداری کنید انها را باید هر روز دست کم 3 بار با زاویه 45 درجه چرخش دهید .رطوبت اتاق نگهداری نیز باید در حدود 75 تا 85 دصد باشد . همچنین تهویه مطلوبی نیز باید صورت گیرد . به یاد داشته باشید که تخم را باید به دور از مواد شیمیایی و افت کش ها و سموم مختلف و از این گونه موادها نگهداری کنید . بهتر است تخم ها را بیش از 5 روز نگهداری نکنید , اما می توانید تا 7 روز نیز تخم ها را نگه داشته باشید و هرگز بیش از هفت روز نگهداری نکنید . در صورتی که کمتر از 3 روز نگهداری بکنید بسیار عالی و ایده ال هست .

لینک به دیدگاه

توجه : در صورتی که بخواهید تخم های غاز را 5 تا 7 روز نگهداری کنید اما مقدار دما و رطوبت محیط و چرخش و تهویه تخم ها را رعایت نکنید ,باروری تخم ها کاهش می یابد.

لینک به دیدگاه

از تخم های زیر برای جوجه کشی استفاده نکنید

 

تخم های گرد ؛ این گونه تخم ها درصد باروری شان کمتر می باشد . تخم هایی که به مدت طولانی نگهداری شده است ؛ تخم های بیش از اندازه کوچک و یا بیش از اندازه بزرگ ؛ تخم هایی را که برای جوجه کشی کردن با دستگاه جوجه کشی انتخاب می کنید , ورزن آنها بین 140 تا 200 گرم باید باشد . تخم های کثیف ؛ این گونه تخم ها علاوه بر اینکه خودشان منبع آلودگی هستند با پخش کردن آلودگی درون دستگاه سبب از بین رفتن سایر تخم ها شده و همچنین به دلیل فعالیت باکتری های نفوذ کرده به درون تخم , تولید گاز های سمی می کنند. توجه داشته باشید که پوسته تخم ها نه زیاد نازک و نه زیاد ضخیم باشد. Hatching_and_keeping_pilgrim_goslings_pdf_Adobe_Reader.bmp

لینک به دیدگاه

جوجه کشی طبیعی در غاز ها :

 

تخم هایی که جمع آوری شده اند را می توانید در زیر پرندگانی کرچ شده گذاشت . در زیر یک مرغ کرچ شده 4 تا 6 تخم غاز می توان قرار داد . همچنین در زیر اردک کرچ شده میان 8 تا 10 تخم و در زیر بوقلمون کرچ شده نیز 10 تا 14 تخم غاز می توانید قرار دهید .توجه داشته باشید که بیش از ظرفیت و اندازه پرنده کرچ نباید در زیر آن تخم قرار دهید .پرنده کرچ شده را روزی یک بار به مدت 15 تا 20 دقیقه برای آب و غذا دادن از روی تخم بلند کنید . بهتر است در هنگامی که پرنده برای غذا خوردن روی تخم ها نیست , بر روی تخم ها به صورت اسپری و مه پاش و بسیار نازک اندکی آب بر روی تخم ها اسپری کنید . این کار به خنک شدن تخم ها و تامین رطوبت تخم ها کمک کرده و سبب می شود که تعداد تخم های بیشتری تبدیل به جوجه غاز شوند .البته اگر از اردک کرچ و یا غاز کرچ شده به عنوان مادر استفاده می کنید و آنها اگر در هنگام آب خوردن , پر های خود را خیس بکنند نیازی به اسپری کردن نمی باشد .اسپری کردن بر روی تخم ها را از روز 15 جوجه کشی آغاز کنید . در روز 10 جوجه کشی نیز می توانید عمل نطفه سنجی ( کندلینک ) را انجام بدهید .برای این کار در تاریکی با یک نطفه سنج می توانید تخم ها را بررسی کنید .هر چند که به دلیل ضخامت بیشتر تخم غاز نسبت به تخم مرغ این کار اندکی سخت تر می باشد .

لینک به دیدگاه

جوجه کشی غاز با ماشین جوجه کشی :

 

جز در مواردی که دستگاه های جوجه کشی به درستی مدیریت می شوند , تخم غاز به خوبی در ماشین جوجه کشی تبدیل به جوجه نمی شود . جوجه آوری تخم ها اغلب بهتر از 40 % تخم ها نخواهد بود , حتی اگر باروری در حدود 90 % باشد .دلیل آن هم مدیریت ضعیف جوجه کشی می باشد . دمای درون دستگاه جوجه کشی به طور ثابت در دوره ستر , 37/5 درجه سانتی گراد باید باشد .این دما در دوره هچر ( 2 تا 4 روز پایانی جوجه کشی ) باید 37 درجه سانتی گراد باشد . دستگاه هایی جوجه کشی که سرعت هوای درون آن کمتر از دستگاه هایی که سرعت جریان باد در آن بیشتر است , بهتر بوده چرا که سرعت تبخیر رطوبت از سطح تخم ها مناسب تر می باشد .توجه داشته باشید که سرعت کمتر نیز ممکن است باعث اختلاف دمایی در نقاط مختلف دستگاه شود .در کل اگر دمای ماشین های جوجه کشی به 42 درجه برسد , پس از 2 تا 3 ساعت همه جنین های درون تخم از بین می روند . رطوبت دستگاه نیز در دوره ستر باید 60 تا 65 درصد باشد و در دوره هچر باید به 75 تا 80 درصد برسد . بسیاری از دستگا های جوجه کشی دارای رطوبت سنج نیستند .از این رو بهتر است در چنین دستگاه هایی , جوجه کشی از تخم غاز را انجام ندهید اگر چه اگر تجربه زیادی در جوجه کشی دارید و می توانید رطوبت درون دستگاه را به خوبی تامین کنید مشکلی نیست . اما باید پذیرفت که در چنین دستگاه هایی قرار دادن تخم غاز یک ریسک می باشد .

لینک به دیدگاه

چرخش :

 

چرخش برای تخم غاز برخلاف تخم مرغ و یا بلدرچین به جای زاویه 90 درجه باید به صورت زاویه 180 درجه چرخش داشته باشد . راکها بهتر است که به صورتی باشند که تخم های غاز را به پهلو و به صورت افقی در آن خوابانید و با زاویه 180 درجه چرخش یابد . این کار سبب بهبود جوجه آوری تخم های غاز می شود . اگر چه این بدان معنی نیست که اگر با زاویه 90 درجه چرخش انجام شود هیچ تخمی تبدیل به جوجه نمی شود بلکه این کار سبب بهبود جوجه آوری می شود. پژوهشی در سال 2000 در کشور فرانسه انجام شده که بر اساس ان بهتر است تخم ها به صورت افقی بر روی راک ها قرار بگیرند . تعداد دفعات چرخش در هر روز باید دستکم 4 بار در روز باشد و کمتر از این مقدار نباشد . اما بهتر است هر یک ساعت یک بار چرخش انجام شود .سرعت چرخش هم تا جایی که می توانید کم باشد .

لینک به دیدگاه

نکته :

 

اگر همه دستگاه را پر از تخم نمی کنید , بهتر است انها را به صورت پراکنده در سرتا سر دستگاه پخش نمایید . در صورتی که دستگاه با ظرفیت کمتر از 60 % کار می کند بهتر است دمای دستگاه را 0/2 درجه سانتیگراد بالاتر ببرید .

 

 

تهویه :

 

تهویه برای تخم های غاز بیشتر از مقداری است که برای تخم مرغ در نظر گرفته می شود .توجه داشته باشید که ایا دستگاه شما از نظر تهویه به خوبه کار می کند و یا خیر .

 

 

سرد کردن تخم های غاز :

 

شما باید علاوه بر کارهایی که در بالا و همچنین در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
گفته شده است باید تخم های غاز را با یک مدیریت درست سرد کنید .

لینک به دیدگاه

شیوه سرد کردن تخم های غاز :

 

سرد کردن تخم ها چند راه دارد ,که ما تا جایی که بتوانیم توضیح می دهیم .

از روز 15 جوجه کشی باید هر روز به مدت 15 تا 10 دقیقه تخم ها ی درون دستگاه جوجه کشی را سرد نمایید .بهتر است تخم ها و یا راک را بیرون نیاورید چرا که احتمال ضربه خوردن و یا شکستن تخم ها وجود درد .شما تنها کافیست که ماشین جوجه کشی را خاموش نمایید .و در دستگاه را کامل باز کنید. دمای محیط اتاق نیز در این مدت باید 18 تا 21 درجه سانتی گراد باشد . از روز 15 به بعد بهتر است در این فرصت 15 تا 10 دقیقه ایی با یک اسپری کننده که اب را به صورت پودری و مه آلود بخش می کند ( توجه داشته باشید که نباید به صورت قطره آب را بیرون بفرستد و تا جایی که می توانید آب را به صورت پودر و مه درآورید ) به صورت نازک و نرم و اهسته و آرام و غیر مستقیم بر روی تخم ها آب را به صورت مه و پودر بخش کنید . آب نیز به صورت ولرم ( حدود 37/5 تا 37 درجه سانتی گراد )بوده و دمای آن نیز بیش از 37/5 درجه نباید باشد.پس از 10 تا 15 دقیقه درب دستگاه را ببندید .توجه داشته باشید که اگر دستگاه شما فن اظطراری و یا سیستم سرد کننده اظطراری را ندارد , مراقب بوده که دما پس از این کار شما یکهو بالا نرفته و به تخم ها آسیب نرساند . عده ایی معتقدند که از پایان هفته دوم باید فرایند سرد کردن تخم ها انجام شود . به این ترتیب که در هفته دوم 5 تا 7 دقیقه به صورت روزانه تخم ها را سرد بکنید و در هفته سوم 8 تا 10 دقیقه به صورت روزانه و در هفته چهارم 12 تا 15 دقیقه تا پایان دوره ستر و به صورت روزانه تخم ها باید سرد شوند. توجه داشته باشید که در این شیوه هم همانند شیوه بالا باید دمای اتاق 18 تا 21 درجه باشد تا تخم ها بتوانند سرد شوند , و اسپری نیز همان شیوه که در بالا نوشته شده است باید به صورت روزانه انجام شود . در دوره هچر نیازی به سرد کردن و اسپری کردن تخم ها نیست و نبایستی این دو کار را انجام داد. goosegg_001.jpg

لینک به دیدگاه

هچر :

 

هر گاه 1% تا 2 % تخم ها شروع به ترک برداشتن و شکستن تخم ها کرده اند زمان فرستادن تخم به مرحله هچر می باشد که معمولا 2 تا 4 روز طول می کشد . در زمان هچر دمای ماشین جوجه کشی را در ابتدا به 37 درجه و رطوبت را به 80 % برسانید . پس از انکه , در امدن جوجه های درون تخم های دستگاه به اوج خود رسید , دما را به 36/8 درجه سانتیگراد و رطوبت را به 70 درصد برسانید . پس از حدود 6 ساعت از در امدن جوجه ها از تخم , پر های جوجه غاز ها خشک شده و در این زمان باید جوجه غاز ها را از دستگاه بیرون بیاورید و به جایی که از پیش آماده کرده اید بفرستید . توجه داشته باشید که دائم نباید در ماشین جوجه کشی را تند تند باز کنید این کار به جنین غاز آسیب می رساند ( به ویژه در دوره هچری ). در دوره هچر هوادهی باید افزایش یافته و چرخش کاملا متوقف شود و تخم غاز باید درون سبد هچر قرار گیرد. هنگامی که تخم غاز شروع به شکستن می کند نباید به جوجه ها در شکستن تخم ها کمک کنید چرا که این کار شما برای جنین کشنده می باشد .البته این مسئله زمانی صدق می کندکه غازهای تخمگذار کمبودهای تغذیه ایی نداشته باشند از این رو بهتر است به غاز های تخمگذار خود به طور روزانه مولتی ویتامین و مواد معدنی به اندازه کافی به درون آبخوری و یا به صورت مخلوط با دان اضافه شود .درکل بهتر است 2 هفته ماده به شروع تخم گذاری از جیره غاز های تخم گذار برای تغذیه آنها استفاده کنید.

لینک به دیدگاه

[TABLE=width: 100%, align: right]

[TR]

[TD=colspan: 2]نطفه سنجی : تخم های غاز را می توان در بین روز های 8 تا 10 جوجه کشی با نطفه سنج بررسی کرد .اگر چه پوسته تخم های غاز ضخیم تر از پوسته تخم مرغ بوده و کار را اندکی مشکل تر می کند .همچنین در روز های 14 و 21 جوجه کشی نیز بایداین کار انجام شود . تخم های جنین مرده و یا بدون نطفه از دستگاه و یا زیر پرنده کرچ شده باید در آورده شود . [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left]


[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left] مدیر سایت [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: left]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

 

 

 

 

 

[TABLE]

[TR]

[TD] نام : [/TD]

[TD=align: right] [/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] ایمیل : [/TD]

[TD=align: right] [/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] پیام : [/TD]

[TD=align: right] [TABLE=class: mceLayout, width: 339]

[TR=class: mceFirst]

[TD=class: mceToolbar mceLeft mceLast][TABLE=class: mceToolbar mceToolbarRow1 Enabled]

[TR]

[TD=class: mceToolbarStart mceToolbarStartButton mceFirst]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][TABLE=class: mceListBox mceListBoxEnabled mce_styleselect]

[TR]

[TD=class: mceFirst]Styles[/TD]

[TD=class: mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][TABLE=class: mceListBox mceListBoxEnabled mce_formatselect]

[TR]

[TD=class: mceFirst]Paragraph[/TD]

[TD=class: mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][TABLE=class: mceListBox mceListBoxEnabled mce_fontselect]

[TR]

[TD=class: mceFirst]Font family[/TD]

[TD=class: mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD][TABLE=class: mceListBox mceListBoxEnabled mce_fontsizeselect]

[TR]

[TD=class: mceFirst]Font size[/TD]

[TD=class: mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=class: mceToolbarEnd mceToolbarEndListBox mceLast][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: mceToolbar mceToolbarRow2 Enabled]

[TR]

[TD=class: mceToolbarStart mceToolbarStartButton mceFirst]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][TABLE=class: mceSplitButton mceSplitButtonEnabled mce_forecolor]

[TR]

[TD=class: mceFirst]

[/TD]

[TD=class: mceLast][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[/TD]

[TD][TABLE=class: mceSplitButton mceSplitButtonEnabled mce_backcolor]

[TR]

[TD=class: mceFirst]

[/TD]

[TD=class: mceLast][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[/TD]

[TD=class: mceToolbarEnd mceToolbarEndButton mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: mceToolbar mceToolbarRow3 Enabled]

[TR]

[TD=class: mceToolbarStart mceToolbarStartButton mceFirst]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD=class: mceToolbarEnd mceToolbarEndButton mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: mceToolbar mceToolbarRow4 Enabled]

[TR]

[TD=class: mceToolbarStart mceToolbarStartButton mceFirst]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD=class: mceToolbarEnd mceLast]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: mceIframeContainer mceFirst mceLast][/TD]

[/TR]

[TR=class: mceLast]

[TD=class: mceStatusbar mceFirst]Path: p

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [/TD]

[TD=align: center] securityPic.aspx [/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3, align: center] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3, align: center]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3, align: center]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 3, align: center]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

روز 2 : بلاستودرم بدون جنین : در یک تخم بارور غاز , حلقه خونی نشان می دهد که جنین مرده است که این جنین احتمالا غیر طبیعی بوده ( پس از 48 ساعت از آغاز جوجه کشی )

 

%D8%B1%D9%88%D8%B2-2.jpg

لینک به دیدگاه

روز چهارم : یک جنین کوچک در مرکز زرده قرار گرفته , با مجرای ویتلین برجسته {مجرای زرده ایی } ( پس از 86 ساعت از جوجه کشی ) . سر نیز به وجود آمده است .

 

4_b2150.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...