رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

نویسندگان : سیروس آقا نجفی،امیرحسین علی میرزایی

 

بررسی های نظری و تجربی متعددی در زمینه علم انتقال حرارت و شاخه های مختلف آن انجام شده است. اما موضوع انتقال حرارت در جوش استخری مورد بررسی کمتری قرار گرفته است. در این مقاله پارامترهایی که در جوش هسته ای مورد توجه است بررسی می شود.

مشش سطحی، لزجت سیال،آنتالپی تبخیر،فشار محیط پارامترهایی هستند که در این مقاله به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و اثرات آنها در این نوع انتقال حرارت بررسی شده است. با استفاده از این اطلاعات تئوری و آزمایشات انجام شده ملاحظه گردید که با افزایش لزجت و کشش سطحی سیال یا با استفاده از سیالی با لزجت و کشش سطحی بالا نرخ انتقال حرارت را به میزان چشمگیری افزایش داد، همچنین میزان انتقال حرارت نسبت به مستقیمی با نیروهای جسمی دارد. اما پارامترهایی مانند انتالپی تبخیر و یا عدد پرانتل دارای نسبت عکس با میزان انتقال حرارت دارند و با کاهش هرکدام از این پارامترها و یا با استفاده از سیالاتی با انتالپی تبخیر و عدد پرانتل پایین می‌توان به میزان نرخ انتقال حرارات بیشتری دست یافت. فشار نیز خود به عنوان یک پارمتر مستقل که می‌تواند بر پارمترهای فوق تاثیر گذار باشد نقش عمده‌ای را در انتقال حرارت بازی می‌کند. فشار بر پارمترهایی مانند انتالپی تبخیر،لزجت و کشش سطحی سیال تاثیر مستقیم دارد و با تغییر فشار می‌توان نرخ انتقال حرارت را به میزان چشمگیری افزایش داد.

 

 

 

پسوورد:

 

www.noandishaan.com

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...