رفتن به مطلب

10قانون جدید که در نصب اسانسور باید رعایت کرد


ارسال های توصیه شده


    [*=right]جانمایی چاه آسانسور: ظرفیت کابین ، بزرگی و کوچکی آن به ابعادی بستگی دارد که مهندس نقشه کش برای چاه آسانسور در نقشه ساختمان در نظر گرفته است و پیمانکار آسانسور در آن دخیل نمی باشد.

جدی بگیرید 1 : آنچه پس از ابعاد چاه آسانسور در نقشه ساختمان در ابعاد کابین آسانسور بسیار تاثیر گذار است دقت در اجرای آلماتور ها یعنی هم تراز بودن محل چاه آسانسور در هر سقف با سایر سقف ها می باشد.

جدی بگیرید 2 : اجرای دقیق و تراز اسکلت آسانسور عامل موثر بعدی در ابعاد کابین خواهد بود.

جدی بگیرید 3 : اگر سازه ساختمان شما بتونی است قرار دادن صفحه های آهن در هر سقف برای اتصال اسکلت فلزی آسانسور به ساختمان ضروری است. در شکل زیر بهترین مکان برای اجرای این صفحه ها طرح گردیده است. به موقعیت صفحه ها نسبت به ورودی آسانسور دقت کنید.

 


    [*=right]اسکلت فلزی آسانسور : این اسکلت هم برای سازه های بتونی و هم سازه های فلزی برای نصب سایر قطعات آسانسور بر روی آن لازم است. بهترین زمان اجرای اسکلت آسانسور قبل از اجرای سقف موتورخانه آسانسور و پس از اجرای سقف بالاترین طبقه می باشد.

جدی بگیرید 4 : اندازه های مهم در آسانسور :

عمق چاله آسانسور تا کف تمام شده پایینترین ایستگاه آسانسور باید 140 باشد و پایه های اسکلت فلزی از انتهای این چاله شروع می گردد.

کلاف سکوی موتور که در بالاترین نقطه اسکلت فلزی اجرا می گردد، باید تا کف تمام شده موتور خانه حداقل 90 سانتیمتر باشد.

فاصله سقف موتور خانه تا سکوی موتور باید حداقل 180 سانتی متر باشد.

جدی بگیرید 5 : نصب قلاب سقفی در سقف موتور خانه و درست در وسط چاه آسانسور الزامی است که قدرت تحمل آن باید با ظرفیت مورد نیاز آسانسور متناسب باشد.


    [*=right]ریل گذاری : نصب ریلهای آسانسور بلافاصله پس از اجرای اسکلت فلزی انجام می شود. چون ریلها تا انتهای پروژه در معرض آسیب ها و آلوده شدن به مصالح ساختمانی قرار می گیرد، خوب است از ریلها با نوارهای نایلونی محافظت کنید.

جدی بگیرید 6 : ریل ها که نصب شد، فقط اسکلت فلزی باید ضد زنگ زده شود.

جدی بگیرید 7 : پس از مرحله ضد زنگ، مجری ساختمان می تواند با خیال راحت دیوارهای اطراف چاه را بپوشاند. فاصله و روش صحیح برای اجرای حفاظ اطراف اسکلت به صورت شکل زیر است.

جدی بگیرید 8 : در این مرحله پس از اجرای دیوار پوشاننده اقدام به سیمانکاری (سیمان سفید) این دیواره نمایید یا در صورت تمایل با گچ دیوار پوشاننده را از داخل چاه بپوشانید که در این صورت می بایست پس از خشک شدن گچ، دیوار را با رنگ بپوشانید.


    [*=right]موتور خانه آسانسور : شما تا این مرحله در هر فرصتی می توانید اقدام به تهیه موتورخانه کنید.

جدی بگیرید 9 : موتور خانه باید شرایط زیر را دارا باشد:

این فضا باید دارای دربی مستقل به ارتفاع حداقل 2 متر و عرض حداقل 80 سانتی متر باشد.

درب موتور خانه باید مانند درب حیاط مجهز به قفل خود بسته شو بوده و پنجره درب باید غیر قابل عبور حتی پرندگان باشد.

موتور خانه باید مجهز به هواکش (فن) و روشنایی باشد.


    [*=right]نصب درب : زمانی می توان اقدام به نصب درب های آسانسور کرد که کف پاگردهای راه پله (یعنی همان قسمتی که باید درب ها نصب گردند) مشخص شده باشد. معمولا این کار را سنگ کار ساختمان با کشیدن خطی بر روی اسکلت آسانسور انجام می دهد.

جدی بگیرید 10 : پس از نصب درب باید اقدام به سیمانکاری یا گچکاری بالا، پایین و طرفین درب از داخل چاه و بیرون انجام داد. این کار باید به دقتی صورت گیرد که به هیچ عنوان مصالح کار شده از چهارچوب درب به سوی داخل چاه جلوتر نباشند.


    [*=right]انتهای کار : مراحل کوتاهی تا پایان کار آسانسور و ساختمان باقی مانده است. ما بقی کار را تنها به عهده پیمانکار آسانسور واگذاری نمایید.

جدی بگیرید : موفقیت همراه شماست.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
- by Idustrial Afra Group

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...