masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 7 مرداد، ۱۳۹۳ به این میگن خبر ممنون سلامت ممنون خواهش میکنم.. 2 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 مرداد، ۱۳۹۳ خوب بچه ها خبر بعدی رو من میزارم در مورد خودرو هستش نظرتون چیه درین مورد تراز: مقايسه خروجي صنعت خودروي ايران بهعنوان صنعتي چهل و هفت ساله، با برخي خودروسازان آسیایی كه بعضا جوانتر از خودروسازي کشورمان هستند، سالها است مورد بحث مردم و مسوولان است. به گزارش برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام به نقل از دنیای اقتصاد، صنعت خودروي ايران در حالي پنجمين دهه از حيات خود را ميگذراند كه در طول اين زمان شرايط متفاوتي را پشت سر گذاشته است. طي زمان ياد شده، بيشترين چشمداشت مشتريان از اين صنعت تحويل خودروي مناسب پس از ماهها انتظار در صف خريد بوده است. اين انتظار براي تحويل خودرويي با امكانات ابتدايي، با ظهور خودروسازاني از آسيا كه توانستند بازار خودروي دنيا را تحتتاثير خود قرار بدهند تغيير يافت و مطالبات مشتريان به كيفيت و تنوع خودروهاي توليدي نيز معطوف شد. بنابراین ميتوان گفت در سالهايي كه صنعت خودرو ايران در حال پيدا كردن خود بود، خودروسازان نوظهور آسيايي با پيشرفتي چشمگير براي محصولات خود در بازارهاي جهاني سهمي پيدا كرده بودند و همين موضوع هم آغازگر مقايسهها ميان صنعت خودرو ايران و اين دست خودروسازان شد. عمده مقايسههايي كه ميان محصولات توليد شده در صنعت خودرو كشورمان با خودروهاي توليد شده در كشورهايي مانند چين، كره جنوبي يا همسايه شمال غربي ايران انجام ميشود، حول محورهايي مانند كيفيت، تنوع، پيشرفت سريع در توليد خودرو با تكيه به تكنولوژي روز دنيا، قيمت پايين و مسائلي مانند اينها خلاصه ميشود. به عقيده كارشناسان ريشه انجام چنين مقايسههايي از سوي مشتريان يا برخي مسوولان به كيفيت نامطلوب توليدات خودروسازان، قديمي بودن آنها، قیمت بالا و باز شدن ديد مشتريان بازار خودرو كشور نسبت به تكنولوژيهاي روز دنيا در توليد خودرو بازميگردد. صنعت خودرو در برخی از کشورهای آسیایی به سرعت در حال رشد است و خودروسازان در اين كشورها با سرعتي زياد در حال دستيابي به تكنولوژيهاي جديد در توليد خودرو هستند، اما واقعيتي كه از نظر كارشناسان در رابطه با صنعت خودرو كشورمان وجود دارد اين است كه آنها پس از گذشت سالها نتوانستهاند خود را با سرعت رشد تكنولوژي توليد در دنيا وفق دهند و به نوعي از تحولات نوين خودروسازي جا ماندهاند. حال این سوال مطرح است که با توجه به رشد صنعت خودرو در آسيا، میتوان خودروسازی کشورمان را با صنايع خودروسازي در اين قاره به صورت منطقي مورد مقايسه قرار داد؟ كارشناسان در پاسخ به اين سوال عقيده دارند اصولا هر مقايسهاي در رابطه با اين موضوع، اگر قصد دقيق شدن در جزئيات را داشته باشد نادرست خواهد بود؛ زيرا شرايط هیچ کشوری شبيه به ديگري نيست. به عقيده كارشناسان براي انجام مقايسهاي منطقيتر در رابطه با موضوعي مانند صنعت خودرو، ميتوان بر كليات تكيه كرد و با توجه به شرايط عمومي به مقايسه پرداخت؛ اما لازمه انجام چنين مقايسهاي هم در نظر گرفتن شباهتها و تفاوتها است. در شرايط دشوار كار كردهايم مشاور انجمن خودروسازان، يكي از مخالفان مقايسه خودروسازي در ايران با خودروسازان نوظهوري است كه در كشورهايي مانند چين مشغول فعاليتاند. داوود ميرخاني رشتي عقيده دارد براي انجام مقايسهاي صحيح ميان خودروسازي ايران و ديگر كشورها، نياز است از زواياي مختلف به اين موضوع نگاه شود تا مقايسه انجام شده همهجانبه و جامع باشد نه يك طرفه. ميرخاني به خبرنگار «دنياي اقتصاد» ميگويد: اگر ميخواهيم مقايسهاي ميان خودروسازي ايران و مثلا چين انجام دهيم بهتر است شرايط سياسي و اقتصادي اين دو كشور را هم بايكديگر مقايسه كنيم. مديرعامل سابق ايرانخودرو شكوفايي چين در خودروسازي را مديون حركت اين كشور به سمت اقتصاد آزاد ميداند و ميگويد: چين با پيش گرفتن خطمشي اقتصاد آزاد توانست سرمايهگذاران خارجي را در تمام صنايع خصوصا صنعت قطعه و خودرو به خود جذب كند و پس از مدتي هم دانش فني توليد خودرو را از آنها به دست آورد. از نگاه ميرخاني رشتي با وجود حركت بسياري از كشورها به سمت اقتصاد آزاد و تجربههاي خوبي كه در اين رابطه وجود دارد، همچنان ۸۰ درصد از اقتصاد كشور ما در دست دولت است. در چنين اقتصادي، مديران در صنعتي مانند خودرو به صورت مستقيم از سوي دولت انتخاب ميشوند در نتیجه انجام مقايسه ميان اين مدل از خودروسازي و مدلي كه در دنيا جريان دارد از نگاه ميرخاني اشتباه است. تركيه، بهعنوان همسايه ايران و كشوري كه كمي ديرتر از ايران وارد چرخه خودروسازي شد، در حال حاضر به دليل وجود شركايي از اروپا و آمريكا، از نظر كيفي در سطح بالاتري از كشورمان قرار دارد. هرچند تيراژ توليد در ايران تا پيش از بحران توليد بيشتر از تركيه بود، اما بر اساس آمار توليد خودرو در سال ۲۰۱۳ تركيه از نظر تيراژ توليد هم از ايران پيشي گرفت. طي سال ۲۰۱۳ تركيه با توليد يك ميليون و ۱۲۵ هزار خودرو، چهار سكو بالاتر از ايران با توليد ششصد و ۲۶ هزار دستگاهي قرار گرفت. ميرخاني در رابطه با تركيه نيز بهعنوان كشوري كه هر از گاهي كيفيت محصولات توليدي آن با ايران مقايسه ميشود ميگويد: تركيه زماني كه آغاز به كار كرد براي سرمايهگذاران خارجي فرش قرمز پهن كرد و قطعهسازان و خودروسازان بزرگ دنيا در اين كشور سرمايهگذاري كردند، در نتيجه حالا صنعتگران ترك در زمينه توليد قطعه با قيمت و كيفيت مناسب بسيار جلوتر از قطعهسازان ايراني هستند. يك كارشناس مسائل اقتصادي نيز عقيده دارد پايههاي صنعت خودرو در تركيه به دليل همكاري با خودروسازان بزرگ دنيا نيرومندتر از ايران است. سعيد ليلاز در اين رابطه ميگويد: تركيه از نظر سياسي نيز هميشه جزو بلوك غرب بوده و همين موضوع هم كمك بزرگي به تركيه براي گذار به عصر صنعتي بود پس نميتوان شرايط ايران و تركيه را با يكديگر مقايسه كرد؛ زيرا كشور ما همواره به مستقل بودن اهميت داده است. در ادامه گفتوگو با ميرخاني رشتي، او شرايط كار در فضاي كسبوكار كشور را در دورههاي مختلف به شورهزار تشبيه ميكند و ميگويد: نميتوان رشد و باردهي درختي كه نور كافي و خاك مناسب دارد را با درختي كه از اين شرايط برخوردار نيست مقايسه كرد. ميرخاني عقيده دارد شرايط سياسي و اقتصادي كشورهايي كه خودروسازان نوظهور از آنها سر بر آوردهاند با شرايط كشورمان اصلا قابلمقايسه نيست. او ميگويد مديران خودروساز در ايران نه بيتجربهاند و نه بياستعداد، بلكه فضاي كسبوكار مناسب ندارند. او اين فضاي كسبوكار را براي سرمايهگذاران خارجي نيز مناسب نميداند. دولت، سدي پيش روي صنعت خودرو ايران بحث حمايت دولتها از خودروسازي و تاثيرگذاري بر رشد و بالندگي آنها موضوع مهمي در مقايسه صنعت خودرو ايران با ديگر خودروسازها است. همانطور كه كارشناسان پيش از اين اشاره كردند، دولتها با فراهم آوردن فضاي مناسب، رشد و شكوفايي را براي صنايع مختلف از جمله صنعت خودرو در كشورهايشان فراهم آوردند. دولتهاي مختلف در ايران نيز همواره حامي خودروسازان بودهاند، اما نكتهاي كه در رابطه با اين حمايتها بسيار مهم به نظر ميرسد اين است كه اين حمايتها نه تنها باعث رشد صنعت خودرو نشدهاند؛ بلكه باعث درجا زدن اين صنعت شدهاند. براي مثال در حالي كه كشوري مانند تركيه از سال ۲۰۰۸ به بعد، هزينههاي تحقيق و توسعه در صنعت خودروي كشورش را با معافيت ۱۰۰ درصدي همراه كرد و كشور چين نيز مانع از دخالت دولت در مسائل فروش خودرو با توجه به ايجاد زيرساختهاي مناسب و سياستگذاريهاي صحيح شد تا به اين واسطه مانع دلاليگري شود، دولتي بودن صنعت خودرو در ايران و وجود تعرفههاي بالا براي واردات، رقابتپذيري در صنعت خودرو را بيمعنا كرده است. يك اقتصاددان در اين رابطه عقيده دارد مهمترين مشكل صنعت خودروي ايران كه باعث جا ماندن آن از تكنولوژي روز دنيا در توليد خودرو شده است، رقابتي نبودن اين صنعت است. موسي غنينژاد مقايسه صنعت خودرو با خودروسازان كشورهاي ديگر را از اين نظر كه مقايسه بر سر يك محصول خاص است، درست ميداند، اما از نظر فضاي موجود براي كار، چنين مقايسهاي را نادرست ارزيابي ميكند. غنينژاد به «دنياي اقتصاد» ميگويد: بازار بستهاي كه هميشه از سوي دولت براي خودروسازان فراهم بوده، براي مدتها انگيزه توليد خودرو با كيفيت و رقابتي را از خودروسازان گرفت. او در ادامه عقيده دارد هنوز هم با وجود رشد واردات خودرو به كشور، خودروسازان نگراني بابت رقابت ندارند؛ زيرا خودروهاي وارداتي فعلي، از نظر قيمت و كلاس، در رده خودروهاي داخلي نيستند. غنينژاد در نهايت عقيده دارد ما هيچگاه فضاي باز اقتصادي را كه براي مثال در چين ايجاد شد براي توليدكنندگان فراهم نكرديم تا خودروسازان براي رشد خود تلاش كنند. ليلاز نيز در این زمینه ميگويد: ما هم در اعمال سياستهاي كلان اقتصادي و ارتباط با ساير كشورها خوب عمل نكردهايم و هم در سياستگذاري داخلي اشتباهات زيادي داشتهايم. اين كارشناس مسائل اقتصادي عقيده دارد در چنين شرايطي نميتوان با انجام مقايسههايي سطحي از خودروساز يا فعال اقتصادي كه عملا عوامل اجرايي هستند انتظار داشت مانند چيزي كه در دنيا مشاهده ميكنيم عمل كنند و سياستهاي دولت را ناديده گرفت. 2 لینک به دیدگاه
آریودخت 43941 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۳ معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده: غیرت دینی قالیباف تا به حال کجا رفته بود؟ معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به تفکیک جنسیتی کارمندان شهرداری، گفت: معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده در رابطه با تفکیک جنسیتی کارمندان شهرداری، گفت: «چرا پس از گذشت ۹ سال از شهرداری آقای قالیباف تفکیک جنسیتی اجرا شده است؟ تا به حال غیرت دینیاش کجا رفته بود؟ چرا در سه سال اخیر این طرح به اجرا درنیامده است؟ اینها پرسشهای موجود در جامعه است.» به گزارش «شرق»، شهیندخت مولاوردی در نشست هماندیشی با خبرنگاران حوزه زنان که روز یکشنبه در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: اگر به پرسشهای مطرح شده در زمینه بخشنامه تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران پاسخ داده شود میتوانیم به راهکارهایی دست یابیم. اگرچه ناهنجاریهایی ممکن است در روابط زنان و مردان وجود داشته باشد؛ اما نباید استثناها را به قاعده تبدیل کنیم. وی افزود: «اگر به پرسشهای مطرحشده در زمینه بخشنامه تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران پاسخ داده شود، میتوانیم به راهکارهایی دست یابیم. اگرچه ناهنجاریهایی ممکن است در روابط زنان و مردان وجود داشته باشد، اما نباید استثناها را به قاعده تبدیل کنیم.» معاون رییسجمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به موضعگیریهای خود در زمینه تفکیک جنسیتی، گفت: «در ابتدا مصاحبه کوتاهی داشتم و با انجام لابی، چند نفر از اعضای شورای شهر در این زمینه موضعگیری کردند. رییسجمهور نیز در شورای اداری استان چهارمحالوبختیاری صحبتهای خوبی در زمینه تفکیک جنسیتی کرده و تکلیف اعضای دولت را در این زمینه روشن کردهاند.» برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
آریودخت 43941 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 مرداد، ۱۳۹۳ آخر سر خیابونها رو هم جدا کنید. باشه؟ اصلن نه چه کاریه یه جنس رو منهدم کنید راحت شید خب 2 لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۳ [h=1]جزئیات قراردادهای جدید ایران و روسیه در آینده اعلام میشود/ تأکید ایران و چین بر افزایش میزان فاینانس[/h] رئیس دفتر رئیس جمهور درباره قراردادهای جدید تهاتر نفت و کالای ایران و روسیه گفت: جزئیات قراردادهای ایران و روسیه در آینده اعلام خواهد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام صبح امروز در حاشیه همایش بزرگ خروج از رکود در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به عزم برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای افزایش مناسبات و اثری که حسن روابط سیاسی در روابط اقتصادی دارد برای تفاهم در حوزه های مختلف که یکی از آنها هم می تواند نفت و گاز باشد تلاش می شود. وی افزود: هیأت های متعددی از دو کشور مذاکراتی داشتند و به نتایج خوبی هم دست یافتند و انشاالله این در همکاری و سرمایه گذاری های دو جانبه، فناوری و مبادلات اثر خواهد داشت. نهاوندیان افزود: جزئیات قراردادهای ایران و روسیه در آینده اعلام می شود. نهاوندیان همچنین درخصوص بسته خروج غیر تورمی از دولت نیز اظهارداشت: امروز لایحه ای در این رابطه به مجلس ارائه شد، برخی از مصوبات خروج از رکود دولت نیز به تصویب دولت رسیده و ظرف هفته های آتی به دستگاه های دولت ابلاغ و عملیاتی خواهد شد. مشاور رئیس جمهور ادامه داد: روند 3 و 4 ماهه آغاز سال در بخشی از بخش ها نشان از حرکت رو به رونق دارد و ما این را در برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام از بابت لاستیک می بینیم. وی ادامه داد: یعنی نشانه های هم افزایی برای خروج از رکود و آغاز رونق است. نهاوندیان افزود: یکی از اساسی ترین مشخصات بسته، افزایش توان بانک ها برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط است. نهاوندیان مهمترین ویژگی بسته را ایجاد رونق با اتکاء به مردم عنوان کرد و افزود: دولت در این رابطه وظیفه خود را بسترسازی تعریف کرده است؛ بر این اساس، دولت از خود شروع کرده و اقدام به پرداخت و تسویه بدهی های خود به بانک ها و شرکت های دولتی کرده است. وی افزود: به این ترتیب اگر دولت بار سنگین خود را کنار نگه دارد و فضا را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد بانک ها امکان تسهیلات دهی بیشتر به بخش خصوصی را پیدا می کنند که این امر اثر جدی برای خروج از رکود خواهد داشت. نهاوندیان درباره چگونگی و ارقام فاینانس چین در پروژه های ایران بدون اشاره به اعداد و ارقام گفت: خوشبختانه در گسترش روابطی که در دستور کار دو دولت است و سفر رئیس جمهور یکی از محورها همین بود، آنچه در گذشته بین دو کشور صحبت شده بود مربوط به گذشته بود اما الان در شرایط جدیدی قرار داریم. نهاوندیان ادامه داد: طرفین هم بر اینکه میزان فاینانس افزایش یابد با نگاه به شرایط جدید و اینکه دیگر کشورها بیش از گذشته علاقمند به حضور هستند در پروژه های ایران ورود کنند و یکی از راه های آن تامین فاینانس است این مقوله را دنبال می کنند. 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۳ بچه ها بیزحمت یه خبری که میزارید درموردش بحث بشه و گرنه تالار خبر داریم دوستان من منظورم ازین تاپیک بحث در مورد یه خبر روز هستش ممنونم از همکاریتون 2 لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۳ بچه ها بیزحمت یه خبری که میزارید درموردش بحث بشه و گرنه تالار خبر داریم دوستان من منظورم ازین تاپیک بحث در مورد یه خبر روز هستش ممنونم از همکاریتون منم همینو میگم.. مگه شما خبر بعدی رو نزاشته بودید درمورد خودرو.. من طبق خبرشما گذاشتم.. بازم اگه ایرا داره.. دیگه نمیزارم.. 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۳ منم همینو میگم.. مگه شما خبر بعدی رو نزاشته بودید درمورد خودرو.. من طبق خبرشما گذاشتم.. بازم اگه ایرا داره.. دیگه نمیزارم.. اختیار دارین شما گل سرسبد مایین گفتم بحث بشه در موردش یکم وقت روش بزاریم 1 لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 مرداد، ۱۳۹۳ اختیار دارین شما گل سرسبد مایین گفتم بحث بشه در موردش یکم وقت روش بزاریم عزیزمیی.... من هم داشتم امروز به این فکر میکردم... منتهی فکر کنم دوستان متوجه نشدن. باید درمورد چی بحث بشه.. من میگم شما یه پست بزنید تو همینجا بشه موضوع بحثمون.. حالت بخش بندی کتاب به چه صورته.. اونجوری بعد همه بچه ها منم تبلیغات این موضوع رو به عهده میگیرم.. به بچه ها برسونم که بیان درموردش موضوع مطلب .. حرف حدیثی دارن بزارن.. تا یه خبر نقد بشه تا چندتا خبر متفاوت و بی ربط.. بازم مرسی سهند عزیز.. 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ احمد دنیانور در گفتگو با برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ، با بیان اینکه بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیر تورمی از رکود تاثیری در روند تولید نخواهد داشت، گفت: متاسفانه به دلیل عدم استفاده از نظر تیم اجرایی بخش خصوصی در تدوین این گونه بسته ها، نمی توان انتظار بهبود روند تولید را داشت. عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور افزود: در این بسته کلیات و منویاتی توسط اقتصاددانان تهیه شده که جنبه عملی ندارد و تولید هم چنان در رکود باقی خواهد ماند. وی با تاکید بر اینکه به صورت دستوری نمی توان وضعیت تولید را بهبود بخشید، اظهار داشت: لازم است یک برنامه ریزی دقیق برای واکاوی مشکلات این حوزه همچون مشکل نقدینگی واحدها، صورت پذیرد. دنیانور ادامه داد: به عنوان مثال اعمال مشوق های مالیاتی که در این بسته مورد توجه قرار گرفته است زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که واحدها درآمدی داشته باشند تا با بهره مندی از این مشوق ها مسیر تولید خود را هموار کنند. وی با یادآوری اینکه تولید کشور وضعیت مناسبی ندارد، گفت: از 85 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی، سهم بخش تولید 10 هزار میلیارد تومان و سهم بخش بازرگانی و خدمات 75 هزار میلیارد تومان است. عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور ادامه داد: دولت ابتدا باید معوقات بانکی بخش تولید را از واحد خدمات و بازرگانی جدا کند سپس در پی رفع و استمهال این بدهی ها باشد. وی تصریح کرد: این در حالیست که در این بسته حمایتی دولت هیچ توجهی به این موضوع نکرده است. دنیانور تاکید کرد: در حالی که یک اصل پذیرفته شدن برای بخش تولید این است که " رفع معوقات بانکی از نان شب نیز واجب تر شده است"، چرا که حتی اگر دولت در پی اعطای وام به این بخش نیز باشد ابتدا باید شرکت ها را از گردونه معوقات خارج کند. وی در خصوص تعطیلی واحدهای تولیدی نیز اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون میزان تعطیلی واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است که این موضوع وضعیت نامناسب بخش تولید را نشان می دهد. 2 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ دیگه تولید نفسهای اخرو میکشه ...... به به بسیار عالی 1 لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ دیگه تولید نفسهای اخرو میکشه ......به به بسیار عالی یعنی چی؟ 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ صفحه قبلو بخون #30 میفهمی افزایش 25 درصدی تعطیلی واحدهای تولید نسبت به سال قبل لینک به دیدگاه
masi eng 47044 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ صفحه قبلو بخون #30 میفهمی افزایش 25 درصدی تعطیلی واحدهای تولید نسبت به سال قبل فکر کردم.. برای شما چنین اتفاقی افتاده 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ فکر کردم.. برای شما چنین اتفاقی افتاده یعنی چی یعنی برای کشور شما انطور نبوده گفتم تولید البته علتش یکی هم اینه واردات کشور نسبت به سال گذشته به لحاظ وزنی 44/79 درصد، ریالی 38/83 درصد و دلاری 33/58 درصد رشد داشته است. 1 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 15 شهریور، ۱۳۹۳ در چهار ماهه نخست سال جاری صادرات صنایع نساجی کشور افت 12 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل تجربه کرد در حالی که واردات محصولات این صنعت با رشد 8 درصدی مواجه شد. این نساجی کافیه یا بازم بگم در مورد صادرات زعفران هم بگم که کاهش 68 درصدی داره نسبت به سال قبل لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده