رفتن به مطلب

رندرینگ با Twilight


ارسال های توصیه شده

rh1g8ch8rwz35llqng.jpg

 

این آموزش به شما یاد میده که چطوری با موتور رندر Twilight از یک صحنه داخلی رندر بگیرید.

 

dzt8d2q0bthe8v0q8v5.jpg

 

گام اول: تنظیمات صحنه

در ابتدا من صحنه ام رو که شامل دیوارها و سقف ها و مبلمان و وسایل دکوری میشه رو توی اسکچاپ آماده کردم. از اونجایی که خودم وقت زیادی برای مدلینگ آبجکت ها ندارم یک آرشیو تقریبا 600 گیگابایتی از این آبجکت هارو از سایت Archive3d جمع کردم و توی کارهام از اونا استفاده میکنم.

 

ye4m5pba4hhyrp5nl.jpg

 

گام دوم : زاویه دید و سایه

توی اسکچاپ، من دوربین رو جایی که میخواستم تنظیم کردم و سایه رو هم تنظیم کردم. تنظیم سایه توی صحنه برای روح دادن به اون خیلی مهمه. Twilight هم توی رندرگیری از نوری که توی اسکچاپ تنظیم شده استفاده میکنه.

 

o043oh62iala6mgdo3nz.jpg

 

گام سوم: ویرایش متریال ها

موتور Twilight خیلی ملموس و قابل فهمه و خیلی راحت میشه با اون کار کرد. من فکر میکنم در برابر دیگر موتورهای رندر توایلایت یک محیط خیلی آسون برای کار کردن داره.

من همیشه از رندر progressive پیش فرض استفاده میکنم (easy 9 or 10) . اگر شما میخواین متریال هاتون بازتاب بیشتری داشته باشن مقدار Shininess رو از 15000 به 85000 ببرین.

 

vvtw53d5knjvxybyyuz.jpg

 

برای متریالهای کف که سرامیک هستن مقدار Shininess رو روی 85000 تنظیم کردم.

برای متریال های چرمی من همیشه از تمپلیت plastic satin استفاده میکنم.

متریال صندلی هم Plastic Shiny هستش که مقدار Shininess اون 15000 هستش.

 

jcko6jpkvvwibmcn9y7.jpg

 

گام چهارم: ویرایش نور

این خیلی مهمه که همیشه پارامتر Shadow رو روی 4 یا 5 تنظیم کنین، به نظر من هم سرعت رندر بالا میره و هم سایه های توی کار واقعی تر جلوه میکنن.

توی این صحنه من از یک HDRI برای نورپردازی آسمان و پس زمینه استفاده کردم. برای اینکار Sky Probe رو انتخاب کردم و HDRI ام رو انتخاب کردم.

 

800ua42kz9628qf666s.jpg

لینک به دیدگاه

گام پنجم: رندرینگ

همونطور که قبلا هم گفتم من از تنظیمات پیش فرض easy preset9 استفاده میکنم مگر اینکه به رفلکشن بیشتری نیاز داشته باشم در اینصورت از 10 استفاده میکنم.

اندازه رندر هم 1400px تنظیم میکنم و گزینه Fit to view proportion رو هم انتخاب میکنم.

 

fi7d97ktbg06auv27ei9.jpg

 

اگر لازم شد که camera Exposure Level و Gamma Adjustment رو هم تنظیم کنیم اونارو روی 1.500 میزارم.

 

8btrq4fdbotrx6igztwx.jpg

 

و در آخر روی Render کلیک میکنم.

گام ششم: پست پروسس

بعد از گذشت یک شب اولین رندر من بدست اومد!! لازمه بگم که سیستم من خیلی قدیمیه ممکنه شما همین نتیجه رو با یه سیستم خوب طی 2 ساعت بگیرید. حالا تصویر رو ذخیره میکنم و اماده میشم برای یک پست پروداکشن خیلی سریع!

برای کارم من فکر میکنم نیازی به فتوشاپ نیست چون فتوشاپ استفاده زیادش باعث نابودی رندر میشه!

 

yvz5w68gyxtd7av0kyfg.jpg

 

گام هفتم: بخش دوم پست پروسس

من همیشه نویزهای توی کارم رو با Neat Image از بین میبرم.این یه نرم افزار مجانی و خیلی مفید برای ویرایش تصاویره! روی Noise filter setting کلیک میکنم یک preview به من نشون میده تنظیمات خاصی رو دستکاری نمیکنم ( چون بنظرم برای کار من همین خوبه).

 

30vpai0433nhs3rrv3x1.jpg

 

بعد روی Output Image و بعد Preview و بعد Save output image کلیک میکنم.

 

o5ii029sg8kkaw4deanb.jpg

 

 

 

گام هشتم: ویرایش نهایی تصویر

برای ویرایش تصاویرم من همیشه از ACDSee Pro استفاده میکنم. یه نرم افزار ارزون و قدرتمنده!

روی تصویر رایت کلیک میکنم و شروع به پروسس کردن تصویر با ACDSee میکنم. پست پروسس من فقط شامل زیاد کردن کنتراست ها و exposure (مربوط به روشنایی تصویر) و سرد کردن کار هستش cool temperature slider.

 

6ngton7c0sk8gq9lrkh6.jpg

 

و اینجا شما میتونید نتیجه کار رو ببینید.

 

 

ممنون برای اینکه این آموزش رو خوندید.:icon_gol:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

pass : noandishaan.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...