رفتن به مطلب

شبیه سازی اثر هم‌پوشانی سوپاپها روی عملکرد موتور


ارسال های توصیه شده

[FONT=Tahoma]سلام دوستان عزیز[/FONT]
[FONT=Tahoma]من دارم روی تاثیر تایمینگ روی راندمان موتور کار میکنم.[/FONT]
[FONT=Tahoma]همونطور که میدونید EVC رو زیاد کردن (تاخیر بسته شدن سوپاپ دود) هم یه پارا متری هست که تاثیرگذاره ولی خوب اگه زیادتر از حد باشه هم مضره[/FONT]
[FONT=Tahoma]من توی زمانهای 5,10.15,20ATDC شبیه سازی صفربعدی کردم و همین رو واسه IVO هم انجام دادم. انتظارم به این بود که بعد از 10ATDC تو سوپاپ دود و بیشتر از 15BTDC تو سوپاپ هوا راندمان افت کنه ولی نکرد.[/FONT]
[FONT=Tahoma]فرض رو بر این گذاشتم که احتمالا این افتها در زمانهای بالاتر رخ میده و اینهایی که من میگیرم بهبود شرایط رو نشون میده[/FONT]
[FONT=Tahoma]ولی[/FONT]
[FONT=Tahoma]توی EVC به مشکل خوردم. همون اول و در مقایسه با حالت پایه بدون همپوشانی راندمان بالاتر از 5 درجه تاخیر میشه و بعد رشد رو دارم.[/FONT]
[FONT=Tahoma]از طرفی رشد راندمان با گشتاور و توان معکوسه یعنی یک طرف افزایش راندمان دارم و یک طرف کاهش توان و گشتاور، یا بر عکس!!!![/FONT]
[FONT=Tahoma]موندم چرا اینطور شده؟؟؟؟؟[/FONT]
[FONT=Tahoma]اگه مطلبی چیزی دارید ممنون میشم!!!!![/FONT]
[FONT=Tahoma]صفر بعدی رو با Avl Boost و سه بعدی رو با AVL FIRE انجام دادم.
[email]saeedvajdi@YAHOO.com[/email][/FONT]

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...