Imaaan 17059 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 شهریور، ۱۳۹۳ حتما شما نیز شنیدهاید که مایکروسافت در هفتهای که گذشت، ۱۵۰۰ نرم افزار را از روی بازار نرم افزارهای ویندوز و ویندوز فون پاکسازی کرد. این حرکت برای یک بازار نرم افزاری که در آغاز راه خود است و حجم اندکی از نرم افزار را بر روی خود دارد، ریسک بزرگی دارد؛ اما چرا مایکروسافت به این ریسک بزرگ تن داد؟ حتما شما نیز شنیدهاید که مایکروسافت در هفتهای که گذشت، ۱۵۰۰ نرم افزار را از روی بازار نرم افزارهای ویندوز و ویندوز فون پاکسازی کرد. این حرکت برای یک بازار نرم افزاری که در آغاز راه خود است و حجم اندکی از نرم افزار را بر روی خود دارد، ریسک بزرگی دارد؛ اما چرا مایکروسافت به این ریسک بزرگ تن داد؟ به گزارش «تابناک»، مایکروسافت در هفته گذشته اقدام به پاکسازی و محو ۱۵۰۰ App از روی Store کرد. برنامههایی که شهرت و محبوبیت سیستم عاملهای دسکتاپ و موبایل مایکروسافت را به مخاطره میانداختند. همچنین تغییراتی را در شرایط Certificate نرم افزارهایی که قرار است بر روی Store قرار بگیرند، ایجاد کرده است که از مشکلات احتمالی در آینده پرهیز شود. این موضوع هنگامی مهم دانسته میشود که در نظر آوریم Store ویندوز هنوز در روزهای ابتدایی خود است و تعداد Appها بر روی این بازار به شدت نسبت به رقبای دیگر محدود است. در نتیجه حذف ۱۵۰۰ ابزار به معنی محدود کردن بیشتر این بازار نیز هست. اما چرا مایکروسافت به چنین ریسکی تن داده است؟ پاسخ یک چیز است: مایکروسافت از تجربیات گوگل و اپل به خوبی استفاده میکند تا این بازار تازه پا مطمئن، با ثبات و آینده دار باشد. کافی است به یاد آوریم که به تازگی گزارشی از یک گروه پژوهشگر امنیت سایبری منتشر شد که طی آن عنوان شد از هر ده برنامه اندروید، حدود ۷ تا ۹ مورد بدافزار بوده یا ظرفیت رفتارهای پرخطر را دارا هستند. این موضوع را در خصوص افزونههای گوگل کروم نیز دیدهایم. در واقع نبود نظارت دقیق گوگل بر بازار بزرگ نرم افزارهای خود به بهای افزایش هرچه بیشتر ابزارهای موجود منجر به آن شده که جنس بنجل و حتی خطرناک در این بازار زیاد باشد! صرف نظر از این، اقدام مایکروسافت بیش از همه در راستای ایجاد سهولت برای کاربران در یافتن ابزارهای مورد نظر به روشی شفاف و مطمئن است. این شرکت در گزارشی که درباره این اقدام خود در وبلاگ ویندوز منتشر کرده است – اینجا – اشاره کرده که رهیافت ما همواره بر ایجاد سیاستهای قوی اما شفاف در خصوص ابزارهای بازار بوده است... ما از بازخوردهایی که توسط کاربران به دست آمده سیاست های جدید در خصوص Certificateهای Appها را تدوین کردیم. مایکروسافت در رویکرد جدید خود سه سیاست جدید را در دستور کار قرار داده است؛ نامگذاری: نام ابزار باید دقیقا و کامل و شفاف بیانگر کارکرد و استفاده ابزار باشد. طبقه بندی: طبقه بندی ابزار باید مطابق با کارکرد و هدف ابزار باشد. آیکون: آیکون ابزار باید کاملا متفاوت با آیکون سایر ابزارها بوده تا به سادگی قابل تشخیص باشد این سیاستها از این پس برای همه ابزارهای موجود روی Store و همه ابزارهایی که از این پس به آن اضافه میشوند چه در خود ویندوز و چه در ویندوز فون اجرا میشود. در واقع مایکروسافت اکنون تنها به دنبال افزایش ابزارهای موجود بر روی بازار خود نیست. بلکه در عین حال به کیفیت و اطمینان نرم افزارها نیز فکر میکند؛ به این معنا که بازار نرم افزارهای مایکروسافت در آینده، یک بازار کاملا شفاف، صادق و با کمترین ریسک بد افزاری در مقایسه با رقبای خود خواهد بود. این یکی از نکات اساسی در رقابت مایکروسافت با غولی مانند گوگل است که اکنون به شدت سهم بازار را با خدمات خود به دست آورده است. مایکروسافت به خوبی میداند رقابت با گوگل و حتی اپل در این عرصه بسیار دشوار است و از هم اکنون میخواهد مطمئن وارد این حوزه شده و از تجربیات رقبای خود بهترین استفاده را ببرد. منبع: برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده